Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Hielke » 18 apr 2013, 11:24

Gerwin Ring schreef:Filmpje bilster berg:

http://youtu.be/K7Ekl6JD6_4
Potverdikkie, dat ziet er met die hoogteverschillen, blinde bochten en aanremzones in bochten als een wel heel uitdagend circuit uit. Mooi filmmateriaal!

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door MX5T » 19 apr 2013, 15:47

Succes bij jullie eerste race

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Marius » 19 apr 2013, 19:43

Gerwin Ring schreef:Kortom eerste stappen waren prima, rondetijden waren beter dan verwacht (ze kwamen iig 15 seconden te laat de pitbox uit om met de stopwatch af te gaan klokken, toen was ik al voorbij ;-))
Mooi mooi, goed bezig :)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 19 apr 2013, 23:22

Succes morgen :thumbup:

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 971
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door yorick » 20 apr 2013, 00:09

Leuk om te volgen dit!

Online
Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 918
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Peter-Paul » 20 apr 2013, 10:43

VLN Livestream, normaliter alleen beelden vanaf het GP-circuit.

http://www.vln.de/tv/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 20 apr 2013, 16:47

Gerwin doet het uitermate goed! :thumbup:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door stefan740 » 20 apr 2013, 21:14

Ik geloof dat deze Frozenspeed plaat hier hoort :df:

Afbeelding

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 20 apr 2013, 22:23

Jup dat is hem :thumbup:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 20 apr 2013, 23:10

Afbeelding

Afbeelding

:thumbup:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door GTRene » 20 apr 2013, 23:18

nice, vooral die met dat wieltje nog iets van de vloer :df:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6017
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door matthyssie » 20 apr 2013, 23:22

Super foto's! :love: :love:

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 21 apr 2013, 12:31

Zo dat was een top dag gisteren! 3 uur test / training 's morgens en 's middags de RCN 1 wedstrijd. Ik zal nog wel een wat uitgebreider verslagje dichten, maar long story short: 's morgens beste tijd 7:47 en 's middags in de race 2e in de klasse V6. Dat was 26 punten (en dus seconden) achter de nummer 1 (de regerend overall kampioen). Hier vast wat (erg mooie! veel dank!) platen van Jochen/frozenspeed:

en voor de liefhebbers een link naar de hele gallery: http://gerwin.smugmug.com/Autos/2013/20 ... 971_qGfXWr

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door PD power » 21 apr 2013, 12:39

Gaaf :headbang:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 21 apr 2013, 12:40

Volgens mij moet je je linker voorwiel eens nakijken. Die raakt de grond niet :tooth:

Zeer goede prestatie Gerwin, gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door GTRene » 21 apr 2013, 13:31

doe je goed :clap:

Gebruikersavatar
SnakeMind
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:51
Locatie: Emmeloord

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door SnakeMind » 21 apr 2013, 14:23

Je kwam inderdaad lekker voorbij zetten iedere keer :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 21 apr 2013, 15:44

SnakeMind schreef:Je kwam inderdaad lekker voorbij zetten iedere keer :)

Afbeelding
hee nog een nederlander daar?! was jij bij een ander team? volgende keer even handje schudden?

Gebruikersavatar
SnakeMind
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:51
Locatie: Emmeloord

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door SnakeMind » 21 apr 2013, 17:40

Goed idee idd :)
Ik was met Danny mee om vooral foto's van Peter en Sebastian te maken, maar heb ook de auto's die ik interessant vond op de plaat geschoten ;)

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 21 apr 2013, 21:21

SnakeMind schreef:Goed idee idd :)
Ik was met Danny mee om vooral foto's van Peter en Sebastian te maken, maar heb ook de auto's die ik interessant vond op de plaat geschoten ;)
haha top, ik spreek je volgende keer!

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 21 apr 2013, 22:58

Was zoals gezegd een top dag! Dit was echt de spoedcursus RCN in 1 dag. Pas bij het doorlezen van de reglementen deze week realiseerde ik me dat de RCN eigenlijk geen race is maar een soort "time attack" over 15 ronden. Normaal gesproken rijd je een RCN race met zijn tweeën, maar omdat Philip zijn schouder nog wat tijd nodig heeft reed ik deze dag in mijn eentje. Het "schema" van een RCN race ziet er als volgt uit:

1. Setzzeit. In deze ronde zet je een tijd die je in ronde 4 en 9 nog een keer moet zien te "evenaren/bevestigen". Minimaal 8:30 maximaal 14:00. Voor de punten/seconden wordt deze ronde niet geteld.
2. Sprint Ronde: zo hard mogelijk, want iedere seconde is een "strafpunt"
3. Sprint Ronde
4. Bestatigung / bevestigingsronde. In deze ronde moet je de tijd uit ronde 1 evenaren met een marge van +/- 10 seconden. Kom je buiten die marge dan telt ieder seconde als 10 strafpunten.
5. Sprint Ronde
6. Sprint Ronde
7. Inlap, binnenkomen voor tanken en evt. rijderswissel
8. Outlap, wegrijden en warmrijden na rijderswissel. (7 & 8 samen max 45 minuten en worden niet geteld)
9. Bestatigung / bevestigingsronde (voor 2e rijder)
10. Sprint Ronde
11. Sprint Ronde
12. Sprint Ronde
13. Sprint Ronde
14. Sprint Ronde
15. Inlap, wordt niet geteld.

Best veel om uit je hoofd te doen, dat doen ze dan ook anders bij black falcon: er wordt een papier op het dashboard geplakt met strookjes per ronde. Iedere ronde scheur je er een strookje vanaf zodat je altijd weet in welke ronde zit en wat de bedoeling is ;-) Om nou een beetje op tijd te komen in die bevestigingsronde zitten er twee stopwatches op het stuur. De linker gebruik je tijdens de eerste setzzeit ronde. De rechter gebruik je om tijdens de bestatigungsrondes te zien hoe ver je bent. Om nou een beetje goed te kunnen timen op het laatst (tijd wordt gemeten net na het haakse bochtje van T13, er staat ook een witte lijn op de weg) geef je in de eerste ronde de tijden per radio door bij de audibrug ("gantry") en de bilsteinbrug ("bridge"). In de bestatigung weet je dan of je ongeveer goed zit en kan je nog wat bijknutselen.

Volgens mij zat ik in de eerste bestatigung (ronde 4)er ongeveer 4-5 seconden vanaf (binnen de marge dus) en was de tweede (ronde 9) redelijk spot on. Wat het nog wat lastiger maakt is dat je banden met het tempo van rond de 9 minuten teveel afkoelen en je dus eigenlijk (als je aan het einde weer warme banden wil hebben voor de volgende sprintende) het begin van de ronde nog langzamer moet rijden om het tweede deel van het rondje ongeveer 90% te kunnen rijden. En ik merkte dat je ook echt uit je ritme raakt door de tempowisseling. best leuk dus eigenlijk dat RCN ;-)

De start is "vliegend" achter elkaar aan en die eerste ronde is het dan ook best druk met al die langzaam rijdende auto's. Dit keer reed ik een setzzeit van 9:11, maar dat doe ik de volgende keer anders: ik zorg dat ik dan vast wat meer naar voren rijd om een hoop verkeer kwijt te zijn. Dan proberen met net iets meer dan 8:30 zover mogelijk vooraan te rijden. Het verschil in rondetijden dat ik deze race had (tussen de 7:50 en 8:14) komt aan de ene kant door verkeer en aan de andere kant door gele vlag situaties (schades, olie etc.) Dat is dus een verschil van 24 seconden in 1 ronde in mijn geval!. De afstand naar de nummer 1 van mijn klasse (en 3 overall) was 26 seconden...

Oh ja het bleek vandaag dat ik 4e overall was. Gewoon op tijd, zonder moeilijke berekeningen/correcties per klasse. En dat is eigenlijk best raar als ik zag wat voor snel spul er allemaal stond. De V6 klasse waar wij mee rijden is een "serienklasse" waarbij je heel weinig mag modificeren. Zelfs de niet als erg goed bekend staande remmen van de CSL zijn standaard... (met alleen andere blokjes). Je moet dus ook met enig beleid remmen, anders heb je bij breidscheid opeens niets meer.

In de test/training hadden we een trouwens een 7:47 gereden en dat was voor de monteurs van Black Falcon nogal een dingetje merkte ik. Ze hadden na de testdag wel wat verwacht maar dit blijkbaar toch ook weer niet. Ze werden er in ieder geval erg vrolijk van: het is de snelste tijd die ooit met die auto gereden is en nog maar 3 seconden van het ronde record aller tijden in de V6 klasse. Ik denk dat we daar nog wel eens in de buurt gaan komen ;-)
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 23 apr 2013, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 21 apr 2013, 22:59

En hier een video van ronde 3 en 4 (sprintrondes dus)


Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Downforce Hans » 21 apr 2013, 23:41

Wat me opvalt Gerwin is dat in tegenstelling tot dat ritje van van de zomer met Andre achter ons je veel "rustiger" achter het stuur zit, veel minder corrigeren etc.
Komt dat omdat je nu met slicks rijd t.o.v van de GTS of heb je jezelf een iets ander rijstijl aangemeten?
Verder klasse hoe je nu bezig bent....... :thumbup:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Snipe » 21 apr 2013, 23:51

Echt heel gaaf om te lezen dit, en mooi ook dat de resultaten gelijk lekker zijn..!

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 22 apr 2013, 00:12

Downforce Hans schreef:Wat me opvalt Gerwin is dat in tegenstelling tot dat ritje van van de zomer met Andre achter ons je veel "rustiger" achter het stuur zit, veel minder corrigeren etc.
Komt dat omdat je nu met slicks rijd t.o.v van de GTS of heb je jezelf een iets ander rijstijl aangemeten?
Verder klasse hoe je nu bezig bent....... :thumbup:
haha ja ik denk dat je gelijk hebt, weet ook niet precies waar dat aan ligt... geen passagier ? :mrgreen:

nee ik denk dat je het verschil ziet tussen een goed geprepareerde raceauto die doet waar ie voor bedoeld is, vergeleken met een straatauto met straatbanden die een beetje wordt "mishandeld" :df:

We hebben later vorig jaar de auto (GTS) ook eens helemaal opnieuw afgesteld / uitgewogen enzo en dat maakte de auto op de grens ook een stuk rustiger (en ook sneller). Toen in dat rondje met andre reden we 7:45 btg volgens mij en ik had toen met veel pijn en moeite zonder passagier een keer 7:40 btg gereden. Na goed afstellen en uitwegen reed ik 7:29btg.

en ik leer zelf ook nog wel steeds een beetje bij hoop ik :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast