BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Jonh » 29 aug 2014, 07:22

@ WJ: Is dat origineel spul of aftermarket?

Ziet er wel leuk uit. Alleen jammer dat de carrosserie te hoog is alhoewel dat door de bredere wielkasten al weer minder opvalt.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door WJ » 29 aug 2014, 09:00

orgineel, kwam ik tegen op de optie lijst.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Petrolhead Tom » 29 aug 2014, 09:23

€ 17.120 kwam ik op. Dan heb je ook echt alles behalve het stoffen schuifdak en wat stomme tassen en netten. :tooth:

Ik vind het een heel erg cool karretje. Ik ben ook erg benieuwd hoe hij rijdt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door GTRene » 29 aug 2014, 10:37

is optisch idd wel beter zo

Afbeelding
Despite measuring just 3.5 metres, the Twingo has a wheelbase very similar to the Clio
Afbeelding

wel jammer dat ivh de carros zo hoog is, als dat wat minder hoog was en iets breder had het veel leuker geweest, magoed, het zij zo :D
Why the 2014 Renault Twingo could be the biggest small car since the Mini
Thanks to its rear-engined layout and cute styling, the 2014 Renault Twingo could be as influential as the Mini. We take a closer look to see what makes it so special
http://www.telegraph.co.uk/motoring/car ... -Mini.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Other neat touches include a storage hole that runs all the way under the rear bench - perfect for umbrellas and all manner of kids’ toys - and the fact that the back of the front seats are soft enough to squeeze your knees into, buying a bit more space.
:D

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Hielke » 03 sep 2014, 21:51

Ben ontzettend benieuwd hoe deze rijdt. De mooiste in z'n segment is ie niet.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Hielke » 04 sep 2014, 22:41

Zo spreek je de wens uit ermee te willen rijden, en zo heb je er al mee gereden :)

Tijdens mijn toerritje met de MX-5 vanavond kwam ik langs de ABD Renault dealer en tot mijn verbazing (want ik was er gisteren ook al langs gereden) stond het deel van het terrein direct gelegen aan de weg vol (stuk of 10) met nieuwe Twingo's. Ook binnen telde ik zomaar zes stuks. Papieren had ik niet bij me en ondanks mijn toezegging binnenkort wel weer even langs te komen kreeg ik toch de sleutels van de gele demo (70 pk, non turbo) toegespeeld. En zo kon ik vanavond toch nog lekker een kwartiertje Twingo-en.

Heerenveen is de droom voor een autotester. Na een minuut in de auto zat ik al op het klaverblad. De hamvraag. Wat voel je nu van die motor achterin en de achterwielaandrijving? Nagenoeg helemaal niks! Het motortje is niet krachtig genoeg om de achterwielen ook maar bij benadering uit het gareel te brengen. De besturing is net te indirect om de kont bij gas los te kunnen provoceren. Maar wat zeg ik, ook met een veel directere besturing zou de auto niet uit het gareel te krijgen zijn. De stabiliteit is voorbeeldig. Zelfs griezelig goed voor een auto in deze klasse zonder zwaar over de voorwielen te gaan glijden. Ik zal morgen nog eens gaan kijken welke maat Michelin banden er precies onder zaten, maar ik wist zonder enige moeite de maximale bochtsnelheden, waarbij de Punto de bandjes al laat kermen, te halen. Afstelling van veren, dempers en stabi's is precies zoals het moet zijn. De auto is nooit zompig en nooit hard. Renault heeft een naam op te houden vwb onderstelafstemmingen en met de nieuwe Twingo laten ze zich wederom van hun beste kant zien. Up, 500, en Aygo (de oude) hebben het nakijken. Zelfs met wat flapwerk op het industrieterrein kon de auto me bekoren.

De 999 cc metende driepitter is in de basis dezelfde als die van de Smart Roadster waarmee ik tien jaar terug eens reed. Destijds kon die krachtbron me al bekoren (met gerobotiseerde automaat) en nu met vijfbak opnieuw. Ik hou over het algemeen niet van al die kleine driepitters, maar voor dit Smart-blok maak ik een uitzondering. Ook bij oppakken vanuit slitstand merk je de onbalans nauwelijks. Dit blokje loopt bij lage toeren zoveel mooier dan bijvoorbeeld de VAG driepitters. De overbrengingen zijn lang. Gelijk die van Up en Aygo.

De korte draaicirkel moet je hebben meegemaakt om het te geloven. Heel leuk en ontzettend praktisch voor in de stad. Recht van achteren blikt ie stoer en krachtig. Recht van voren scoort ie weinig punten. De stoelen zitten uitstekend, jammer genoeg is het stuur niet axiaal verstelbaar. De hoogte van de auto merk je door dat geweldige onderstel tijdens het rijden niet, jammer genoeg is de instap wat aan de hoge kant. Ook heb je voor je linkerbeen door de wielkast weinig ruimte. Tijdens langere ritten zou ik dit bezwaarlijk gaan vinden. Lange ritten die door de afwezigheid van windgeluiden bij 130 km/h, de goede rechtuitstabiliteit en het prettige veercomfort, goed bij de auto zouden kunnen passen.

De nieuwe Twingo, mijn favoriet in de A-klasse.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Petrolhead Tom » 04 sep 2014, 23:08

90pk heeft een korter stuurhuis. Mega entertaining schijnt het nooit te worden maar wel een goed rijdende auto. Hij staat zeker op mijn shortlist.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door GTRene » 04 sep 2014, 23:10

:D leuk, wellicht komt het omdat het gewicht van de motor heel laag is geplaatst e.d.?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door WJ » 04 sep 2014, 23:47

Er moet toch gewoon een RS uitvoering van dit ding komen.. :(

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door martll » 05 sep 2014, 13:56

Inderdaad, een GT wordt nu wel ontwikkeld. Vermogen zal denk rond de 120pk liggen.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Andre » 05 sep 2014, 14:01

Bmw gaat inderdaad vreemde dingen doen.

Er komt 4 deurs sedan 1 serie met voorwiel aandrijving. Vloeken in de Kerk.

De nieuwe 1 en 2 serie volgt op basis van voorwiel aandrijving.


3 serie blijft vooralsnog RWD.

Er blijft straks weinig over voor een fun factor. Gewoon niks meer kopen en oud spul rijden dat blijft er over. Voordeel is wel je hoeft niet meer te bukken bij de stealer.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Petrolhead Tom » 05 sep 2014, 19:17

Net zien rijden in het wild! Gaaf! :D

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door sitechris » 07 sep 2014, 08:17

Andre schreef:Bmw gaat inderdaad vreemde dingen doen.

Er komt 4 deurs sedan 1 serie met voorwiel aandrijving. Vloeken in de Kerk.

De nieuwe 1 en 2 serie volgt op basis van voorwiel aandrijving.


3 serie blijft vooralsnog RWD.

Er blijft straks weinig over voor een fun factor. Gewoon niks meer kopen en oud spul rijden dat blijft er over. Voordeel is wel je hoeft niet meer te bukken bij de stealer.
Er zijn ook FWD auto's die veel fun geven. Heb je bijvoorbeeld al eens in de Megane RS en/of Clio III RS gereden? Je kunt niet driften zoals bij een RWD (alhoewel de Megane RS een los kontje heeft), maar je kunt in een haarspeldbocht wel vol op het gas gaan staan. Het sperdifferentieel elimineert het onderstuur.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door matthyssie » 07 sep 2014, 09:03

...maar volgens mij wil André dat sperdiff beslist tussen de achterwielen. :df:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Robin » 03 jan 2015, 13:38

Is er al meer bekend over 'n hete Twingo en/of 'n getunede etc?

Dit is natuurlijk dé wederopstanding van de oude Fiat 500 waar ook mee werd geraced, of de miniversie van de Clio V6.

Lijkt mij wel wat (voor de vrouw zegt ie) :tooth:

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Thomasss » 04 jan 2015, 09:07

Aangezien smart dezelfde auto/techniek heeft reken ik eigenlijk op een Brabus pakketje.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door martll » 04 jan 2015, 11:06

Er zijn wel al prototypes gezien van de Twingo GT. Maarja wat dat zal voorstellen.... 0,2mm lager, 0,000mm breder en een kleine turbomotor met <130pk. Misschien dat de trommelremmen de prijs zullen drukken.

Zoiets: http://www.autoliefhebber.com/renault-k ... -3619.html" onclick="window.open(this.href);return false;

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door THE MUD » 06 jan 2015, 22:53

Komt er ook een 3 drs variant?

Ik ben zelf gek op Hot Hatches en heb momenteel toevallig een Twingo RS (2009) staan maar naar mijn mening ziet iedere hatchback er zoveel beter uit in 3 drs variant.

Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de looks van de nieuwe Twinq. Een soort iele hoog op z'n poten staande Fiat 500 (waar ik dan wel weer, zeker in Abarth variant van gecharmeerd ben).

Maar wie weet komt er ooit nog een dikke RS variant. Mijn model Twinq vind ik standaard 3x niks maar telkens als ik naar mijn RSje loop vind ik die stiekem wel weer errug lekker smoelen. Ik heb mensen gehad die niet wilden geloven dat mijn RS dezelfde auto was als de reguliere Twinq die er naast stond bij de supermarkt. Wie weet bied dat hoop als er een RS variant van deze nieuwe Twinq zal verschijnen :thumbup: .

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door JP » 14 okt 2017, 18:15

--schop--

Zijn er hier mensen met ervaring met de Twingo, en dan vooral op gebied van betrouwbaarheid ?

Had voor de misses een leuke Twingo gezien met 90pk, en qua prijs zijn ze erg scherp geprijsd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door JP » 19 okt 2017, 21:38

Ok.....duidelijk :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Arthur » 19 okt 2017, 21:44

Wanneer krijgt ze die Twingo?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door WJ » 19 okt 2017, 22:31

Sorry dit is het Up! forum.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Macboy » 20 okt 2017, 13:06

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door JP » 21 okt 2017, 15:43

Will it drift ??


Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!

Bericht door Tommy » 01 nov 2017, 23:02

Tja... Bij BMW werkt het zelfs met een FWD ... .

https://www.youtube.com/embed/BW4xJ6SMeH8

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten