997 DSG
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
997 DSG
de 997 komt met een soort DSG systeem van VW. Daarmee schijnt ie sneller te zijn dan een handgeschakelde versie. het wordt de opvolger van de huidige tiptronic die ondanks dat het niet echt sportief en fijn rijdt ( traag schakelen) een absoluut verkoopsucces is. ik denk dat dit het nog zal overtreffen en alleen puristen nog een handbak kiezen. Dealer zegt dat het dit jaar leverbaar wordt. Zo ja zal ik het snel hopen kunnen te beschrijven hoe het rijdt.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
- markk
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
> desondanks werd tiptronic erg veel verkocht op de types 964, 993 en 996. Ik denk dus idd dat het dit helemaal zal worden.
Klopt, dat zegt dus iets over het publiek dat (nieuwe) Porsches koopt...
Weet nog heel goed dat ik voor het eerst ging proefrijden in zo'n auto. Met geld / intentie om een BoxsterS te kopen. Hadden ze alleen een tiptronic demo. Ik was snel terug met de opmerking "dat gaat het niet worden".
Gelukkig zagen ze dit in en lieten ze me nog even in een 2.7 met handbak sturen...
Daarna nog eens gereden in een 996 Twin-Turbo met tiptronic. Zelfde gevoel, het verpest echt de auto.
Mark.
Klopt, dat zegt dus iets over het publiek dat (nieuwe) Porsches koopt...
Weet nog heel goed dat ik voor het eerst ging proefrijden in zo'n auto. Met geld / intentie om een BoxsterS te kopen. Hadden ze alleen een tiptronic demo. Ik was snel terug met de opmerking "dat gaat het niet worden".
Gelukkig zagen ze dit in en lieten ze me nog even in een 2.7 met handbak sturen...
Daarna nog eens gereden in een 996 Twin-Turbo met tiptronic. Zelfde gevoel, het verpest echt de auto.
Mark.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
Hetzelfde zie op de porsche club meetings op circuit. Wel gezellig daar niet van, maar uitzondering daargelaten, erg onwennig en voorzichtig omdat men het niet gewend is. Relatief weinig echt sportieve uitvoeringen. Kortom meer een sociale bezigheid dan passie die trackdays.
In Duitsland is het heelandere koek als je op de Meetings komt op de Ring of op Hockenheim. Daar zie wel de nodige passionele rijders met GT 3's, Turbo's of mooi uitgevoerde 986's die erg behoorlijk tegen aan gaan.
In Duitsland is het heelandere koek als je op de Meetings komt op de Ring of op Hockenheim. Daar zie wel de nodige passionele rijders met GT 3's, Turbo's of mooi uitgevoerde 986's die erg behoorlijk tegen aan gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 6 gasten