Het grote DF MTB topic!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 04 jan 2014, 15:49

Wel naar gay bike (cyclocross :wink: ) Maar of een raceframe echte MTB trials lekker vindt?
Zolang je maar beetje veldtochten etc rijd kan dat lang goed gaan.

Denk beste keuze is racer weggeven (aan mij b.v.) en dan een echte MTB oid kopen.
328Ti schreef:Gaaf topic en aanstekelijk....... wat een geile fietsjes. Kriebel kriebel.

In een vlaag van verwarring heb ik ooit een Gazelle racefiets gekauft á raison 1k :sealed: . Een beetje offtopic maarre: kan je racefiets ombouwen naar ATB/MTB?

:kikker:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frank de jonge » 04 jan 2014, 18:24

TijnGTi schreef:
frank de jonge schreef:Mijn oude drektrekker. Heel wat pukkels mee afgedaald
Nog een DH en FR rijder :hungry:

Hier is mijn oude bakbeest, 25kg aan urban freeride machine :blink:

Afbeelding

Nicolai Lambda frame met 210mm veerweg, doubletrack velgen en andere niet te slopen randspullen. Dropoff tripple is overigens nadien vervangen voor een Zochi 888.
Ruig ding :headbang:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door RobS » 04 jan 2014, 19:04

Tim N schreef:Wel naar gay bike (cyclocross :wink: )
Cyclocrossbandjes zijn vaak te breed voor een raceframe

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10423
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door tomgtr » 04 jan 2014, 19:08

Bedankt voor uitgebreide uitleg en aanbod heren, top :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 04 jan 2014, 19:56

Op naar de Rohloff :wink:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10423
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door tomgtr » 04 jan 2014, 20:34

Ja daar lijkt het wel. Maar hoop dat dit niet zo'n hobby wordt waarbij het bezit van de zaak het eind van vermaak is. Anders ben ik toch bang dat de familie CFO de fiets rectaal bij me inbrengt....

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 04 jan 2014, 20:48

Rohloff ftw. :)

Rein Veenendaal heeft met regelmaat rohloff fietsen in de aanbieding. Kan ook eventueel nog navraag doen bij een vriend van me.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 04 jan 2014, 21:20

tomgtr schreef: het bezit van de zaak het eind van vermaak is.
Is dat niet met alles, na een tijdje wil je meer, betere remmen, andere vork, lichtere/ stijvere wielen...

tomgtr schreef: Anders ben ik toch bang dat de familie CFO de fiets rectaal bij me inbrengt....
Bij twijfel dan iig het "S" frame kiezen :lol:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 04 jan 2014, 23:20

@tim

De farley is natuurlijk puur een Fun fiets voor erbij. Op strand perfect maar ook op trails moet het nog erg goed gaan. Ga morgen even rondje schoorl doen ermee.

Fiets rijdt erg licht valt mij op en zal me niet verbazen als ik me mederijders morgen gewoon bij kan houden! Ideale fiets voor strand en Nederlandse marathons door de polders!

Laat morgen wel weten wat mijn eerste indruk is.

Deze zomer misschien maar eens kijken naar een nieuwe fully, bijvoorbeeld een pyga of een salsa. Keuzes!!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 05 jan 2014, 09:45

Ben benieuwd, doe je Emiel S60 de groeten in Schoorl?

(en post ff een foto van de Farley op de Viper dakdrager :wink: )

mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door mark123 » 05 jan 2014, 10:14

Leuk topic, ik maak zelf sindskort de heuveltjes rondom Helmond onveilig met een KTM score RC 4.0:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Marsnel » 05 jan 2014, 10:22

tomgtr schreef:Heren, wat advies gevraagd, ben sinds kort woonzaam in midden delfland. MTB walhalla hier. Enig advies voor een fiets? Liefst redelijk comfortabel, goede kwaliteit (maar hoeft niet top of the pop), indien mogelijk niet te veel onderhoud. Ben onderdeurtje van 1.73 m dus die grote velgen die tegenwoordig in zijn niet aan mij besteed. Berg klimmen is in midden delfland ook niet echt een optie, gewoon lekker door de modder baggeren. Tips? Kent iemand die winkel bij Correct? Is dat wat?
Je zal niet de eerste zijn die een dure mountainbike koopt en daarna nooit gaat fietsen. Je zou eerst een 2e hands fietsje op marktplaats kunnen scoren (van iemand die er ook niet op fietst), en is een paar maanden proberen of het wat voor je is. Dan kan je ondertussen nadenken of je er meer geld aan uit wil geven.

Bij jou in de buurt zit bike2build. Daar kunnen ze je ook wel helpen.

Het is wel een aanrader om naar de echte mountainbike parcours te gaan. Rechtuit branden in een polder is geen reet aan. Dorst en Noordwijk zijn mooi, en dichterbij zitten Bergschenhoek en Zoetermeer.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Marsnel » 05 jan 2014, 10:42

Hier mijn speeltje..
Bijlagen
CUBE-GTC.jpg
CUBE-GTC.jpg (142.78 KiB) 3007 keer bekeken

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 05 jan 2014, 12:45

Zo. Rondje schoorl en omgeving zit er weer op. Waren lekker vroeg begonnen dus rustig in het bos totdat we middenin een toertocht terecht kwamen haha

Ervaring met de Farley is gewoon Fucking fat!! Fiets wil door de banden graag rechtuit waardoor je echt moet sturen. Hobbelt wel wat meer dan een fully en schoorl is dan ook niet het parcours voor een dergelijke fiets.

Soms even wat mulle stukken gepakt en dat fiets verrassend licht! Veel makkelijker dan ik had gedacht.

Fiets trekt enorm veel aandacht en kan niet wachten op de volgende rit. Zoveel Fun op een fiets heb ik nog niet eerder gehad al moet je hier niet mee gaan fietsen als je echt snel wil gaan.

Afdalen doet de Farley ook erg goed en bij het klimmen kan je goed staan op de pedalen en hoef je niet bang te zijn dat je achterwiel slipt, heerlijk.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 05 jan 2014, 14:05

Marsnel schreef:
tomgtr schreef:Heren, wat advies gevraagd, ben sinds kort woonzaam in midden delfland. MTB walhalla hier. Enig advies voor een fiets? Liefst redelijk comfortabel, goede kwaliteit (maar hoeft niet top of the pop), indien mogelijk niet te veel onderhoud. Ben onderdeurtje van 1.73 m dus die grote velgen die tegenwoordig in zijn niet aan mij besteed. Berg klimmen is in midden delfland ook niet echt een optie, gewoon lekker door de modder baggeren. Tips? Kent iemand die winkel bij Correct? Is dat wat?
Je zal niet de eerste zijn die een dure mountainbike koopt en daarna nooit gaat fietsen. Je zou eerst een 2e hands fietsje op marktplaats kunnen scoren (van iemand die er ook niet op fietst), en is een paar maanden proberen of het wat voor je is. Dan kan je ondertussen nadenken of je er meer geld aan uit wil geven.

Bij jou in de buurt zit bike2build. Daar kunnen ze je ook wel helpen.

Het is wel een aanrader om naar de echte mountainbike parcours te gaan. Rechtuit branden in een polder is geen reet aan. Dorst en Noordwijk zijn mooi, en dichterbij zitten Bergschenhoek en Zoetermeer.
Daarom ook mijn fiets oppikken voor een paar knaken, dan op het MTB parcour in Vlaardingen (Broekpolder 10 tot 15 min. fietsen uit Midden-Delfland vandaan) jezelf een paar keer uitleven, en als je het na een half jaar nog steeds te gek vind een beter (duurder) fietsie op de kop tikken.
Marktplaats staat idd vol met (dure) fietsen van mensen die gelijk nieuw kopen, en het later toch niet zo leuk vinden.

Maar dat zijn mijn 2 centen.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10423
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door tomgtr » 05 jan 2014, 21:48

Stuur me maar pm met prijs. Neem aan dat de fiets in goede conditie s en geen sleutelpeoject.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 05 jan 2014, 22:08

Schoorl lag er heerlijk bij vandaag. Helaas weer iets verschoten in m'n rug, na anderhalve ronde afgehaakt.
Wel druk zeg, hoop goede voornemens op de baan.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Joost H. » 05 jan 2014, 22:24

Ik wil ook graag een start maken met deze sport.

Is dit wat?

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... trail/1112

Of kan ik beter kijken naar een overjarige A-merk fiets? Wil om te beginnen niet meer dan 1k uitgeven aan de fiets (wel nieuwe). Maar viel me op dat deze volledig XT afgemonteerd is.

Thx

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 05 jan 2014, 22:49

Is net wat je wilt, goede afmontage betekend vaak een minder Frame.
Ik zou persoonlijk voor een beter frame gaan, upgraden is makkelijker te doen met onderdelen dan met je frame.

Waarom trouwens persé nieuw? Goede tweedehands in nette staat kun je zeker zoveel lol mee beleven, en is voor minder of voor dezelfde prijs met betere afmontage te koop.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Marsnel » 14 jan 2014, 22:21

Afgelopen zaterdag voor het eerst in 6 maanden weer op de fiets gezeten.

Besloten om naar Dorst te gaan. Het parcours ken ik inmiddels redelijk, dus leek met het beste om daar de draad weer op te pakken.

Paar heerlijke rondjes gedaan. Winterzonnetje door de bomen en lekker fris temperatuurtje.
Nog wel boompje geschamd, maar dat geneest vanzelf weer :tooth:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 17 jan 2014, 20:39

No trees were harmed in that ride :tooth:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 17 jan 2014, 21:14

morgen weer vroeg op, om 730uur ff lekker een stuk rijden door het PWN gebied in Noord-Holland, stuk strand meenemen, rondje schoorl, kop warme choco en weer terug. Totaal denk ik rond de 60km en heb er enorm zin in !

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Marsnel » 18 jan 2014, 18:14

Vandaag voor het eerst op het MTB parcours in Noordwijk geweest.

Na alle goede recensies gelezen te hebben, had ik er eigenlijk wat meer van verwacht.
Route is erg kort, en best wel hobbelig en boomwortels..
Veel klimmen en afdalen doordat het in de duinen is.

Opzich wel aardige route, maar heb beter gehad :blink:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 19 jan 2014, 15:12

Heb je alle 3 de routes aan elkaar geknoopt? Enne, wortels maken het wat uitdagender (technisch) :ken ik jou:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 20 feb 2014, 21:28

Menrik schreef:
Tim N schreef:Leuk idee Menrik, heb het er ook al vaker met Emiel over gehad, ontbreekt mij vaak aan effectieve tijd..
Maar ver in te voren moet er wat te regelen zijn. (al gaat mijn voorkeur uit naar voorjaar, afgelopen weekend door glijende modderpaden op klein voor groot achter dood boven gekomen haha)
Dan kijken we t.z.t. wel voor een datum eind maart/begin april wanneer het wat beter weer wordt. :)
Gaan we dit voorjaar?

Mag ik wel gaan trainen... :hot:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Kadett, MarcH, Ti-Tourist (Erik) en 143 gasten