E39 M5 of E60 M5
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: E39 M5 of E60 M5
Anyway. Deze heeft De Beier te staan. Liep er paar week geleden nog op 1.5 meter omheen. Zeer nette staat lijkt mij.
https://bmwvoorraad.debeier.nl/occasion ... ag=p000202
https://bmwvoorraad.debeier.nl/occasion ... ag=p000202
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: E39 M5 of E60 M5
Doe maar! Heerlijk cruisen met het dakje open en de V8 roffel. 50 kg zwaarder dan een M2. Waar is het misgegaan?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E39 M5 of E60 M5
Toch voelt die e39 m5 als een boot vergeleken een m2 dus alleen de kale weegschaal cijfers zeggen echt niet alles
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: E39 M5 of E60 M5
Ik keek even in m'n browersbalk, maar er staat toch echt driving fun ipv Autoweek.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: E39 M5 of E60 M5
Freude am varen toch?
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: E39 M5 of E60 M5
Ik ben nu ook 5-7 kg zwaarder dan 18 jaar terug:)
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E39 M5 of E60 M5
Ach je moet maar zo denken, goed gereedschap hangt onder een afdak(je) ; )
- jessedehaan
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: E39 M5 of E60 M5
+1 voor de E39 M5 (een poll maken?)
Hier een gave meten-is-weten video van wat een SuperSprint uitlaatlijn doet (minus zo'n 40kg en plus 40pk).
Daarna meten ze ook nog met een intake aanpassing, en custom remap.
Alleen nog zo'n heritage interieur, en is het is toch de ultieme M5.
https://www.youtube.com/watch?v=qHMrCpGoG8o
Hier een gave meten-is-weten video van wat een SuperSprint uitlaatlijn doet (minus zo'n 40kg en plus 40pk).
Daarna meten ze ook nog met een intake aanpassing, en custom remap.
Alleen nog zo'n heritage interieur, en is het is toch de ultieme M5.
https://www.youtube.com/watch?v=qHMrCpGoG8o
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: E39 M5 of E60 M5
Dat geld ook voor een E60 M5, natuurlijk promoot Evolve dit, dan kun je alles mooi als totaal pakket bij hun bestellen
Dit ga je toch niet meer doen op een bejaarde M5 E39, zo’n ding laat je toch origineel op de einddempers na.
Over meten is weten gesproken, laatst de M3 gemeten op de dyno met Evolve software en de recentste OEM software, resultaat welgeteld 8nm meer, koppelkromme zowat identiek...
De echte winst zit m in het uitlaatsysteem, de remap past alleen wat aan zodat je geen motorstoring krijgt, maar die kost wel €600. Maar dat zullen ze nooit toegeven.
Dit ga je toch niet meer doen op een bejaarde M5 E39, zo’n ding laat je toch origineel op de einddempers na.
Over meten is weten gesproken, laatst de M3 gemeten op de dyno met Evolve software en de recentste OEM software, resultaat welgeteld 8nm meer, koppelkromme zowat identiek...
De echte winst zit m in het uitlaatsysteem, de remap past alleen wat aan zodat je geen motorstoring krijgt, maar die kost wel €600. Maar dat zullen ze nooit toegeven.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E39 M5 of E60 M5
Einddempers alleen doen niet zoveel voor het geluid. Een X-pipe en andere einddempers daarentegen....
De winst zit hem in de spruitstukken met name, en die zijn kostbaar van bv Supersprint. De OEM spruitstukken zijn nogal geknepen.
De winst zit hem in de spruitstukken met name, en die zijn kostbaar van bv Supersprint. De OEM spruitstukken zijn nogal geknepen.
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: E39 M5 of E60 M5
Beide een poos gehad, als daily E39, als fun-car E60.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E39 M5 of E60 M5
Is het verschil echt zo klein? Gasresponse en dat soort dingen geen wezelijk verschil?WillemBoer schreef: ↑03 mei 2020, 21:44 Over meten is weten gesproken, laatst de M3 gemeten op de dyno met Evolve software en de recentste OEM software, resultaat welgeteld 8nm meer, koppelkromme zowat identiek...
De echte winst zit m in het uitlaatsysteem, de remap past alleen wat aan zodat je geen motorstoring krijgt, maar die kost wel €600. Maar dat zullen ze nooit toegeven.
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: E39 M5 of E60 M5
Beide geweldig, maar op hun eigen manier. E39 leeft wat meer op normale snelheden, zelf schakelen geeft nog wat extra betrokkenheid, blok is schakel-lui te rijden, en als je er voor gaat zitten gaat hij serieus van zijn plek af. E60 is klein beetje andersom, bokt wat bij lagere snelheden maar gaat er ongelooflijk vandoor als je hem beetpakt. Is meer gemaakt voor harder rijden, vond ik. SMG bak vond ik zeker niet storen, mits je er een beetje mee leert leven, is ook de charme van dit soort auto's
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: E39 M5 of E60 M5
https://www.youtube.com/watch?v=Ct10va8qY3g&t=6s
Trouwens,
in dit fimpje (vanaf 14.00) is mijn oude E39 te zien Daarna is hij naar 2 andere DF-ers gegaan en nu bij DF-er nummer 4 die er veeeeeeeeel moeite ingestoken heeft
Trouwens,
in dit fimpje (vanaf 14.00) is mijn oude E39 te zien Daarna is hij naar 2 andere DF-ers gegaan en nu bij DF-er nummer 4 die er veeeeeeeeel moeite ingestoken heeft
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E39 M5 of E60 M5
Wel de velgen te donker gespoten. Blijft toch een erg lastige lak dat shadow chrome. Verder een plaatje geworden. Zijn maar weinig bedrijven die de shadowchrome kleur echt goed kunnen benaderen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E39 M5 of E60 M5
Prachtig man. Echt geweldig mooi! Wie heeft dit ding nu dan?Hans J. schreef: ↑04 mei 2020, 22:08 https://www.youtube.com/watch?v=Ct10va8qY3g&t=6s
Trouwens,
in dit fimpje (vanaf 14.00) is mijn oude E39 te zien Daarna is hij naar 2 andere DF-ers gegaan en nu bij DF-er nummer 4 die er veeeeeeeeel moeite ingestoken heeft
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: E39 M5 of E60 M5
Alex is de nieuwe eigenaar.
Heeft ook wel wat andere leuke wagens. Zo blij dat hij goed terech gekomen is, mis hem echt wel, maar zo gaan de dingen nu eenmaal.
Heeft ook wel wat andere leuke wagens. Zo blij dat hij goed terech gekomen is, mis hem echt wel, maar zo gaan de dingen nu eenmaal.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E39 M5 of E60 M5
Hopelijk wordt er wel nog mee gereden. Eeuwig zonde als zulke wagens maar in een stalling staan te verstoffen.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: E39 M5 of E60 M5
Verschil met aangepaste uitlaat is een pk of 20-30, dus dat merk je zeker wel, ook de gasresponse is beter, motor ademt veel beter.TLRS schreef: ↑04 mei 2020, 21:55Is het verschil echt zo klein? Gasresponse en dat soort dingen geen wezelijk verschil?WillemBoer schreef: ↑03 mei 2020, 21:44 Over meten is weten gesproken, laatst de M3 gemeten op de dyno met Evolve software en de recentste OEM software, resultaat welgeteld 8nm meer, koppelkromme zowat identiek...
De echte winst zit m in het uitlaatsysteem, de remap past alleen wat aan zodat je geen motorstoring krijgt, maar die kost wel €600. Maar dat zullen ze nooit toegeven.
De (kant en klare) remap zelf maakt naar mijn ervaring geen drol uit bij deze motoren, weggegooid geld.
Enkel de cold start delete kan interessant zijn (bij de S65/S85 tenminste) geen ruzie met de buren meer
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: E39 M5 of E60 M5
Was dat te deleten? Mijn E39 M5 met AC Schnitzer uitlaat (deel?) klonk op temperatuur super maar bij koude start `s ochtend moest je wel meteen weg wezen de straat uit ivm stevig lawaai.
Ik weet nog dat mijn vriendin vrolijk stationair liet draaien en nog 'even' binnen iets ging pakken. Heel de wijk wakker en de hond van de buren op storing.
Enfin, ik vind automaat voor sportauto`s niet echt passend dus mij keuze zou zijn; E39 M5 (zonder dat ik ooit de E60 M5 heb gereden).
Ik weet nog dat mijn vriendin vrolijk stationair liet draaien en nog 'even' binnen iets ging pakken. Heel de wijk wakker en de hond van de buren op storing.
Enfin, ik vind automaat voor sportauto`s niet echt passend dus mij keuze zou zijn; E39 M5 (zonder dat ik ooit de E60 M5 heb gereden).
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E39 M5 of E60 M5
Enig idee van de air/fuel voor en na mappen?WillemBoer schreef: ↑05 mei 2020, 16:16 Verschil met aangepaste uitlaat is een pk of 20-30, dus dat merk je zeker wel, ook de gasresponse is beter, motor ademt veel beter.
De (kant en klare) remap zelf maakt naar mijn ervaring geen drol uit bij deze motoren, weggegooid geld.
Enkel de cold start delete kan interessant zijn (bij de S65/S85 tenminste) geen ruzie met de buren meer
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: E39 M5 of E60 M5
Blauw is remap stage 2cmet rev limit 8500rpm
rood is OEM (nieuwste software versie)
8% verlies meegenomen in resultaat
Onderste tabel is Air/Fuel
rood is OEM (nieuwste software versie)
8% verlies meegenomen in resultaat
Onderste tabel is Air/Fuel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 54 gasten