Ford Fiesta ST

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Joy » 10 mei 2018, 23:55

Wat er verandert

Het grootste nieuws zit hem dus in de overstap naar een 1.5-turbodriecilinder van 200 pk en 290 Nm die bovendien zelfs nog kan inzetten op cilinderuitschakeling (zodat hij een tweecilinder wordt) ten voordele van een lager brandstofverbruik. Zijn gedaanteverwisseling zou goed zijn voor een energiebesparing van 20 procent in vergelijking met de vorige 1.6-viercilinder. Een andere belangrijke vernieuwing: de integratie van een Quaife-sperdifferentieel in de vooras als optie. Daarnaast is een ‘Torque Vectoring’ (met behulp van selectieve remingrepen) altijd standaard. De technische fiche oogt dus aantrekkelijk, al maakt Ford er geen geheim van dat alle extra technologie de auto 40 kilo zwaarder heeft gemaakt. Dat heeft echter geen negatieve gevolgen voor de prestaties, die nog zouden zijn verbeterd, met een sprint van 0 naar 100 km/u in 6,5 seconden (6,7 seconden voordien). Ook het interieur is trouwens vernieuwd, zowel op technologisch als op ergonomisch vlak.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door sitechris » 11 mei 2018, 08:29

Interessante auto en zal vast superfijn rijden. Design vind ik mwoh. Vooral achterkant.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Vlokmans » 11 mei 2018, 20:31

De Mk.7 vond ik best wel dorstig, maar was echt een feest om in te rijden. Gewicht van dat gebakje was 1063 kg op kenteken. Leeggewicht, met/zonder rijder, transportgewicht etc. maakt nogal een verschil. Hoe dan ook, kwam bij mij aardig in de buurt van "the one car to do it all".

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Joy » 13 mei 2018, 23:22

Is 'ie goedkoper dan de nieuwe Polo GTI?

Het is een auto waar wij reikhalzend naar uitkijken: de nieuwe Ford Fiesta ST. In basis is het een normale hatchback, dus praktisch genoeg om de boodschappen te doen, je oma van het station op te halen en voor woon-werkverkeer. Maar met de ‘ST’ erachter wordt het zowaar een leuk bommetje. We zijn nu aanbeland bij de derde generatie Fiesta ST. De auto ervaart meteen wat druk op de schouders, want de vorige Fiesta ST was volgens Hot Hatch-kenner @CasperH de leukste in zijn klasse.

Een belangrijk onderdeel van een auto in deze auto is toch wel de prijs. Zo’n type auto moet natuurlijk niet te duur worden, anders zit je qua prijs al te dicht bij de grotere (en snellere) hatchbacks uit het C-segment. De prijs van de reguliere Fiesta’s waren al bekend, maar nu hebben we de prijs van de nieuwe Fiesta ST! Vaak hebben we een primeur te danken aan een man in lange regenjas. Dat gebeurde ook ditmaal, alleen wees hij ons op het feit dat de prijzen vermeld werden op een PDF-je.

De prijs die erop staat is vrij fors: 31.970 euro is de rijklare prijs (de fiscale prijs bedraagt 31.120 euro). Ter referentie, de nieuwe Volkswagen Polo GTI kost rijklaar 30.090 euro. De Polo is niet alleen goedkoper, maar beschikt ook over een grotere motor: een tweeliter viercilinder TSI. Die is met 200 pk overigens net zo sterk als de 1.5 driecilinder van de Fiesta ST. Daarbij heeft Ford ook ditmaal weer werk gemaakt van het onderstel. Ook is de Fiesta ST completer uitgerust. Nog een klein minpuntje, vooralsnog is de Fiesta ST alleen als vijfdeurs te bestellen. Er is wel een driedeurs ST, maar die stond (nog) niet vermeld op de prijslijst.

Bron: Autoblog

Online
Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Forza » 14 mei 2018, 08:03



Klinkt best lekker :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Macboy » 14 mei 2018, 10:59

Die prijs is niet heel scherp gek genoeg ?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door JP » 14 mei 2018, 15:11

Veel geld voor een 3-pittertje.....

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 mei 2018, 22:32

Lijkt me toch weer een heerlijk autootje. :df:






Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Mike R32 » 20 mei 2018, 01:21

Ford design spreekt me totaal niet aan. Zijn geen auto’s waarvoor ik me even omdraai.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 20 mei 2018, 01:25

Ach, smaken verschillen nu eenmaal. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ford Fiesta ST

Bericht door Macboy » 20 mei 2018, 08:47

Altijd liefhebber geweest van Ford. Daar geen moeite mee. En als ik een nieuwe Focus zie rijden in rood met mooie velgen en denk dat die rond €35k kosten maar dan blijk je ze voor €27k al zo mooi te kunnen krijgen dan ben ik daar ook van onder de indruk.

Zon ST lijkt me zeker wel wat als ik wat compacter zou moeten rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 34 gasten