Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Woor den aan el kaar schrij ven vin den ze nog al last ig in de adver tentie zie ik.
Aandrijfassen speling moet je ook wel wat km voor maken of grof belasten. Stipje is uit te lezen toch, kmstand staat in 3 modules weggeschreven, eentje zal de juiste/hoge nog hebben.
Aandrijfassen speling moet je ook wel wat km voor maken of grof belasten. Stipje is uit te lezen toch, kmstand staat in 3 modules weggeschreven, eentje zal de juiste/hoge nog hebben.
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Raar, hij zou meer waard moeten zijn want de duplicaatcode is weg.
Edit, achter is hij geel gemaakt zo te zien
Edit, achter is hij geel gemaakt zo te zien
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
En dat is een misdrijf.
-
OnlineDimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Voor is hij ook geel gemaakt, zie foto 2.EvdP schreef: ↑06 jul 2022, 14:04 Raar, hij zou meer waard moeten zijn want de duplicaatcode is weg.
Edit, achter is hij geel gemaakt zo te zien
Wel bijzonder dat hij aangeduid wordt als een e90 in de titel van de advertentie.
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Stipje krijg je bij de E46 als de VIN in het cluster en LSZ (lichtmodule) niet matchen. De teller toont nu de KM's van de auto waar die uitkomt.Knot schreef: ↑06 jul 2022, 13:17 Woor den aan el kaar schrij ven vin den ze nog al last ig in de adver tentie zie ik.
Aandrijfassen speling moet je ook wel wat km voor maken of grof belasten. Stipje is uit te lezen toch, kmstand staat in 3 modules weggeschreven, eentje zal de juiste/hoge nog hebben.
Als het juiste VIN in de teller wordt gecodeerd, dan wordt de km-stand uit de LSZ gesyncd met de tellerbak.
Zeker uitlezen met software om te kijken wat de werkelijke stand is.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik heb een vraag. Een vriend van me heeft een BMW E46 M3 en is voornemens om een carbon airbox en nokkenassen te laten doen, met software op maat. Hebben jullie wellicht goeie tips qua specialisten/bedrijven die dit voor hem kunnen doen?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
SEP-Engineering in Aldenhoven (net over de grens bij Heerlen). Nederlander doet daar de elektronica en software.
www.sep-engineering.de en vragen naar Ron.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Deze inderdaad. Volgens mij hebben die de E46 van William Coppes ook gedaan.Tristan schreef: ↑06 jul 2022, 16:12SEP-Engineering in Aldenhoven (net over de grens bij Heerlen). Nederlander doet daar de elektronica en software.
www.sep-engineering.de en vragen naar Ron.
Verder is er geen 1 tuner in Nederland die zoiets fatsoenlijk kan. Alpha N vol gas afstellen gaat wel maar daily driveability goed krijgen valt vaak tegen.
Voor het beste resultaat moet je eigenlijk een MSS54HP ECU hebben en dan de M3 CSL software pakken. Daar is de mapping al aangepast in de lagere toerentallen en ze hebben ook verschillende compensatie algoritmen aan boord voor rijden op lagere toerentallen, daardoor lopen ze beter als een normale MSS54 or MSS54HP met gewone M3 software. Niet alleen de mapping is anders maar het programma zelf ook.
Als het even kan zou ik trouwens de CSL airbox nemen en CSL nokkenassen. Dan heb je iets minder vermogen als met nog scherpere nokkenassen alleen de tuning is veel makkelijker omdat die CSL spullen gewoon beschikbaar zijn.
Verder doen een airbox en nokkenassen op een S54 relatief weinig omdat de meeste restrictie in het uitlaatsysteem zit. Met een open uitlaatsysteem en een beetje software tuning heb je al 370 PK. Met een CSL airbox en nokkenassen daarbovenop 390 en als je echt all out gaat met hele scherpe nokken en vanos delete kan je over 400.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zou zeker niet te agressief gaan met nokkenassen. SEP raadt mij nog steeds af om andere nokkenassen in de S14 te stoppen, omdat de S14 al niet veel koppel heeft. Dus op straat ben je netto langzamer. Zij raden aan grotere inlaten en uitlaat voor betere flow voor vooral meer koppel. Denk dat dit beetje hetzelfde geldt voor de S54.
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Frits kan je hier idd wel voor benaderen.
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Oh... wie runt de toko nu dan?
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat, en Frits kon wel plaatsen, maar niet afstellen. In Duitsland vlak over de grens bij Aken heb je ook nog Voss Competition, daar ga ik met mijn M3.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
En dan heb je nog Alpha-N in Duitslang, maar daar ben ik nooit geweest.
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zijn monteur Arno heeft het overgenomen. Ze hebben iemand die de afstelling doet:Mark 320iS schreef: ↑07 jul 2022, 11:00 Dat, en Frits kon wel plaatsen, maar niet afstellen. In Duitsland vlak over de grens bij Aken heb je ook nog Voss Competition, daar ga ik met mijn M3.
https://www.asdperformance.be/
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ah ok. Ik heb in januari nog contact gehad met Frits omdat hij ivm de sluiting van zijn zaak (toen er nog geen sprake van was dat iemand de boel zou overnemen) nog van wat onderdelen af moest. Hij had toen oa. een airbox liggen voor weinig. Heb uiteindelijk besloten aan me voorbij te laten gaan omdat die box niet zo'n trechter had als een CSL-replica, de herkomst me niet echt duidelijk was (hij had die boxen laten namaken van een andere versie en laten produceren in China) en omdat hij wel kon plaatsen maar niets afstellen. Bijv. Voss Competition wilden er liever niet aan beginnen omdat ze de box niet kennen en bijv. PPE deed het helemaal niet.vincent328 schreef: ↑07 jul 2022, 11:31Zijn monteur Arno heeft het overgenomen. Ze hebben iemand die de afstelling doet:Mark 320iS schreef: ↑07 jul 2022, 11:00 Dat, en Frits kon wel plaatsen, maar niet afstellen. In Duitsland vlak over de grens bij Aken heb je ook nog Voss Competition, daar ga ik met mijn M3.
https://www.asdperformance.be/
Asdperformance ken ik helemaal niet. Komende winter denk ik gewoon een Karbonius erop die ik dan bij Voss laat monteren en afstellen.
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Airbox'en heeft hij laten nabouwen met zijn PSG Carbon. Idd 1:1 nagemaakt in China. Wat de base is weet ik niet, wel een bewezen variant.Mark 320iS schreef: ↑07 jul 2022, 12:19Ah ok. Ik heb in januari nog contact gehad met Frits omdat hij ivm de sluiting van zijn zaak (toen er nog geen sprake van was dat iemand de boel zou overnemen) nog van wat onderdelen af moest. Hij had toen oa. een airbox liggen voor weinig. Heb uiteindelijk besloten aan me voorbij te laten gaan omdat die box niet zo'n trechter had als een CSL-replica, de herkomst me niet echt duidelijk was (hij had die boxen laten namaken van een andere versie en laten produceren in China) en omdat hij wel kon plaatsen maar niets afstellen. Bijv. Voss Competition wilden er liever niet aan beginnen omdat ze de box niet kennen en bijv. PPE deed het helemaal niet.vincent328 schreef: ↑07 jul 2022, 11:31Zijn monteur Arno heeft het overgenomen. Ze hebben iemand die de afstelling doet:Mark 320iS schreef: ↑07 jul 2022, 11:00 Dat, en Frits kon wel plaatsen, maar niet afstellen. In Duitsland vlak over de grens bij Aken heb je ook nog Voss Competition, daar ga ik met mijn M3.
https://www.asdperformance.be/
Asdperformance ken ik helemaal niet. Komende winter denk ik gewoon een Karbonius erop die ik dan bij Voss laat monteren en afstellen.
PPE en PSG zijn geen beste vrienden meer, volgens mij doet hij alles met ASD tegenwoordig.
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mooie combo... maar de prijs zou ik eerder rond de 50-55 hangen...
https://www.hofmeisterautomotive.nl/occ ... m=referral
https://www.hofmeisterautomotive.nl/occ ... m=referral
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Super gaaf, maar 73K voor een SMG cabrio..
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
E46 M3 prices.... to the mooooon!!!
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ha die cabrio.
Nu is 64k km ook niks. Dat had de mijne bijna al na 2.5 jaar ergens in 2004.
Nu is 64k km ook niks. Dat had de mijne bijna al na 2.5 jaar ergens in 2004.
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Holy mac, wat een PORNO kleurencombi zeg. En dan ook nog in zo'n onberispelijke staat. Had 'm graag in m'n collectie willen hebben maar idd nooit voor dit geld. SMG ook jammer.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nu had ik 'n prima handbak en de SMG is ook de achilleshiel bij een E46CSL eigenlijk, maar Hofmeister zegt dit in de advert:
Nu ken ik de SMG 1 uit de E36 3.2 en dat klapte er best in. Maar toen was dat wél spectaculair vond ik, icm die nieuwe 3.2 motor.INTRODUCTIE
Over de E46 M3 hoeven we niet meer uit te weiden. De 6-in-lijn met motorcode S54 is meervoudig Engine of the year winnaar. Hoogtoerig, atmosferisch, zoals alleen een echte ‘old school’ BMW Motorsport motor kan zijn. Laat je niets wijsmaken over de SMG-transmissie, vrijwel iedere bezitter is er enthousiast over. Zeker in de cabrio komt hij uitstekend tot zijn recht.
Ik was ook niks gewend, had 'n 90pk Golf TDI toendertijd('97?)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die SMG zeker in e46 rijdt ook gewoon goed.
Nadeel is hooguit, complexer dan handbak en dus meer risico op onderhoud kosten aan het systeem.
Maar dit exemplaar zal toch geen veel rijder meer worden dus valt dat risico ook allemaal wel mee.
En handbak is meer gezocht/ meer waard dus misschien dat in die context hier SMG als nadeel wordt gegeven.
Zo van + 70k voor een e46 m3 en dan niet eens een handbak voor dat geld.
Nadeel is hooguit, complexer dan handbak en dus meer risico op onderhoud kosten aan het systeem.
Maar dit exemplaar zal toch geen veel rijder meer worden dus valt dat risico ook allemaal wel mee.
En handbak is meer gezocht/ meer waard dus misschien dat in die context hier SMG als nadeel wordt gegeven.
Zo van + 70k voor een e46 m3 en dan niet eens een handbak voor dat geld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dimitri en 179 gasten