Het algemene klustopic :-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 14 jul 2020, 20:15

Martijn_bmw schreef: 14 jul 2020, 20:11 Het visgraat leggen maakt het idd flink duurder Arthur.
En jep, wat kan er veel geld in dat verbouwen
Ja, gisteren de badkamerinventaris aangeschaft... Vloerverwarming ligt erin nu, dat geven ze ook niet weg. Wel alles begroot en vooraf bekend, maar toch. Maar ja, als het goed is wonen we hier nog wel ff. En toevallig staat er nu een huis te koop in de straat die minder grond heeft en een tussenwoning is, alweer 25k meer dan ik betaald heb. Dus virtueel komt de verbouwing mijn kant op ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 14 jul 2020, 20:16

Luco schreef: 14 jul 2020, 20:15 hoe kom je daar nu bij, ik denk dat wij nu al aan de 65k zitten, dak, serre, badkamer, bovenverdieping, vloeren, raambekleding enz enz enz
En dan doe jij veel zelf, ik laat het doen... :? Nou ja, ik verleen wel hand en span diensten. Puin ruimen en wat kleine simpele dingetjes.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 14 jul 2020, 20:19

Arthur schreef: 14 jul 2020, 20:16
Luco schreef: 14 jul 2020, 20:15 hoe kom je daar nu bij, ik denk dat wij nu al aan de 65k zitten, dak, serre, badkamer, bovenverdieping, vloeren, raambekleding enz enz enz
En dan doe jij veel zelf, ik laat het doen... :?
Ja net ff zitten kijken, in twee jaar meer dan 65k (voorzichtige inschatting), ik doe veel zelf ja, en toch vraag ik me af of het naar me toe komt, maar goed we hopen hier nog even te wonen, maar toch eens kijken wat het op kan brengen als we bijna klaar zijn.

En toch, vloeren, raambekleding, loodgieterswerk heb ik ook 95% van laten doen, wandjes bouwen, gipsen, tegelen, voegen en afmonteren doe ik wel zelf en de elektra als het niet te moeilijk is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 14 jul 2020, 20:21

Dat het mijn kant op komt is niet het uitgangspunt hoor. Want dat ga je normaal toch niet redden. Maar vond het wel prettig dat een ‘minder’ huis alweer meer op moet brengen. Ben niet van plan de komende jaren te verkopen, en als het wel zover komt dan hoop ik dat de prijzen (nog steeds) hoog zijn ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 14 jul 2020, 20:26

Ik heb echt een pleuris hekel aan verhuizen :tooth:

Dit huis waar ik nu woon gekocht toen ik 23 was, nu 14 jaar later verhuizen naar stukje ruimer huis, eigen opritje + garage en wat meer tuin.

Wat mij betreft nooit meer weg :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 14 jul 2020, 20:29

Ik vind er ook helemaal niks aan. Ga liever met vakantie en zie het wel als het klaar is :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 14 jul 2020, 20:30

Hier ook een hekel aan verhuizen
Wij zijn nu de eerste keer samenwonen tel ik niet mee, dat is je eerste huisje.

Daarna koophuis gorinchem
Huurhuis Andel
Nu koophuis Babylonienbroek, dus valt mee, hierna nog 1 keer verhuizen denk ik, ik verwacht niet dat ik hier tot aan mijn dood woon.
Al weet je het nooit natuurlijk.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 14 jul 2020, 20:31

Arthur schreef: 14 jul 2020, 20:29 Ik vind er ook helemaal niks aan. Ga liever met vakantie en zie het wel als het klaar is :tooth:
:lol: Als budget geen rol speelt zou ik het ook zo doen ja

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Philipoo » 15 jul 2020, 19:08

Klusjesmannen,

Wij hebben een nieuw huis in Doorn gekocht, 1 Oktober krijgen we de sleutel, daarna willen we graag een aantal dingen gedaan hebben.
Er ligt prachtig visgraatparket in alle kamers behalve de keuken beneden, het is alleen nogal verweerd en ouderwets gelakt. Deze willen we dus geschuurd hebben en vervolgens in een meer natuurlijke en lichtere beits/lak/olie zetten. Iemand tips bij wie ik aan moet kloppen waar die goede ervaringen mee heeft?

Daarnaast willen we een nieuwe keuken erin, maar met zo gigantisch veel aanbod zien we bijna door de bomen het bos niet meer. Waar moeten we absoluut wegblijven en welke aanbieders bieden er waar voor hun geld?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 15 jul 2020, 19:14

wegblijven bij leden van de mandemakers groep
Parket schuren kan je zelf, zijn machines voor te huur

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door CRZ » 16 jul 2020, 09:38

@Philipoo Wij hebben onze vloer laten doen door BRN parket. Hele goede ervaring mee.

Vwb keuken, wij hebben eerst het budget bepaald. Dan kijken naar de verschillende merken, wat is je stijl, wat vind je mooi, wat voor apparatuur denk je te willen. Her en der binnen lopen om de sfeer te proeven. Wij zijn bijvoorbeeld voor het merk Leicht gegaan en hebben vervolgens gekeken naar welke partijen die leveren. Uiteindelijk gevonden bij een klein bedrijf hier in de buurt. Best nog wat gedoe gehad met de levering, maar altijd vriendelijk en goed opgelost.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door JoostSchouten » 16 jul 2020, 09:50

Qasa is wel een fijne site om keukenzaken te vinden met veel legitieme reviews.
https://www.qasa.nl/ervaringen/keukens-06

Provincie Utrecht:
https://www.qasa.nl/ervaringen/keukens-utrecht-g6p11
Als je iets naar beneden scrollt kun je ze ook allemaal op de kaart bekijken.

Daar staan overigens ook houten vloeren-zaken die je mogelijk kunnen helpen bij het parket.
https://www.qasa.nl/ervaringen/houten-vloeren-042

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 16 jul 2020, 12:49

Gewoon een plaatselijke keukenboer zoeken met een goede reputatie, dus via mensen met ervaring met die zaak. Je kunt wel een budget bepalen maar ik zou dan eerst met ‘open vizier’ de keuken samenstellen. En dan kijken of het in je budget past. Zo niet, dan ga je strepen of je budget oprekken ;)
Wij hebben niet naar merken gekeken maar wat we mooi vonden of waar die keukenboer mee werkt. Ik heb werkelijk geen idee wat voor keuken wij krijgen, qua merk...

Wat de vloer betreft hetzelfde, een goed bekend staande vloerenzaak bij jou in de buurt binnenstappen en vragen om advies.

Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 16 jul 2020, 13:23

Philipoo schreef: 15 jul 2020, 19:08 Daarnaast willen we een nieuwe keuken erin, maar met zo gigantisch veel aanbod zien we bijna door de bomen het bos niet meer.
Afgaand op mijn eigen ervaringen zou ik voordat ik een keukenzaak in zou stappen eerst eens kijken naar wat voor apparatuur je in je keuken wilt hebben. Eventueel aangevuld met een bezoekje aan de toonzalen van de verschillende merken ( Bosch/Siemens/Gaggenau/Neff, AEG en Miele) om zo een goed inzicht te krijgen in wat je wenst. Die hebben veel meer dan een keukenzaak aan apparatuur heeft.
En dan kijk je gelijk even bij https://www.inbouw.nl/ wat e.e.a. netto mag kosten :wink:
Oh en vergeet wasbak/kraan niet.

Succes.

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Richardt. » 16 jul 2020, 13:27

Ik kende Qasa nog niet, als ik even vlug een blik werp staan er voornamelijk grotere zaken op. Overigens niet alleen de bekende namen, maar ook lokaal grote partijen.
Wat ik echter mis zijn de wat kleinere lokale zaken, daar vind je (naar mijn mening) beter advies, mooiere keukens, waarschijnlijk betere of in elk geval concurrerende prijzen en waarschijnlijk ook minder gezeik.

Kortom, vraag wat rond in je omgeving en denk ook al goed na over wat je wil qua opstelling en stijl. Hoeft niet in beton gegoten, maar dat bespaard wel tijd.

Vloeren uitzoeken vond ik ook lastig. We wisten wat we ongeveer wilden hebben, maar konden het slecht vinden. Tig zaken bezocht, maar overal hebben ze ongeveer hetzelfde aanbod. Ook, net als bij de keukens, gezocht naar de wat kleinere lokale zaken maar daar was het aanbod niet heel veel beter/anders als de grotere jongens.

Uiteindelijk bij Carpetright (of all places....) een vloer gevonden die we mooi vonden, alleen dan weer de verkeerde kleur. Toevallig hoorde de verkoper dat en hij gaf aan dat hij in het magazijn nog een andere kleur had, die lag niet in de winkel omdat deze amper verkocht werd maar voor ons juist precies goed was!

Overigens een aantal jaren terug de houten vloer van mijn ouders zelf geschuurd, even de juiste apparatuur huren en dan is het goed zelf te doen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 16 jul 2020, 13:30

Juist in vloeren is echt heel veel keus

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Richardt. » 16 jul 2020, 13:32

Elise schreef: 16 jul 2020, 13:23
Philipoo schreef: 15 jul 2020, 19:08 Daarnaast willen we een nieuwe keuken erin, maar met zo gigantisch veel aanbod zien we bijna door de bomen het bos niet meer.
Afgaand op mijn eigen ervaringen zou ik voordat ik een keukenzaak in zou stappen eerst eens kijken naar wat voor apparatuur je in je keuken wilt hebben. Eventueel aangevuld met een bezoekje aan de toonzalen van de verschillende merken ( Bosch/Siemens/Gaggenau/Neff, AEG en Miele) om zo een goed inzicht te krijgen in wat je wenst. Die hebben veel meer dan een keukenzaak aan apparatuur heeft.
En dan kijk je gelijk even bij https://www.inbouw.nl/ wat e.e.a. netto mag kosten :wink:
Oh en vergeet wasbak/kraan niet.

Succes.
Nu zit er zeker verschil tussen de merken, maar ik ben er wel achter dat ze (mits van een vergelijkbare lijn) ze niet heel veel voor elkaar onder doen. Nu zijn wij geen chef koks, maar wilde we wel goed spul. De ene keukenzaak had met name Bosch, de ander AEG en uiteindelijk hebben we alles van Siemens.
Ik vond het allemaal maar lastig vergelijken, dus we hebben gekozen wat we het mooiste vonden. De functionaliteiten sloten eigenlijk bij alle merken prima aan bij onze wensen. Een beetje alsof je een 3-serie met gelijkwaardige A4 of C-klasse vergelijkt. Alle drie prima, kleine verschillen en uiteindelijk kies je degene die je het mooist vind cq het beste aansluit bij je wensen.

Het is wel verstandig om zoveel mogelijk van één merk te doen, je krijgt dan vaak gratis verlengde garantie wat handig kan zijn.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 16 jul 2020, 13:35

Sommige merken zijn echt een slag duurder is onze ervaring

Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 16 jul 2020, 13:44

Richardt. schreef: 16 jul 2020, 13:32 Nu zit er zeker verschil tussen de merken, maar ik ben er wel achter dat ze (mits van een vergelijkbare lijn) ze niet heel veel voor elkaar onder doen.
Ik vond het destijds mooi om het bedieningsgemak van Bosch/Siemens/Gaggenau inductieplaten ter plekke te kunnen vergelijken, toch heel wat anders uit een foldertje selecteren zal ik maar zeggen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 16 jul 2020, 14:06

Ja? Wij hebben hem op functionaliteit uitgezocht en wordt straks ‘trial and error’ :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 16 jul 2020, 15:21

bevalt dat nu inductie, wij horen nogal verschillende verhalen?

Zo van standje 1 tot 4 is niks
5 gaat
6 verbrand alles😁

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Richardt. » 16 jul 2020, 15:31

Elise schreef: 16 jul 2020, 13:44
Richardt. schreef: 16 jul 2020, 13:32 Nu zit er zeker verschil tussen de merken, maar ik ben er wel achter dat ze (mits van een vergelijkbare lijn) ze niet heel veel voor elkaar onder doen.
Ik vond het destijds mooi om het bedieningsgemak van Bosch/Siemens/Gaggenau inductieplaten ter plekke te kunnen vergelijken, toch heel wat anders uit een foldertje selecteren zal ik maar zeggen.
Uit een foldertje selecteren hebben we dan ook weer niet gedaan, maar bij de verschillende zaken wel diverse merken bekeken en geprobeerd. Allemaal hebben ze hun plussen en minnen, maar uiteindelijk vond ik tussen AEG/Bosch/Siemens niet heel veel verschil zitten als je alle plussen en minnen bij elkaar op telt.


@ Luco, mij bevalt inductie nu al een jaar prima. Het is even wennen als je altijd op gas gekookt hebt, maar dat gaat snel genoeg.
Iets aan laten fikken wordt denk ik eerder veroorzaakt door onkunde van de "kok" en wellicht lagere kwaliteit (lees: dunne) pannen. Inductie wordt veel sneller heet als gas, dus dan brand het ook sneller aan als je niet op past natuurlijk.

Daarnaast zitten er wat meer slimmigheidjes in t.o.v. gas wat het makkelijker/veiliger maakt, maar het koken an sich verschilt niet heel veel. Genot zit hem ook vooral in schoonmaken, dat is veel eenvoudiger als bij gaspitten.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 16 jul 2020, 15:40

Ja dat geloof ik gelijk, wij hebben toen nog voor gas gekozen, nu zouden we waarschijnlijk een andere keuze maken, gelukkig hebben we een aparte groepenkast voor de keuken in de schuur hangen dus die aanpassingen zijn vrij eenvoudig

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 16 jul 2020, 15:46

Ik heb straks 4 inductie pitten en een gas wok brander.
zat er al zo in maar zou best wel eens een prima combinatie kunnen zijn.

ben benieuwd, nu kook ik alles op gas.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Philipoo » 16 jul 2020, 15:53

Bedankt voor de tips! We gaan binnenkort maar eens bij keukenzaken in de buurt een beetje proberen duidelijk te maken wat onze wensen en ideeën zijn. We houden allebei erg van koken en willen dus graag een grote leefkeuken waar men ook bij kan komen zitten, dus een kookeiland met bar eraan staat hoog op het wensenlijstje. Wij gaan wel nog gewoon voor koken op gas, het mag nog (even) en wij vinden het een stuk fijner werken dan inductieplaten.

Heeft iemand van jullie zijn parket laten uitbreiden? We twijfelen nog erg om het parket ook in de keuken te laten leggen, of dat we er grote tegels/een gietvloer in leggen.. Kosten zijn wel aanzienlijk hoger als we voor parket kiezen.

Qua apparatuur zijn we niet zo merkgebonden. Wel fijn als alles van hetzelfde merk is en het moet vooral gewoon goed werken! Of het nou AEG, Miele, Siemens of iets anders is maakt niet zo uit.

De droom voor een groot boretti gasfornuis/oven is er nog altijd, maar zullen we waarschijnlijk niet gaan waarmaken in deze keuken aangezien we toch iets strakkers willen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kadett, L5S1, ThomasGTT en 228 gasten