Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door GTRene » 03 apr 2013, 22:00

whahah, mooi verhaal en mooi dat je het zo snel op pakt :thumbup:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 03 apr 2013, 22:04

Goed verhaal Gerwin!
Heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Prima team achter je en een beest van een auto.

20 april wil ik ook _echt_ langs komen. In de pit kom ik wel, dat is geen probleem ;)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Fabian » 03 apr 2013, 22:05

Gaaf!

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door MX5T » 03 apr 2013, 22:27

Gerwin Ring schreef:. Vooral aan de lijn gewerkt vandaag en heb op wel 10 plekken "mijn lijn" veranderd en ook gezien in de data dat het snelheid oplevert!
Tijd om mijn baankennis wat op te frissen bij je tijdens een passagierrondje :)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Steven N. » 03 apr 2013, 22:33

Erg leuk om te lezen Gerwin. Was van de passenger laps in je eigen CSL al erg onder de indruk destijds. Nu hebben jullie zelf ook aardig wat CSL + Ring ervaring, is dit te vergelijken met deze CSL? Uiteraard het verschil met slicks, maar ben benieuwd naar je bevindingen.

Keep us posted (+ foto's) :thumbup:

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 04 apr 2013, 17:27

MX5T schreef:
Gerwin Ring schreef:. Vooral aan de lijn gewerkt vandaag en heb op wel 10 plekken "mijn lijn" veranderd en ook gezien in de data dat het snelheid oplevert!
Tijd om mijn baankennis wat op te frissen bij je tijdens een passagierrondje :)
Ja echt wel handig zoveel input. Ik zat later nog eens te tellen en het zijn wel 20 punten denk ik. soms heel weinig, maar net weer een klein beetje. Praat je graag tijdens een rondje bij!

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 04 apr 2013, 17:31

Steven N. schreef:Erg leuk om te lezen Gerwin. Was van de passenger laps in je eigen CSL al erg onder de indruk destijds. Nu hebben jullie zelf ook aardig wat CSL + Ring ervaring, is dit te vergelijken met deze CSL? Uiteraard het verschil met slicks, maar ben benieuwd naar je bevindingen.

Keep us posted (+ foto's) :thumbup:
Ja foto's / filmpjes volgen!

Ja CSL voelde gelijk als vanouds (vooral gewoon in de auto, voelt als vanouds) , behalve dat je veel meer grip hebt! Onderstel en banden zijn echt doorontwikkeld, maar alle asdelen inclusief rubbers moeten standaard zijn, dus identiek. Maar door de veel hogere exit snelheid uit bochten ben je overal veel sneller, voelt echt alsof de auto zo bedoeld is. Nu is de "7:50" rondetijd ook wat beter voor te stellen...

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Martijn M » 04 apr 2013, 18:21

Gerwin Ring schreef: Kortom eerste stappen waren prima, rondetijden waren beter dan verwacht (ze kwamen iig 15 seconden te laat de pitbox uit om met de stopwatch af te gaan klokken, toen was ik al voorbij ;-))
:clap: Prachtig.

Mooi verhaal man!

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door PD power » 04 apr 2013, 19:13

Klinkt zeer prfesioneel Gerwin, gaaf dat je dit deelt, ga toch proberen een VLN race van jou te bekijken :thumbup:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Joop » 05 apr 2013, 19:29

Wel weer mooi om te lezen dat baankennis ook tot serieus snellere rondetijden te vertalen zijn en dan had je in al die jaren toch al een paar rondjes achter de rug...

Met het enthousiasme en de leergierigheid zit het wel goed als ik zo tussen de regels door lees. :thumbup:

Btw: is het rijden van de andere lijnen nou bandspecifiek, aangezien je nu op slicks reed; of zijn deze voor zowel een 'af-fabriek' CSL of GTS vergelijkbaar?

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 13 apr 2013, 15:55

Joop schreef:
Btw: is het rijden van de andere lijnen nou bandspecifiek, aangezien je nu op slicks reed; of zijn deze voor zowel een 'af-fabriek' CSL of GTS vergelijkbaar?
nee die iets andere lijnen hebben meer te maken met "de veilige-lees-altijd-laat-zeker-niet-te-vroeg-erin" scuderia lijnen versus de wat-is-uiteindelijk-het-snelste lijn. Nog niet eens de verdedigende "kampf-linien" want dat is toch situatie specifiek.

Vaak om wat voor reden dan ook vroeger erin. Op een aantal plekken omdat de baan (blijkbaar, ik kan het soms nauwelijks zien) aan de binnenkant wat meer verkanting/camber heeft:

hatzenbach I
Metgesfeld I en II
linksknikje voor miss-hit-miss
bergwerk (halverwege steentjes insturen ipv einde)
klostertalkurve
bruenchen

en ook dingen die juist wat slomer voelen maar waardoor je uiteindelijk eerder vol op het gas kan en de auto zonder wringing kan loaten accelereren (wipperman de linkerkerb laten voor wat het is en zelfs nog een beetje links "rondrijden" voordat je instuurt over de rechterkerb. Is een paar tienden sneller zag ik!

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 13 apr 2013, 16:19

Verder deze week twee keer gereden:

I. Met black falcon Dinsdag een dagje op bilsterberg gereden met de GTS. Wat een super circuit! Echt heel leuk, behoorlijk inspannend door alle hoogteverschillen voelt het een beetje als een achtbaan. Grappig genoeg nauwelijks banden en remmenslijtage: asfalt is nog vrij glad, wordt straks met meer rubber erop vast nog sneller. Was 1 van de allereerste trackdays daar, maar liep al behoorlijk gesmeerd. Prachtige baan maar ook de faciliteiten zijn op een soort ascari niveau. Mooie gebouwtjes voor hospitality, catering, events ed. Verder veel basic halletjes waar de verschillende aandeelhouders hun voertuigen stallen. Black Falcon heeft er ook twee van die hallen, 1 wordt werkplaats de ander stalling van (klanten) auto's. Wel bijzonder dat het hele complex nog geen 34 miljoen euro heeft gekost, echt knap. Allemaal met eigen vermogen gefinancierd door de (inmiddels) 170 aandeelhouders. De Graaf van wie het terrein is en die initiatiefnemer is, heeft op 15 km afstand ook nog eens een zeer prettig landgoed/welness hotel. Samen volgens mij een perfecte combi voor de trackday liefhebber.

II. Vrijdag stond er van 8-13 uur een trackday van pistenclub op de nordschleife gepland. Doordat zo ongeveer alle trainingsmogelijkheden voor VLN teams de afgelopen weken gecancelled waren door het weer stonden er ongeveer 100 VLN auto's tussen de 50 wat beteuterd kijkende pisenclub trackday gangers (waarvan sommigen de nordschleife voor het eerst zagen). Voor mij was het de tweede keer met de BF CSL op de NS. Het was behoorlijk nat dus gelijk voor het eerst met full wet's de baan op. Daar kun je snel aan wennen! heerlijk!

ik wil niet zeggen dat het net zo voelt als op droog, maar je kan er gelijk behoorlijk hard mee. Na een rondje of 4 kwam ik na ex/muhle richting lauda links en voelde al iets van een reactie bij opschakelen van 4 naar 5 waardoor ik door het knikje al iets liftte. Dat was maar goed ook want halverwege het knikje had ik al een halve omwenteling tegenstuur nodig om de auto op de baan te houden. (Olie op de nog natte baan, dus erg moeilijk te zien). De twee auto's voor me waren minder gelukkig en die zag ik links en rechts nog net hard de vangrail in gaan. De marshall op kesselchen voor de zekerheid nog duidelijk gemaakt dat er gevlagd moest gaan worden bij breidscheid en ronde nog even lekker afgemaakt.

Rondje afgemaakt en binnengekomen (T13) voor een zekere code rood. Die duurde nog wel even maar toen was het inderdaad rood. Ik/we gingen er van uit dat het ongeveer een uurtje ging duren (gebeurde nog voor 10-en), maar om 11 uur hoorden we dat het niet meer ging gebeuren: er lag zoveel olie op de natte baan dat ze een paar uur nodig hadden om het voor de VLN later die middag schoon te hebben. Erg jammer dus, ook voor de mannen van BF die daar met 7 auto's stonden, inclusief 3 sets banden per auto, een tent, een camper etc. Ik was met 4 rondjes nog spekkoper, er waren ook slow starters met pas 1 rondje...

Evengoed: fijn om te weten dat het in het nat ook prima gaat met deze auto en kijk uit naar de eerste race volgende week! Ook nog maar even de reglementen goed lezen, is een apart spelletje die RCN. Moet ook nog even kijken of we een duitse licentie kunnen regelen: er heeft vorig seizoen een niet zo sportief team succesvol een beroep kunnen doen op een (vergeten) bepaling in het regelement dat alleen duitse licentiehouders mee kunnen doen voor de punten. Beetje suf...
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 13 apr 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door daNpy » 13 apr 2013, 17:27

Dat is inderdaad suf... heb het reglement vorige week nog kort gelezen en daar stond in dat licentie houders van buiten DE ook welkom zijn als hun licentie van een erkende instelling komt (KNAF dus). Niks over al dan niet mee doen voor de punten gezien iig.

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Gerwin Ring » 16 apr 2013, 01:22

Filmpje bilster berg:

http://youtu.be/K7Ekl6JD6_4

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Macboy » 16 apr 2013, 09:16

Gerwin ook van mij uit: geweldig dat je dit met ons allen deelt. Een subliem draadje om te volgen :thumbup:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Paskal » 16 apr 2013, 09:19

Prachtige verhalen Gerwin. Keep them coming :thumbup:

Bilsterberg ziet er op snelheid lekker uitdagend uit met zijn hoogteverschillen :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Macboy » 16 apr 2013, 09:24

Perfecte camerapositie vind ik dat ! Alles goed te zien !

Bilderberg ziet er zeker fraai uit maar nadeel lijkt mij dat elk recht stuk eindigt in een knik waar je van de lijn moet afwijken. Dat kan gevaarlijk zijn met inhalen. Zelfs op einde rechte stuk zit weer een knik. Heb je je auto er net naast gaat iemand opeens naar links. Verder een top baantje.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door PD power » 16 apr 2013, 19:40

Gerwin Ring schreef:Filmpje bilster berg:

http://youtu.be/K7Ekl6JD6_4
Gerwin gaaf fimpje, het eerste fimpje in mijn ogen waar je echt Bilsterberg beleefd, je veegt er lekker overheen :thumbup:

Volgens mij is balans daar wel belangrijk, want zie redelijk wat beweging in de aanrem zones, heerlijk, iig lekker anders dan juist die klinische circuits, zoals ze die tegenwoordig aanleggen.
Geweldig :clap:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 19:48

Over geweldig gesproken! Wat een geniaal filmpje!


Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door JoostSchouten » 16 apr 2013, 19:54

:clap:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 19:56

Ik had tot het zien van dit korte filmpje weinig met de GTS maar nu snap ik hem! Wat een snelheid neemt dat ding mee zeg! :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :clap: :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Macboy » 16 apr 2013, 20:28

Ik kon niet stoppen met kijken wat een sensatie ! Echt briljant tot aan laatste 6 minuut met die 911 :shock:

EDIT: Waar is dat filmpje nou met die Z4 op de Ring ??

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Rupie » 16 apr 2013, 21:46

Heerlijk filmpje.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Joost » 18 apr 2013, 00:02

Jongensdroom dit.

Super gaaf.

Uitdagend baantje dat Bilster Berg. Gaat DF hier nog naar toe dit jaar?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Paskal » 18 apr 2013, 07:48

Volgens deze agenda op 13 augustus en 4 oktober :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten