Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
24H Quali Race 12 april 2015
Quali p1 in klasse en p12 overall
Race p2 in klasse en p3 overall (Manthey p1), blauwe lamp voor 24 u binnen gehaald!
Een vertrouwd beeld het gehele seizoen: vechtend met de Manthey Porsche
Quali p1 in klasse en p12 overall
Race p2 in klasse en p3 overall (Manthey p1), blauwe lamp voor 24 u binnen gehaald!
Een vertrouwd beeld het gehele seizoen: vechtend met de Manthey Porsche
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 28 mar 2016, 00:46, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Je plaatjes zijn voor mij niet te zien, misschien niet op de juiste manier gedeeld in je dropbox.
Wat is de een werksfahrer precies?
En je bent dus vrij om het bodywork aan te passen gedurende het seizoen? Doen andere teams dat ook, of is dat een soort noodsprongetje om beter mee te kunnen komen?
Vanavond toevallig langs het complex van black falcon gereden, daar staat mooi spul in de showroom. Verder niet bij stilgestaan en weet niet meer of er een amg tussen stond.
Ben benieuwd naar de verdere updates, leuk om naast de autos voorbij te zien vliegen er wat achtergrond info van te hebben.
Wat is de een werksfahrer precies?
En je bent dus vrij om het bodywork aan te passen gedurende het seizoen? Doen andere teams dat ook, of is dat een soort noodsprongetje om beter mee te kunnen komen?
Vanavond toevallig langs het complex van black falcon gereden, daar staat mooi spul in de showroom. Verder niet bij stilgestaan en weet niet meer of er een amg tussen stond.
Ben benieuwd naar de verdere updates, leuk om naast de autos voorbij te zien vliegen er wat achtergrond info van te hebben.
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
laat de verhalen maar komen Gerwin, heerlijk leesvoer!
Dit jaar echt weer eens komen kijken....
Dit jaar echt weer eens komen kijken....
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
FabrieksrijderEric Z schreef: Wat is de een werksfahrer precies?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
VLN 2
Quali p3 in klasse en p19 overall (nat, verkeerde timing)
Race p1 in klasse en p12 overall
Met de oude meester "mister DTM" Bernd Schneider
Hier kan je zien dat we de eerste verandering aan de auto hebben gemaakt: breder met de vooras:
Mr. Eng serious
Nieuwe lijn in de caroussel:
Ik mocht aan het eind nog beetje driften:
Quali p3 in klasse en p19 overall (nat, verkeerde timing)
Race p1 in klasse en p12 overall
Met de oude meester "mister DTM" Bernd Schneider
Hier kan je zien dat we de eerste verandering aan de auto hebben gemaakt: breder met de vooras:
Mr. Eng serious
Nieuwe lijn in de caroussel:
Ik mocht aan het eind nog beetje driften:
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 28 mar 2016, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
oh ik zie het van de plaatjes idd, Super irritant. Ga ik eerst even fixen
Edit: gefixt.
Edit: gefixt.
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 28 mar 2016, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
In principe is het dan een concurrent geworden? En dus wel gewoon in een raceteam, en niets qua ontwikkeling van nieuwe dingen, daar zat ik namelijk tussen te twijfelen.daNpy schreef:FabrieksrijderEric Z schreef: Wat is de een werksfahrer precies?
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Geweldig om te lezen, Gerwin, en fijn dat je "terug" bent.
Live your dream!
Live your dream!
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Zijn plaatjes nu wel te zien?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Prima te zien, beetje mensen buitenom boeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
de plaatjes werken nu wel, prachtige platen en wat een goede resultaten
mooi hoor als je daar zo mag rijden
mooi hoor als je daar zo mag rijden
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
VLN 3
Quali P2 in klasse en P12 overall
Race P1 in klasse en P2 overall!!
Waanzinnige race waar we met zijn tweeën (Manuel en ik) uiteindelijk maar 46 seconden achter P1 (Frikadelli GT3 met oa Sabine en Patrick Huisman) eindigen.
Nu ook achter al wat breder
Als er een paar pk's lijken te missen
En als chief engineer Niko ze weer gevonden en heeft (& Bart!)
Altijd beetje dringen en opletten in de eerste bocht
2 Hollanders op het podium, denk nog niet vaak eerder gebeurd
Quali P2 in klasse en P12 overall
Race P1 in klasse en P2 overall!!
Waanzinnige race waar we met zijn tweeën (Manuel en ik) uiteindelijk maar 46 seconden achter P1 (Frikadelli GT3 met oa Sabine en Patrick Huisman) eindigen.
Nu ook achter al wat breder
Als er een paar pk's lijken te missen
En als chief engineer Niko ze weer gevonden en heeft (& Bart!)
Altijd beetje dringen en opletten in de eerste bocht
2 Hollanders op het podium, denk nog niet vaak eerder gebeurd
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Geweldige fotos en het plezier spat ervan af !
Mooi om weer wat updates hier te zien van je Gerwin
Mooi om weer wat updates hier te zien van je Gerwin
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Heel knap. Goed gedaan!
Valt er ergens ook een stukje onboard te bekijken misschien?
Valt er ergens ook een stukje onboard te bekijken misschien?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Gaaf Gerwin
Rijd Philip ook nog steeds?
Rijd Philip ook nog steeds?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Macboy schreef:Geweldige fotos en het plezier spat ervan af !
Mooi om weer wat updates hier te zien van je Gerwin
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Thanks! Ik zal eens even wat opsnorren. De reden dat ik ze niet meer standaard online zet is dat de VLN erg moeilijk doet over (team) licenties etc. Maar een linkje naar mijn dropbox voor de DF vrienden kan geen kwaad denk ikHielke schreef:Heel knap. Goed gedaan!
Valt er ergens ook een stukje onboard te bekijken misschien?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Ja absoluut! Still going strong in de carrera in de V6 klasse, al bespeur ik sinds kort ook enige interesse in de SP7 autosBert ///M3 schreef:Gaaf Gerwin
Rijd Philip ook nog steeds?
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Blijft bijzonder gaaf
Ook mooi om te lezen dat je met jouw hobby professionele coureurs hogerop helpt
Ook mooi om te lezen dat je met jouw hobby professionele coureurs hogerop helpt
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
24 UUR Nurburgring 2015
Quali 2e in klasse en 29e overall (In N24 is er een massief veld van competitieve GT3's (36 stuks incl SP PRO).
Race: 1e in klasse en 13e overall.
Dit was wel echt 1 van de hoogtepunten ooit voor mij op de ring. We waren tot op het bot gemotiveerd en ook voorbereid. Auto was werkelijk alles aan vervangen wat maar kapot zou kunnen gaan. Nieuwe assen, bak, motor etc. En ook de andere 19 autos in de klasse waren beter bezet qua rijders dan in de "normale" VLN races.
Op de concurent van Manthey ware naast de vaste rijde Breuer ook Posrche juniors uit de supercup Matteo Cairoli en Sven Muller ingezet. Die reden (net als Philipp Eng dat weekend ook met de carrera cup Deutschland een wedstrijd op de nordschleife, vandaar dat Porsche hen in de auto "liet" zodat zij extra trainingstijd hadden.
Om de concurrentie vast een mentale slag toe te dienen hadden we een verrassing voor in de startopstelling: ipv de afgezaagde gridgirls die een beetje staan te grijnzen hadden we DJ Nafthaly en haar vriendinnen uit Amsterdam gevraagd op de startgrid te draaien. Bart had alles mobiel geregeld: booth, speakers, aggregaatje en tegen de "ordners" vertelden we dat het allemaal ok was en afgesproken, zodat we voordat ze er iets van konden vinden een mooi feestje stond. Ongeveer 10.000 instagram en facebook posts als gevolg. Eerste stap geslaagd
Vanaf het begin ging het er echt heel erg hard aan toe. Zowel Philipp als Manuel lieten quali tijden zien, maar konden (we misten de breedbouw en aero nu echt) in het droog de Manthey auto niet meer volgen en we verloren 1-3 seconden per rondje. Onze vierde rijder Hannes Plesse kon dat geweld ook niet helemaal volgen en verloor nog een beetje meer. In de avond toen ik bijna mocht gaan rijden begon het zachtjes te regenen, niet hard en ook zeer plaatselijk. Manuel en Philipp lachten al: jouw omstandigheden. Door al die voorjaars en herfsttrackdays met de CSL en GTS vind ik een beetje nattigheid niet zo erg. Vind het juist leuk, speciaal in de "Mischbedingungen" iedere ronde weer kijken, onthouden, anticiperen of en waar er een droge lijn is. In principe is een droge lijn van 50 cm voldoende om de "loaded" wielen daar vol van te laten profiteren. We bleven doordat de regen niet echt doorzette, toch maar op slicks en ik mocht er tegenaan. Bij het overnemen van de auto hadden we bijna 3 minuten achterstand op Manthey/P1. Het was inmiddels ook donker en na 1 ronde voelde ik m ecomfortabel genoeg om wat meer te pushen. Ik bleek iedere ronde 10-20 seconden sneller dan de Manthey auto (Breuer) te kunnen (ook Michelin vs Pirelli) en in 9 rondjes reden we het gat weer bijna helemaal dicht. Had nog wel 1 heel tricky moment bij naderen Klostertalkurve. Bij naderen zag ik iets wat ik niet vertrouwde en liftte wat eerder dan anders. De auto brak door de lastwissel gelijk tricky weg, en toen ik begon met remmen gebeurde er bijzonder weinig. Er bleek een groot koelvloeistof spoor te liggen en bij de bocht aangekomen bleken er al 4 autos in elkaar /de vangrail te liggen (inclusief de works Aston). Ik dacht echt secondenlang dat ik ook in de hoop schroot terecht zou komen omdat de vertraging niet voldoende was. En toen ongeveer 5 meter voor de impact was er weer grip en kon ik remmend en sturend de zaak ontwijken. Toch wel lekker dat ik iets eerder liftte
Ik gaf de auto over aan Philipp die vervolgens een hele stint 5-10 secondcen achter de Manthey auto reed. Bij de pitstop deed Alex Bohm iet sheel slims: we deden alsof Manuel in de auto zou gaan, maar we lieten Philipp erin. De nieuwe rijder bij Manthey was Sven Muller. Doordat Philipp die eerste ronden exact wist wat de omstandigheden waren en gewend was aan de grip, kon hij gelijk druk zetten. Sven kreeg vervolgens in zijn oortje push push push (fabrieksrijder je kent het wel) en maakte in zijn tweede rondje een dure fout in Mtezgesfeld: iets te hard, te weinig kunnen remmen, en dan op het natte gras komen lijkt het net of je vol accelereert. Gelukkig een veilige bandenstapel /vangrail daar, dus los van auto total loss en een gekwetst ego had hij verder niks.
Inmiddels lagen we door dat gesprint al een halve ronde voor op p2 en iegenlijk hadden we vanaf daar de race in de hand. Afgesproken op safe te rijden, maar tegelijk ook proberen algemeen naar voren te komen. Dat lukte wonderbaarlijk goed, en we hebben uiteindelijk geen enkel foutje, incident, touch of penalty gehad, de perfecte race. Op het einde van de race lagen we 5 ronden voor op P2 en de rest (die alemaal wel iets hadden meegemaakt) en P13 overall. Ik had het geluk de laatste stint te mogen rijden (en ook de stint in de vroege morgen bij opgaande zon: bijna spirituele ervaring!!!). De allerlaatste ronden is het altijd super oppassen omdat er idioten zijn die vast beginnen te "vieren" en opeens heel langzaam langs de fans rijden etc. Dus koppie erbij, maar wel lekker voluit, ook al omdat ik in mijn oortje hoorde dat we bijna een volle ronde door de TV heli gevolgd werden, toch ook beetje overstuur hier en daar
Wat een feest!!! Iedereen super uitgelaten en blij. Ook Philipp de V6 klasse gewonnen, kon niet mooier.
Quali 2e in klasse en 29e overall (In N24 is er een massief veld van competitieve GT3's (36 stuks incl SP PRO).
Race: 1e in klasse en 13e overall.
Dit was wel echt 1 van de hoogtepunten ooit voor mij op de ring. We waren tot op het bot gemotiveerd en ook voorbereid. Auto was werkelijk alles aan vervangen wat maar kapot zou kunnen gaan. Nieuwe assen, bak, motor etc. En ook de andere 19 autos in de klasse waren beter bezet qua rijders dan in de "normale" VLN races.
Op de concurent van Manthey ware naast de vaste rijde Breuer ook Posrche juniors uit de supercup Matteo Cairoli en Sven Muller ingezet. Die reden (net als Philipp Eng dat weekend ook met de carrera cup Deutschland een wedstrijd op de nordschleife, vandaar dat Porsche hen in de auto "liet" zodat zij extra trainingstijd hadden.
Om de concurrentie vast een mentale slag toe te dienen hadden we een verrassing voor in de startopstelling: ipv de afgezaagde gridgirls die een beetje staan te grijnzen hadden we DJ Nafthaly en haar vriendinnen uit Amsterdam gevraagd op de startgrid te draaien. Bart had alles mobiel geregeld: booth, speakers, aggregaatje en tegen de "ordners" vertelden we dat het allemaal ok was en afgesproken, zodat we voordat ze er iets van konden vinden een mooi feestje stond. Ongeveer 10.000 instagram en facebook posts als gevolg. Eerste stap geslaagd
Vanaf het begin ging het er echt heel erg hard aan toe. Zowel Philipp als Manuel lieten quali tijden zien, maar konden (we misten de breedbouw en aero nu echt) in het droog de Manthey auto niet meer volgen en we verloren 1-3 seconden per rondje. Onze vierde rijder Hannes Plesse kon dat geweld ook niet helemaal volgen en verloor nog een beetje meer. In de avond toen ik bijna mocht gaan rijden begon het zachtjes te regenen, niet hard en ook zeer plaatselijk. Manuel en Philipp lachten al: jouw omstandigheden. Door al die voorjaars en herfsttrackdays met de CSL en GTS vind ik een beetje nattigheid niet zo erg. Vind het juist leuk, speciaal in de "Mischbedingungen" iedere ronde weer kijken, onthouden, anticiperen of en waar er een droge lijn is. In principe is een droge lijn van 50 cm voldoende om de "loaded" wielen daar vol van te laten profiteren. We bleven doordat de regen niet echt doorzette, toch maar op slicks en ik mocht er tegenaan. Bij het overnemen van de auto hadden we bijna 3 minuten achterstand op Manthey/P1. Het was inmiddels ook donker en na 1 ronde voelde ik m ecomfortabel genoeg om wat meer te pushen. Ik bleek iedere ronde 10-20 seconden sneller dan de Manthey auto (Breuer) te kunnen (ook Michelin vs Pirelli) en in 9 rondjes reden we het gat weer bijna helemaal dicht. Had nog wel 1 heel tricky moment bij naderen Klostertalkurve. Bij naderen zag ik iets wat ik niet vertrouwde en liftte wat eerder dan anders. De auto brak door de lastwissel gelijk tricky weg, en toen ik begon met remmen gebeurde er bijzonder weinig. Er bleek een groot koelvloeistof spoor te liggen en bij de bocht aangekomen bleken er al 4 autos in elkaar /de vangrail te liggen (inclusief de works Aston). Ik dacht echt secondenlang dat ik ook in de hoop schroot terecht zou komen omdat de vertraging niet voldoende was. En toen ongeveer 5 meter voor de impact was er weer grip en kon ik remmend en sturend de zaak ontwijken. Toch wel lekker dat ik iets eerder liftte
Ik gaf de auto over aan Philipp die vervolgens een hele stint 5-10 secondcen achter de Manthey auto reed. Bij de pitstop deed Alex Bohm iet sheel slims: we deden alsof Manuel in de auto zou gaan, maar we lieten Philipp erin. De nieuwe rijder bij Manthey was Sven Muller. Doordat Philipp die eerste ronden exact wist wat de omstandigheden waren en gewend was aan de grip, kon hij gelijk druk zetten. Sven kreeg vervolgens in zijn oortje push push push (fabrieksrijder je kent het wel) en maakte in zijn tweede rondje een dure fout in Mtezgesfeld: iets te hard, te weinig kunnen remmen, en dan op het natte gras komen lijkt het net of je vol accelereert. Gelukkig een veilige bandenstapel /vangrail daar, dus los van auto total loss en een gekwetst ego had hij verder niks.
Inmiddels lagen we door dat gesprint al een halve ronde voor op p2 en iegenlijk hadden we vanaf daar de race in de hand. Afgesproken op safe te rijden, maar tegelijk ook proberen algemeen naar voren te komen. Dat lukte wonderbaarlijk goed, en we hebben uiteindelijk geen enkel foutje, incident, touch of penalty gehad, de perfecte race. Op het einde van de race lagen we 5 ronden voor op P2 en de rest (die alemaal wel iets hadden meegemaakt) en P13 overall. Ik had het geluk de laatste stint te mogen rijden (en ook de stint in de vroege morgen bij opgaande zon: bijna spirituele ervaring!!!). De allerlaatste ronden is het altijd super oppassen omdat er idioten zijn die vast beginnen te "vieren" en opeens heel langzaam langs de fans rijden etc. Dus koppie erbij, maar wel lekker voluit, ook al omdat ik in mijn oortje hoorde dat we bijna een volle ronde door de TV heli gevolgd werden, toch ook beetje overstuur hier en daar
Wat een feest!!! Iedereen super uitgelaten en blij. Ook Philipp de V6 klasse gewonnen, kon niet mooier.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
waar is het feestje, daar is het feestje
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Hi Hielke, hier vast een rondje 8:32 gedurende de 6 uurs race / VLN 7. Dit is redelijk in begin van mijn 3e stint, 32e raceronde van de 40. We reden toen met zijn tweeën (Manuel en ik, en ik reed er 22, Manuel 18). Oh en we wonnen en p7 overall.Hielke schreef:Heel knap. Goed gedaan!
Valt er ergens ook een stukje onboard te bekijken misschien?
Redelijk weinig verkeer nog op dat moment. In die race waren uiteindelijk 48! uitvallers en 116 gefinishden.
https://www.dropbox.com/s/gr846mdr7utyo ... 2.mov?dl=0
Is een dropbox link, voor full 1080 even downloaden
- Elmar
- Berichten: 4518
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Man wat een geweldige uitdaging is dit toch.
Eerst met zo'n dikke porsche en nu zelfs koningsklasse in een AMG. Fantastisch.
Eerst met zo'n dikke porsche en nu zelfs koningsklasse in een AMG. Fantastisch.
- Emiel
- Berichten: 3869
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Echt fantastisch... Wauw!
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Wow....erg gaaf!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten