Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2232
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door jos_br » 02 apr 2013, 11:02

Ik snap dit keer de hele discussie over de Federal versus Michelin niet. De prijzen zijn namelijk gelijk........

Jos.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Hielke » 02 apr 2013, 12:41

jos_br schreef:Ik snap dit keer de hele discussie over de Federal versus Michelin niet. De prijzen zijn namelijk gelijk........

Jos.
Dus koop je met een beetje verstand altijd Michelin :wink:

PD, ik heb niks tegen Cees Klapband. Ik ken 'm niet eens. Superslimme vent als ie erin slaagt een straatband als A-merk semislick te verkopen. Hulde! Jammer voor hem dat er fora zijn die zijn en andermans truuks doorzien. Het gros van mijn commentaar op die Federal banden lever ik in de vorm van grappen. Het blijft natuurlijk vreemd dat die dingen scheurvorming vertonen waarop Federal zelf geen commentaar wil geven. Om te gebruiken, zo heb ik zelf mogen ondervinden, is het een fijne band.

Luco, inderdaad vreemd dat de auto met de Michelins bij de start van de ronde een hogere snelheid heeft. Kan me niet voorstellen dat zo'n groot verschil uit de extra rolweerstand van die Federals komt. De auto's zullen wel met een verschillende exitsnelheid het rechte stuk op gekomen zijn.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door PD power » 02 apr 2013, 13:06

Hielke, moet ik je geheugen even opfrissen met een PM , die je mij in 2011 hebt gestuurd over Cees Klapband,
Nu lul je je vast, je hebt indertijd en en nog steeds Federal beschadigt, kan de lol er niet van inzien, de meeste mensen denk dan toch iets van waar rook is.... zo benadeel je ook mensen in je keuze.
Zelfs, ik ben in die onzin getrapt en heb voor de zekerheid maar weer een paar dure 888's gekocht.



Zoals ook weer in dit topic, waarin je weer suggereerd, zonder zelf de band gekocht te hebben.
Hielke schreef:
HSR schreef: Last but not least. Bepaalde 595 rs-r's hadden last van de scheuren in het bandoppervlakte. Is dit ooit geescaleerd bij een gebruiker of heeft het geleid tot een ongeluk c.q. schade?
Bij mij is het in ieder geval behoorlijk geëscaleerd. Gelukkig heeft het niet tot ongelukken geleid.
Was zeker ook weer een grap....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Luco » 02 apr 2013, 13:19

Hielke schreef:
Luco, inderdaad vreemd dat de auto met de Michelins bij de start van de ronde een hogere snelheid heeft. Kan me niet voorstellen dat zo'n groot verschil uit de extra rolweerstand van die Federals komt. De auto's zullen wel met een verschillende exitsnelheid het rechte stuk op gekomen zijn.
Dat is dan vreemd, want op semis zou je een grotere exitsnelheid moeten hebben, die 2,6 seconden klopt dan dus niks van.
Al vraag ik me af of een betere michelin als hier gebruikt wordt, 2,6 seconde sneller is en dus de semi zou evenaren, ik denk het niet, verder denk ik dat je bij echt intensief rondjes rijden de straatband echt vernield.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Hielke » 02 apr 2013, 13:40

PD power schreef:Hielke, moet ik je geheugen even opfrissen met een PM , die je mij in 2011 hebt gestuurd over Cees Klapband,
Nu lul je je vast, je hebt indertijd en en nog steeds Federal beschadigt, kan de lol er niet van inzien, de meeste mensen denk dan toch iets van waar rook is.... zo benadeel je ook mensen in je keuze.
Zelfs, ik ben in die onzin getrapt en heb voor de zekerheid maar weer een paar dure 888's gekocht.



Zoals ook weer in dit topic, waarin je weer suggereerd, zonder zelf de band gekocht te hebben.
Hielke schreef:
HSR schreef: Last but not least. Bepaalde 595 rs-r's hadden last van de scheuren in het bandoppervlakte. Is dit ooit geescaleerd bij een gebruiker of heeft het geleid tot een ongeluk c.q. schade?
Bij mij is het in ieder geval behoorlijk geëscaleerd. Gelukkig heeft het niet tot ongelukken geleid.
Was zeker ook weer een grap....
Ja PD, was natuurlijk ook een grap, ik heb die dingen immers nooit gekocht.

Die PM die ik je stuurde was juist bedoeld om Cees Klapband niet in het openbaar te beschadigen. Maar tussen een mede DF-forumlid en een vreemde als Cees Klapband kies ik altijd voor bescherming voor het forumlid. Voor jou dus. Die info die ik je gaf heb ik van een correcte bron.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Luco » 02 apr 2013, 13:45

Ik ben het niet altijd met Hielke eens, maar naar aanleiding van een paar acties van meneer Klapband kan ik je wel vertellen dat ik hem niet hoog heb zitten en dus ook nooit iets bij hem zou kopen.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Andre » 02 apr 2013, 14:03

Ik heb vorig jaar als test dus ook 4 federals gekocht. Maar zelfs rijden op de openbare weg levert al scheuren in oppervlak. Ik kom er niet mee op een circuit. Misschien is het niet erg maar het geeft we weinig vertrouwen.

De beste optie is vooralsnog de michelin super sport als combo banden straat en een keer circuit. Pilot sport Cup vindt ik zeer goeie circuit band zelfs onder zwaardere auto s maar is vrij prijzig.

Toyo R888 overtuigd mij niet op zwaardere auto s.

Ook zou ik AD08 en Hankook RS2 nog wel eens willen testen.

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door hanske » 02 apr 2013, 14:23

:coffee: ....................als topic starter stel ik vast dat er weer een hele (interessante :ziek: ) discussie op gang is gekomen waarin er nog niemand heeft gereageerd die daadwerkelijk ook ervaringen heeft met de Federal FZ-201 bandjes. Iemand moet de eerste (hier) zijn en dus zal ik bij Cees Klapband (waarschijnlijk de enige die ze hier in NL leverd) maar eens een verzoekje neerleggen om een setje naar mij op te sturen.
Mijn ervaringen zal ik hier dan t.z.t. wel delen.

TO BE CONTINUED.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Emiel » 02 apr 2013, 14:58

Hanske :

Spijtig dat de band er niet in 16" is. Anders had ik het misschien ook eens geprobeerd. Ga nu toch voor de AD08 binnenkort ipv de RE050A , gewoon eens proberen zoals Andre zegt.

Luco schreef:
Dat is dan vreemd, want op semis zou je een grotere exitsnelheid moeten hebben, die 2,6 seconden klopt dan dus niks van.
Al vraag ik me af of een betere michelin als hier gebruikt wordt, 2,6 seconde sneller is en dus de semi zou evenaren, ik denk het niet, verder denk ik dat je bij echt intensief rondjes rijden de straatband echt vernield.
Persoonlijk vermoed ik ( beetje ervaring ) dat een UHP straatband en een Semislick tussen de 2 a 3 seconden schelen op een ronde van +/- 2 minuten.

Maar wat je zelf al aangeeft, een UHP rijd je gewoon stuk.
Ik moet met 750kg en 180pk na 20minuten naar binnen omdat het toch wat warm word.
Ja ik stuur misschien wat fel in en dat kan wat soepeler ,misschien ;) , maar een semi slick zal daar vast minder last van hebben.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Luc B » 02 apr 2013, 16:56

@Hanske , ik heb je even een pm gestuurd !

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door PD power » 02 apr 2013, 19:11

Vaak is zwijgen goud....

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Hielke » 02 apr 2013, 19:23

PD power schreef:Vaak is zwijgen goud....
Te laat, ik had het al gelezen :lol:

Laten we erover ophouden en het ON topic over de echte Federal semi-slick, de FZ-201, hebben.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door PD power » 02 apr 2013, 19:35

Hielke schreef:
PD power schreef:Vaak is zwijgen goud....
Te laat, ik had het al gelezen :lol:

Laten we erover ophouden en het ON topic over de echte Federal semi-slick, de FZ-201, hebben.
Dat was ook de bedoeling Hielke, kan zien wie er online is.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Robin » 02 apr 2013, 19:37

:tooth:

Afbeelding

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door PD power » 02 apr 2013, 20:13

:lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Hielke » 02 apr 2013, 21:18

Ik zou die tekening als een belediging opvatten PD. Zo lelijk ben je nou ook niet. :lol:

Gebruikersavatar
AVT
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2013, 20:54

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door AVT » 03 apr 2013, 22:22

Maar jullie hebben het hier over Federal en Toyo over het algemeen, maar ik heb op moment Falken Azenis semi's, overigens nog geen meter op gereden alleen gedrukt.
Maar ik vondt deze zeker niet duur, en wat ik beetje lees toch ook een goede allround band.
Ik betaalde 70 euro de band, in 205/50R15. Was een aanbieding omdat de nieuwe type Azenis uit kwam.
De nieuwe type kost 130 als ik mij niet vergis.
Zijn hier mensen die hier ook op rijden? Hebben jullie feedback?

Die FZ-201's lijken mij opzich ook wel iets om te proberen mits de prijs beetje normaal is in mijn maat.
De R888 vindt ik te duur eigenlijks. Het moet wel leuk blijven natuurlijk!

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door hanske » 04 apr 2013, 13:51

Update:

Ondanks dat sommige mensen andere ervaringen hebben met Cees Klapband (GT-autoparts), heeft hij het bij mij netjes gedaan.
Dinsdag middag de bandjes besteld en donderdag ochtend vroeg stond de koerier al aan de deur voor levering.
Banden direct gemonteerd en liggen klaar voor a.s. zaterdag Assen (als dat door gaat!!!).

Banden hebben E-keur maar zijn niet toegelaten op de openbare weg, COMPETITION USE ONLY. Het is maar dat je het weet, Luc.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Luc B » 04 apr 2013, 15:39

The FZ-201 tyre from Federal is designed to give ultimate performance either on the street or on the track. The enhanced 'R' compound tread design and semi slick shoulders featured on the FZ-201 give the tyre exceptional levels of grip and stability at high speeds.

Ideal tyre for track day use.

Available in the following sizes: 195/50 ZR15, 235/45 ZR17, 255/40 ZR17


'E' Marked for road use
A unique semi-slick shoulder area and enhanced R compound tread design makes FZ201 an ideal tire delivering road and race performance.

Vond op diverse fora mensen die ze als straatband gebruiken. Zal er wel even contact over opnemen

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door hanske » 06 apr 2013, 23:19

hanske schreef:Update:

.....................gemonteerd en liggen klaar voor a.s. zaterdag Assen (als dat door gaat!!!).
En dat ging door............................wat een prachtige dag was het.

Voor wat betreft de FZ-201 kan ik kort in zijn, fijne band, karkas opbouw en eigenschappen lijken hetzelfde als die van zijn broertje de 595 RS-R (=positief). Het (geringe) meerprijs verschil is hij voor als nog niet waard, ik kan uiteraard nog niets zeggen over de eigenschappen op een natte baan en duurzaamheid. Door het profiel (voor zo ver aanwezig) van de FZ-201 schat ik in dat het gedrag op een natte baan minder zal zijn als de 595 RS-R die het best goed deed in de regen.
Let op, banden hebben geen weg toelating en lijken mij daarvoor dan ook terecht niet geschikt.
Echter, de 595 RS-R schijnt as we speak overal in back-order te staan dus dit is een goed low-budget alternatief.

Tot nu toe NOG geen scheurvorming!!! :tong uitsteken:

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Jesper » 07 apr 2013, 02:16

Jammer, had meer verwacht van deze band. Vreemd dat de band ondanks behoorlijk meer rubber dan niet een gripniveau hoger zit. Vlak over de grens is de 595 volgens mij nog altijd voor rond de 100 euro te krijgen, dus dat blijft dan nog de beste keus voor iemand die voor een eerlijk bedrag een goede band wil rijden op trackdays nat of droog.

Gebruikersavatar
Banjo Clio RS
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
Locatie: Denhaag

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door Banjo Clio RS » 20 apr 2013, 21:18

Zit zelf nu zon 15 jaar in de banden/wielen-branche!
Zal ik de loop van dit jaar na wat trackdays mijn ervaringen wel eens delen.
Was van plan om dit jaar weer 195/50r15 R888 te gaan rijden,had ze zelfs al gekocht.
Maar na het lezen van zeer goede ervaringen over de FZ201 in de UK ben ik overstag gegaan.
Heb dus gisteren mijn Toyos verkocht en ben vanochtend naar Soest gereden naar Cees.
Onder genot van bakkie koffie ff wat gekletst en kwam thuis met 6 Federals.
Eerste indruk is super.....mega stugge wangen.....heeft het karkas van een slick en profiel van een semi :thumbup:
Ik denk dat ik aangenaam positief verrast ga zijn......snel de Cliko weer klaar maken en dan :df:

Federal FZ 201 prijs incl BTW
195/50r15 FZ 201 € 114
205/50r15 FZ 201 € 125
225/45r17 FZ 201 € 140
Bijlagen
FZ201.jpg
FZ201.jpg (51.02 KiB) 2292 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door GTRene » 20 apr 2013, 22:54

ziet er wel uit als een grip bandje, is die ook straat geldig?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door daNpy » 20 apr 2013, 23:02

Uit eerdere reacties te lezen niet Rene :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ervaringen Federal FZ-201 semi-slick?

Bericht door GTRene » 20 apr 2013, 23:07

helaas niet onthouden, trouwens bij ook straat geldig zitten er dan altijd slijtage profielen/nokjes in?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferdi, Pfhmulder, Sabberjoch en 119 gasten