[24-03-2014] DF @ Nürburgring Nordschleife deel VII
Geplaatst: 21 dec 2013, 22:31
Op maandag 24 maart organiseert Driving Fun voor de 7e keer, samen met onze Belgische vrienden van Skylimit Events, een circuitdag op de Nürburgring Nordschleife.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren
Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
11:00 - 12:00 - Inschrijven
12:00 - 16:30 - Open pitlane rijden
Prijs
Deelname aan de hele dag kost €350 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.
Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.
Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €25, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op de Nordschleife maximaal 120dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.
Circuit
De Nordschleife werd tussen 1925 en 1927 gebouwd en was tot en met 1976 het decor van vele spectaculaire Formule 1 races. Het circuit dankt zijn bijnaam 'de groene hel' aan Jackie Stewart, een verwijzing naar de schitterende bosrijke omgeving.
Het circuit is 20,832km lang en het ronderecord staat op naam van Stefan Bellof die in 1983 in zijn Porsche 956 een briljante rondetijd van 6.11.13 neer zette.
Rondje Nordschleife
Voor een bocht tot bocht verslag van de Nordschleife zijn er verschillende documenten op internet te vinden, onder andere een zeer goed PDF bestand met een beschrijving van de ideale lijn en belangrijke punten van BMW Motorsport.
Wij verwijzen hier naar een filmpje van Driving Fun huiscoureur Andre de Vries die ons een rondje meeneemt in zijn BMW 1M en live zijn lijnen becommentarieerd.
Belangrijk op de Nordschleife
* De Nordschleife heeft zijn bijnaam 'Grüne Hölle' niet zomaar cadeau gekregen. Het circuit wordt gekenmerkt door blinde bochten, extreme hoogteverschillen en moeilijke verkantingen.
Bouw je tempo dus rustig op en laat je niet verleiden om snellere rijders te volgen als hun tempo eigenlijk nog te hoog voor je ligt. De Ring is waarschijnlijk het moeilijkste circuit ter wereld om te leren en de vangrail staat nooit ver weg, dus hou overal voldoende marge. Ervaring om echt hard te gaan komt hier pas na honderden rondes ervaring en niet eerder.
* De ideale lijn leren is één ding, de Ring in de regen rijden is iets heel anders. Door alle verschillende soorten asfalt en verkantingen zijn regenlijnen soms heel anders dan je zou verwachten. Het circuit kan dan op sommige punten spekglad zijn, dus hou overal nog meer marge dan normaal. In de regen over de Ring rijden is niet gevaarlijk, mits je de baan met respect benadert.
Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Gforce Racing Academy - ?
3. Hans Jongetjes - BMW E36 328i
4. Joost - BMW E90 325i of Renault Clio RS
5. Arthur Tjon - ?
6. Andy Mellor - ?
7. Jason - Porsche GT3
8. Dan Coles - Honda Civic
9. Anthony Beaumont - Mercedes SLS
10. Gerald Crowe - BMW M3
11. Dennis van Weezep - BMW E36 M3
12. Rob van der Stel - BMW E36 M3
13. Michael Uijtermerk - BMW E46 M3
14. Tom-Erik Buis - Renault Clio RS
15. Hans Winter - Porsche 911
16. Miranda van Middendorp - Mazda MX-5
17. Bert Schat - Ferrari 360 Spider
18. Jacky Ekkelboom - BMW 325i
19. Heiko Zabel - Corvette C6
20. Pieter de Vries - BMW 650i
21. Dicky de Meer - BMW 645i
22. Anne de Schiffart - BMW Z4
23. Wim Kimsma - ?
24. Jan van Es - BMW E36 325i
25. Paul Geeris - BMW E36 325i
26. Ronald Vonk - BMW E36 M3
27. Koopman Racing - ?
28. Koopman Racing - ?
29. Koopman Racing - ?
30. Koopman Racing - ?
31. Cor Euser - BMW 318i Cup
32. Cor Euser - Lotus Evora GT4
33. Dick Hoekendijk - BMW E34
34. Elmar - BMW 540i
35. Je Nord - Renault Clio RS
36. Leo Cornelisse - Porsche 911 turbo
37. Marco van Ramshorst - Renault Megane
38. Sander Roest - Porsche 944
39. Ruben Nooy - Porsche 944
40.