Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Sterken. Geloof niet dat ik die kende, maar wel leuk. Soort Alpina uit de polder.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Even 15K in duwen en hij is weer als nieuw!
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Fabrieksnieuw?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Jammer van dat 1-tje….
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Normaal adviseren ze een enkeltje shredder als er zoveel aan mankeert. Omdat het een M3 is, is het opeens allemaal fantastisch.
Hier moet echt nog heel veel geld achteraan voordat hij goed is, en dan heb je dik 3 ton op de teller en een 1tje op het kenteken. Leuk voor op het circuit.
Hier moet echt nog heel veel geld achteraan voordat hij goed is, en dan heb je dik 3 ton op de teller en een 1tje op het kenteken. Leuk voor op het circuit.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Valt toch mee ‘hoeveel’ er aan mankeert. Het is geen passat met 999.000km waar alles van ellende uit elkaar valt.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
haha eens, ik was ook verbaasd over het milde oordeel.Wout309t schreef: ↑16 mei 2022, 22:06 Normaal adviseren ze een enkeltje shredder als er zoveel aan mankeert. Omdat het een M3 is, is het opeens allemaal fantastisch.
Hier moet echt nog heel veel geld achteraan voordat hij goed is, en dan heb je dik 3 ton op de teller en een 1tje op het kenteken. Leuk voor op het circuit.
ik lees elke week met plezier klokje rond maar het oordeel vind ik vaak wel erg zwaar aangezet / negatief tov de km stand van betreffende auto. Maar bij deze M3 is dat ineens niet het geval
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Maar wat is muv de roest dan zo slecht aan deze M3? Volgens mij is hij technisch gewoon in goede staat.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat inderdaad, al met al moeten er best veel dingen aan gebeuren. En die (flinke) roest + gescheurde achterasbevestiging zou bij iedere andere auto een negatief rapport betekenen.
Maar verder een hartstikke leuk ding hoor.
Maar verder een hartstikke leuk ding hoor.
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Even opsommen om hem op niveau te krijgen volgens klokje-rond-meneer:
- Nieuwe remschijven + blokken
- Versnellingsbak vervangen of revisie (in ieder oplossen)
- Schakelmechanisme reviseren
- Roest wielkasten + spuiten
- Roest subframe/koets + behandelen
- Uitgescheurd subframe + verstevigen puntlassen
- Nieuwe dempers / onderstel
- Interieur aanpakken (versleten en missen knoppen, bekleding, etc.)
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dempers zaten er juist redelijk recent op, maar waren niet naar smaak van de keurmeester. Was dat echt een vervangingspunt?
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Overigens viel me nog op, hele onderkant onder de olie (oliekoeler eronder gescheurd), bodemplaten opnieuw gepoedercoat en nieuwe katalystoren, klinkt alsof dit ding hard over een boomstronk of stoep is gegaan
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Tja, zeker zullen we het niet weten, maar als je ze in kon stellen had hij dat wel aangeraden. Was idd niet zijn smaak, maar dat zal wel ergens op gebaseerd zijn.
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat ik al zei, 15K in duwen om netjes te krijgen
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Opzich niet een onmogelijke lijst, dempers moet je toch altijd bij een andere auto ipv originele slappe hap. Alleen de bak ga je wel de hoofdprijs voor betalen. Uitgescheurde subframe fiksen kan wel voor normaal geld bij de e30 specialist.JWdrive schreef: ↑17 mei 2022, 14:47 Even opsommen om hem op niveau te krijgen volgens klokje-rond-meneer:Wel aardig lijstje, maar zeker niet onmogelijk.
- Nieuwe remschijven + blokken
- Versnellingsbak vervangen of revisie (in ieder oplossen)
- Schakelmechanisme reviseren
- Roest wielkasten + spuiten
- Roest subframe/koets + behandelen
- Uitgescheurd subframe + verstevigen puntlassen
- Nieuwe dempers / onderstel
- Interieur aanpakken (versleten en missen knoppen, bekleding, etc.)
Het belachelijke is dat je voor slechte exemplaren ook de hoofdprijs betaald..
-
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Moeilijke keuring. Schijven leken mij niet onherstelbaar overigens. En schokdempers idd smaakgevoelig. Denk dat voor een M3 met die kilometers de algehele staat best behoorlijk te noemen is enerzijds. Anderzijds is het een soort van mantel der liefde dat een versnellingsbak en subframebevestigingsproblemen kennelijk geen negatief oordeel tot gevolg heeft.
Maargoed, komt misschien ook omdat er twee nieuwe OEM kats onder zijn gegaan. Das geen aanklooien.
Maargoed, komt misschien ook omdat er twee nieuwe OEM kats onder zijn gegaan. Das geen aanklooien.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik stond een beetje voor dezelfde problemen. De kosten waren in mijn ogen te hoog.
Ik heb wel gemerkt dat een auto van 20 jaar heel veel punten heeft die je aan kan pakken. Voor mij was dit het lijstje:
Gehele onderstel en alle rubbers vervangen
Subframe preventief verstevigen
Vanos revisie
Oliepomp upgrade
Gehele remsysteem vervangen/ upgraden
Nieuwe banden
Upgrade sperdifferentieel
Al met al ook zeker 15k aan onkosten voor de boeg. Ook al best wel wat gedaan, o.a. Lagerschalen, deurrubbers, brandstofpomp. Toen maar besloten tot verkoop. Anders een auto waar >40k in zat die echter maar 20k waard was op dat moment. Dat werd me toch echt te gortig. Zeker omdat de auto ook niet echt bij mijn gebruik paste. Ergerde me aan de stoelen, het zware schakelen en manier van koppel en vermogensafgifte. Fun begon pas na 4000 rpm. Onderin is de motor niet thuis.
Het is een icoon. Het was mijn droomauto uit mijn jeugd. Echter heeft de tijd niet stil gestaan. Er is op heel veel vlakken veel vooruitgang geboekt.
Nu genieten van de M2. Nog steeds niet op kenteken…..
Ik heb wel gemerkt dat een auto van 20 jaar heel veel punten heeft die je aan kan pakken. Voor mij was dit het lijstje:
Gehele onderstel en alle rubbers vervangen
Subframe preventief verstevigen
Vanos revisie
Oliepomp upgrade
Gehele remsysteem vervangen/ upgraden
Nieuwe banden
Upgrade sperdifferentieel
Al met al ook zeker 15k aan onkosten voor de boeg. Ook al best wel wat gedaan, o.a. Lagerschalen, deurrubbers, brandstofpomp. Toen maar besloten tot verkoop. Anders een auto waar >40k in zat die echter maar 20k waard was op dat moment. Dat werd me toch echt te gortig. Zeker omdat de auto ook niet echt bij mijn gebruik paste. Ergerde me aan de stoelen, het zware schakelen en manier van koppel en vermogensafgifte. Fun begon pas na 4000 rpm. Onderin is de motor niet thuis.
Het is een icoon. Het was mijn droomauto uit mijn jeugd. Echter heeft de tijd niet stil gestaan. Er is op heel veel vlakken veel vooruitgang geboekt.
Nu genieten van de M2. Nog steeds niet op kenteken…..
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
De bak, dat is wel een dingetje. Mijn handbak M3 had een slechte synchro; ging echt niet meer lekker in z'n 3 en schakelen ging steeds lastiger. Bij de TEG in Breukelen werd echt een andere bak geadviseerd. Ik heb er een klein half jaar over gedaan om een andere goede originele 6-bak te vinden. Die bakken kunnen volgens mij (woorden van de specialisten) niet gereviseerd worden. Ik heb voor 2500 euro een bak uit Duitsland laten komen, van een M3 die met lage KMstand gedemonteerd werd. Superveel geluk gehad. Maar de bak moest er nog onder.. Koppeling nieuw, vliegwiel, etc. dus dan ben je echt al zo'n 4K verder uiteindelijk.
Wagen schakelt daarna wel echt als een nieuwe
Anyway.. Als de bak gedaan moet worden, dat is best een dingetje.
Wagen schakelt daarna wel echt als een nieuwe
Anyway.. Als de bak gedaan moet worden, dat is best een dingetje.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zie geen reden waarom de bak niet gereviseerd zou kunnen worden. Misschien dat BMW geen losse delen levert, maar Getrag vast toch wel?
Technisch is het in elkaar gezet, dus kan ook uit elkaar.
Technisch is het in elkaar gezet, dus kan ook uit elkaar.
- Arjan S.
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ligt er ook wel echt aan of je Joep of Tim hebt als keurmeester. Joep lijkt meer van het urineren met azijn danwel de liefde bedrijven met mieren, maar het is dan ook zijn toko en de schoorsteen moet rokenMartijn_bmw schreef: ↑17 mei 2022, 14:04Ik vind hem ook niet slecht, maar normaal is klokje rond overdreven kritisch op kleine ouderdomskwaaltjes vind ik.
en nu bij de M3 niet
-
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Aftermarket geen optie voor die versnellingsbakken? Nova racing bijvoorbeeld..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 200 gasten