Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
whahah, mooi verhaal en mooi dat je het zo snel op pakt
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Goed verhaal Gerwin!
Heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Prima team achter je en een beest van een auto.
20 april wil ik ook _echt_ langs komen. In de pit kom ik wel, dat is geen probleem
Heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Prima team achter je en een beest van een auto.
20 april wil ik ook _echt_ langs komen. In de pit kom ik wel, dat is geen probleem
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Tijd om mijn baankennis wat op te frissen bij je tijdens een passagierrondjeGerwin Ring schreef:. Vooral aan de lijn gewerkt vandaag en heb op wel 10 plekken "mijn lijn" veranderd en ook gezien in de data dat het snelheid oplevert!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Erg leuk om te lezen Gerwin. Was van de passenger laps in je eigen CSL al erg onder de indruk destijds. Nu hebben jullie zelf ook aardig wat CSL + Ring ervaring, is dit te vergelijken met deze CSL? Uiteraard het verschil met slicks, maar ben benieuwd naar je bevindingen.
Keep us posted (+ foto's)
Keep us posted (+ foto's)
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ja echt wel handig zoveel input. Ik zat later nog eens te tellen en het zijn wel 20 punten denk ik. soms heel weinig, maar net weer een klein beetje. Praat je graag tijdens een rondje bij!MX5T schreef:Tijd om mijn baankennis wat op te frissen bij je tijdens een passagierrondjeGerwin Ring schreef:. Vooral aan de lijn gewerkt vandaag en heb op wel 10 plekken "mijn lijn" veranderd en ook gezien in de data dat het snelheid oplevert!
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ja foto's / filmpjes volgen!Steven N. schreef:Erg leuk om te lezen Gerwin. Was van de passenger laps in je eigen CSL al erg onder de indruk destijds. Nu hebben jullie zelf ook aardig wat CSL + Ring ervaring, is dit te vergelijken met deze CSL? Uiteraard het verschil met slicks, maar ben benieuwd naar je bevindingen.
Keep us posted (+ foto's)
Ja CSL voelde gelijk als vanouds (vooral gewoon in de auto, voelt als vanouds) , behalve dat je veel meer grip hebt! Onderstel en banden zijn echt doorontwikkeld, maar alle asdelen inclusief rubbers moeten standaard zijn, dus identiek. Maar door de veel hogere exit snelheid uit bochten ben je overal veel sneller, voelt echt alsof de auto zo bedoeld is. Nu is de "7:50" rondetijd ook wat beter voor te stellen...
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Prachtig.Gerwin Ring schreef: Kortom eerste stappen waren prima, rondetijden waren beter dan verwacht (ze kwamen iig 15 seconden te laat de pitbox uit om met de stopwatch af te gaan klokken, toen was ik al voorbij )
Mooi verhaal man!
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Klinkt zeer prfesioneel Gerwin, gaaf dat je dit deelt, ga toch proberen een VLN race van jou te bekijken
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Wel weer mooi om te lezen dat baankennis ook tot serieus snellere rondetijden te vertalen zijn en dan had je in al die jaren toch al een paar rondjes achter de rug...
Met het enthousiasme en de leergierigheid zit het wel goed als ik zo tussen de regels door lees.
Btw: is het rijden van de andere lijnen nou bandspecifiek, aangezien je nu op slicks reed; of zijn deze voor zowel een 'af-fabriek' CSL of GTS vergelijkbaar?
Met het enthousiasme en de leergierigheid zit het wel goed als ik zo tussen de regels door lees.
Btw: is het rijden van de andere lijnen nou bandspecifiek, aangezien je nu op slicks reed; of zijn deze voor zowel een 'af-fabriek' CSL of GTS vergelijkbaar?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
nee die iets andere lijnen hebben meer te maken met "de veilige-lees-altijd-laat-zeker-niet-te-vroeg-erin" scuderia lijnen versus de wat-is-uiteindelijk-het-snelste lijn. Nog niet eens de verdedigende "kampf-linien" want dat is toch situatie specifiek.Joop schreef:
Btw: is het rijden van de andere lijnen nou bandspecifiek, aangezien je nu op slicks reed; of zijn deze voor zowel een 'af-fabriek' CSL of GTS vergelijkbaar?
Vaak om wat voor reden dan ook vroeger erin. Op een aantal plekken omdat de baan (blijkbaar, ik kan het soms nauwelijks zien) aan de binnenkant wat meer verkanting/camber heeft:
hatzenbach I
Metgesfeld I en II
linksknikje voor miss-hit-miss
bergwerk (halverwege steentjes insturen ipv einde)
klostertalkurve
bruenchen
en ook dingen die juist wat slomer voelen maar waardoor je uiteindelijk eerder vol op het gas kan en de auto zonder wringing kan loaten accelereren (wipperman de linkerkerb laten voor wat het is en zelfs nog een beetje links "rondrijden" voordat je instuurt over de rechterkerb. Is een paar tienden sneller zag ik!
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Verder deze week twee keer gereden:
I. Met black falcon Dinsdag een dagje op bilsterberg gereden met de GTS. Wat een super circuit! Echt heel leuk, behoorlijk inspannend door alle hoogteverschillen voelt het een beetje als een achtbaan. Grappig genoeg nauwelijks banden en remmenslijtage: asfalt is nog vrij glad, wordt straks met meer rubber erop vast nog sneller. Was 1 van de allereerste trackdays daar, maar liep al behoorlijk gesmeerd. Prachtige baan maar ook de faciliteiten zijn op een soort ascari niveau. Mooie gebouwtjes voor hospitality, catering, events ed. Verder veel basic halletjes waar de verschillende aandeelhouders hun voertuigen stallen. Black Falcon heeft er ook twee van die hallen, 1 wordt werkplaats de ander stalling van (klanten) auto's. Wel bijzonder dat het hele complex nog geen 34 miljoen euro heeft gekost, echt knap. Allemaal met eigen vermogen gefinancierd door de (inmiddels) 170 aandeelhouders. De Graaf van wie het terrein is en die initiatiefnemer is, heeft op 15 km afstand ook nog eens een zeer prettig landgoed/welness hotel. Samen volgens mij een perfecte combi voor de trackday liefhebber.
II. Vrijdag stond er van 8-13 uur een trackday van pistenclub op de nordschleife gepland. Doordat zo ongeveer alle trainingsmogelijkheden voor VLN teams de afgelopen weken gecancelled waren door het weer stonden er ongeveer 100 VLN auto's tussen de 50 wat beteuterd kijkende pisenclub trackday gangers (waarvan sommigen de nordschleife voor het eerst zagen). Voor mij was het de tweede keer met de BF CSL op de NS. Het was behoorlijk nat dus gelijk voor het eerst met full wet's de baan op. Daar kun je snel aan wennen! heerlijk!
ik wil niet zeggen dat het net zo voelt als op droog, maar je kan er gelijk behoorlijk hard mee. Na een rondje of 4 kwam ik na ex/muhle richting lauda links en voelde al iets van een reactie bij opschakelen van 4 naar 5 waardoor ik door het knikje al iets liftte. Dat was maar goed ook want halverwege het knikje had ik al een halve omwenteling tegenstuur nodig om de auto op de baan te houden. (Olie op de nog natte baan, dus erg moeilijk te zien). De twee auto's voor me waren minder gelukkig en die zag ik links en rechts nog net hard de vangrail in gaan. De marshall op kesselchen voor de zekerheid nog duidelijk gemaakt dat er gevlagd moest gaan worden bij breidscheid en ronde nog even lekker afgemaakt.
Rondje afgemaakt en binnengekomen (T13) voor een zekere code rood. Die duurde nog wel even maar toen was het inderdaad rood. Ik/we gingen er van uit dat het ongeveer een uurtje ging duren (gebeurde nog voor 10-en), maar om 11 uur hoorden we dat het niet meer ging gebeuren: er lag zoveel olie op de natte baan dat ze een paar uur nodig hadden om het voor de VLN later die middag schoon te hebben. Erg jammer dus, ook voor de mannen van BF die daar met 7 auto's stonden, inclusief 3 sets banden per auto, een tent, een camper etc. Ik was met 4 rondjes nog spekkoper, er waren ook slow starters met pas 1 rondje...
Evengoed: fijn om te weten dat het in het nat ook prima gaat met deze auto en kijk uit naar de eerste race volgende week! Ook nog maar even de reglementen goed lezen, is een apart spelletje die RCN. Moet ook nog even kijken of we een duitse licentie kunnen regelen: er heeft vorig seizoen een niet zo sportief team succesvol een beroep kunnen doen op een (vergeten) bepaling in het regelement dat alleen duitse licentiehouders mee kunnen doen voor de punten. Beetje suf...
I. Met black falcon Dinsdag een dagje op bilsterberg gereden met de GTS. Wat een super circuit! Echt heel leuk, behoorlijk inspannend door alle hoogteverschillen voelt het een beetje als een achtbaan. Grappig genoeg nauwelijks banden en remmenslijtage: asfalt is nog vrij glad, wordt straks met meer rubber erop vast nog sneller. Was 1 van de allereerste trackdays daar, maar liep al behoorlijk gesmeerd. Prachtige baan maar ook de faciliteiten zijn op een soort ascari niveau. Mooie gebouwtjes voor hospitality, catering, events ed. Verder veel basic halletjes waar de verschillende aandeelhouders hun voertuigen stallen. Black Falcon heeft er ook twee van die hallen, 1 wordt werkplaats de ander stalling van (klanten) auto's. Wel bijzonder dat het hele complex nog geen 34 miljoen euro heeft gekost, echt knap. Allemaal met eigen vermogen gefinancierd door de (inmiddels) 170 aandeelhouders. De Graaf van wie het terrein is en die initiatiefnemer is, heeft op 15 km afstand ook nog eens een zeer prettig landgoed/welness hotel. Samen volgens mij een perfecte combi voor de trackday liefhebber.
II. Vrijdag stond er van 8-13 uur een trackday van pistenclub op de nordschleife gepland. Doordat zo ongeveer alle trainingsmogelijkheden voor VLN teams de afgelopen weken gecancelled waren door het weer stonden er ongeveer 100 VLN auto's tussen de 50 wat beteuterd kijkende pisenclub trackday gangers (waarvan sommigen de nordschleife voor het eerst zagen). Voor mij was het de tweede keer met de BF CSL op de NS. Het was behoorlijk nat dus gelijk voor het eerst met full wet's de baan op. Daar kun je snel aan wennen! heerlijk!
ik wil niet zeggen dat het net zo voelt als op droog, maar je kan er gelijk behoorlijk hard mee. Na een rondje of 4 kwam ik na ex/muhle richting lauda links en voelde al iets van een reactie bij opschakelen van 4 naar 5 waardoor ik door het knikje al iets liftte. Dat was maar goed ook want halverwege het knikje had ik al een halve omwenteling tegenstuur nodig om de auto op de baan te houden. (Olie op de nog natte baan, dus erg moeilijk te zien). De twee auto's voor me waren minder gelukkig en die zag ik links en rechts nog net hard de vangrail in gaan. De marshall op kesselchen voor de zekerheid nog duidelijk gemaakt dat er gevlagd moest gaan worden bij breidscheid en ronde nog even lekker afgemaakt.
Rondje afgemaakt en binnengekomen (T13) voor een zekere code rood. Die duurde nog wel even maar toen was het inderdaad rood. Ik/we gingen er van uit dat het ongeveer een uurtje ging duren (gebeurde nog voor 10-en), maar om 11 uur hoorden we dat het niet meer ging gebeuren: er lag zoveel olie op de natte baan dat ze een paar uur nodig hadden om het voor de VLN later die middag schoon te hebben. Erg jammer dus, ook voor de mannen van BF die daar met 7 auto's stonden, inclusief 3 sets banden per auto, een tent, een camper etc. Ik was met 4 rondjes nog spekkoper, er waren ook slow starters met pas 1 rondje...
Evengoed: fijn om te weten dat het in het nat ook prima gaat met deze auto en kijk uit naar de eerste race volgende week! Ook nog maar even de reglementen goed lezen, is een apart spelletje die RCN. Moet ook nog even kijken of we een duitse licentie kunnen regelen: er heeft vorig seizoen een niet zo sportief team succesvol een beroep kunnen doen op een (vergeten) bepaling in het regelement dat alleen duitse licentiehouders mee kunnen doen voor de punten. Beetje suf...
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 13 apr 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dat is inderdaad suf... heb het reglement vorige week nog kort gelezen en daar stond in dat licentie houders van buiten DE ook welkom zijn als hun licentie van een erkende instelling komt (KNAF dus). Niks over al dan niet mee doen voor de punten gezien iig.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gerwin ook van mij uit: geweldig dat je dit met ons allen deelt. Een subliem draadje om te volgen
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Prachtige verhalen Gerwin. Keep them coming
Bilsterberg ziet er op snelheid lekker uitdagend uit met zijn hoogteverschillen
Bilsterberg ziet er op snelheid lekker uitdagend uit met zijn hoogteverschillen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Perfecte camerapositie vind ik dat ! Alles goed te zien !
Bilderberg ziet er zeker fraai uit maar nadeel lijkt mij dat elk recht stuk eindigt in een knik waar je van de lijn moet afwijken. Dat kan gevaarlijk zijn met inhalen. Zelfs op einde rechte stuk zit weer een knik. Heb je je auto er net naast gaat iemand opeens naar links. Verder een top baantje.
Bilderberg ziet er zeker fraai uit maar nadeel lijkt mij dat elk recht stuk eindigt in een knik waar je van de lijn moet afwijken. Dat kan gevaarlijk zijn met inhalen. Zelfs op einde rechte stuk zit weer een knik. Heb je je auto er net naast gaat iemand opeens naar links. Verder een top baantje.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gerwin gaaf fimpje, het eerste fimpje in mijn ogen waar je echt Bilsterberg beleefd, je veegt er lekker overheen
Volgens mij is balans daar wel belangrijk, want zie redelijk wat beweging in de aanrem zones, heerlijk, iig lekker anders dan juist die klinische circuits, zoals ze die tegenwoordig aanleggen.
Geweldig
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Over geweldig gesproken! Wat een geniaal filmpje!
- JoostSchouten
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ik had tot het zien van dit korte filmpje weinig met de GTS maar nu snap ik hem! Wat een snelheid neemt dat ding mee zeg!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ik kon niet stoppen met kijken wat een sensatie ! Echt briljant tot aan laatste 6 minuut met die 911
EDIT: Waar is dat filmpje nou met die Z4 op de Ring ??
EDIT: Waar is dat filmpje nou met die Z4 op de Ring ??
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Heerlijk filmpje.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Jongensdroom dit.
Super gaaf.
Uitdagend baantje dat Bilster Berg. Gaat DF hier nog naar toe dit jaar?
Super gaaf.
Uitdagend baantje dat Bilster Berg. Gaat DF hier nog naar toe dit jaar?
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Volgens deze agenda op 13 augustus en 4 oktober
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten