Max Verstappen - Wereldkampioen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Max Verstappen

Bericht door Mathieu » 24 jul 2013, 16:30

Max heeft ondertussen een palmares bij elkaar gereden waar je U tegen zegt.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 24 jul 2013, 18:14

Hielke schreef:Zonder Huub Rothengatter was Jos Verstappen helemaal niks geweest.

Als F1 coureur bakte ie er helemaal niks van. Van Schumacher als teammaat kreeg ie per ronde bijna 2 seconden aan de broek. Andere teams boerden alleen maar achteruit met Verstappen als rijder. De beste Nederlandse rijder ooit is zonder twijfel Jeroen Bleekemolen. Die is in alles wat rolt snel. Verstappen heeft het altijd vertikt om in iets anders dan Formule wagens plaats te nemen. Waarschijnlijk een gebod van Rothengatter. Alweer een gouden greep.
Hielke, ik weet niet uit welke database je put, maar zou de virusscan er eens overheen laten gaan, tis te onzinnig om er uberhaupt over in discussie te gaan. :tooth:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Max Verstappen

Bericht door Roy RS » 24 jul 2013, 18:18

PD power schreef:
Hielke schreef:Zonder Huub Rothengatter was Jos Verstappen helemaal niks geweest.

Als F1 coureur bakte ie er helemaal niks van. Van Schumacher als teammaat kreeg ie per ronde bijna 2 seconden aan de broek. Andere teams boerden alleen maar achteruit met Verstappen als rijder. De beste Nederlandse rijder ooit is zonder twijfel Jeroen Bleekemolen. Die is in alles wat rolt snel. Verstappen heeft het altijd vertikt om in iets anders dan Formule wagens plaats te nemen. Waarschijnlijk een gebod van Rothengatter. Alweer een gouden greep.
Hielke, ik weet niet uit welke database je put, maar zou de virusscan er eens overheen laten gaan, tis te onzinnig om er uberhaupt over in discussie te gaan. :tooth:

Geen idee wie gelijk heeft, maar ik lach me dood om die laatste opmerking!!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Max Verstappen

Bericht door JP » 24 jul 2013, 18:44

Luco schreef:
Tristan schreef:Frijns komt niet echt uit een 'arme' familie zeg maar. ZIjn vader heeft een behoorlijk industrieel bedrijf. :wink:
Ja maar toch bij lange na niet genoeg voor de klasses waar die nu in rijdt.
Vandaag bekend geworden;
Autoblog schreef:Onze landgenoot Robin Frijns is voorlopig klaar met zijn optredens in de GP2-klasse. Niet door een gebrek aan talent, maar omdat hij geen hele grote zak met geld op tafel kan leggen. Sad but true.
Autoblog.nl

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 24 jul 2013, 18:49

Roy, gaat mij niet om het gelijk, meer om de interpertatie, je kunt altijd "winkelen" in data, allen heeft die data vaak ook toelichting nodig, maar goed, tis iig duidelijk dat Jos niet uit Friesland komt. :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Max Verstappen

Bericht door Hielke » 24 jul 2013, 19:04

PD power schreef:Roy, gaat mij niet om het gelijk, meer om de interpertatie, je kunt altijd "winkelen" in data, allen heeft die data vaak ook toelichting nodig, maar goed, tis iig duidelijk dat Jos niet uit Friesland komt. :mrgreen:
Zoek het zelf even uit als je mijn beweringen in twijfel trekt zou ik zeggen.

Ik stel dus 2 dingen:
1. Verstappen werd in het jaar dat hij voor Benetton reed door teammaat Schumacher het snot voor de ogen gereden.
2. In de andere auto's presteerde hij op het eind van het seizoen minder dan aan het begin (in relatie tot de andere teams)

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 24 jul 2013, 19:15

1) De benneton was gebouwd voor schumacher, dus een rijder met een andere rijstijl zou er nooit scoren, even qoute van een andere site

"28/08/2012 op 22:08
Brundle heeft het over hun geprefereerde rijstijl. Voor dit soort rijders worden hun auto’s meestal ontworpen om te passen bij hun rijstijl. Daarom zag je bijv. dat veel teamgenoten van Schumacher niet tot hun recht kwamen. Schumi was bijvoorbeeld in een een neutrale auto echt geen 1,5 sec per ronde sneller dan Verstappen, maar in de Benetton van ’94 wel.
Alonso stuurt altijd wel erg hard in hoor, hij doet dat mooi vloeiend, maar hij is heel erg direct. Als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met Button heeft hij veel stuurbeweging."

Dat bedoel ik met interpretatie Hielke., dus zegt weinig over verstappen.

2) als je bij teams zit waar geen geld is, holde je in die tijd gewoon achteruit, was dus niks vreemds aan.

Maargoed je beweert ook nog wat meer, iets met Jeroen vs Jos.....

Had Jeroen nog Friese genen, het verbaasd me dat je zelf niet in de F1 hebt gereden Hielke, heb voor jou speciaal je lijf lied op gezocht, misschien is er ook wel een friese versie.



:mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Max Verstappen

Bericht door Mathieu » 24 jul 2013, 20:27

Ik vermoed dat Max de meest succesvolle kart coureur uit de Nederlandse geschiedenis is? Of vergis ik me nu?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 24 jul 2013, 21:18

Kan niet, vraag maar aan Hielke, heeft geen Fries bloed..... :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Max Verstappen

Bericht door Hielke » 24 jul 2013, 21:29

PD Power,

Over jouw punt 1, dat de Benetton voor Schumacher was gemaakt. De grootste quatsch die er is. Die auto is voor het kampioenschap van dat jaar gemaakt binnen de reglementen van dat jaar. Ik kan me niet eens voorstellen hoe je binnen een ultra strakke regelgving een auto voor een specifieke coureur kunt maken. Een fabel die tot Jos' genoegen goed heeft aangeslagen bij de fanbase. Nonsense is en blijft het.

Over je punt 2, dat de financiën van zijn teams in relatie tot de directe concurenten terugliep. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 24 jul 2013, 21:41

Dat bedoel ik Hielke discuseren, met jou heeft geen zin, alles wat een ander zegt is onzin, ga nou maar snel je plaatje draaien...... :tooth:

Ohja, even ter jou info, dat over die bennetton was een uitspraak van Brundel, niet van verstappen...

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door RutgerK » 24 jul 2013, 21:57

Hielke schreef:PD Power,

Over jouw punt 1, dat de Benetton voor Schumacher was gemaakt. De grootste quatsch die er is. Die auto is voor het kampioenschap van dat jaar gemaakt binnen de reglementen van dat jaar. Ik kan me niet eens voorstellen hoe je binnen een ultra strakke regelgving een auto voor een specifieke coureur kunt maken. Een fabel die tot Jos' genoegen goed heeft aangeslagen bij de fanbase. Nonsense is en blijft het.

Over je punt 2, dat de financiën van zijn teams in relatie tot de directe concurrenten terugliep. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
Het verhaal ging in ieder geval dat Schumacher een nerveuze achterkant nodig had voor zijn rijstijl. Jos stapte volgens mij in in een voor hem nauwelijks bekende auto en om die reden nam hij de eerste races de set-up van Schumacher over als basis. Dat werkte dus niet zoals hij wilde.

Het tweede punt is breed bekend toch. Wiki is je vriend bijvoorbeeld om een stukje historie op te halen. ;-) Het Honda avontuur blijft nog altijd jammer.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Max Verstappen

Bericht door Hielke » 24 jul 2013, 22:01

PD power schreef:Dat bedoel ik Hielke discuseren, met jou heeft geen zin, alles wat een ander zegt is onzin, ga nou maar snel je plaatje draaien...... :tooth:

Ohja, even ter jou info, dat over die bennetton was een uitspraak van Brundel, niet van verstappen...
Er valt prima met mij te discussiëren, maar dan wel op basis van argumenten graag. Of nou Brundel de bron van die fabel is of willekeurig iemand anders, het is binnen het Verstappen kamp een prettig excuus geworden. Onzinnig blijft het.

Rutger, setups van je teammate proberen is vaak slim en handig, maar zodra blijkt dat zo'n setup je niet ligt ga je direct je eigen weg. De weg die Verstappen volgde bleek een dwaalroute te zijn. Niet snel en toch zandbakwaardig. Ook het vinden van een goede en passende setup hoort bij het coureurschap.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 24 jul 2013, 22:20

Hielke, zolang jij jou mening als een argument ziet, en alles wat daar vanaf wijkt, ziet als onzin heeft een discussie geen zin, trouwens Hielke, een heel andere vraag, heb je ooit een levenspatner gevonden?, we zijn nu toch lekker off topic...

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Max Verstappen

Bericht door Hielke » 24 jul 2013, 23:19

PD power schreef:Hielke, zolang jij jou mening als een argument ziet, en alles wat daar vanaf wijkt, ziet als onzin heeft een discussie geen zin, trouwens Hielke, een heel andere vraag, heb je ooit een levenspatner gevonden?, we zijn nu toch lekker off topic...
Het bruinridderschap is niet m'n ding PD, ik raad je aan elders te gaan zoeken. Ook al was ik van de herenliefde, je bent me te lelijk.

Heb je ook nog steekhoudende argumenten voor de "Verstappen these" paraat? Het offtopic Jos in de kont gezemel was niet mijn keuze. Maar als er onzin verkondigd wordt moet ik even reageren. Jij had die behoefte blijkbaar ook maar nu ineens niet meer.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Max Verstappen

Bericht door Jesper » 25 jul 2013, 02:19

Mathieu schreef:Ik vermoed dat Max de meest succesvolle kart coureur uit de Nederlandse geschiedenis is? Of vergis ik me nu?
Lijkt me wel. Heeft zo'n beetje alles gewonnen toch? Zou hij volgend jaar al de overstap naar de formule wagens wagen denken jullie?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Max Verstappen

Bericht door PD power » 25 jul 2013, 07:50

Hielke schreef:
PD power schreef:Hielke, zolang jij jou mening als een argument ziet, en alles wat daar vanaf wijkt, ziet als onzin heeft een discussie geen zin, trouwens Hielke, een heel andere vraag, heb je ooit een levenspatner gevonden?, we zijn nu toch lekker off topic...
Het bruinridderschap is niet m'n ding PD, ik raad je aan elders te gaan zoeken. Ook al was ik van de herenliefde, je bent me te lelijk.

Heb je ook nog steekhoudende argumenten voor de "Verstappen these" paraat? Het offtopic Jos in de kont gezemel was niet mijn keuze. Maar als er onzin verkondigd wordt moet ik even reageren. Jij had die behoefte blijkbaar ook maar nu ineens niet meer.
Hielke, ik heb al jaren en jaren een geweldige vriendin, geeft maar eens weer aan, dat lezen en intrepeteren, niet je sterkste kant is, en gevoelig voor steekhoudende argumenten ben je ook niet, je gelooft alleen in je eigen kleine wereldje, dus zou niet weten waarom ik met jou nog in discussie moet gaan, misschien na het zoveelste topic, zou er misschien een lampje kunnen gaan branden.

Sterkte kerel.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Max Verstappen

Bericht door Reind » 25 jul 2013, 09:34

Feiten over Jos Verstappen (zelf gezien/meegemaakt of van onafhankelijke bronnen):
- In alles wat een stuur heeft gaat Verstappen harder dan de rest (99,9%)
- Verstappen stapt in een willekeurige raceauto en rijd binnen 4 ronden rondertijden die je voor niet mogelijk acht. Karts, toerwagens etc.
- Alle enigineer die met hem hebben gewerkt bevestigen dat hij iets unieks heeft. Maatje van mij werkte destijds bij Merksteijn Porsche. Hij vertelde mij dat Verstappen zoveel rauwe snelheid heeft, daar kon Jeroen Bleekemolen niet tegenop.
- Voor een kartwedstrijd komt hij naar je toe en zegt. Als je mij niet voorbij laat in de eerste bocht sla ik je op je bek of ram ik je van de baan :gek:
- Hij is een driftig mannetje die niet tegen zijn verlies kan.

Dat hij in die Benneton niet super hard ging had in mijn ogen een aantal redenen. Schumachers auto was illegaal, Jos was te jong en had pas 2 autosport seizoenen achter de rug, Schumi was toen extreem goed en zelfverzekerd. Hij is toch twee keer 3de geworden dat seizoen en JJ Letho deed het niks beter.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Max Verstappen

Bericht door Hielke » 25 jul 2013, 10:16

Jezus Reind, begin jij nu ook al aan die geloofsverdwazing van de mythe Verstappen mee te doen!? Sta ik dan helemaal alleen? Het niveau loopt hier zienderogen achteruit! De hitte moet bij jullie de bovenkamers hebben aangetast.

Verstappen in toerwagens? Waar en wanneer dan?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Max Verstappen

Bericht door Roy RS » 25 jul 2013, 10:35

feit is in ieder geval dat Jos op Le Mans (veel) sneller was dan Jeroen Bleekemolen en van Merksteijn en dat hij vrijwel de hele nacht (4stints aaneengesloten) heeft geraced en vrijwel eigenhandig de winst binnengetakeld heeft. Hij heeft daar vrijwel foutloos gereden en de machine heel gehouden...

Die Max doet het ook heel goed en heeft alle opties, ik hoop ook dat het wat wordt, maar met rijkwaliteit alleen kom je er vaak niet, sponsoren, die maken het verschil. Straks rijdt er bij Sauber weer 1 of andere Rus...De Formule 1 zou véél mooier zijn als je enkel met talent en snelheid een zitje kon krijgen...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Max Verstappen

Bericht door Mathieu » 25 jul 2013, 11:04

Hielke schreef:Jezus Reind, begin jij nu ook al aan die geloofsverdwazing van de mythe Verstappen mee te doen!? Sta ik dan helemaal alleen? Het niveau loopt hier zienderogen achteruit! De hitte moet bij jullie de bovenkamers hebben aangetast.

Verstappen in toerwagens? Waar en wanneer dan?
DTM test met Opel.
City Challenge GT Race in een Z4 GT3 met Villeneuve.

Maar laten we het vooral over Max hebben.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Max Verstappen

Bericht door Reind » 25 jul 2013, 11:16

@Hielke, als het anders was geweest had ik dat ook gemeld. Maar dit zijn de ervaringen van mij en van mensen die ik ken die met hem geracet/gewerkt hebben.

Kan me nog goed herinneren dat ik in 1999 ofzo met een kart aan het trainen was in de regen op het kartcircuit van Oss. Ik reed toen op hoog niveau en ging toen echt wel hard. Ik heb toen echt 15 minuten lang met bewondering zitten kijken hoe hij een 125cc schakel kart over de baan knalde. Niet dat hij sneller was maar gewoon de manier waarop hij reed, zo mooi op de limiet maar toch beheerst. Ik haal het me zo weer voor de geest. Dat zegt toch wel wat.

Vergeet niet dat hij in 1993 in het begin van zijn carriere gewoon effe de Masters won. Moet je voor de gein de inschrijflijst er eens bijhalen van dat jaar.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Max Verstappen

Bericht door Andre » 25 jul 2013, 11:21

Je zal eerder een rus zien met een zak geld.

Als vd Garde niet de zak met geld van boekhoorn heeft is die ook klaar met racen. Kan ie naast Albers thuis zitten.

Wordt voor max een zware opgave om f1 te halen als nederlander puur op talent en geen zak met geld.


Jos heeft mooi een miljoen of 8 mee naar huis genomen. Hoeft niet hard te werken voor 1500 netto. Dat heeft ie maar goed gedaan.

Jos stapt alleen in een race auto voor poen. Anders blijft ie mooi thuis:) ik vindt dat wel wat hebben.

Gebruikersavatar
Mac
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jul 2013, 13:15

Re: Max Verstappen

Bericht door Mac » 25 jul 2013, 13:32

Ik volg de kartsport redelijk en wat Max presteert is echt ongekend, Europees kampioen in de KZ en de KF is al bijzonder maar daarnaast ook nog eens de WSK Euro en Master series winnen maakt het plaatje compleet.

Nu de FIA WK's nog voor het KZ en KF....

De vergelijking tussen Schumacher en Verstappen in de Benetton vind ik altijd een beetje krom, Schumacher reed al 3 jaar Formule 1 en Verstappen kwam net kijken in de F1 en had pas 2 seizoenen in de autosport achter de rug. Wat kun je dan verwachten van een rookie, twee podiumplaatsen is dan toch netjes...

Schumacher heeft dit zich dit jaar twee keer gekwalificeerd voor de WSK Master series in de geschakelde KZ klasse, hij kwam anderhalve seconde te kort op Max Verstappen. Is Max dan een betere coureur dan Schumacher, nee ervaring scheelt gewoon een hoop.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Max Verstappen

Bericht door Roy RS » 25 jul 2013, 13:38

Mac schreef:Ik volg de kartsport redelijk en wat Max presteert is echt ongekend, Europees kampioen in de KZ en de KF is al bijzonder maar daarnaast ook nog eens de WSK Euro en Master series winnen maakt het plaatje compleet.

Nu de FIA WK's nog voor het KZ en KF....

De vergelijking tussen Schumacher en Verstappen in de Benetton vind ik altijd een beetje krom, Schumacher reed al 3 jaar Formule 1 en Verstappen kwam net kijken in de F1 en had pas 2 seizoenen in de autosport achter de rug. Wat kun je dan verwachten van een rookie, twee podiumplaatsen is dan toch netjes...

Schumacher heeft dit zich dit jaar twee keer gekwalificeerd voor de WSK Master series in de geschakelde KZ klasse, hij kwam anderhalve seconde te kort op Max Verstappen. Is Max dan een betere coureur dan Schumacher, nee ervaring scheelt gewoon een hoop.

He Max, wat een eer dat je je hier aanmeld! Was de nick "MAX"al bezet? Je bent goed bezig, dat is zeker! We houden je in de gaten, laat die Friezen maar kletsen :lollerdelol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten