Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 10 jan 2022, 02:14

Beter 150 verliezen, dan 100mln.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door markm » 10 jan 2022, 07:28

Knot schreef: 08 jan 2022, 22:45 Doe er al maanden niks meer mee, beetje klaar met die hype. Had ooit nog voor 500 euro Reddcoin ofzo dat is nu 100 euro waard. Geen zin om het over te boeken ook.
Verkopen en andere coin kopen, niet te lang blindstaren op 1 als er geen beweging inzit.
Ook met verlies durven verkopen, swiotchen kan dan weleens goed uitpakken.
Op dit moment is het gewoon pet in het algemeen gezien. Maar het kan veranderen. Het blijft gewoon gokken en zolang de hype hot is is het interesant.
Heb dr vorig jaar een 3 jr oude vitara voor mn vriendin van kunnen kopen, dat zijn toch leuke extra's.

Kelvinrs
Berichten: 261
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Kelvinrs » 14 jan 2022, 08:28

Als beginnende/simpele trader: waarin is nu het "juiste" moment om in te stappen? Lees nu veel over Shiba dat die weleens gek kan gaan doen aan het einde van 2022, die is ook goed betaalbaar. Of zijn er mensen die echt op een nieuwe munt loeren en daar een gokje op wagen?

Online
k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door k33z » 14 jan 2022, 08:35

Gewoon starten met Bitcoin, die staat nu op een prima moment om in te stappen. Munten zoals Shiba zijn een grote loterij, zou dat pas gaan doen als weet wat je doet want dat zijn geen munten die je vast wilt houden. Prima om te traden, maar geen munten om lang vast te houden.

En de waarde van een munt ($) zegt weinig of het goed betaalbaar is, dan moet je eerder kijken naar de market cap.

Gebruikersavatar
anni
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 nov 2011, 21:22

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door anni » 14 jan 2022, 08:46

Coti, behoorlijk ondergewaardeerd. Komt dit jaar met stablecoin DJED i.s.m. Cardano

Marketcap is nog laag genoeg om mooie sprongen te maken

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 14 jan 2022, 11:25

Kelvinrs schreef: 14 jan 2022, 08:28 Als beginnende/simpele trader: waarin is nu het "juiste" moment om in te stappen? Lees nu veel over Shiba dat die weleens gek kan gaan doen aan het einde van 2022, die is ook goed betaalbaar. Of zijn er mensen die echt op een nieuwe munt loeren en daar een gokje op wagen?
Het juiste moment is altijd lastig, een aantal indicatoren wijzen op 40-42k als potentiele (tijdelijke) bodem (oa dormancy inflow, 1Y MA, NVTS, mid term bullrun tussen 1.472 en 1.618 fib, F&G index oversold, RSI oversold), Google trends voor Bitcoin weer gereset naar niveau dat retail uit stapt of is gestapt.
Voor mij signalen om op dit niveau geladderd te kopen. Zakken we lager, kopen we rustig door.

Meme coins hebben het goed gedaan vorige jaar, maar is imo te riskant voor beginners. Je doet er vaak verstandig aan om je eerst te richten op de grotere marketcap coins zoals BTC en ETH en misschien! nog wat top 20 coins ernaast met een klein deel van je portfolio.

Kelvinrs
Berichten: 261
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Kelvinrs » 14 jan 2022, 12:47

Ik kijk nu vooral op coinmarketcap (zullen ongetwijfeld betere zijn) en vooral naar de top 10. Bitcoin en Ethereum bijvoorbeeld kan ik met een kleine investering (wil beginnen met ongeveer 750-1000 euro) maar een gedeelte van 1 coin kopen. Shiba kan ik een x miljoen coins kopen vandaar dat mij dat aantrekkelijk leek.

Via bitvavo is een prima start om te beginnen toch? Ik start puur omdat de bank niks oplevert en ik een leuk centje extra wil creëeren. Ga niet uit van tonnen maar een leuk extraatje.

Online
k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door k33z » 14 jan 2022, 12:55

Of je er miljoen muntjes hebt of een deel van een munt maakt natuurlijk niets uit. Gaat om rendement en een stukje zekerheid.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door markm » 14 jan 2022, 13:10

Kelvinrs schreef: 14 jan 2022, 12:47 Ik kijk nu vooral op coinmarketcap (zullen ongetwijfeld betere zijn) en vooral naar de top 10. Bitcoin en Ethereum bijvoorbeeld kan ik met een kleine investering (wil beginnen met ongeveer 750-1000 euro) maar een gedeelte van 1 coin kopen. Shiba kan ik een x miljoen coins kopen vandaar dat mij dat aantrekkelijk leek.

Via bitvavo is een prima start om te beginnen toch? Ik start puur omdat de bank niks oplevert en ik een leuk centje extra wil creëeren. Ga niet uit van tonnen maar een leuk extraatje.

het aantal maakt geen bal uit.
Als je 1000 eur investeerd in een coin die 10ct waard is en er dus 10.000 van hebt
of een coin die 1000 eur waard is en er 1 van koop, bij beide heb je bij 10% stijging gewoon 100 eur. Komt exact op hetzelfde neer, dit is bij aandelen net zo.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JP » 14 jan 2022, 13:13

Mogelijk de fomo dat je een coin treft die in het begin nog verdubbelt…..(en een week later instort)

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 14 jan 2022, 13:30

De maker van een coin kan met 1 druk op de knop kiezen hoeveel munten ie wil maken.
100.000 of 1000 miljard; het maakt niks uit.
Daarom is het handig dat je de marketcap van een munt leert lezen. (ie hoeveel geld zit er in een munt)

Op coinmarketcap.com staat bovenin de totale marketcap. Momenteel iets boven de 2000 miljard $
Bitcoin neemt daar bijna 800 miljard van in beslag. Oftewel een goede 40%.
Om Bitcoin te laten verdubbelen moet er dan 800 miljard extra nieuw in de markt bijkomen, of verschuiven vanuit de alts. Een flinke klus dus.
Coins die al een hoge marketcap hebben, hebben potentie om in tientallen % te groeien in de loop der tijd.
Ze zijn iets veiliger om in in te stappen, en het wordt aangeraden het gros van je belegging hierin te doen, en te zien als lange termijn.

Coins met een lage totale marketcap (zeg 100 miljoen) hebben een grotere potentiele groei. Als er 1 naar 1 miljard gaat, wat maar een druppel is van de totale marketcap doe je een 10x.
Het zijn helaas ook de coins met een heftigere reactie. Als BTC 5% daalt, kan een alt rustig 20-30% dalen als reactie.
De kunst is hier de juiste uit te vissen. Bijvoorbeeld ze zitten nog op een testnet, en gaan komend jaar naar mainnet.
Of de totale gekte als shiba die we gezien hebben. Of de meme coins, en later NFT coins. Het is lastig gokken, maar trending coins kunnen veel heftiger reageren dan normale projecten met echte development erachter.
Het is aan te raden een kleiner deel van je belegging hierin te doen, om te voorkomen dat je bij 1 flater leegloopt.

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door KoenM » 14 jan 2022, 13:42

Als je zelf aangeeft dat je het doet omdat je op de bank geen rente krijgt, zou ik eerder naar de stabiele coins zoals bitcoin kijken.

Als je het ziet als speelgeld (wat je anders misschien op je toto account zou zetten, of aan een trackday zou besteden) kan je wel ‘gokken’ op alts.

Een stijging van 5% op €750 schiet niet op natuurlijk dus zou je wat mij betreft vooral voor het plezier/ leren moeten doen (dus alts). Als je het geld graag behoud zou ik meer op de bekende coins inzetten (maar is je upside minder)

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Gijzert » 14 jan 2022, 15:02

Kelvinrs schreef: 14 jan 2022, 08:28 Als beginnende/simpele trader: waarin is nu het "juiste" moment om in te stappen? Lees nu veel over Shiba dat die weleens gek kan gaan doen aan het einde van 2022, die is ook goed betaalbaar. Of zijn er mensen die echt op een nieuwe munt loeren en daar een gokje op wagen?
Ik zou Witje even om advies vragen. Hij heeft altijd goede ideeen.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Crookie » 14 jan 2022, 16:07

KoenM schreef: 14 jan 2022, 13:42 Als je zelf aangeeft dat je het doet omdat je op de bank geen rente krijgt, zou ik eerder naar de stabiele coins zoals bitcoin kijken.

Als je het ziet als speelgeld (wat je anders misschien op je toto account zou zetten, of aan een trackday zou besteden) kan je wel ‘gokken’ op alts.
Bitcoin stabiel?

Volatiel dat wel. Opwaarts en neerwaarts. In principe een vrije markt. Geen centralized dogshit ‘defi’ coins.

Mijn take op de eerder gestelde vragen:

‘Alts’ zonder fundamentele waarden maken in eerste instantie VC’s en pre mined bag holders extreem rijk en belonen nog eens via het proof of stake principe. In feite dus het cantillon effect. Het geldprinter principe is hier van op toepassing. En een centralized token zoals ETH pretendeert een verbetering op Bitcoin te zijn maar kampt met exorbitante transfer fees.

Dat er mensen van alts heel vies rijk kunnen worden staat vast. Je kunt er ook net zo goed bankroet van raken.

Market cap zegt in eerste instantie iets over de hoeveelheid energie in een munt/crypto. Hoe de verdeling van holders is vertegenwoordigd zegt wat over die energie verspreid is. Een handjevol bezit 50% van de tokens en market-cap loopt op naar een aanzienlijk bedrag? 🚩 🚩 dan draag jij bij aan het verrijken van die 50% :wink:

Dat gezegd hebbende, bieden verschillende platformen staken (stallen) aan voor verschillende coins / projecten met interessante rentes.

Kelvinrs
Berichten: 261
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Kelvinrs » 14 jan 2022, 16:31

Het is voor mij inderdaad speelgeld, om een nieuwe vorm van beleggen te leren. Beleggen doe ik ook via andere wegen maar deze markt is voor mij totaal nieuw, ook al bestaat het al een flink aantal jaar. Dus mocht ik die 750/1000 euro verliezen, jammer maar helaas.

Is het een optie om bijvoorbeeld 500 euro op een x percentage bitcion te zetten en de andere 500 euro op altcoins? Die rare shiba trekt mij op 1 of andere manier wel.

Om nu in een nieuwe markt met een paar duizend euro te gokken durf ik niet aan, dat beleg ik liever in iets wat gegarandeerd geld oplevert. Maar merk dat de cryptowereld me toch wel trekt, vooral omdat het nieuwe en spannend is. (Voor mij)

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Crookie » 14 jan 2022, 16:37

Er zijn heel wat verschillende strategieën om coins te kopen en aan te houden.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door markm » 17 jan 2022, 07:04

Kelvinrs schreef: 14 jan 2022, 16:31 Het is voor mij inderdaad speelgeld, om een nieuwe vorm van beleggen te leren. Beleggen doe ik ook via andere wegen maar deze markt is voor mij totaal nieuw, ook al bestaat het al een flink aantal jaar. Dus mocht ik die 750/1000 euro verliezen, jammer maar helaas.

Is het een optie om bijvoorbeeld 500 euro op een x percentage bitcion te zetten en de andere 500 euro op altcoins? Die rare shiba trekt mij op 1 of andere manier wel.

Om nu in een nieuwe markt met een paar duizend euro te gokken durf ik niet aan, dat beleg ik liever in iets wat gegarandeerd geld oplevert. Maar merk dat de cryptowereld me toch wel trekt, vooral omdat het nieuwe en spannend is. (Voor mij)
Als die 1000 eur geen probleem is gewoon doen.
Dan heb je het iig geprobeerd en kun je niet achteraf zeggen had ik maar......
Gewoon je eigen gevoel volgen en je niet laten leiden door alle mooie praatjes op socialmedia waar je al die groepen hebt, positieve berichtgevingen worden immers ook geplaatst om te pumpen.
Het is en blijft gewoon gokken, je kan winnen en je kan verliezen, zoals Crookie al zegt er zijn er bij die een groot deel van de coin hebben gekocht, als een er van verkoopt zakt die hard onderuit, andersom is natuurlijk ook weer waar.

Ik zelf zou op dit moment eerder in eth stappen dan btc, maar ook dit weer puur gevoel.

Kelvinrs
Berichten: 261
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Kelvinrs » 21 jan 2022, 14:59

Wat is voor de reden om eerder voor Ethereum te gaan dan Bitcoin? Overigens ben ik nog steeds aan het zoeken waneer het juiste instapmoment is. Vanmorgen lag alles helemaal plat..

Via welk platform zouden jullie traden? Binance/bitvavo etc?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 21 jan 2022, 16:41

Als je echt wil gaan traden zou ik Binance pakken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 21 jan 2022, 18:46

Kraken heeft een bank status dus die zou ik pakken. Binance is op zich niets mis mee hoor. Als je wilt kiezen tussen ETH en BTC dan hoef je alleen het sentiment van energie verbruik van BTC maar te lezen. Rijk ga je er niet (meer) mee worden maar met poen op de bank ook niet. Ik heb zelf wat gespreid, een spaarpotje in ETH, beetje gokken met Shiba e.d. Het is nu een prima moment om in te stappen lijkt me.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 21 jan 2022, 19:00

Loopring (LRC) is er ook wel een om in de gaten te houden.

Voor de rest zeg ik meestal; probeer 1 ETH te vergaren en de rest in BTC en zoek een paar random joe bob yolo coins.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 24 feb 2022, 18:30

Buy the dip!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Hitz » 25 feb 2022, 17:32

69 420!

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Frank_Sch » 23 mar 2022, 13:54

Bam, vandaag een pump van Loopring (lrc) van 40%. Had ik 100€ in gestopt. Toch maar even gecasht. Puur mzzel mag ook wel eens.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bert ///M3 » 23 mar 2022, 15:28

Als hier gebruikers van Interactive Brokers zitten, Lynx en voorheen had je nog wat Nederlandse dealers zoals Today's en TradersOnly. Daar kan je rechtstreeks vanuit je handelsplatform BTC en ETH kopen. Die orders worden dan geroute naar PAXOS ipv door het normale routing systeem. Geen idee hoe de spread etc zich verhoud tov andere exchanges.

Of je ook iets met Altcoins kan doen weet ik niet, ik volg puur BTC en ETH uit interesse.

Als je exposure richting BTC wilt is een andere optie trouwens aandelen in mining farms.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Gisae, Henk Jan, Martijn M, maurizio, smiley, Thomas H en 196 gasten