Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Kleurverschil, het scherm sluit niet aan en wat een afgrijselijke kleurencombi zeg. Ik zou 'm laten staan!
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zie kleurverschil door de reflectie van een gebouw in de lak...
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik ook, kijk op die foto dat lichtere 'streepje' net onder de spiegel. Ik hoef 't ding niet, maar kleurverschil vind ik moeilijk (ook al lijkt 't zo) op déze foto, want op die en profil zie je 't weer niet.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
kleurverschil bij metallic komt vaak door de richting waarin gespoten is. Daardoor zie je vanuit bepaalde hoeken kleurverschil en bepaalde hoeken niet (de richting waarop de flakes staan als het ware). Dit zie je vooral op zilverkleurige auto's duidelijk, dan hebben ze een grijs spatbord en een licht zilveren deur.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat kleurverschil kan makkelijk door de invalshoek komen. Zou je in het echt moeten gaan kijken.
Die auto's zijn op een leeftijd waarop ze bijna allemaal wel een keer bijgespoten zijn.
Die auto's zijn op een leeftijd waarop ze bijna allemaal wel een keer bijgespoten zijn.
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Idd, en daarom dus uitspuiten op het daarop volgende deel om dit te voorkomen ipv recht-afspuiten. Duid meestal op "economisch" herstel helaas.Philipoo schreef: ↑15 jan 2024, 13:31kleurverschil bij metallic komt vaak door de richting waarin gespoten is. Daardoor zie je vanuit bepaalde hoeken kleurverschil en bepaalde hoeken niet (de richting waarop de flakes staan als het ware). Dit zie je vooral op zilverkleurige auto's duidelijk, dan hebben ze een grijs spatbord en een licht zilveren deur.
Op de foto waar de gehele linkerzijde te zien is duidelijk zichtbaar dat het linkervoorscherm echt wel afwijkt.
Zou dat zeker herstellen als ik hem zou kopen (en bleek dat het verder niets heel spannends geweest was)
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Uit nieuwsgierigheid, wat is de Big 3?Dimitri schreef: ↑15 jan 2024, 10:46Als de 'big 3' recent gedaan zijn en er een goede historie bij zit is het niet zo'n gekke prijs. Wel even dat kleurverschil oplossen inderdaad.Arthur schreef: ↑15 jan 2024, 03:20 https://www.autowereld.nl/bmw/m3/343pk- ... tails.html
Al surfend kwam ik deze tegen. Ik zie meteen al kleurverschil. Maar post hem hier gewoon ff.
-Lagerschalen
-...
-...
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Uitgescheurd subframe achter.
- ...
- ...
-
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ben al een tijdje aan het rondneuzen om eens een correcte E46 M3 te kopen als ik er 1 tegenkom.
Maar hoe slecht/goed is die SMG-bak nu eigenlijk?
Is dit een grote spelbreker als je een E46 M3 zou kopen als weekend/fun auto?
Maar hoe slecht/goed is die SMG-bak nu eigenlijk?
Is dit een grote spelbreker als je een E46 M3 zou kopen als weekend/fun auto?
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- LagerschalenCazzo46 schreef: ↑15 jan 2024, 15:48Uit nieuwsgierigheid, wat is de Big 3?Dimitri schreef: ↑15 jan 2024, 10:46Als de 'big 3' recent gedaan zijn en er een goede historie bij zit is het niet zo'n gekke prijs. Wel even dat kleurverschil oplossen inderdaad.Arthur schreef: ↑15 jan 2024, 03:20 https://www.autowereld.nl/bmw/m3/343pk- ... tails.html
Al surfend kwam ik deze tegen. Ik zie meteen al kleurverschil. Maar post hem hier gewoon ff.
-Lagerschalen
-...
-...
- Subframe achter verstevigen
- Vanos
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Heb zowel een handbak als SMG gehad, persoonlijk zou ik de handbak niet opnieuw zou nemen als ik er weer 1 zou kopen... je moet met de smg alleen niet in de automaat stand rijden, dan is ie idd niet heel fijn, gewoon lekker flipperen dan is de bak genieten
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Lagerschalen
Vanos
Subframe achter verstevigen + onderstelrubbers vervangen
Differentieel speling (slijten eigenlijk te snel)
SMG relais + pomp
Variabele elektrische storingen door kapotte module(s) in CANBUS
Roest (deurvangers, wielkastranden, dorpels, kofferklep)
Ik heb SMG altijd als betrouwbaar gezien. Rond 200.000 km is de koppeling vervangen ivm versleten drukgroep en de koppelingsplaat zag er nog steeds gaaf uit. Let wel op dat er iemand aan sleutelt met kennis van zaken want de calibratie is best een dingetje. Ook moet er gewoon stelselmatig nieuwe olie in het SMG-systeem. Ik denk dat een hoop pompen voortijdig overlijden door matig onderhoud.
Het rijden met een SMG is niet voor iedereen een feest. In de stad is het een beetje hortig maar eenmaal op gang is het een ontzettend snel systeem en ook wel deel van de beleving. Het was overigens een wereld van verschil toen de koppeling was vervangen. Aangrijpen en schakelgedrag ging ontzettend vooruit.
Mocht je een keer een SMG willen rijden, mijn oude M3 SMG is nu van mijn compagnon en daar zijn vrijwel alle bovenstaande zaken aan vervangen. We hebben er aardig veel kennis over opgedaan en hij is ook bekend met het programmeren en uitlezen van de auto.
Er is ook een Whatsapp-groep waarin veel kennis wordt gedeeld. Bijvoorbeeld onderdelen van dezelfde fabrikant maar zonder BMW-logo voor de helft van de prijs dan bij de dealer. Remschijven bijvoorbeeld 220 eur ipv 460.
Vanos
Subframe achter verstevigen + onderstelrubbers vervangen
Differentieel speling (slijten eigenlijk te snel)
SMG relais + pomp
Variabele elektrische storingen door kapotte module(s) in CANBUS
Roest (deurvangers, wielkastranden, dorpels, kofferklep)
Ik heb SMG altijd als betrouwbaar gezien. Rond 200.000 km is de koppeling vervangen ivm versleten drukgroep en de koppelingsplaat zag er nog steeds gaaf uit. Let wel op dat er iemand aan sleutelt met kennis van zaken want de calibratie is best een dingetje. Ook moet er gewoon stelselmatig nieuwe olie in het SMG-systeem. Ik denk dat een hoop pompen voortijdig overlijden door matig onderhoud.
Het rijden met een SMG is niet voor iedereen een feest. In de stad is het een beetje hortig maar eenmaal op gang is het een ontzettend snel systeem en ook wel deel van de beleving. Het was overigens een wereld van verschil toen de koppeling was vervangen. Aangrijpen en schakelgedrag ging ontzettend vooruit.
Mocht je een keer een SMG willen rijden, mijn oude M3 SMG is nu van mijn compagnon en daar zijn vrijwel alle bovenstaande zaken aan vervangen. We hebben er aardig veel kennis over opgedaan en hij is ook bekend met het programmeren en uitlezen van de auto.
Er is ook een Whatsapp-groep waarin veel kennis wordt gedeeld. Bijvoorbeeld onderdelen van dezelfde fabrikant maar zonder BMW-logo voor de helft van de prijs dan bij de dealer. Remschijven bijvoorbeeld 220 eur ipv 460.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik blijf mij oprecht altijd verbazen over hoe duur de remmen zijn op de M modellen bij BMW....
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Is dat nou wel zo dat kleurverschil? De wiellast staat behoorlijk naar buiten en door het hoogteverschil lijkt de lak veel donkerder door o.a de schaduwval van het gebouw.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Overlijden smg pomp door teveel lopen ligt eigenlijk altijd aan een versleten accumulator. Als die niet meer goed is dan is de pomp continu aan het draaien en dat vindt die natuurlijk niet fijn.
SMG olie hoef je niet meer te vervangen dan nodig. Goed is goed. Je moet vooral het systeem regelmatig ontluchten en het aangrijppunt van de koppeling opnieuw inleren. Ik doe dit ook met regelmaat bij mijn (e36) en het verschil is dag en nacht. Wel afhankelijk van hoe vaak mee gereden, jaargetijde. Door hitte gaat de Pentosin uitgassen en die belletjes zijn comprimeerbaar, waardoor het systeem ipv olie verplaatst, lucht samenperst, met onnodig koppeling slip en langere schakeltijden tot gevolg.
Met een M3 met SMG is het een must om voor een paar tientjes een kabel en DIS/INPA software aan te schaffen, zodat je dit vanuit je luie stoel kan doen.
SMG olie hoef je niet meer te vervangen dan nodig. Goed is goed. Je moet vooral het systeem regelmatig ontluchten en het aangrijppunt van de koppeling opnieuw inleren. Ik doe dit ook met regelmaat bij mijn (e36) en het verschil is dag en nacht. Wel afhankelijk van hoe vaak mee gereden, jaargetijde. Door hitte gaat de Pentosin uitgassen en die belletjes zijn comprimeerbaar, waardoor het systeem ipv olie verplaatst, lucht samenperst, met onnodig koppeling slip en langere schakeltijden tot gevolg.
Met een M3 met SMG is het een must om voor een paar tientjes een kabel en DIS/INPA software aan te schaffen, zodat je dit vanuit je luie stoel kan doen.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja deze heeft zeker kleurverschil, want je ziet het op alle foto's duidelijk terug, dit is geen lichtinval.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Het overlijden van de SMG pomp is voornamelijk door de elektromotor die voor de nodige oliedruk moet zorgen. Deze vreet op den duur de koolborstels op inwendig en de locatie van de smg pomp zorgt ervoor dat er behoorlijk wat warmte in de pomp zelf gaat zitten. En de SMG in manual zetten en de CSL software in de SMG ecu en rev matching in de motor ecu zirgt voor een veel betere werking/ervaring van de SMG.
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Iemand hier nog wat meer info over deze auto:
https://collectingcars.com/for-sale/200 ... -m3-csl-17
Als je naar de veerpoten kijkt is er gelast. Chassis sticker is nagemaakt. Auto klopt niet helemaal.
Iemand nog een file van deze?
https://collectingcars.com/for-sale/200 ... -m3-csl-17
Als je naar de veerpoten kijkt is er gelast. Chassis sticker is nagemaakt. Auto klopt niet helemaal.
Iemand nog een file van deze?
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Op kenteken is een BPM-bedrag te vinden van € 8.359,00. Dat is wel erg laag tov de 30 mille die bij andere CSL's worden vermeld. Dan zou er bij import al schade zijn geweest of een ander trucje?
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dit is een security sticker zo te zien. Scheurt zodra je het verwijderd word.vincent328 schreef: ↑11 mar 2024, 22:15 Iemand hier nog wat meer info over deze auto:
https://collectingcars.com/for-sale/200 ... -m3-csl-17
Als je naar de veerpoten kijkt is er gelast. Chassis sticker is nagemaakt. Auto klopt niet helemaal.
Iemand nog een file van deze?
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
In de video lijkt het alsof de koppeling slipt bij overschakelen. De gasveren van de motorkap zijn slap. Bekleding die los hangt. Vind het niet helemaal aansluiten bij de premium feel met al die foto's enzo. Maargoed, bid accordingly dan maar..
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hij is na 2 jaar al geimporteerd naar Nederland.
Opvallend dat er verder geen historie op 't gebied van foto's te vinden is van deze auto ook. Huidige eigenaar heeft deze 10 jaar gehad, wellicht in de stalling gestaan?
Laatste spots ervan die ik kan vinden zijn uit 2013 ook. https://www.autogespot.nl/spots?brand=& ... try=&city=
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Volgens ingewijden heeft deze CSL inderdaad in elkaar gezeten. Voorkant helemaal kapot tot aan beide veertorens aan toe. Mooi verleden.
Foto gezien, dat was niet alleen brandschade.
Foto gezien, dat was niet alleen brandschade.
Laatst gewijzigd door Joy op 23 mar 2024, 08:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 79 gasten