Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door martll » 19 aug 2013, 16:38

Bij een onderhoudsbeurt constateerden zij dat er speling zat op de draagarmen. Oke, zij zullen er wel verstand van hebben dus de draagarmen bij hun gekocht. Thuis aangekomen wou ik ze vervangen maar zelfs ik snapte niet wat er mis was met de draagarmen, er zat helemaal geen speling op.
Mijn neef die werkplaatschef en automonteur is ernaar laten kijken op de brug, ook hij constateerde geen speling. Een afspraak gemaakt met een dealer waarin ik alle vertrouwen heb, auto op de brug gezet bij hun en zij constateerden na ruim een uur onder de auto te hebben gezocht naar speling (zoeken naar iets dat er niet is), dat er werkelijk niks aan speling in mijn onderstel zit.

Teruggegaan met de draagarmen naar de Renaultdealer, na lang wachten werd ik eindelijk geholpen. Auto op de brug, 3 monteurs erbij (zelf mocht ik er niet bij zijn, zeer vreemd) en ze hebben even gezocht naar speling. Eerst de ene kant, daarna de andere kant, toen weer de andere kant en zo ging het even door.... En ja hoor, zij constateerden wel speling. Na een kort overleg mocht ik ook even komen kijken, grote lepel erbij om de fuseekogels op speling te controleren. Monteur volhouden dat er toch wel een klein beetje speling in zat, maar het gaf geen krimp.

De gekochte draagarmen a 440 euro wouden ze niet terugnemen, daar even flink in discussie gegaan en uiteindelijk te horen gekregen dat de aftersalesmanager maar even naar het probleem moest kijken. Paar uur later ging de telefoon.

Ik krijg mijn geld niet terug, ik blijf zitten met 2 draagarmen van 440 euro waar ik niks aan heb.

Hiermee verliezen ze in ieder geval wat klanten, mijn familie, kennissen en vrienden zullen in ieder geval geen nieuwe auto's meer bij hun kopen en het onderhoud zal daar uiteraard ook niet meer worden gedaan, maar schijnbaar doet hun dat niks.

Al met al is dit bericht bedoelt als waarschuwing. Oplichting gebeurt zelfs bij Renault dealers, zorg ervoor dat je geen slachtoffer gaat worden van dit soort praktijken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door GTRene » 19 aug 2013, 17:13

hm, dat klinkt 'gezellig' altijd jammer als zoiets gebeurt, ze hadden natuurlijk niet verwacht dat je het verder nog zou checken en het als zovelen maar 'aanneemt' dat het zo is. en onnodig diep bukken.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door Spijkerhard » 19 aug 2013, 17:25

Wat een prutsers. Renault dealer zei je? Phhhh.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door Nutkees » 19 aug 2013, 17:46

Zijn het niet de Renault rijders, zijn het de dealers wel!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door Hielke » 19 aug 2013, 17:55

Nutkees schreef:Zijn het niet de Renault rijders, zijn het de dealers wel!
Psies.

Vout folk, allemaal.

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door hanske » 19 aug 2013, 17:56

Ik snap jou frustratie en zou mezelf ook aardig in mijn kuif gepikt voelen als ik in jou schoenen stond, wel ben ik benieuwd waarom een dealer dit voorval zo afhandelt met alle (negatieve) gevolgen van dien (klantverlies etc.). Graag zou ik hun reactie hierop willen zien en het zou fair zijn als je hen op dit topic attendeert zodat zij zich kunnen verdedigen of in ieder geval hun versie van het verhaal kunnen geven. Ben zelf niet bekend met dit bedrijf (woon aan de andere kant van het land) maar ken een geval met een bevriend autobedrijf die ook een negatieve recensie kregen op het net van een klant waarvoor zij alles (en meer) gedaan hadden wat binnen hun machten lag. Zij waren hier doodziek van en voelden zich zwaar benadeeld. Als je altijd alles uit de kast trekt om het je klanten naar de zin te maken en ze te behandelen zoals je zelf behandeld wil worden valt dit als bedrijf zwaar op je dak. Immers blijft het feit dat je het simpelweg niet altijd voor iedereen goed kan doen. Geef in zo een geval het bedrijf de kans het netjes op te lossen (welke kans ze hier duidelijk niet hebben aangegrepen).
Begrijp me niet verkeerd, zoals ik jouw visie op het verhaal lees heb je helemaal gelijk dat je de publiciteit opzoekt maar er zijn vaak 2 kanten aan een verhaal.

Succes.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door martll » 19 aug 2013, 18:00

Zelf was ik ook zeer verbaasd dat ze dit zo afhandelen. Ken aardig wat mensen hier (kennis, familie, vrienden) die Renault rijden en die daar voor onderhoud kwamen en vooral voor het kopen van nieuwe auto's.
Die zullen nu wel even een paar kilometer extra rijden.

En dan na te gaan dat dit op hun Facebook pagina staat:
Wij zijn de grootste, maar wil ook graag de beste zijn.
De beste wat betreft service, klantvriendelijkheid en prijs/kwaliteit verhouding.
De vakmensen gaan ervoor. Ook voor u.
Ik heb hun hiervan op de hoogte gesteld uiteraard.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door Hielke » 19 aug 2013, 18:17

Even een vraagje over iets wat me niet duidelijk is.


Die garage waar je vertrouwen in hebt (en dan toch de auto naar die dure dealer brengen?) heeft een uur naar speling gezocht zeg je. Een uur, voor twee draagarmen waarvan direct duidelijk is waar ze horen te zitten. Koevoet ertussen, even wrikken, klaar. Kwestie van een minuut inclusief het opkrikken van de auto. Waarom die zoektocht van een uur?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 18:22

Maar 'het beste' is voor iedereen zo subjectief als het maar zijn kan.
Als iemands beste mijn slechtste is. En andersom. Dan komen we nog nergens.

Daarom een loze quote die (te) vaak gebruikt wordt..

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door martll » 19 aug 2013, 18:36

Hielke schreef:Even een vraagje over iets wat me niet duidelijk is.


Die garage waar je vertrouwen in hebt (en dan toch de auto naar die dure dealer brengen?) heeft een uur naar speling gezocht zeg je. Een uur, voor twee draagarmen waarvan direct duidelijk is waar ze horen te zitten. Koevoet ertussen, even wrikken, klaar. Kwestie van een minuut inclusief het opkrikken van de auto. Waarom die zoektocht van een uur?
Dat komt omdat ik in Apeldoorn werk en dus alleen in het weekend thuis kom, als ik hem naar die dealer in Heerhugowaard breng, ben ik hem dus een week kwijt.

Al met al duurde het inderdaad een klein uurtje van aankomst tot weer wegrijden bij die dealer. De rest van de auto liet ik ook even onderzoeken, vandaar dat het wat langer duurde. Uiteraard werd er goed gekeken naar de draagarmen en nam die dealer alle tijd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door allen » 19 aug 2013, 18:59

Ik ben ook weleens ontevreden geweest over een autobedrijf. Imho laat je het rusten (in mijn geval liet ik het rusten) of los je het achter de schermen op. Je had na een second opinion bij een ander bedrijf ook een verklaring mee kunnen vragen.
Publiekelijk een bedrijf zwart maken dat je bent opgelicht gaat mij persoonlijk te ver.
Imho wordt deze post alleen maar neergeknald om je zin te krijgen. Dat zo'n bedrijf eventueel financiële gevolgen kan lijden door zo'n persoonlijke actie van jouw kant zal je waarschijnlijk een rotzorg wezen.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door martll » 19 aug 2013, 19:12

allen schreef:Ik ben ook weleens ontevreden geweest over een autobedrijf. Imho laat je het rusten (in mijn geval liet ik het rusten) of los je het achter de schermen op. Je had na een second opinion bij een ander bedrijf ook een verklaring mee kunnen vragen.
Publiekelijk een bedrijf zwart maken dat je bent opgelicht gaat mij persoonlijk te ver.
Imho wordt deze post alleen maar neergeknald om je zin te krijgen. Dat zo'n bedrijf eventueel financiële gevolgen kan lijden door zo'n persoonlijke actie van jouw kant zal je waarschijnlijk een rotzorg wezen.
Ik heb het uiteraard eerst proberen op te lossen met de Renaultdealer, zij gaven geen krimp. Dan ga je de publiciteit opzoeken om mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken want een diagnose/dringend advies te geven over een auto terwijl deze diagnose nergens op slaat om zo mensen geld afhandig te maken versta ik onder oplichting.

Moderator
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 okt 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Moderator » 19 aug 2013, 19:15

Mod edit. Naam weggehaald. De dealer kan zich hier niet verdedigen tenzij je hem uitnodigt deel te nemen aan deze discussie.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door Hielke » 19 aug 2013, 19:22

martll schreef:
allen schreef:Ik ben ook weleens ontevreden geweest over een autobedrijf. Imho laat je het rusten (in mijn geval liet ik het rusten) of los je het achter de schermen op. Je had na een second opinion bij een ander bedrijf ook een verklaring mee kunnen vragen.
Publiekelijk een bedrijf zwart maken dat je bent opgelicht gaat mij persoonlijk te ver.
Imho wordt deze post alleen maar neergeknald om je zin te krijgen. Dat zo'n bedrijf eventueel financiële gevolgen kan lijden door zo'n persoonlijke actie van jouw kant zal je waarschijnlijk een rotzorg wezen.
Ik heb het uiteraard eerst proberen op te lossen met de Renaultdealer, zij gaven geen krimp. Dan ga je de publiciteit opzoeken om mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken want een diagnose/dringend advies te geven over een auto terwijl deze diagnose nergens op slaat om zo mensen geld afhandig te maken versta ik onder oplichting.
Je hebt de gebeurtenissen in ieder geval duidelijk gedocumenteerd.

In het kader van de onomstreden objectiviteit zou ik het nog mooier vinden als een technisch DF-er in de buurt van Heerhugowaard (of waar je ook woont) ook eens naar die speling kijkt, en dat er dan hier terug gerapporteerd wordt. Constateert die partij (als 3e) ook dat er geen sprake van speling is, dan mag die dealer gerust wat meer afgebrand worden. Nu is het nog teveel "jouw" partijen tegenover de dealer.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Opgelicht oplichting

Bericht door martll » 19 aug 2013, 19:28

Hielke schreef:
martll schreef:
allen schreef:Ik ben ook weleens ontevreden geweest over een autobedrijf. Imho laat je het rusten (in mijn geval liet ik het rusten) of los je het achter de schermen op. Je had na een second opinion bij een ander bedrijf ook een verklaring mee kunnen vragen.
Publiekelijk een bedrijf zwart maken dat je bent opgelicht gaat mij persoonlijk te ver.
Imho wordt deze post alleen maar neergeknald om je zin te krijgen. Dat zo'n bedrijf eventueel financiële gevolgen kan lijden door zo'n persoonlijke actie van jouw kant zal je waarschijnlijk een rotzorg wezen.
Ik heb het uiteraard eerst proberen op te lossen met de Renaultdealer, zij gaven geen krimp. Dan ga je de publiciteit opzoeken om mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken want een diagnose/dringend advies te geven over een auto terwijl deze diagnose nergens op slaat om zo mensen geld afhandig te maken versta ik onder oplichting.
Je hebt de gebeurtenissen in ieder geval duidelijk gedocumenteerd.

In het kader van de onomstreden objectiviteit zou ik het nog mooier vinden als een technisch DF-er in de buurt van Heerhugowaard (of waar je ook woont) ook eens naar die speling kijkt, en dat er dan hier terug gerapporteerd wordt. Constateert die partij (als 3e) ook dat er geen sprake van speling is, dan mag die dealer gerust wat meer afgebrand worden. Nu is het nog teveel "jouw" partijen tegenover de dealer.
Als een technische DF-er in de buurt van Heerhugowaard tijd heeft kunnen we altijd afspreken.
Als er speling zat op de draagarmen zou ik dat al lang gemerkt moeten hebben. Gezien de vele woon-werk kilometers en de circuitrondjes. Als er ook maar iets met de auto technisch niet in orde was zou ik er al niet meer mee gaan rijden voor het opgelost te hebben en al helemaal niet op de Nordschleife waar ik vaak te vinden ben.

Het hele verhaal is ook compleet gedocumenteerd aan Renault NL opgestuurd. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door HarryC » 19 aug 2013, 19:41

Op basis van het verhaal en uitgaand dat dit ook de werkelijk is zou ik dit ook openbaar maken. uiteindelijk willen we allemaal niet op z'n manier behandeld/benadeelt worden dus waarom elkaar niet waarschuwen.

Maar indien het verhaal eenzijdig en gekleurd verteld wordt is het inderdaad niet netjes en wenselijk dat een bedrijf op deze manier te schande gemaakt wordt....

Dus altijd lastig....

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Niels v D » 19 aug 2013, 19:47

Vervelend Martijn! Zoals uit je verhaal te lezen heeft S&W voldoende kans gehad om het netjes af te handelen.
Een keer een foute diagnose kan natuurlijk.. Hoewel over speling geen twijfel zou kunnen bestaan. Dit lijkt meer op vlug centen binnenharken... zou je eerder bij de kwik-fit verwachten.

Van de dealer erg stom om een klant die om de hoek werkt zo af te schepen, maar dat is een ander verhaal.

Als Renault Nederland niks doet, dreigen met Bovag en nationale ombudsman of een ander belangclubje.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door ErikS » 19 aug 2013, 21:53

Werkne/ collega van me zou voor de apk van dr twingo 1800 euro kwijt zijn bij de stealert.

Ding kwam bij 'mijn garage' voor 250 door de apk, met steekproef.....

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Bram » 19 aug 2013, 22:01

Neem aan dat die Twingo door die rekening economisch total loss verklaard kon worden?

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Bram op 19 aug 2013, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door ErikS » 19 aug 2013, 22:11

Bram schreef:Neem aan dat die Twingo doro die rekening economisch total loss verklaard kon worden?

:mrgreen:
Klopt.

Daarom ben ik verder gaan kijken, zij slikte het namelijk gewoon.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Arthur » 19 aug 2013, 22:13

Nee jongens, niet doen nu :tooth: :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door GTRene » 19 aug 2013, 22:17

wel een inkoppertje idd :mrgreen:

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door hanske » 19 aug 2013, 22:19

Arthur schreef:Nee jongens, niet doen nu :tooth: :lol:
:thumbup: Deze is inderdaad TE makkelijk, wie raapt hem op???

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door Hielke » 19 aug 2013, 22:20

hanske schreef:
Arthur schreef:Nee jongens, niet doen nu :tooth: :lol:
:thumbup: Deze is inderdaad TE makkelijk, wie raapt hem op???
Ook nog bukken ook?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Opgelicht, oplichting door een Renaultdealer

Bericht door ErikS » 19 aug 2013, 22:30

Bukken en slikken @ renooit.....

Vsndaar dat Luco.... :-p

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten