BMW Z4 35i E89 N54 DCT
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Ondertussen de nodige uniball en massieve bussen voor de achterophanging en subframe besteld en gemonteerd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Zo daar zit geen mm flex meer in
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Kijk, goed bezig. Daar zit geen millimeter speling meer op straks
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Vorige post trouwens ook gemist, mooie aankoop zo’n allroad! Gefeliciteerd
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Waar heb je die oliesproeier besteld?
Dit topic is echt fantastisch!
Wat had je hiervoor in het subframe? Wij twijfelen tussen uniball/massief en alles powerflex black
Dit topic is echt fantastisch!
Wat had je hiervoor in het subframe? Wij twijfelen tussen uniball/massief en alles powerflex black
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
De oliesproeiers komen hier vandaan:
http://server.pure-pf.com/webshop2/en/c ... irter.html
Ik heb ze in Nederland via Tims turbo centrum besteld, dit scheelde aanzienlijk in de verzendkosten.
In het subframe en de ophanging had ik een mix van powerflex zwart en strongflex geel.
Als je achter naar massief en uniball gaat, zijn chassis verstevigingen wel noodzakelijk denk ik.
Bij mij is het chassis zowel aan de onderzijde als bovenzijde versterkt en de rolkooi zit er ook aanvast.
http://server.pure-pf.com/webshop2/en/c ... irter.html
Ik heb ze in Nederland via Tims turbo centrum besteld, dit scheelde aanzienlijk in de verzendkosten.
In het subframe en de ophanging had ik een mix van powerflex zwart en strongflex geel.
Als je achter naar massief en uniball gaat, zijn chassis verstevigingen wel noodzakelijk denk ik.
Bij mij is het chassis zowel aan de onderzijde als bovenzijde versterkt en de rolkooi zit er ook aanvast.
-
OnlinePeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Lekker bezig weer! Welk merk unibal verbindingen gebruik je?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Thnx. De uniball komt bij pmc motorsport vandaan.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Oh shit haha
U had de set te koop staan waar wij net te laat op reageerden
Wij hebben de rolkooi doorgekrast naar het subframe maar denk zelf dat wij ongeveer voor de combi gaan die jij had. Hij moet ook nog apk krijgen, en upgraden kan altijd nog
Wat heeft je doen besluiten over te stappen naar uniball?
U had de set te koop staan waar wij net te laat op reageerden
Wij hebben de rolkooi doorgekrast naar het subframe maar denk zelf dat wij ongeveer voor de combi gaan die jij had. Hij moet ook nog apk krijgen, en upgraden kan altijd nog
Wat heeft je doen besluiten over te stappen naar uniball?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Als je er nog mee op de weg rijdt zou ik geen uniball en massieve bussen doen, dat wordt volgens mij echt afgeraden.
De overstap is voor mij gewoon om het te ervaren. Ik ben benieuwd wat het qua verschil doet. Wat mee speelt is wel dat ik het makkelijk zelf kan vervangen. Dat houdt de kosten binnen de perken.
De overstap is voor mij gewoon om het te ervaren. Ik ben benieuwd wat het qua verschil doet. Wat mee speelt is wel dat ik het makkelijk zelf kan vervangen. Dat houdt de kosten binnen de perken.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Jij zit niet stil hè!
Ben benieuwd wat de uniballs gaan doen icm alu bussen bij je subframe.
Andere vraag, ik had net op DNRT gereageerd op die Motec velgen en lees net terug bij jou… Je had ze al gehaald
Hoeveel setjes velgen heb je ondertussen?
Die nieuwe trekwagen ziet er leuk uit.
Wat had je daar voor in gedachte om aan te passen?
Ben benieuwd wat de uniballs gaan doen icm alu bussen bij je subframe.
Andere vraag, ik had net op DNRT gereageerd op die Motec velgen en lees net terug bij jou… Je had ze al gehaald
Hoeveel setjes velgen heb je ondertussen?
Die nieuwe trekwagen ziet er leuk uit.
Wat had je daar voor in gedachte om aan te passen?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Ik ben ook benieuwd wat het gaat brengen, in maart weten we hopelijk meer.
Aan de andere kant zit er dan weer zoveel tijd tussen, dat merkbaar verschil soms lastig is.
Qua velgen heb ik nu 4 x motec met hangkook slicks en ik heb 6 x oz ultra leggera met nangkang semi slicks.
Voor de A4 AR denk ik aan de volgende dingen:
- houten interieur lijsten vervangen
- interieur verlichting vervangen voor led
- motor en bak tuning
- ramen blinderen
- ontchromen
- face lift achterlichten
- zwarte hemel
Aan de andere kant zit er dan weer zoveel tijd tussen, dat merkbaar verschil soms lastig is.
Qua velgen heb ik nu 4 x motec met hangkook slicks en ik heb 6 x oz ultra leggera met nangkang semi slicks.
Voor de A4 AR denk ik aan de volgende dingen:
- houten interieur lijsten vervangen
- interieur verlichting vervangen voor led
- motor en bak tuning
- ramen blinderen
- ontchromen
- face lift achterlichten
- zwarte hemel
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Goed bezig. Foto's?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Aanpassingen aan de A4 moeten nog gebeuren, dus daar heb ik geen foto’s van. Of bedoelde je wat anders?
- jessedehaan
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Zo, dat is geen half werk zeg.
Knap om zelf de drijfstanglagers te doen, maar altijd goed als je nog langer met je blok door wilt.
Wil je die stalen remleiding boven het subframe bij deze gelegenheid nog vervangen, of moet die in principe altijd goed blijven?
Knap om zelf de drijfstanglagers te doen, maar altijd goed als je nog langer met je blok door wilt.
Wil je die stalen remleiding boven het subframe bij deze gelegenheid nog vervangen, of moet die in principe altijd goed blijven?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Inprincipe zouden die goed moeten blijven. Toch zie je ze vaak met veel roest, dat hebben deze niet, dus ik hoef ze nu niet te vervangen.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Het voorjaar komt er weer aan , dus we moeten een beetje doorklussen.
Mijn oliepomp ligt ondertussen bij MCS autosport voor de modificatie, hiermee zorgen we dat de moer op het tandwielas niet meer los kan lopen.
In het gesprek met MCS autosport over de oliepomp en de vibraties bij een M45B30, kwamen zij met de opmerking om een M50 krukaspoelie te gebruiken. Deze zouden minder vibraties boven de 6k rpm veroorzaken. Dit geeft niet alleen voordelen met de oliepomp maar ook met de krukas lagerschalen. Daarnaast is de M50 variant 25% lichter en dat is weer goed voor de rondvliegende kracht.
Dus met die gedachte opzoek gegaan en bij Offenga een gebruikte M50 poelie gekocht. Echter waarbij de M54 een poelie uit 1 deel heeft, bestaat de M50 poelie uit 2 delen en heb je een soort van adapter nodig. dat is nummer 6 op de tekening.
Edit: het bovenstaande vanuit MCS gaat om een M52 en geen M54. Daardoor de verwarring over het dan wel of niet aanlopen van de poelie.
Desalniettemin ga ik het wel proberen. De M52 en M54 zijn beide ontworpen als koppel blok. Dus als het bij een M52 helpt, zou het in mijn ogen ook bij een M54 moeten helpen.
Dit kwam ook achter de poelie vandaan, dus ook de keerring meteen vervangen.
Omdat niemand in de Benelux een kant en klare oplossing heeft voor een olieschot in de carterpan, was ik genoodzaakt om over sea te shoppen.
Bij Bimmerworld hebben ze hier een goede oplossing voor en deze staan ook bekend om een juiste pasvorm.
Omdat transport- en importkosten best behoorlijk zijn, heb ik gelijk maar wat extra's besteld.
4 dagen na de bestelling kwam vanuit Amerika het onderstaande binnen:
Ik volg Hardeman motorsport op Facebook en daar kwam ik een nieuw product van ze tegen. Misschien niet echt nodig, maar ik wilde het toch graag hebben
Ook aan de A4 AR heb ik de eerste wijziging gedaan.
De interieurlijsten in deze versie zijn van hout en dat is niet helemaal mijn ding. In duitsland al opzoek geweest naar vervangingslijsten, maar ik weet nog niet zo goed wat ik qua kleur wil. Zilver/aluminium, hoogglans zwart, carbon van de S4?
Aangezien ik nog wrapfolie heb liggen, heb ik eerst mijn plakskills weer eens aangesproken.
Ik weet nog niet zeker of mat zwart het helemaal is, maar het is wel veel beter dan het hout.
Het leuke is wat dat de nerven van het hout door de wrapfolie zichtbaar zijn, lijkt wel als of het zwart hout is.
Tevens heb ik het interieur voorzien van led verlichting, hier ben ik wel echt blij mee. Het geeft echt veel meer licht en geeft ook een modernere look.
het is niet zo goed op de foto vast te leggen, maar de kleur en de hoeveelheid licht is echt anders.
Als laatste heb ik de motor als DSG bak laten tunen, hier ben ik super blij mee. Vooral hoe het nieuwe karakter van de bak veel meer op mijn rijstijl afgestemd is. Je krijgt er echt een andere auto voor terug. Tevens hebben ze de S-stand als trailer-stand geprogrammeerd. Deze zorgt er voor dat het toerentallen beter in het koppelgebied blijft.
Mijn oliepomp ligt ondertussen bij MCS autosport voor de modificatie, hiermee zorgen we dat de moer op het tandwielas niet meer los kan lopen.
In het gesprek met MCS autosport over de oliepomp en de vibraties bij een M45B30, kwamen zij met de opmerking om een M50 krukaspoelie te gebruiken. Deze zouden minder vibraties boven de 6k rpm veroorzaken. Dit geeft niet alleen voordelen met de oliepomp maar ook met de krukas lagerschalen. Daarnaast is de M50 variant 25% lichter en dat is weer goed voor de rondvliegende kracht.
Dus met die gedachte opzoek gegaan en bij Offenga een gebruikte M50 poelie gekocht. Echter waarbij de M54 een poelie uit 1 deel heeft, bestaat de M50 poelie uit 2 delen en heb je een soort van adapter nodig. dat is nummer 6 op de tekening.
Edit: het bovenstaande vanuit MCS gaat om een M52 en geen M54. Daardoor de verwarring over het dan wel of niet aanlopen van de poelie.
Desalniettemin ga ik het wel proberen. De M52 en M54 zijn beide ontworpen als koppel blok. Dus als het bij een M52 helpt, zou het in mijn ogen ook bij een M54 moeten helpen.
Dit kwam ook achter de poelie vandaan, dus ook de keerring meteen vervangen.
Omdat niemand in de Benelux een kant en klare oplossing heeft voor een olieschot in de carterpan, was ik genoodzaakt om over sea te shoppen.
Bij Bimmerworld hebben ze hier een goede oplossing voor en deze staan ook bekend om een juiste pasvorm.
Omdat transport- en importkosten best behoorlijk zijn, heb ik gelijk maar wat extra's besteld.
4 dagen na de bestelling kwam vanuit Amerika het onderstaande binnen:
Ik volg Hardeman motorsport op Facebook en daar kwam ik een nieuw product van ze tegen. Misschien niet echt nodig, maar ik wilde het toch graag hebben
Ook aan de A4 AR heb ik de eerste wijziging gedaan.
De interieurlijsten in deze versie zijn van hout en dat is niet helemaal mijn ding. In duitsland al opzoek geweest naar vervangingslijsten, maar ik weet nog niet zo goed wat ik qua kleur wil. Zilver/aluminium, hoogglans zwart, carbon van de S4?
Aangezien ik nog wrapfolie heb liggen, heb ik eerst mijn plakskills weer eens aangesproken.
Ik weet nog niet zeker of mat zwart het helemaal is, maar het is wel veel beter dan het hout.
Het leuke is wat dat de nerven van het hout door de wrapfolie zichtbaar zijn, lijkt wel als of het zwart hout is.
Tevens heb ik het interieur voorzien van led verlichting, hier ben ik wel echt blij mee. Het geeft echt veel meer licht en geeft ook een modernere look.
het is niet zo goed op de foto vast te leggen, maar de kleur en de hoeveelheid licht is echt anders.
Als laatste heb ik de motor als DSG bak laten tunen, hier ben ik super blij mee. Vooral hoe het nieuwe karakter van de bak veel meer op mijn rijstijl afgestemd is. Je krijgt er echt een andere auto voor terug. Tevens hebben ze de S-stand als trailer-stand geprogrammeerd. Deze zorgt er voor dat het toerentallen beter in het koppelgebied blijft.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 05 jan 2022, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Mooi werk Ruben!
Als gevolg van jou aanpassing met de trillingsdemper heb ik deze ook vanmiddag besteld. Iemand benoemde dit dat ik dacht das easy weight gain!
Audi ziet er zo toch al wat leuker uit! Met name bij de VAG groep die DSG bakken met andere software geeft veel verbetering.
Die nieuwe brace voor je uitlaat, is die plaat lichter aan gewicht dan die andere 2 die er nu van af komen?
Als gevolg van jou aanpassing met de trillingsdemper heb ik deze ook vanmiddag besteld. Iemand benoemde dit dat ik dacht das easy weight gain!
Audi ziet er zo toch al wat leuker uit! Met name bij de VAG groep die DSG bakken met andere software geeft veel verbetering.
Die nieuwe brace voor je uitlaat, is die plaat lichter aan gewicht dan die andere 2 die er nu van af komen?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Die brace voelt lichter als je ze in de hand hebt. Ik heb ze niet op de wegschaal gelegd, maar ga ik nog wel doen.
De gedachte achter de brace volgens hardeman is denk dat bmw zelf met de laatste M modellen hier op overgestapt is. Dus gok ik dat er meer stijfheid in zit.
De gedachte achter de brace volgens hardeman is denk dat bmw zelf met de laatste M modellen hier op overgestapt is. Dus gok ik dat er meer stijfheid in zit.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Vind dat zwarte folie wel heel cool over de lijsten doordat je idd de nerf nog ziet lijkt het net zwart hout
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Las idd bij Hardemann voor stijfheid, maar gewicht is natuurlijk een leukigheidje om te weten.Vanreijmersdal schreef: ↑04 jan 2022, 18:31 Die brace voelt lichter als je ze in de hand hebt. Ik heb ze niet op de wegschaal gelegd, maar ga ik nog wel doen.
De gedachte achter de brace volgens hardeman is denk dat bmw zelf met de laatste M modellen hier op overgestapt is. Dus gok ik dat er meer stijfheid in zit.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Mooi hebbeding van Harderman
Is dat m50 vliegwiel een 1:1 wissel? Interessante optie.
Is dat m50 vliegwiel een 1:1 wissel? Interessante optie.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Het is idd een trillingsdemper. Mcs had mij meegegeven dat er iets van het distributiedeksel afgeslepen moest worden, echter lijkt het bij mij compleet vrij te lopen. Dus bij mij is het met de adapter een 1 op 1 vervangen geworden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW tracktool E46 330CI & Audi A4 Allroad
Scheelt zomaar een hele kilo zeg!
De Audi zou ik voor zwart gaan, staat m beter dan carbon denkik en zeker als je de structuur er nog door kan laten schemeren.
De Audi zou ik voor zwart gaan, staat m beter dan carbon denkik en zeker als je de structuur er nog door kan laten schemeren.