BMW M4 Concept

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M4 Concept

Hebben-hebben-hebben!
6
16%
Jammer, maar die varkensneus sla ik over!
14
37%
Een 435i met M Performance-pk's is wel genoeg
0
Geen stemmen
Die M's kennen we wel, het wordt tijd voor een 911
8
21%
Bel maar terug als ze met een M2 komen
4
11%
Beter dan de 1 M wordt het niet
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 05 feb 2016, 21:29

Dit had een speciale dag moeten worden....................ik had me er serieus op verheugd, zo`n dag die je met vrienden deelt, omdat je dezelfde ideeën over rijden en nog vele andere zaken gemeen hebt, omdat je vele memorabele en ///M magische-momenten hebt kunnen beleven...........

Even wat voorgeschiedenis;

Romo is in de markt voor een M2, enigszins teleurgesteld in de GTS, ik informeer bij de dealer waar ik zaken doe over hoe het EPS en DCT bij de huidige M`s in elkaar steekt en hoe de beleving daarvan is.
De M2 toen nog niet besteld, wel mijn autogeschiedenis kort toegelicht aldaar, gelijk de belofte om te mogen sturen met een M3 om zelf een oordeel te kunnen en mogen vormen.

De M2 werd besteld aldaar, toen vorige week een appje binnen kwam of ik met de M3 wilde sturen, nou daar zeg je geen nee tegen natuurlijk!!

Vandaag was het zover, de M3 zou om 12.00 klaar staan, het gehele weekend tot mijn beschikking. Keurig gemeld en ik zag al wat staan wat er op leek, even bijkletsen dealer, koffie en wat uitleg over DCT.......nu, de M3 was intussen verkocht, maar daar stond een hagelneuer M4 Silverstone op mij te wachten, wat een fantastisch apparaat in een nog betere kleur.

Intussen had ik Macboy voorzichtig voorbereid op wat er zou komen, hij had een stevig avondje eten en drank achter de kiezen, maar ik had een scherpe blik en dito reflexen als eis gesteld om te mogen sturen met iets waarvan hij nog niets wist.

Klokslag 12 und ab mit der Post in ins Macboy`s Präsidium ........alles beetje instellen, proberen;

-dempers in 3 modi
-sturen in 3 weerstands modi
-DCT in D (automaat) en S(sequentieel) ieder 3 modi
-Stoelen geheel elektrisch instelbaar

Gaandeweg werd Romo steeds stiller, de langverwachte vreugde en voorpret smolt als sneeuw voor de zon, hoe dichter ik bij Deventer kwam, de stiller ik werd, koortsachtig denkend dat ik iets niet goed deed, dat ik het niet begreep, dat ik het gevoel kreeg dat er iets niet klopte in het hele plaatje..........ik dacht nog, laat eerst Macboy maar, ik zeg niks, ik hoor het wel..........

Macboy opgehaald en door naar Hoogeveen alwaar de 1er diesel een 30K beurt kreeg, wij in de M4 door naar Groningen waar we een prachtige lezing van het Qumran Instituut hebben gevolgd, uiteraard intussen de M4 flink aan de tand laten voelen door Macboy.

Uiteindelijk brak ook Macboy, WTF WTF is dit voor een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende DCT ?????

Nou, gelukkig, ik had het niet verkeerd gedacht, ook niets verkeerd gedaan, maar wat een deceptie, wat een desillusie is deze DCT bak, werkelijk ongehoord..........

Eerst even over wat goed is;
- kleur, in- en exterieur
- stuur, eindelijk heb je weer wat in de hand
- wegligging
- rev happy
-zeer hard rempedaal ( nog nooit, bij geen enkele BMW zo gevoeld, bijna gevoelloos hard)

Meer kan ik zo niet bedenken, wat valt tegen;
- log, zwaar aanvoelend
- sturen in sport, sport+ voegt niks toe behoudens te zwaar en te veel weerstand ala GTS gevoel, net elastiek dus) Comfort is beste, dat geld ook voor demping op comfort
-zitvlak stoel ontbeert (voor het eerst) een dijbeen extensie, hoe bedenken ze het, zelfs de diesel van Macboy heeft het. Dus is het zitvlak weer te kort, echt niet best.

Wat is het slechtste en breekt deze kar;

Ik neem, uiteraard, het PDK van de GTS als referentie in deze.

- ///M-DCT echt ik kan het niet bevatten, niet begrijpen ook, dat hier iemand die ook maar iets met pro-actief/sportief rijden heeft deze bak kan en wil ambiëren, waarderen of zelfs respecteren.

De bak voelt doods, zeer traag en in schakel acties, dit alles ongeacht de beschikbare modi, het blijft dramatisch, snel voor een bocht even tak tak tak terug duurt veel en veel te lang, het voelt en gaat als een automaat van 20 jaar geleden. Opschakelen idem.

Ik ben er nog beduusd van, dit kan serieus niet de bedoeling zijn, echt een ervaring rijker en een ilussie armer.

Deze M4 rijdt prima, maar voegt in sportief opzicht, ondanks alle power, niets toe aan een dikke diesel die voor de helft van het geld ook beschikbaar is, het is allemaal te veel weggefilterd, te saai, te doods, de DCT is echt de doodsteek voor deze kar, onbegrijpeleijk maar waar.............

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Arthur » 05 feb 2016, 21:38

Klinkt niet best. Wil ik Macboy z'n relaas al helemaal niet horen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 05 feb 2016, 21:42

Arthur schreef:Klinkt niet best. Wil ik Macboy z'n relaas al helemaal niet horen :wink:
Das maar goed ook, ik ben nog mild t.o.v. Macboy..............


Ik ben zo blij dat ik voor een HB ben gegaan met de M2, met een DCT was het ding binnen een maand weer weg geweest.

De Porker PDK is ongehoord veel beter, niet uit te leggen, je moet het voelen...................

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Macboy » 05 feb 2016, 21:43

Edit
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 feb 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 05 feb 2016, 21:46

romo schreef:
Leen schreef:afgelopen vrijdag even een middagje gereden met de m4 ( BMW nl demo volgehangen met alle performance artikelen die er zijn , incl alle stickers ......) performance uitlaat is trouwens bizar luid. en m.i. niet echt een aanrader .

Bizar snelle auto auto voor z'n 430 pk , voelt echt krachtiger/sneller aan als de 1M , maar ik kan maar niet wennen aan die lange wielbasis, auto is bedoeld als daily / allrounder en daar is hij natuurlijk zeer goed in , maar de "agility" is compleet verdwenen , ondanks dat hij maar marginaal zwaarder is dan de 1M .
Das precies de reden dat ik voor heb bedankt.................niet dat het ding niet snel is, maar het voelt als een dooie pier..............


Een jaar geleden schreef ik dat.

D`r is geen woord aan gelogen !!! Een vooruitziende blik...........

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Riceaux » 05 feb 2016, 21:57

Misschien dat TomGTR duiding kan geven? Of Joost?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 05 feb 2016, 22:05

Riceaux schreef:Misschien dat TomGTR duiding kan geven? Of Joost?
Wellicht.

Misschien hebben we wat over het hoofd gezien, instellingen??

We hebben alle 6 schakel modi geprobeerd, waarbij in S 5-6 je nog zo`n kunstmatige tik krijgt.

Maar het verschil tussen actie (=tik paddel) en reactie(=toerenval/schakelmoment) blijft bizar lang.

Zou ie stuk zijn, doen we iets niet goed????

Ik wil geen finale oordeel geven voor ik zeker ben dat alles klopt en dat het technisch OK is

Ik ga morgen naar dealer !!

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 05 feb 2016, 22:17

Interessant, gelukkig heb ik zelf ook in een m4 dct gereden.
Chris harris die de m3 dct op Algarve test zou m ook kiezen dus of:
-iets mis met de bak
- iets mis met jullie
-6800 euro goed willen praten;)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Joop » 05 feb 2016, 22:25

Vind het ook wat vreemd verhaal, zeker als ik mijn eigen daily drive met DCT-bak (maar dan zonder al die fancy schakelstanden) beschouw... In normale modus schakelt de bak al instant op en terug en in Sport nog een tandje rapper, maar dan met een klap(je) in de bak. Die M-DCT van de F8x is in de basis dezelfde bak en waarschijnlijk een verbeterde versie van degeen die in de E9x ligt, niet?!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Tim N » 05 feb 2016, 22:38

Ik vind het jammer dat macboy beide posts compleet herziet ipv te kunnen lezen wat de bevindingen nu waren (ook al zal dat later een verkeerde software map oid blijken)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 05 feb 2016, 22:39

IK wil niks goedpraten.

Ik sluit niet uit dat het bij me zelf ligt en of dat ik de settings niet begrijp

Maar wat ik vanmiddag meemaakte komt niet in de buurt, echt niet een beetje, bij de PDK van de GTS.

Meer kan ik er niet van maken.


Opvallend ook in de D (automaatstand) dat je niet met gasliften kan schakelen, dat deed de GTS fantastisch, gas geven even liften en hij schakelde door zonder dat je het voelde, de M4 blijft gewoon hangen, geef je geen gas bij dan komt tellen later pas het besef dat ie kan doorschakelen.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Mark » 05 feb 2016, 22:40

Inderdaad verbazingwekkend, in een Z4 3.5 DCT was ik behoorlijk overtuigd! Dat in tegenstelling tot BMW handbakken die vrij lomp zijn imho.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 05 feb 2016, 23:05

8bak at in f10 535i was het laatste waar ik bij die wagen over klaagde.
Dus ik snap dit verhaal niet. Alhoewel ik lees hier wel vaker bijzondere dingen van romo ;)

Nu ben ik een ander soort rijder dan romo en macboy . Iedereen is anders dat ook.

De dct bak in de m bmws is voor zover ik natuurlijk meer dan genoeg reviews heb gelezen nooit zo 'afgekraakt' als wat hier nu gebeurt. Vreemd;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 05 feb 2016, 23:09

Die reviews heb ik ook gelezen, mijn verwachtingspatroon was daar ook geheel op gebaseerd.

Ik vraag het na en laat het uitzoeken.

Wordt vervolgd.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 05 feb 2016, 23:10

Eerste grote relaas van rom, traag schakelen traag terugschakelen etc.
Er moet wat aan de hand zijn geweest met de m4/bak. Tijdens mijn proefrit schakelde hij bliksemsnel zoals t hoort

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Macboy » 05 feb 2016, 23:11

Robin en Joost. En alle andere pro DCT mensen. En iedereen die zich liefhebber durft te noemen.

Check deze opname nou eens bij 2:11-2:14 sec en vertel mij eens wat ik daar zie. Ben ik nou gek of wat ? Dat is namelijk precies datgene wat ik vandaag heb meegemaakt. Als je dit accepteert ben je in mijn ogen geen sportieve rijder en al helemaal geen liefhebber, maar gewoon een kuddedier en meeloper.

http://youtu.be/y99rDTGsZvA" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je niet eens ziet wat ik bedoel dan weet ik helemaal genoeg. En waarom Chris Harris er zelf niet over begint is mij een raadsel. Ook het respect voor hem daalt bij het zien van dit filmpje en het achterwege blijven van commentaar. Waarom anderen hier niet over beginnen is omdat ze allemaal in automaat (D) modus lijken te rijden. Check YouTube maar. Er wordt amper zelf geflipperd. Nou ik snap wel waarom.

En als je het lef hebt DCT te vergelijken met PDK dan spoor je gewoon niet. DCT mag niet eens in de schaduw staan van PDK.

Ze moeten zich schamen bij BMW M divisie. En elke journalist die er lyrisch over is moet zich schamen en eens leren een eigen mening te vormen in plaats van mee te lullen met die bejaarde reactietijden van die DCT.

En iedereen die hier op DF lyrisch is moet zich afvragen hoe het kan dat ze accepteren dat er zoveel vertraging in de bak zit. Dat kan toch niet ? Of rijden mensen hier alleen in de automaat stand ? Als ik alle verhalen hier moet geloven gaat het toch juist om de manual stand ? Ja in automaat stand schakelt de DCT inderdaad wel snel over ja. Boeien. Als jij liefhebber bent en een echte rijder bent ( heb het niet over driften !) dan moet je je achter je oren krabben en afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat je geen kritiek hebt gehad op dit achterlijk stuk gedateerde techniek. Is er überhaupt ook maar enige vooruitgang ten opzichte van de SMG ??

Dat je godverdomme op een rotonde komt afrijden met 100km/h in zijn 4 en dan vol in de ankers gaat en dan twee keer met je vingers tikt om naar zijn 2 te gaan en dat je dan godverdomme al op de rotonde zit te sturen terwijl de motor nog bezig is met schakelen ?? Is dat dan serieus wat wij rijplezier noemen of iets om kotsmisselijk van te worden en je mateloos te irriteren elke keer dat je handmatig schakelt ? Moet ik de DCT een stuk feilloze techniek noemen of een portie transmissievertraging van hier tot fucking München ???

Kom op mensen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld en gedesillusioneerd geweest en ik kan je verzekeren dat ik een slapeloze nacht heb gehad omdat ik in een M4 ging rijden. Een echte droomauto. Al jaren heb ik genoten van die prachtige letter- en cijfercombinatie. Een jongensdroom. Met de heerlijke E92 M3 van Romo nog vers in het geheugen.

Nou die droom is voor de DCT in elk geval in duigen gevallen. Waardeloos stuk techniek. Gemaakt voor personen die zijn vergeten waar autorijden voor is bedoeld en die dagelijks in de file zitten en lopen te klagen dat hun linkervoet zo pijn doet van al dat koppelen en dat die koppeling zo zwaar aanvoelt. Lekker die DCT in automaat stand zetten en lekker lui de auto alles laten doen en dan zo stoer vertellen hoe snel dat toch allemaal gaat. En dat als je de bak in zijn 1 zet dat dan de volgende bak al in zijn 2 klaar staat. MAAR ZE ZEGGEN ER NIET BIJ DAT DIT GODVERDOMME EEN HALF UUR DUURT !!! Ja in de file met 20km/h voelt dat schakelen inderdaad heel snel.

Maar o wee als je zelf ermee in de weer gaat. Ik ben nog nooit zo van een koude kermis thuisgekomen. Na 20 meter had ik al zoiets van: dit kan toch niet ?? Serieus ik was de bocht nog niet om. Ik druk de + in en er gebeurt gewoon niets ? Een halve seconde later pas schakelt ie. En bij het terugschakelen duurt het letterlijk een seconde. Ik kon niet geloven dat dit waar was en ik kon niet geloven dat niemand hier iets over zegt.

Voor mij was het zeker: we deden iets verkeerd dat kón toch niet anders ? DF staat toch voor Driving Fun ? En niet voor Delay Fun ? Vanwaar dan die verhalen hier op het forum (in M2 draadje) dat DCT zoveel meer is dan de automaat ? Mijn 120d schakelt minstens net zo snel als de DCT in manual modus. Dat kan toch niet serieus waar zijn ?? Dus ik denk we gaan wel wachten. Maar ik kon niet wachten. En na het zien van een paar filmpjes op YouTube wist ik het zeker: de DCT heeft zoveel vertraging bij het schakelen en vooral het terugschakelen dat deze aandrijving niet alleen M onwaardig is maar BMW onwaardig.

Iedereen die wat anders beweert heeft geen kijk op waar het pure auto rijden voor is bedoeld. En dat is echt niet de automaat het werk laten doen maar gewoon zelf flipperen. Maar niet met DCT. Delay Clutch Transmission.

Dit mag dan mijn meest arrogante post lijken, maar het filmpje zegt meer dan 1000 woorden....

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW M4 Concept

Bericht door WJ » 05 feb 2016, 23:34

Was de bak langzaam met schakelen of reageerde die langzaam met schakelen op de flippers?

Klinkt iig alsof er iets niet goed zit, en als het zo hoort. Ik heb nog een mooie Ibiza met DSG(wat wel werkt) tekoop. :mrgreen:

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 05 feb 2016, 23:36

Was iets mis met de m4/bak.


Ok bedankt voor het grootste verhaal in history Ilija

En welterusten maar weer ;)

http://youtu.be/OI2PEGD7bNo" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Macboy » 05 feb 2016, 23:45

Reageert dus langzaam op het flipper commando. Je drukt de flipper in en moet dan wachten op reactie. Dit is het meest irriterend bij het snel op rotondes afkomen of eender welke bocht. Voordat de auto in de juiste versnelling is ben jij de rotonde al op of de bocht al door. Als je dit ontkent dan rij je gewoon te langzaam.

Die reactiesnelheid is bij mijn 120d beter, althans minstens net zo goed. Dat kan dus nooit kloppen. Totdat je het filmpje van Chris Harris hierboven bekijkt bij 2:11 tot 2:14. Je ziet hem die linker flipper indrukken om terug te schakelen en dan gebeurt er gewoon NIKS. Pas seconde later bijna hoor je die motor dus terugschakelen. Dat kan toch niet ? Dat is bij PDK wel 100x beter voor elkaar.

Het boeit mij geen fuck dat de DCT zelf feilloos en snel werkt. Heb je wat aan. Dat is van generlei waarde als je daar niet zelf gebruik van kan maken. Praktisch is deze bak daarmee verworden tot een irriterend stuk blik.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Macboy » 05 feb 2016, 23:53

Robin schreef:En welterusten maar weer ;)

http://youtu.be/OI2PEGD7bNo" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja want daarom heb jij die M2 gekocht toch ? Lekker rechtuitbranden ? Ja dan is ie wel snel ja. In automaat stand schakelt hij ook extreem snel. Maar dat rechtvaardigt toch niet het ontkennen of negeren van zijn negatieve kant in manual modus ? Je filmpje bewijst juist mijn stelling als ie zelf schakelt. Dat zijn toch echt geen Ferrari of Porsche schakeltijden bij het opschakelen. En op het moment dat ie moet terugschakelen stopt het filmpje toevallig. Ik snap nu ook waarom ;)

Een ketting is zo slecht als zijn zwakste schakel. Hoe snel de DCT in theorie ook schakelt: als je hem in de praktijk daartoe geen opdracht kan geven blijft het bij theoretisch geneuzel.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 00:00

Aha het is om mij in n handbak m2 te krijgen;)

Daarvoor was de door mijzelf geteste m4 dct net even te goed.

Nice try next.:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 06 feb 2016, 00:08

Het gaat er niet om om iemand om te praten, te overtuigen, of wat dan ook.

Ik kan alleen voor mezelf praten, ik draai er niet omheen, niet met Porker, niet met BMW, de DCT paddel reactie tijd is te traag tov de PDK.

Kom hard aanrijden met de PDK in automaatstand, en het ding klapt geweldig direct door alle versnellingen terug, de DCT doet dat vertraagd en minder alert.

Kortom, de Porker PDK lukt dat voort de rotonde, de BMW DCT op of na de rotonde.

Schakel met de DCT terug van 6 naar 4, dus 2 tikken; dan duurt het minsten een sec voordat er een reactie komt, vervolgens is er geen rev match en moet ie nog in de toeren klimmen, bizar ........

Morgen weer een dag om te testen, eerst maar eens een nachtje slapen na al het gepaddeld...... :goodnight:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Macboy » 06 feb 2016, 00:25

Lang lang geleden .... ergens op DF :mrgreen:
Joost schreef:Dct bak in de M3 vind ik prima schakelen. Merk duidelijk dat ie weer iets sneller is geworden tov de E92. Echter nog steeds niet zo snel als de Pdk van Porsche (weet niet of de cijfers dat kunnen bevestigen maar het voelt in ieder geval minder snel in de Bmw).
Robin schreef:Wat romo zegt 1M en handbak is match made in heaven en dat schat ik ook zo in bij M2/3/4
romo schreef:Ik zou absoluut voor een M-DCT gaan.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 07:40

Die match made in heaven kost mij in Nederland teveel meerprijs.
Ik geloof meteen dat de PDK sneller schakelt en beter bij de les is dan BMW DCT.
PDK pookje vooruit= opschakelen en achteruit=terugschakelen nog steeds?


Mooi filmpje wel, de rechtuitbrander met geen gevoel voor autorijden:


vs de sportieve rijder die er alles uithaalt wat erin 'n M4 zit:



:coffee:

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 337
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Artosevo » 06 feb 2016, 08:19

Vreemd, ik heb andere ervaringen met de M3 en M4. Destijds proefgereden met eerst een M3 en 2 maanden later met een M4. Schakelen (manual) vond ik prima snel gaan, misschien een kleine fractie langzamer dan de PDK bak van Porsche. Destijds ook proefgereden met een gewone Cayman, toen een Cayman GTS en later nog de GT4, dus had ik een goed vergelijk. En nee, ik ben zeker geen rechtuitbrander. Dus eigenlijk vond ik de M3 en M4 prima auto's die zeker niet als een dooie pier aanvoelen, zoals Romo omschrijft, gooi het ESP/DSC maar eens uit en hij gaat al dwars bij de eerste de beste bocht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], WinstonWolff en 119 gasten