Road trip voor mannen: Tips?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_b
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 mei 2012, 19:48
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Martijn_b » 22 feb 2013, 15:28

Beste DF-ers!

Elk jaar ga ik samen met mijn pa een keer een weekendje weg, mannen onder elkaar zeg maar. Vorig jaar zijn we bijvoorbeeld naar de dragstrip van Santa Pod geweest om daar de European Finals te bekijken.
Dit jaar lijkt het mij leuk om een soort roadtrip te doen, de Volvo 850 is tegen die tijd klaargestoomd en is dus een mooie manier om te genieten van de 400 paardjes onder de kap.

Het plan is om er een leuke week van te maken, maar wat vinden wij nou leuk? Bezienswaardigheden zoals circuits, auto fabrieken, horloge makerijen, bierbrouwerijen, mooie natuurgebieden om een dag te wandelen, etc.
We zijn met zijn 2-en, willen er ongeveer 3 tot 5 dagen voor uittrekken. Kilometrage max. 2000 zodat er nog tijd over blijft om leuke dingen te zien. Qua gebied heb ik vooral de richting van Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk in gedachte. Zeker omdat we dan een ritje op de Nurburgring mee kunnen pakken. Een trip richting noord-scandinavië willen we een andere keer doen, dus het doel is vooral naar het oosten en het zuiden. Het budget is een maximum van €1500-2000 tezamen.

Maar nu komt het: Ik heb nul ervaring in deze gebieden! Vandaar de vraag aan jullie: Zijn er tips voor mooie bezienswaardigheden en mooie routes om met de auto te rijden?

Hoe ziet jullie ultieme 5-daagse "mannen roadtrip" er uit?

Alvast bedankt voor het meedenken, en het delen van jullie ideeën en ervaringen!

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door frankv » 22 feb 2013, 16:30

Ik heb twee mannen roadtrips gemaakt.

Eentje in drie dagen vanuit Utrecht naar Stuttgart, Munchen en Mulhouse om de musea van Porsche, BMW en Bugatti te bezoeken. Was met een BMW 730, 2200km in 3 dagen, met broer en vader.

https://maps.google.nl/maps?saddr=leeuw ... ls&t=m&z=6

Dag 1 was reis naar stuttgart + porsche museum + reis naar munchen.
Dag 2 was bmw museum + reis naar mulhouse
Dag 3 was schlumpf museum + reis naar huis

Alles bij elkaar erg intensief, maar wel leuk. Alleen tussen Munchen en Mulhouse hadden we twee uurtjes over om nog even aan de Bodensee te kijken, voor de rest was het museumbezoek, rijden en slapen.

Een andere mannen roadtrip was laatst met mijn zoontje, in de Porsche 964, naar de McDonalds voor een McFlurry.

Beide waren leuk!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Dennis Cavallino » 22 feb 2013, 16:46

Je woont in Berkel? Gewoon één van de grote rivieren volgen tot aan de Duitse grens. Begin daar eens met een rondje Grenzlandring.

Afbeelding

http://en.wikipedia.org/wiki/Grenzlandring

Daarna langs de Ring en neem vervolgens dan dit rondje mee: http://www.gpstracks.nl/googlemap.php?x ... en%20route

Vanaf daar slinger je lekker richting Reims via steden als Trier en Metz waar je in beide gevallen moet stoppen ter ontspanning. Reims zelf biedt dit:
Afbeelding

http://www.autotourist.nl/index.php/cir ... eims-gueux

Rij op de terugweg even langs de Imperia fabriek bij Luik:
http://www.autotourist.nl/index.php/fab ... nessonvaux

Vergeet Hollandse historie niet door de Heuvelklim van Vaals mee te pikken:
Afbeelding

Rij vanaf Limburg binnendoor naar huis. Eventueel door België, de Kempen, door Den Bosch (waar je even uitgebreid stopt om een rondvaart ONDER de stad door te maken en lekker te eten/drinken) en dan via diverse pontjes terug richting Rotterdam.

Dan rijd je stiekem al snel een kilometer of 2000 als je er nog wat plaatsen aan vastknoopt. Makkelijk te doen in een paar dagen tijd. Onderweg genoeg plekken waar bier wordt getapt en gebrouwen.
http://www.biernet.nl/bier/brouwerijen


Koop desnoods dit boekje.
Afbeelding

Of Google gewoon mooie routes, zoals de Route der 1000 Bochten die in de Tulpenrallye werd verreden. Die liep dwars door Zuid-België.

Vorig weekend heb ik alle kleine weggetjes rond Spa gezien tijdens de Boucles de Spa. Je hoeft echt niet ver weg om als kerel lol te hebben op mooie bergpassen. Het enige wat je nodig hebt is een gedetailleerde kaart. Die had ik en dan wordt de omgeving waar je al 100 keer bent geweest en waarvan je alle wegen denkt te kennen opeens een stuk leuker als liefhebber van 't betere stuurwerk!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Martijn M » 22 feb 2013, 19:59

Mannen Roadtrip?
Naar Gatebil gaan. Daar barst het van het bier, zweedse dames, driften, veel pk, bier en zweedse dames. :tooth:

Martijn_b
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 mei 2012, 19:48
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Martijn_b » 23 feb 2013, 18:26

@Martijn M: Ik woon al in Kopenhagen en kom regelmatig in Malmö en Stockholm.. ben juist blij als ik wat af kan zakken naar het zuiden :)

@Dennis: Dankjewel, ik waardeer je uitgebreide reactie, heel leuk! Ik ga daar zeker puntjes uitpikken, die 1000 bochten route lijkt me fantastisch om te rijden.

@Frankv: Die rit zou ik graag in een 7 serie willen maken. Mijn volvo is niet erg comfortabel meer, maar als ik heb net wel een mailtje gestuurd naar infowelt@bmw-welt.com voor een guided tour (kost maar €8?!).

Meer ideeën zijn natuurlijk van harte welkom! Ook bepaalde routes, mooie wegen of plaatsen om te overnachten zijn welkom. Zelf nu druk aan het googlen voor een leuke route :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Arthur » 23 feb 2013, 18:34

En Zweedse dames! :ken ik jou:
Martijn M schreef:Mannen Roadtrip?
Naar Gatebil gaan. Daar barst het van het bier, zweedse dames, driften, veel pk, bier en zweedse dames. :tooth:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2013, 18:43

Zweedse dames niet te vergeten!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Joy » 23 feb 2013, 19:08

Ik zou Engeland ook niet op voorhand afschieten. Wales en Schotland zijn zeer de moeite waard. Fabelachtige wegen en Engeland druipt van de cultuur. Ik zou zo weer terug gaan voor een trip.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door allen » 23 feb 2013, 19:18

Of Cornwall. :ken ik jou:

@Joy, ik was van de week zo kapot van het werken, dat als je me gisteren had gebeld, we vandaag en morgen en maandag al door Wales hadden kunnen knallen.
Oh wacht... Lewinsky is nog niet klaar. :bag:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Nutkees » 23 feb 2013, 19:26

5-daagse roadtrip voor echte mannen?

Ik kan niets anders bedenken dan meedoen aan de HeysteriaRun! :hungry:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door sitechris » 23 feb 2013, 19:29

Duitsland: Nordschleife, Porsche Museum (Stuttgart), daarna wat blazen in Zwarte Woud en via de Deutsche Alpenstrasse door Beieren knallen richting Munchen waar je nog even naar BMW Welt gaat. Daarna terug naar Oostenrijk en daar wat leuke bergpassen opzoeken.

Ik zou Zwitserland vermijden. En wel hierom.....http://www.blick.ch/news/politik/hier-w ... 90051.html

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Dennis Cavallino » 24 feb 2013, 22:02

Als 2000 km de max is moet je niet helemaal naar de Alpen knallen. Lekker binnendoor overal.

Hier nog een traject uit de Tulpenrallye:
http://www.routeyou.com/route/view/4910 ... nrallye.nl

Zoom vooral ff in... :df:

Plak deze route er dan aan vast: http://www.routeyou.com/route/view/1416 ... ute-gto.nl

Maar dan kun je 't Zweedse Bikiniteam wel vergeten.

Martijn_b
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 mei 2012, 19:48
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Martijn_b » 25 feb 2013, 23:21

@Dennis: mooie routes, ziet er echt fantastisch uit. Denk dat ik deze ga bewaren voor als ik in het najaar met de Yamaha op pad ga.

Heren bedankt allemaal voor de geweldige tips.

We gaan er de volgende trip van maken:

Dag 1: Berkel en Rodenrijs - Nürbug
Op het programma aldaar staat een rondje ring (of meerdere), vervolgens nog even van de auto's genieten en daarna ons vermaken in de omgeving. Stukje wandelen en lekker hapje "happen".
Afbeelding

Dag 2: Nürburg - Stuttgart
We vertrekken in de ochtend en rijden hier ongeveer de helft van de "1000 bochten route". Eenmaal aangekomen in Stuttgard bezoeken we het Porsche museum in de namiddag. Avondprogramma nog onbekend.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 3: Stuttgart - Bodensee
We rijden langs de oost-kant van het zwarte woud naar "Radolfzell am Bodensee", aan de, jawel: Bodensee! Hier verwachten we tevens weer rond de late ochtend te zijn (het is maar 200km rijden vanuit Stuttgart). Hier willen we een dagje relaxen, dus ik ga nog op zoek naar leuke to-do's.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4: Bodensee - Salzbourg
Deze dag rijden we de Deutsche Alpenstrasse. Dit zal een lange dag worden met veel kilometers maken, ik ga zelf uit van ongeveer 10-11 uur rijden. We gaan dus op tijd weg in de ochtend zodat we zoveel mogelijk daglicht mee kunnen pikken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 5: Salzbourg - Berkel en Rodenrijs
Op de laatste dag vertrekken we weer vroeg, maar eerst nog even naar München. Hier bezoeken we de BMW fabriek en het museum. Na deze stop, gaan uit van ongeveer 3 uur, rijden we nog zo'n 850km door naar huis.
Afbeelding
Afbeelding

Totaal aantal KM zal rond de 2,500 liggen. We willen vertrekken op Zondag en terug komen op vrijdag. Eventueel kunnen we ergens nog een dag extra inplaatsen, zelf zat ik te denken om dit te doen op de Deutsche Alpenstrasse en deze in 2-en te knippen. Moet even kijken of dat wel in 1 dag te doen is.

Nu op zoek naar leuke attracties op deze plekken, en tevens goed betaalbare plekken om te overnachten.
Zoals jullie weten: tips zijn weer welkom :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Macboy » 26 feb 2013, 00:23

Geweldige trip zeg ! Alleen kun je beter naar het Mercedes museum in Stuttgart dan het Porsche museum lijkt mij. Mercedes museum is veel en veel indrukwekkender en dus echt een must see. Het Porsche museum wordt ook nog eens verbouwd dus ben je met 30 min doorheen. Beste is dus allebei bezoeken. Maar als je moet kiezen tussen Porsche of Mercedes museum ben je gek als je niet voor het laatste kiest. En dat zeg ik als Porsche liefhebber !

Koop anders een boek met road trips en best routes. Veel te vinden en leuk om doorheen te bladeren en te kiezen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Petrolhead Tom » 26 feb 2013, 08:43

Mercedes en Porsche moet inderdaad wel op één dag kunnen. Tenzij je bij elke auto stil wilt staan en alles een kwartier per auto wil bekijken dan wordt het anders.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Macboy » 26 feb 2013, 10:40

Aan 4/5 uurtjes heb je genoeg om alles te zien, inclusief de onderlinge reistijd. Je blijft dan niet lang stil staan bij alles dus je kunt voor jezelf bepalen of je dat redt.

Martijn_b
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 mei 2012, 19:48
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Martijn_b » 26 feb 2013, 22:11

Super zeg dit soort tips! Ik heb persoonlijk niets bijzonders met Mercedes, maar als je zo door het Porsche museum heen bent ivm verbouwing dan lijkt me dit een mooie combinatie. Zal er dus geen uren en uren rondschuiffelen... Komt goed!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Macboy » 26 feb 2013, 23:52

Vertrouw me nou maar. Eerst Porsche en dan naar Mercedes. En hou ons op de hoogte met veel fotos !

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Dennis Cavallino » 26 feb 2013, 23:58

Vooral van die Zweedse dames!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Joël D. » 27 feb 2013, 10:07

http://www.autosalon-singen.de/

Hier nog even langsrijden, ligt 10 km voor Radolfzell am Bodensee.

En hoe rij je dan precies naar Salzburg?

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door EvdP » 27 feb 2013, 13:41

Als je er nog een dagje tussen wilt plakken, ga dan van B & R naar Warstein voor de Warsteiner brouwerij en rij daarna naar de Ring.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Knot » 27 feb 2013, 13:58

Ik ben langs bmw museum naar italie gereden (verona) en terug via porsche. Staat ergens gepost, roadtrip italie in de M5.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Arthur » 27 feb 2013, 14:07

Ja, LOL!! Dat worden nu wss Duitse dirndls :ken ik jou:
Dennis Cavallino schreef:Vooral van die Zweedse dames!

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door Richardt. » 27 feb 2013, 14:57

zerotolerance schreef:Als je er nog een dagje tussen wilt plakken, ga dan van B & R naar Warstein voor de Warsteiner brouwerij en rij daarna naar de Ring.
Jaren terug eens geweest (toen ik nog geen bier mocht drinken), maar heeft toen wel indruk gemaakt en zou er nog wel eens een keer heen willen :thumbup:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Road trip voor mannen: Tips?

Bericht door EvdP » 27 feb 2013, 15:07

Ik ben er een jaar of 6 geleden geweest. Daarvoor had ik al een rondleiding in de Brand brouwerij gehad maar die is helaas niet vrij toegankelijk.

Onderweg naar de Ring zou je ook kunnen beginnen met een bezoekje aan de Hertog Jan brouwerij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 398 gasten