BMW Z4 35i E89 N54 DCT
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI = GONE!
Gave update! Mooie foto die op het strand
En ik vind die allroads altijd erg gaaf en wat je zegt in de stedelijke jungle met drempels en stoepranden ook zeker nog toegevoegde waarde!
Bijzonder dat een Porsche onderdeel goedkoper is dan een Audi onderdeel maar mooie vondst en upgrade!
En ik vind die allroads altijd erg gaaf en wat je zegt in de stedelijke jungle met drempels en stoepranden ook zeker nog toegevoegde waarde!
Bijzonder dat een Porsche onderdeel goedkoper is dan een Audi onderdeel maar mooie vondst en upgrade!
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI = GONE!
ja op het strand rijden is wel echt een leuke ervaring.
Quattro met allseason banden kom je een stuk verder mee dan een golf met zomerbandjes
Quattro met allseason banden kom je een stuk verder mee dan een golf met zomerbandjes
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: New toy in town: N54 DCT
Nadat ik vorig jaar mijn tracktool in onderdelen had verkocht, was er natuurlijk ook een plan voor de toekomst.
Ik wilde meer fun van mijn auto kunnen hebben en dat betekende als eerste dat ik er vaker fun mee kon hebben ipv 4 keer per jaar.
Daarmee was de zoektocht naar een sportieve straatauto met kenteken begonnen.
Maar waar wil ik de auto nou voor gebruiken en waar moet de auto aan voldoen?
Ik wil graag met de auto op zon- en feestdagen naar bv de Posbank kunnen cruisen, een keer een toertocht met clubgenoten kunnen maken, in de zomer een bergpas in Zwitserland pakken en als ik dan toch op het circuit een rondje doe, niet helemaal voor lul rijden en minimaal 90% van het publiek zoek kunnen rijden
Beleving was het thema geworden. Dat kan zitten in stuurgedrag, motorvermogen, motorgeluid, motorkarakter of uiterlijk van de auto.
Ja, toen kwam de shortlist, een lijst die short begon en toen steeds minder short werd
- 130I
- 350Z
- S5 B8
- M135I
- RS4 B7
- Megane RS
- Cayman S
- 135I coupe
- Masaratie 3200GT
- Z4 Coupe
Ik kwam er als snel achter dat ik toch iets wilde dat er sportief uit ziet, je moet er op af lopen en dan denken: ja ziet er tof uit en het ziet er anders uit dan het standaard straatbeeld.
Toch een coupe vorm! Dus alle hothatches en sedans ging van de lijst.
Met de Z4 coupe E86 had ik het meeste, wat een aparte verschijning.
Maar ja, 265pk uit de N52B30, dat is eigenlijk te weinig. Mijn daily A4 Allroad heeft zelfs meer! Dan trekt straks mijn daily, mijn fun auto eruit bij het verkeerslicht. NO GO!
Oplossing is... Z4M
Super mooi, wat een plaatje, fantastische S54, maar wel boven budget.
Oke, dat werd hem dus niet. Maar die Z4 blijf toch door mijn hoofd spoken. Dan toch maar de 3.0?
Nee! De indruk die een proefrit in een M135I van een maatje van mij had achtergelaten, wilde ik niet los laten. Er moest power in zitten.
Dus de oplossing?: het is een BMW Z4 35I DCT E89 geworden!
Vandaag mijn eerste ritje over de lekdijk gemaakt en dit stuurt niet verkeerd en er zit een lekkere roffel in de uitlaat sound.
De auto heeft nu een beetje een sportieve/classic gentlemens look, dus voor een wat meer sportieve look heb ik alvast zwarte nieren en een setje M3/M4 (F80/F82) velgen aangeschaft. 1 velg laat ik opknappen ivm stoeprandschade, dan de juiste bandenmaat er onder en gaan met die banaan. Er zit namelijk al een andere intercooler op en volgens de verkoper zou er 400pk in moeten zitten. Nou, dat gaan we binnenkort wel eens even bekijken op de rollenbank
Ik wilde meer fun van mijn auto kunnen hebben en dat betekende als eerste dat ik er vaker fun mee kon hebben ipv 4 keer per jaar.
Daarmee was de zoektocht naar een sportieve straatauto met kenteken begonnen.
Maar waar wil ik de auto nou voor gebruiken en waar moet de auto aan voldoen?
Ik wil graag met de auto op zon- en feestdagen naar bv de Posbank kunnen cruisen, een keer een toertocht met clubgenoten kunnen maken, in de zomer een bergpas in Zwitserland pakken en als ik dan toch op het circuit een rondje doe, niet helemaal voor lul rijden en minimaal 90% van het publiek zoek kunnen rijden
Beleving was het thema geworden. Dat kan zitten in stuurgedrag, motorvermogen, motorgeluid, motorkarakter of uiterlijk van de auto.
Ja, toen kwam de shortlist, een lijst die short begon en toen steeds minder short werd
- 130I
- 350Z
- S5 B8
- M135I
- RS4 B7
- Megane RS
- Cayman S
- 135I coupe
- Masaratie 3200GT
- Z4 Coupe
Ik kwam er als snel achter dat ik toch iets wilde dat er sportief uit ziet, je moet er op af lopen en dan denken: ja ziet er tof uit en het ziet er anders uit dan het standaard straatbeeld.
Toch een coupe vorm! Dus alle hothatches en sedans ging van de lijst.
Met de Z4 coupe E86 had ik het meeste, wat een aparte verschijning.
Maar ja, 265pk uit de N52B30, dat is eigenlijk te weinig. Mijn daily A4 Allroad heeft zelfs meer! Dan trekt straks mijn daily, mijn fun auto eruit bij het verkeerslicht. NO GO!
Oplossing is... Z4M
Super mooi, wat een plaatje, fantastische S54, maar wel boven budget.
Oke, dat werd hem dus niet. Maar die Z4 blijf toch door mijn hoofd spoken. Dan toch maar de 3.0?
Nee! De indruk die een proefrit in een M135I van een maatje van mij had achtergelaten, wilde ik niet los laten. Er moest power in zitten.
Dus de oplossing?: het is een BMW Z4 35I DCT E89 geworden!
Vandaag mijn eerste ritje over de lekdijk gemaakt en dit stuurt niet verkeerd en er zit een lekkere roffel in de uitlaat sound.
De auto heeft nu een beetje een sportieve/classic gentlemens look, dus voor een wat meer sportieve look heb ik alvast zwarte nieren en een setje M3/M4 (F80/F82) velgen aangeschaft. 1 velg laat ik opknappen ivm stoeprandschade, dan de juiste bandenmaat er onder en gaan met die banaan. Er zit namelijk al een andere intercooler op en volgens de verkoper zou er 400pk in moeten zitten. Nou, dat gaan we binnenkort wel eens even bekijken op de rollenbank
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 23 mar 2023, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI = GONE!
Gaaf! Ik had hiervoor de bravere versie van de e89 maar vond het evengoed een heel leuk rijdende auto heel veel plezier er mee, dat moet vast goed komen
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW tracktool E46 330CI = GONE!
3e foto van je aankoop bij je eigen voor de deur? De (ex)buurman ken ik wel, paar keer mee gedaan met motorritjes met hem.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: New toy in town: N54 DCT
Ja Z4 ga je plezier aan beleven, gefeliciteerd.
-
OnlineDimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: New toy in town: N54 DCT
Gaaf zeg! Wel een hele switch, van een hardcore racer naar zo’n GT allrounder.
Die Z4M staat al een hele tijd in m’n favorieten op MP, wat een beauty is dat.
Mss leuk voor je om ook het topic van Nick Doesburg te lezen hier op het forum. Hij heeft exact dezelfde Z4 en die is ondertussen goed aangepakt.
Die Z4M staat al een hele tijd in m’n favorieten op MP, wat een beauty is dat.
Mss leuk voor je om ook het topic van Nick Doesburg te lezen hier op het forum. Hij heeft exact dezelfde Z4 en die is ondertussen goed aangepakt.
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: New toy in town: N54 DCT
Leuke auto! Vond dit model erg lelijk toen die uit kwam, maar nu smoelt ie goed.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: New toy in town: N54 DCT
Leuke roadster
-
OnlineDimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: New toy in town: N54 DCT
Deze auto heeft heel erg twee gezichten, kan er enorm als een oude lullenbak uitzien.. of als een vrij agressieve bak.
viewtopic.php?t=33965&start=625
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: New toy in town: N54 DCT
Idd een wereld van verschil.
Geniet ervan.
Geniet ervan.
-
Online
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: New toy in town: N54 DCT
Leuke bak ! Ik heb helaas te kort van de mijne plezier gehad.. de DCT vond ik overigens niet de meest comfortable automaat om rustig te rijden.
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: New toy in town: N54 DCT
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, dat je er veel plezier van mag beleven! ik snap de switch wel vd trackcar naar een leuke straatauto, ik heb die switch al gemaakt toen ik nog IVA student was, en sindsdien eigenlijk niet meer terug geweest, snelle straatauto gaf mij persoonlijk ook meer plezier voor de kosten dan 4 a 5x per jaar een tracktool uit te laten!
Dit type Z4 zit ik vaak zat ook naar te kijken, vind zo een gele die je toen kon krijgen wel heeeeeel gaaf altijd, 1 vd begeerlijkere nieuwere BMW's denk ik vaak... Zo is die wel erg dik:
Dit type Z4 zit ik vaak zat ook naar te kijken, vind zo een gele die je toen kon krijgen wel heeeeeel gaaf altijd, 1 vd begeerlijkere nieuwere BMW's denk ik vaak... Zo is die wel erg dik:
Oogt idd erg lekker zo plat op zn bek, alleen ff een agressiever voorkantje om het af te maken denk ik
-
Online
- Berichten: 2931
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: New toy in town: N54 DCT
Is dat ei geel een bmw kleur?
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
-
Online
- Berichten: 2931
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
- dannYZ
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
- Locatie: Lekkerkerk
- Contacteer:
Re: New toy in town: N54 DCT
Zeker wat anders, maar een heerlijke auto om te toeren!
Rij zelf ook alweer 5 jaar een Z4 35is
De e89 is een auto die inderdaad vele gezichten heeft, ook al zijn het maar kleine aanpassingen.
Verlagen, originele m2 wielen, performance nieren en de mijne staat er zo bij:
Rij zelf ook alweer 5 jaar een Z4 35is
Ik heb de xhp flash op de dct bak zitten. In normale stand vrij soepel en beter bij de les, een beetje als de zf8 bak, maar in sport(+) juist heel sportief/agressief. Ben er erg wijs mee
De e89 is een auto die inderdaad vele gezichten heeft, ook al zijn het maar kleine aanpassingen.
Verlagen, originele m2 wielen, performance nieren en de mijne staat er zo bij:
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT & Audi A4 Allroad
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en inderdaad de Z4 heeft meerdere gezichten, maar daar later meer over.
Ik heb ondertussen de eerste 1.500km erop zitten en ik moet zeggen, ik heb het echt naar mijn zin met deze auto.
Voordat ik die 1.500km er op gingen zetten heb ik als eerste de olie thermostaat vervangen door een variant van Mosselman.
De Mosselman thermostaat gaat 20 graden eerder open waardoor de olie temperatuur lager blijft dan continue 120 graden.
Daarnaast is de Mosselman ook een stuk mooier.
Mijn uitvoering heeft qua uiterlijk een beetje een classic/gentlemens look en ik wilde dat wat sportiever maken. Dus een zwarte grill, zwarte lijstje op links als rechts en Angels eyes van halogeen geel naar led wit, zijn de eerste stappen geweest voor de moderne en sportievere look.
En ja, voor de rest was het voornamelijk rijden. Dus in 2 weken tijd heb ik 1.500km extra op de klok gezet. Weer of geen weer, ik wilde de auto graag in korte en snelle tijd leren kennen. Ik gebruikte de Z4 de afgelopen weken voor alles; boodschappen, pakketje ophalen, naar de bouwmarkt, woon-werkverkeer, plezier ritjes in de avond en aan al je vrienden laten zien, die dan meteen ook allemaal een rondje willen. Want een Z4 trek best wel wat aandacht en mijn omgeving vindt het best wel een tof ding!
En niet alleen mijn omgeving vindt het een tof ding, ik ook. Ik ben echt blij met mijn keuze. Pakketjes ophalen en naar de bouwmarkt is helemaal ruk, maar die andere ritjes zijn echt super leuk. Aan de ene kant kan je er prima ontspannen meerijden en als je de juiste instellingen inschakeld kan je lekker sportief rijden zonder dat je door hebt dat het eigenlijk al weer iets te hard gaat. Het dakloos rijden lijkt ook wel aan mij besteed. Ik heb veel met het dak open gereden, ook onder de 10 graden, maar dan met een muts op. Met het dak open is het uitgeluid voor mij precies goed. Bij rustig rijden niet aanwezig en bij lekker door boenderen acceptabel met lekkere plofjes bij het opschakelen en gas los laten. I'm loving it!
Sportief is met deze auto wel een beetje dubbel. Sportief tot 85% van het kunnen van de auto gaat prima en voelt steady en voorspelbaar aan, en daarbij rij je al heel snel te hard. Ga je de auto verder uitwringen, dan lijkt de balans in eens helemaal weg en is het best alle zeilen bij zetten. Nou, dat wordt nog wat op Zandvoort.
Het vermogen wat volgens de verkoper op zo'n 400pk zou moeten zitten, lijkt er wel in te zitten. Waarmee de snelheidsmeter naar de 250 vliegt en andere weggebruikers met potente elektrische auto's geven een goede referentie. Voor de openbare weg is dit voor mij meer als zat.
Ook heb ik al de eerste kleine dingen ontdekt die niet zo goed aan de auto zijn. De flippers op het stuur zijn helemaal ruk. Met deze pre lci flippers kan je zowel links als recht, op en terug schakelen. De voorzijde van het stuur is terug schakelen en de achterkant is opschakelen. Nou dat werkt dus echt niet. Gelukkig kwamen ze daar bij BMW zelf ook achter en met de LCI hebben ze dat aangepast naar 1 zijde voor opschakelen en de andere zijde voor terugschakelen.
Bekerhouders zitten alleen onder de midden armsteun, waarom! Verdere uitleg lijkt mij niet nodig.
En puntje 3, als de motordraait en dus de sleutel in het contact zit, is er geen mogelijkheid om de kofferbak te openen. Dat snapt ik niet zo goed.
Enfin, ik ben blij met mijn aankoop en geniet er volop van.
Ik heb ondertussen de eerste 1.500km erop zitten en ik moet zeggen, ik heb het echt naar mijn zin met deze auto.
Voordat ik die 1.500km er op gingen zetten heb ik als eerste de olie thermostaat vervangen door een variant van Mosselman.
De Mosselman thermostaat gaat 20 graden eerder open waardoor de olie temperatuur lager blijft dan continue 120 graden.
Daarnaast is de Mosselman ook een stuk mooier.
Mijn uitvoering heeft qua uiterlijk een beetje een classic/gentlemens look en ik wilde dat wat sportiever maken. Dus een zwarte grill, zwarte lijstje op links als rechts en Angels eyes van halogeen geel naar led wit, zijn de eerste stappen geweest voor de moderne en sportievere look.
En ja, voor de rest was het voornamelijk rijden. Dus in 2 weken tijd heb ik 1.500km extra op de klok gezet. Weer of geen weer, ik wilde de auto graag in korte en snelle tijd leren kennen. Ik gebruikte de Z4 de afgelopen weken voor alles; boodschappen, pakketje ophalen, naar de bouwmarkt, woon-werkverkeer, plezier ritjes in de avond en aan al je vrienden laten zien, die dan meteen ook allemaal een rondje willen. Want een Z4 trek best wel wat aandacht en mijn omgeving vindt het best wel een tof ding!
En niet alleen mijn omgeving vindt het een tof ding, ik ook. Ik ben echt blij met mijn keuze. Pakketjes ophalen en naar de bouwmarkt is helemaal ruk, maar die andere ritjes zijn echt super leuk. Aan de ene kant kan je er prima ontspannen meerijden en als je de juiste instellingen inschakeld kan je lekker sportief rijden zonder dat je door hebt dat het eigenlijk al weer iets te hard gaat. Het dakloos rijden lijkt ook wel aan mij besteed. Ik heb veel met het dak open gereden, ook onder de 10 graden, maar dan met een muts op. Met het dak open is het uitgeluid voor mij precies goed. Bij rustig rijden niet aanwezig en bij lekker door boenderen acceptabel met lekkere plofjes bij het opschakelen en gas los laten. I'm loving it!
Sportief is met deze auto wel een beetje dubbel. Sportief tot 85% van het kunnen van de auto gaat prima en voelt steady en voorspelbaar aan, en daarbij rij je al heel snel te hard. Ga je de auto verder uitwringen, dan lijkt de balans in eens helemaal weg en is het best alle zeilen bij zetten. Nou, dat wordt nog wat op Zandvoort.
Het vermogen wat volgens de verkoper op zo'n 400pk zou moeten zitten, lijkt er wel in te zitten. Waarmee de snelheidsmeter naar de 250 vliegt en andere weggebruikers met potente elektrische auto's geven een goede referentie. Voor de openbare weg is dit voor mij meer als zat.
Ook heb ik al de eerste kleine dingen ontdekt die niet zo goed aan de auto zijn. De flippers op het stuur zijn helemaal ruk. Met deze pre lci flippers kan je zowel links als recht, op en terug schakelen. De voorzijde van het stuur is terug schakelen en de achterkant is opschakelen. Nou dat werkt dus echt niet. Gelukkig kwamen ze daar bij BMW zelf ook achter en met de LCI hebben ze dat aangepast naar 1 zijde voor opschakelen en de andere zijde voor terugschakelen.
Bekerhouders zitten alleen onder de midden armsteun, waarom! Verdere uitleg lijkt mij niet nodig.
En puntje 3, als de motordraait en dus de sleutel in het contact zit, is er geen mogelijkheid om de kofferbak te openen. Dat snapt ik niet zo goed.
Enfin, ik ben blij met mijn aankoop en geniet er volop van.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT & Audi A4 Allroad
Gaaf ding! Heel veel df ermee dat gaat wel lukken zo te horen
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT & Audi A4 Allroad
Kan de kofferbak niet open via het logo achterop?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT & Audi A4 Allroad
Helaas Niet als de sleutel in het contact zit.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT & Audi A4 Allroad
Kan me niet meer herinneren eerlijk gezegd, dacht ook gewoon kantelen van het logo, alleen dat optillen van het hele ingeklapte dakpakket heb ik nooit getest, dat moest ook kunnen electrisch.
Zandvoort was met de helft van het vermogen prima te doen maar de 35i zal wat eerder door de mand vallen ja.
Zandvoort was met de helft van het vermogen prima te doen maar de 35i zal wat eerder door de mand vallen ja.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: New toy in town: N54 DCT
Ja die gele kleur met m pakket is idd een hele dikke uitvoering.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 07 apr 2023, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: New toy in town: N54 DCT
Mooie combinatie is jouw auto.dannYZ schreef: ↑28 mar 2023, 23:39 Zeker wat anders, maar een heerlijke auto om te toeren!
Rij zelf ook alweer 5 jaar een Z4 35is
Ik heb de xhp flash op de dct bak zitten. In normale stand vrij soepel en beter bij de les, een beetje als de zf8 bak, maar in sport(+) juist heel sportief/agressief. Ben er erg wijs mee
De e89 is een auto die inderdaad vele gezichten heeft, ook al zijn het maar kleine aanpassingen.
Verlagen, originele m2 wielen, performance nieren en de mijne staat er zo bij:
Ik heb ook zitten kijken naar die xhp flash omdat ik er zulke goede dingen over lees. Echter ben ik eigenlijk wel heel erg tevreden over die bak. Met die gedachte en dat er al een andere intercooler op zit, zit die xhp flash er misschien ook al op, dat zijn tenslotte de koste niet tegen over een andere intercooler en een tune. Altijd lastig als vorige eigenaren dat soort dingen niet documenteren.