Scooby Leo

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 28 nov 2006, 08:34

Hoi iedereen

Mijn naam is Leo. Ik ben 29 jaar en woonachtig in Brielle. Via Extreme Machines ben ik bij deze site terecht gekomen.
Na eerst een Subaru ImprezaGTT my99 gehad te hebben ben ik overgestapt op iets anders. Mijn vorige auto was geheel standaard toen ik hem kocht en na enige aanpassingen zat er eindelijk een beetje gang in.
Uiteindelijk kwam er ongeveer 395 pk en 540 Nm koppel uit bij 3 graden.

Hier nog een foto van het autootje:

[img:512:384]http://i107.photobucket.com/albums/m287 ... 007162.jpg[/img]

Na deze GTT heb ik in Engeland een Impreza Type R gekocht
Dit is een 2deurs Impreza welke alleen maar in Japan verschenen is. De auto is uiteraard RHD.

Eind april heb ik de auto samen met 2 vrienden vanuit Engeland naar Nederland gereden. Sindsdien begon het lange wachten op de papieren. Doordat het DVLA niet meewerkte duurde het 15 weken voordat de juiste papieren in Nederland gearriveerd waren.

Elco en Aram hadden de auto binnen een week op NL kenteken staan.
Ze hebben alles netjes voor mij geregeld waardoor alles vlotjes is verlopen met het aanvragen van het kenteken.

De auto:

Subaru Impreza WRX STi Type R version 5
bouwjaar: november 1999

Auto was op een aantal opties na volledig standaard.
Standaard op een Type R:
- blueprinted engine
- gesmede zuigers
- 5 bak met DCCD en korte overbrengingsverhuodingen.
- raamwisser achter
- Quick rack steering 8)
- aluminium draagarmen
- grotere achterremmen

Dit zijn wel de belangrijkste verschillen tov een GTT.

Extra mods:
- 18 inch P1 wielen met Yokohama Parada semislicks 8)
- Sti 6 lip
- knocklink (gaat eruit)
- Ecutek (auto heeft ongeveer 300 pk nu)
- Roze i logo
- dashpod met 3 meters en 2 meters in A-stijl
- 3 inch open uitlaat
- Proflex schokbrekers
- heldere knippers rondom

Binnenkort komt er een unieke STi Defi meterset in.
Foto:
[img:400:300]http://i107.photobucket.com/albums/m287 ... b/86_1.jpg[/img]
Ook zijn we bezig met grotere remmen maar hier ben ik nog niet helemaal uit.

De voorkant van de auto is recentelijk overgespoten ivm steenslag.


Toekomstplannen:

- 2.0 STi semi-closed onderblok erin met evt gesmede zuigers.
- grotere turbo icm externe wategate (weet nog niet welke)
- FMIC (met behoud van luchtfilterhuis)
- GT Spec uitlaatspruitstuk

Doel is om er ong 370 pk eruit te halen. Dit icm met drive-ability.
Ik wil met de originele bak blijven rijden en wil daarom niet meer vermogen eruit halen. Het is de bedoeling om volgend jaar regelmatig met deze auto op het circuit te gaan rijden.

Ik wil de gehele uitstraling van de auto zo origineel mogelijk laten. Er komen dus geen rare spoilers ed op. Auto moet zoveel mogelijk origineel blijven of er komen after market onderdelen op die direct gelinked zijn aan Subaru.

Gr Leo

[img:800:600]http://i107.photobucket.com/albums/m287 ... 040fi1.jpg[/img]

[IMG:800:600]http://i107.photobucket.com/albums/m287/smokumsub/1.jpg[/img]

[IMG:800:600]http://i107.photobucket.com/albums/m287 ... /008-1.jpg[/img]

[IMG:600:800]http://i107.photobucket.com/albums/m287 ... ub/009.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13335
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 08:42

Welkom Leo, bekende van EM.

Die Type-R is echt schitterend, heb toen ook je verhaal op EM gelezen. Super ding en zeer exclusief.

Veel plezier hier.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 08:56

Welkom op DF. Mooiste model impreza ever.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 993
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 28 nov 2006, 09:12

Welkom!
Super mooie auto, ziet er gaaf uit trouwens in 3deurs variant!
Zonder meer de mooiste Impreza ooit gemaakt 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13335
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 09:21

Is dit nou ook de 22B, of was dat een andere variant van de 2-deurs?

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 28 nov 2006, 09:56

De 22B is een andere variant van de 2deurs carrosserie. De 22B is in 1998 verschenen voor het WRC.

Het belangrijkste uiterlijke verschil zijn de brede voor- en achterschermen van een 22B

Een Type R heeft het uiterlijk van een gewone 4-deurs alleen mist hij 2 deuren

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39806
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 nov 2006, 10:29

Welkom.
Mooie auto.

Ruud H.
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
Locatie: Den Haag

Bericht door Ruud H. » 28 nov 2006, 10:51

Welkom Leo,super stoer zo´n 2-deurs :twisted: :!:

We hebben elkaar nog niet zo lang geleden gesproken op de maasvlakte.
Ik was met die zilvergrijze evo VII.

Gr.Ruud.

HSR
Berichten: 5289
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 nov 2006, 10:59

Erg mooie wagen!



Hoe bevalt het eigenlijk, een rechts stuur in Nederland? Is daar nog een beetje lekker mee te rijden? Ik kan me voorstellen dat het op momenten wel vervelend kan zijn.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13335
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 11:18

hugo schreef:Erg mooie wagen!



Hoe bevalt het eigenlijk, een rechts stuur in Nederland? Is daar nog een beetje lekker mee te rijden? Ik kan me voorstellen dat het op momenten wel vervelend kan zijn.
De Mac? :wink:

Lijkt me best grappig. Als je wordt aangehouden en je zit met 2 man voorin, dat meneer agent naar de bijrijder loopt. :D

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 28 nov 2006, 19:49

Welkom!

N.

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 28 nov 2006, 20:26

Welkom!
Mijn hart gaat sneller kloppen van zo'n 2-deurs Impreza.
Wat is en blijft dat mooi.

Ga je hem nog ombouwen naar LHD?

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 28 nov 2006, 21:40

Het was eerst wel de bedoeling om de auto om te gaan bouwen. Ik dacht hier vooral met een eventuele verkoop voordeel van te hebben.

Na lang en wikken en wegen zie ik hier toch vanaf om een aantal redenen.
De auto blijft hierdoor niet in originele staat.
De kosten van het ombouwen zijn erg hoog. Zeker als je hetzelfde type stuurhuis wil gaan gebruiken.
Tegenwoordig komen er steeds meer RHD auto's in Nederland. Voor een evt koper later mag het geen probleem zijn om RHD te rijden.
Na een tijdje ben je volledig gewend aan de RHD. Het enige nadeel in het dagelijkse verkeer is het inhalen op provinciale wegen. Je kan niet zo goed naar de andere baan kijken.

Door de MacDrive zal ik achteruit moeten denk ik :lol:

Laatst reed ik uit een parkeergarage en mijn vriendin moest mee om de slagboom open te maken. Dat zijn dan toch wel leuke momenten 8)

Gr Leo

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15880
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 28 nov 2006, 23:09

Leo, vette sjaak, maar dat wist je al 8)

Een zeer nette en exclusieve verschijning, waren alle Impreza's maar zo :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 13 dec 2006, 19:43

Superbak! :mrgreen: Hier wordt men vrolijk van! :lol: Leuke toekomst plannen ook. Remmen zijn altijd een heikel punt bij Subaru...

Heeft zo'n type-R een ander rijkarakter of rijdt het een beetje het zelfde als een Gtt? Hij ziet er iig schitterend uit!

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 13 dec 2006, 20:05

Dikke bak! Erg vet, 2 deurs Impreza! Nog nooit gezien.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43

Bericht door Roel » 13 dec 2006, 20:53

vette bak.

wist niet dat er ook 2 deurs geleverd waren. De 2deurs lijkt ook kleiner of is dit alleen gezichtbedrog? Lijkt me namelijk dat die even lang is.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15880
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 13 dec 2006, 20:59

TopFuel schreef:Superbak! :mrgreen: Hier wordt men vrolijk van! :lol: Leuke toekomst plannen ook. Remmen zijn altijd een heikel punt bij Subaru...

Heeft zo'n type-R een ander rijkarakter of rijdt het een beetje het zelfde als een Gtt? Hij ziet er iig schitterend uit!
Anders, want DCCD, kortom, veel minder onderstuur en zelfs overstuur als je wilt, geloof ik.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 dec 2006, 22:08

Welkom!

Erg mooie auto en zeker exclusief 8)

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 13 dec 2006, 22:42

yummie..leuke sub.. :D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 13 dec 2006, 22:52

Exclusief hoor! hou em heel :D

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 14 dec 2006, 07:35

Wat Bram al zegt, door het DCCD krijg je een overstuurde auto. Een standaard Impreza heeft 50:50 aandrijving. Ik heb 35:65 met sperwerking. De sperwerking kan ik traploos regelenen.

Als extra heeft deze auto een bump steer modificatie ondergaan in Engeland. Dit is een modificatie die alleen door Power Station in Engeland wordt gedaan. Ze plaatsen stalen endlinks achter en evt wordt de positie van het stuurhuis aangepast. Hierdoor wordt de auto in de basis overstuurd. Ook wordt de auto opnieuw uitgelijnd.

Ook is de auto veel stijver tov een normale GTT. Er zitten extra verstevigingsbalken in de carrosserie en de beide subframes zijn verstevigd. Ook zitten er aluminium draagarmen onder.

Het totaalgewicht is hoger tov een 4-deurs ondanks het feit dat er twee deuren minder in zitten.

Gr Leo

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 14 dec 2006, 17:44

hm moet je eens uitleggen hoe de balans van je auto veranderd als je bumpsteer opheft?

Bumpsteer is een effect waarbij je wielstand veranderd doordat je inveert, omdat de knikpunten van de spoorstangen en de rest van je ophaning niet gelijk zijn. Dat heeft als gevolg dat je minder scherp sturen kan en dat je dus meer uitslag nodig hebt, maar heeft volgens mij geen invloed op je basisbalans :)

Mooie auto verder 8)

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 15 dec 2006, 07:12

Dat klopt idd wat je zegt.

De bumpsteer modificatie bij Power Station houdt meer in als alleen bump steer. Ze plaatsen ook stalen endlinks achter en ze lijnen de auto opnieuw uit.

Door deze extra aanpassingen veranderd dus wel je stuurkarakter.

Gr Leo

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 05 jan 2007, 19:03

Scooby Leo schreef:De 22B is een andere variant van de 2deurs carrosserie. De 22B is in 1998 verschenen voor het WRC.

Het belangrijkste uiterlijke verschil zijn de brede voor- en achterschermen van een 22B

Een Type R heeft het uiterlijk van een gewone 4-deurs alleen mist hij 2 deuren
De 22B is begonnen als type-r, hij werd van de lopende band gehaald en compleet gestript, doorgelast etc. etc.

Hij is niet bedoeld voor de ralllysport, de brede Impreza's die daar rijden zijn WRC uitvoeringen.

De type-R heeft dezelfde afmetingen as de 4 deurs, het is dus echt een 4 derus versie nmet 2 deuren minder.

Oh en welkom Leo :D.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, Bing [Bot], jasverstoppen en 0 gasten