Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5289
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door HSR » 20 apr 2024, 13:20

Het kan heel goed in een kogel zitten. Ik heb op zowel FWD als RWD meegemaakt dat ik lang zat te tobben om een trilling in het stuur (opvallend, altijd vertikaal in het stuur) op te lossen. Van alles vervangen om er uiteindelijk achter te komen dat een kogel in een draagarm helemaal lam was. Zet je de vork er tussen dan kon je dus geen speling vaststellen maar toch bleek het probleem in de kogels te zitten.

Ik heb recentelijk nog een topic geopend hier over de Z3 coupe en tramlining. Dat zit uiteindelijk dus in de kogels waarmee de draagarm in het chassis zit. Dat zouden kogels moeten zijn die wel 10 jaar meegaan. Dit waren gloednieuwe Meyle draagarmen en die kogels zijn binnen 1 jaar defect gegaan....

Zed240
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Zed240 » 20 apr 2024, 13:49

HSR schreef: 20 apr 2024, 13:20 Het kan heel goed in een kogel zitten. Ik heb op zowel FWD als RWD meegemaakt dat ik lang zat te tobben om een trilling in het stuur (opvallend, altijd vertikaal in het stuur) op te lossen. Van alles vervangen om er uiteindelijk achter te komen dat een kogel in een draagarm helemaal lam was. Zet je de vork er tussen dan kon je dus geen speling vaststellen maar toch bleek het probleem in de kogels te zitten.

Ik heb recentelijk nog een topic geopend hier over de Z3 coupe en tramlining. Dat zit uiteindelijk dus in de kogels waarmee de draagarm in het chassis zit. Dat zouden kogels moeten zijn die wel 10 jaar meegaan. Dit waren gloednieuwe Meyle draagarmen en die kogels zijn binnen 1 jaar defect gegaan....
Bedankt voor de tip HSR. Er zit inderdaad geen merkbare speling op, maar het klinkt wel steeds logischer. De Cayman heeft namelijk ook behoorlijk last van tramlining bij slecht asfalt. Ik verwijt dit aan de verlagingsveren (veroorzaken negatieve camber), maar als dit ook een symptoom is van slechte stuurkogels, zou dat een verklaring kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3045
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Ferdi » 27 apr 2024, 09:52

Vorig weekend bij de Renault de rechter aandrijfas vervangen en linksachter de remklauw.
Daarna bezig geweest om te zoeken naar een draadbreuk in de bekabeling van de mistachterlichten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten