Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 13:28

Ga eerst eens rijden in een Z4 Coupé en een Z4M Coupé. Oordeel over de verschillen en overeenkomsten. Daarna ga je je focussen op een Z4 Coupé OF een Z4 M Coupé. Da's een betere volgorde dan je druk maken over velgen van een auto waarvan je nog niet weet of die het gaat worden :wink:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Knot » 14 mar 2013, 13:54

Toch leuk die voorpret, als er iets gebeurd moet je ook in 1 week allemaal geregeld met de puntje op de i.

Is een Z4M breder dan een 3.0si gezien de bandenmaat of kan je die M wielen ook zo onder een 3.0si schroeven?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 13:59

Natuurlijk is voorpret leuk :wink: Een Z4 M is niet breder, maar de ET waarde is wel anders.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 14:09

Zit de Z4M ex Bart niet aan de onderkant van de markt qua prijs? Gemiddeld zitten ze toch rond de 30K 2006/2007 ? In Surhuisterveen kwam laatst een Interlagos blauwe Z4M binnen met beige interieur. Ding moest 30K kosten. Ik woon er vlakbij dus denk rij even langs om te kijken. Was die al verkocht. Echt binnen een week ofzo. Km stand was rond de 60000.

Die bij de Beier staat in dat opzicht echt lang te koop. Maargoed zal net de juiste persoon zijn die het juiste bedrag op de toonbank flikkert.

Ik bedoel te zeggen, ligt je focus echt op die Z4M bij de Beier dan zou ik niet te lang wachten. Die is vandaag of morgen verkocht.. en dan liggende de eerst volgende Z4M's rond de 30K of meer. Lijkt me ver boven je budget. Of eentje uit Duitsland halen, dat kan natuurlijk ook. Heb je daar al naar gekeken? Je bent zonder inruil van geen enkele NL verkoper afhankelijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Knot » 14 mar 2013, 14:15

Rico, het was natuurlijk eerst 28k en nu 26k bij de Beier.

Denk dat een hoop mensen tot de 100.000km zoeken dan komt ie niet in de lijst. Daarna schrikken sommige mensen (mij althans wel als ik de geschiedenis niet weer) de 19inch CSL wielen af op zo'n auto.

Hij zal ongetwijfeld sneller gaan nu er 2k van de vraagprijs af is maar ik hoef niks he, het is allemaal speelgoed zonder haast. Mooiste is in mei pas kopen als we verhuisd zijn.

Ik had wel in DLD gekeken naar 3.0si maar die waren niet veel goedkoper vond ik en komt een hop moeite bij om te kijken, import etc. Zal dit weekend nog wel eens een lijst Z4M van de buren maken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 14:23

Snap ik, maar nu is het toch voornamelijk vanwege die de Beier ex Bart dat de Z4M mee dingt in jouw keuzelijstje. Spookt een beetje door je hoofd... 24K op de toonbank neer flikkeren.. 1000 euro terug verdienen op CSL setje velgen.. voor 23K klaar zijn. Amperan duurder dan een nette Z4 3.0 Coupé. Of een knappe 350z.. zo blijf je rekenen. Neem nou mijn advies aan, ga eerst eens proefrijden in een Z4 M en non M. Dan pas kun je scherp focussen.. Of het dan mei zal worden of later boeit wat minder. Er komt altijd wel weer iets leuks op het pad.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 15:45

Arthur schreef:^^^Is dat zo? Volgens mij verdampt er tegenwoordig erg veel aan (over)waarde. Reken daarbij de vaste lasten, onderhoud, etc aan een huis en ik vraag me af welke er duurder uit springt :) Als jij, bijvoorbeeld, je S3 10 jaar had gehouden had er ook vast wel wat aan verspijkerd moeten worden (geplofte motor ofzo? :tooth: ) maar waren de kosten ook wel te overzien. En met de huizencrisis momenteel is dat ook geen (al te) beste investering.
Toevallig kwam ik net een S3 tegen op marktplaats uit 2000, vraagprijs 8250 euro. 13 jaar oud dus. Indertijd zaten ze rond de 45000 euro (even uit mijn hoofd).. stel nu inruil 7500 euro, al zal het maar 5000 euro zijn. Hebben we het over een afschrijving van 40000 euro. Omgerekend 3075 euro per jaar. Zo gezien valt het allemaal wel mee. Als je maar door wil blijven rijden in dezelfde auto. Maar we willen elke 1/2/3/4 jaar (streep door) een nieuwe auto, liefst een duurdere dan de voorgaande.. Maar zou je dezelde auto gewoon 10 jaar houden. Dan kan je niet zomaar zeggen dat poen in je huis stoppen een betere investering is gezien de waardedaling van woningen op dit moment. Zal een beetje er om spannen denk ik.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 15:48

RVV schreef:
Arthur schreef:^^^Is dat zo? Volgens mij verdampt er tegenwoordig erg veel aan (over)waarde. Reken daarbij de vaste lasten, onderhoud, etc aan een huis en ik vraag me af welke er duurder uit springt :) Als jij, bijvoorbeeld, je S3 10 jaar had gehouden had er ook vast wel wat aan verspijkerd moeten worden (geplofte motor ofzo? :tooth: ) maar waren de kosten ook wel te overzien. En met de huizencrisis momenteel is dat ook geen (al te) beste investering.
Toevallig kwam ik net een S3 tegen op marktplaats uit 2000, vraagprijs 8250 euro. 13 jaar oud dus. Indertijd zaten ze rond de 45000 euro (even uit mijn hoofd).. stel nu inruil 7500 euro, al zal het maar 5000 euro zijn. Hebben we het over een afschrijving van 40000 euro. Omgerekend 3075 euro per jaar. Zo gezien valt het allemaal wel mee. Als je maar door wil blijven rijden in dezelfde auto. Maar we willen elke 1/2/3/4 jaar (streep door) een nieuwe auto, liefst een duurdere dan de voorgaande.. Maar zou je dezelde auto gewoon 10 jaar houden. Dan kan je niet zomaar zeggen dat poen in je huis stoppen een betere investering is gezien de waardedaling van woningen op dit moment. Zal een beetje er om spannen denk ik.
Klopt.

Zo rijdt pa nog in z'n 1999 328ci eerste eigenaar. Dealer onderhouden. Zelfde verhaal qua prijs en afschrijving ongeveer....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 15:55

Als jij de auto van je pa na zo'n leeftijd een cijfer moest geven? Wat zou die dan krijgen ( schaal 1 tot 10)? Objectief, staat/uiterlijk/onderhoud?

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 15:58

Ding heeft 330.000km.(meer dan 3 ton dus) Moet nieuwe schokdempers rondom heb ik 't idee. Buitenkant 6,5 binnenkant 5.5/6 Rijden 6.5.

Voor wat 't ding is. Maar rijdt niet slecht en vlot zat, mooi geluid....

Man houdt 'm tot St Juttemis.

Nooit bezuinigd op onderhoud, nooit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 14 mar 2013, 16:03

LOL@Knot die denkt dat 19" CSL velgen, origineel, mensen afschrikken en dan vervolgens zelf naar banden van het merk Sunny aan het kijken is. Nou, als ik dan volgend jaar in de markt zou zijn voor de Z4M dan zou het mij weer afschrikken als die el cheapo Sunny banden eronder had. Zal wel slecht behandeld zijn dan, op onderhoud bespaard, etc :lol:

CSL velgen in schuur flikkeren, 18" origineel erbij kopen en volgend jaar weer verkopen met de CSL's eronder. Makkelijk :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 14 mar 2013, 16:04

Geen aardje naar je vaartje dus :tooth:
Robin schreef:Ding heeft 330.000km.(meer dan 3 ton dus) Moet nieuwe schokdempers rondom heb ik 't idee. Buitenkant 6,5 binnenkant 5.5/6 Rijden 6.5.

Voor wat 't ding is. Maar rijdt niet slecht en vlot zat, mooi geluid....

Man houdt 'm tot St Juttemis.

Nooit bezuinigd op onderhoud, nooit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 16:10

Duidelijk Robin, voldoende dus. Tja dan blijft de vraag over wil je dat of niet. Eigenlijk gewoon stom, want ik schrijf in een ander draadje dat ik mijn Omega, nu 16 jaar oud met alle plezier draag, en ik zou het niet 10 jaar met dezelfde auto kunnen doen :hmmm: Meeste spullen in mijn huis heb ik al vrij lang, ooit goede kwaliteit gekocht, slijt slecht. Bankstel bijvoorbeeld. nu ook 16 jaar oud, kan ff geen reden bedenken waarom te vervangen. Arthur je kent hem wel. Eigenlijk zijn we gewoon achterlijk om elke 1/2/3/4 jaar zoveel geld te klappen naar de autohandel/overheid.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Snipe » 14 mar 2013, 16:14

Gelukkig worden nieuwe auto's steeds minder aantrekkelijk met driecilinder turbo ecopruttelkutmotortjes. Mijn auto's zijn inmiddels 7 en 16 jaar oud en ik heb niet de minste behoefte om ze te vervangen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Petrolhead Tom » 14 mar 2013, 16:17

Sowieso. Maar daar ben je liefhebber voor en heb je er hobby aan. Je hoeft natuurlijk niet te verkopen? Trek die Z4 van Marktplaats en blijf er nog eens minimaal 2 jaar in rijden. Je gaat er gave dingen in meemaken en voor je het weet doe je hem nooit meer weg.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 14 mar 2013, 16:22

Maar heb je ze ook al zo lang?
Snipe schreef:Gelukkig worden nieuwe auto's steeds minder aantrekkelijk met driecilinder turbo ecopruttelkutmotortjes. Mijn auto's zijn inmiddels 7 en 16 jaar oud en ik heb niet de minste behoefte om ze te vervangen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26736
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 14 mar 2013, 16:25

RVV schreef:Duidelijk Robin, voldoende dus. Tja dan blijft de vraag over wil je dat of niet. Eigenlijk gewoon stom, want ik schrijf in een ander draadje dat ik mijn Omega, nu 16 jaar oud met alle plezier draag, en ik zou het niet 10 jaar met dezelfde auto kunnen doen :hmmm: Meeste spullen in mijn huis heb ik al vrij lang, ooit goede kwaliteit gekocht, slijt slecht. Bankstel bijvoorbeeld. nu ook 16 jaar oud, kan ff geen reden bedenken waarom te vervangen. Arthur je kent hem wel. Eigenlijk zijn we gewoon achterlijk om elke 1/2/3/4 jaar zoveel geld te klappen naar de autohandel/overheid.
herkenbaar! voor spullen in huis koop ik iets van goede kwaliteit en heb daarna ook echt niet de aandrang om het vroegtijdig te vervangen voordat het stuk/versleten is...

maar met auto's op een of andere manier wel :stom: (16 auto's in 12 jaar...)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Snipe » 14 mar 2013, 16:30

Arthur schreef:Maar heb je ze ook al zo lang?
Snipe schreef:Gelukkig worden nieuwe auto's steeds minder aantrekkelijk met driecilinder turbo ecopruttelkutmotortjes. Mijn auto's zijn inmiddels 7 en 16 jaar oud en ik heb niet de minste behoefte om ze te vervangen.
Nee, maar het schiet leuk op. De ene ruim 4 jaar en de andere 7 + 3 jaar.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Elmar » 14 mar 2013, 19:03

X schreef:
Y schreef:Duidelijk Z, voldoende dus. Tja dan blijft de vraag over wil je dat of niet. Eigenlijk gewoon stom, want ik schrijf in een ander draadje dat ik mijn Omega, nu 16 jaar oud met alle plezier draag, en ik zou het niet 10 jaar met dezelfde auto kunnen doen :hmmm: Meeste spullen in mijn huis heb ik al vrij lang, ooit goede kwaliteit gekocht, slijt slecht. Bankstel bijvoorbeeld. nu ook 16 jaar oud, kan ff geen reden bedenken waarom te vervangen. Arthur je kent hem wel. Eigenlijk zijn we gewoon achterlijk om elke 1/2/3/4 jaar zoveel geld te klappen naar de autohandel/overheid.
herkenbaar! voor spullen in huis koop ik iets van goede kwaliteit en heb daarna ook echt niet de aandrang om het vroegtijdig te vervangen voordat het stuk/versleten is...

maar met auto's op een of andere manier wel :stom: (16 auto's in 12 jaar...)

Wat kan een forum soms toch vermakelijk zijn.
Tuurlijk iedere gek zijn gebrek en een ieder moet zeker lekker voor zich zelf bepalen waar ie zijn centen aan uitgeeft.
Enkel wordt vaak (veel) geld aan steeds weer een andere auto uitgegeven, want dat smoelt zo lekker naar de buitenwereld.
Ik kom nog wel eens bij mensen thuis waar mijn vader 30 jaar geleden gestuct heeft. Maak ik een prijsje voor bv alle wanden en plafond in de woonkamer, valt ze de prijs tegen. Voor dat geld kan je gemiddeld genomen nog geen nieuwe Omega PO kopen :tooth: . Vraag ik ze hoeveel auto's ze wel niet hebben versleten in die 30 jaar.
Maar jah, de buren komen toch nooit binnen...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door dvh » 14 mar 2013, 19:14

Ja.. dat verhaal gaat ook op met een bril die ze 24/u p/d op hun hoofd hebben wat al snel teveel kost in hun ogen.

Denk dat het vooral komt omdat een nieuwe auto meer als iets anders aanvoelt.
Waar een muur al 10 jaar lang de muur is, die misschien een ander kleurtje krijgt. Maar het kijkt of voelt nauwelijks anders. Idem met een bril. Noodzakelijk kwaad voor een hoop. Sommige zien het mode aspect nog als reden om te wisselen. Waar andere wellicht een ander kleurtje op de muur belangrijk vinden.

Maar een auto..
Dat kan een heel ander merk zijn, een heel andere beleving. Het is noodzakelijk maar het gadget gehalte ligt gewoon gevoelsmatig hoog bij een auto.
Denk ik dan.

Zal wel een hersenspinsel zijn.
Net zoals wanneer je honger/trek hebt je hersenen je willen manipuleren een snack , een hamburger of een stuk gebak te pakken ipv een pot doperwtjes-wortelen , omdat hier de meeste calorieën in zitten.

Zo kiest een man ( neem ik maar ff aan ) liever een nieuwe auto ipv nieuwe kozijnen. Omdat hier het meeste voldoening in zit.

We zijn gewoon gedoemd de verkeerde keuzes te maken.

Dus Knot
Bij deze.
Alvast van harte met je nieuwe Z4M


:-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 14 mar 2013, 19:17

:mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Luco » 14 mar 2013, 19:21

Dan doen wij toch lang met onze autos

Alpine 16 jaar in bezit
gtt jaar of 10 denk ik
patrol 13 jaar
clio is de laatste die we gekocht hebben
racevijf ook al 7 jaar
seat ruim drie jaar en het is dat die weg moest.
motorfiets heb ik al ruim 25 jaar

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Joop » 14 mar 2013, 21:50

Deze Z4M Coupe heb je pas nog bij Beek kunnen zien Rody. De VMR's zijn er inmiddels wel weer onder uit en er liggen nu de originele 18's M-wielen onder...: Z4M Coupe Saphire Black

Erg fijne en goede auto. Torretje is super gezond (370PK op de bank zonder enige vorm van tuning) en de originele CSL remmerij (blokken en schijven) is in januari vernieuwd... Kun je alle extra te investeren gelden gewoon in je huis stoppen ;-)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door allen » 14 mar 2013, 21:58

dvh schreef:
We zijn gewoon gedoemd de verkeerde keuzes te maken.
:bag: :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Rupie » 14 mar 2013, 22:10

Joop schreef:Deze Z4M Coupe heb je pas nog bij Beek kunnen zien Rody. De VMR's zijn er inmiddels wel weer onder uit en er liggen nu de originele 18's M-wielen onder...: Z4M Coupe Saphire Black

Erg fijne en goede auto. Torretje is super gezond (370PK op de bank zonder enige vorm van tuning) en de originele CSL remmerij (blokken en schijven) is in januari vernieuwd... Kun je alle extra te investeren gelden gewoon in je huis stoppen ;-)
Wat een slechte foto's zeg. Auto staat er geen een keer volledig op. Maar verder wel een leuke auto. Zwart staat de M ook goed. Interieur zou niet mijn ding zijn. Maar 2008 en een stuk minder kilometers... Leuke prijs zo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baboulah en 114 gasten