MX-5T / BtG 7.51,7

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Shakes » 12 mei 2014, 06:46

:thumbup: Dennis en Peter

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2014, 21:19

Peter Tunissen schreef:Eigenlijk omdat Dennis precies opschrijft wat mijn gedachten zijn.
Twin!

Anders kopen we die Ringmazda samen, volgens mij wil jij nog steeds proberen of je sneller bent dan ik... :lol:

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door MX5T » 13 mei 2014, 11:31

Ik zit nu net bij de Mac in Stralsund met een cappucino om internetverbinding te krijgen (eten hoef ik niet persé hier want ik heb sinds een week een maagsonde omdat het me vanwege mijn misselijkheid niet meer lukte om gewoon eten naar binnen te krijgen (dat sowieso als langzaam gaat door de moelijke slokdarmpassage)).

Ik ben, voor een nuchter persoon als ik, toch bijna tot tranen toe geroerd over de voorgaande reacties.

Ik zal hier nog op reageren.

Vandaag is mijn vriendin jarig (ligt thuis met rugklachten) en heb ik me voorgenomen om het gevecht om mijn gezondheid nog te intensiveren, zij wilde mijn herstel het liefste als cadeau vandaar.
Dat wil ik doen door mezelf als doel te stellen om de Ringmazda voor 10 juni (DF trackday) rijklaar te laten maken door Maurice the mecanic en dan, als L@urens tenminste zijn turbo tijdig klaar heeft, op de trackday nog eens te testen wie de snelste turbo heeft. Daarvoor moet ik natuurlijk een beetje kracht terughebben en daar ga ik mijn best voor doen. Ik geloof dat dit ook in het voordeel van mijn herstel kan werken.

Ik ga nu weer enkele dagen ofline

gr Ton

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Petrolhead Tom » 13 mei 2014, 14:32

Sterkte Ton! Zet hem op! :D

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12542
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Downforce Hans » 13 mei 2014, 14:37

Het geopperde idee om Malmedy af te huren lijkt me wel wat..........zou dat te regelen zijn?

Grtz, Hanz06

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Petrolhead Tom » 13 mei 2014, 14:40

Downforce Hans schreef:Het geopperde idee om Malmedy af te huren lijkt me wel wat..........zou dat te regelen zijn?

Grtz, Hanz06
Ongetwijfeld. Moet voor Peter toch een koud kunstje zijn? Ik denk dat de Nurburgring lastiger is.

ErikS
Berichten: 18510
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door ErikS » 14 mei 2014, 08:24

Ik doneer ook pleuro's voor Malmedy.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door MX5T » 24 mei 2014, 16:21

Peter Tunissen schreef:Als ik het geld voor de Ringmazda had liggen, was je hem nu kwijt geweest.
Als je me een richtprijs door kunt sturen, kan ik misschien nog wel wat kwartjes gaan tellen en kom ik binnenkort wel in de buurt? Dat zou overigens ook inhouden dat hij sowieso op elke DF circuitdag voor je klaar staat als je wat rondjes wil knallen. :thumbup:
Inmiddels is Peter langsgeweest om de projectauto in ogenschouw te nemen. De richtprijs is genoemd en kan het kwartjes-tellen door Peter beginnen.
Ik ben benieuwd of dat lukt. Ondertussen gaat de afwerking van de werklijst gewoon door met nog steeds als doel om op di 10 juni een APK gekeurde, uitgelijnde en gerolde MX-5T klaar te hebben voor de proefrit door Peter en uiteraard mijn testritten, hopelijk met gezelschap van L@urens, om de auto optimaal te hebben voor de trackday op 14 juli op de Ring.

Ik heb in het behandelingsprogramma de 10e juni vrijgehouden.
Zoals het er nu inmiddels uitziet nemen de kansen op herstel toe maar is er nog een behoorlijke weg te gaan met een aantal zware (en kostbare) operaties.
In ieder geval is mijn gewicht gedurende de afgelopen weken weer van 62,4kg toegenomen naar 65,9 dus dat gaat ook de goede kant op (met af en toe een terugval) en hoop ik achter het stuur te kunnen kruipen met 69 kg in de zetel. Het lopen wil nog niet echt vlot maar ik kan in ieder geval weer een stuk verder dan 50 meter wandelen als het niet te snel gaat. Zelfs een aantal haren op mijn hoofd hebben het lentegevoel en hebben de kop weer opgestoken :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Luco » 24 mei 2014, 16:38

Ik lees dit nu pas *schaam*

Heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Tom van H. » 26 mei 2014, 14:30

Goede berichten Ton, fijn om te lezen! :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13330
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Tristan » 26 mei 2014, 14:37

Luco schreef:Ik lees dit nu pas *schaam*

Heel veel sterkte.
+1

Ook heel veel sterkte. Heb helaas vorige week afscheid moeten nemen van een familielid waarbij 14 dagen ervoor kanker (bot, long en nieren) vastgesteld werd. Mijn zusje heeft ook deze ziekte (vooralsnog) overwonnen, positief denken is misschien wel het belangrijkste naar een genezing en/of herstel.

Heel veel succes.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door MX5T » 07 jun 2014, 21:32

MX5T schreef:Ondertussen gaat de afwerking van de werklijst gewoon door met nog steeds als doel om op di 10 juni een APK gekeurde, uitgelijnde en gerolde MX-5T klaar te hebben voor de proefrit door Peter en uiteraard mijn testritten, hopelijk met gezelschap van L@urens, om de auto optimaal te hebben voor de trackday op 14 juli op de Ring.
Inmiddels is de werklijst bijna volledig afgewerkt en is de auto uitgelijnd en voorzien van verse APK. Rollen zat er op deze korte termijn niet in maar Maurice kan voldoende via de laptop inregelen en kan op de trackday nog verder aanpassen tijdens het rijden.

Helaas kreeg ik bericht van L@urens dat zijn versnellingsbak meer schade had dan enkele loslopende bouten en reperatie voor dinsdag zou niet meer lukken wat erg jammer is want ik had me verheugd om samen wat ronden te rijden.

Hopelijk is het droog weer want op nat gaat het hem niet worden met deze banden. Ik ben er enkel in de ochtend omdat de huurambulance weer op tijd ingeleverd moet worden en ik woensdagochtend al weer om 05.00 uit de veren moet om naar Hamburg te rijden voor behandeling.

Het target van 69 kg lichaamsgewicht ga ik niet redden en hoop dat ik 65 kg op de schaal krijg. Er waren weer enkele dagen waar de misselijkheid roet in het eten gooide bij wijze van spreke.

Op weg naar de APK over de weg had ik het geluk om door de politie van de autoweg geplukt te worden. Volgens de heren reed ik met een circuitauto over de openbare weg en was er geen mrb betaald en zou de auto niet verzekerd zijn en geen apk hebben. Verzekerd was die wel en omdat hij geschorst was mocht ik volgens de website van de RDW op de dag van de apk keuring van de stallingsplaats naar het keuringstation rijden met de geschorste auto mits er aantoonbaar was dat er een keuringsafspraak was voor die dag, wat ook zo was.
De heren hadden 45 minuten nodig om na te trekken dat de auto verzekerd was en dat er een keuringsafspraak was maar dat er met een geschorste auto die dag over de weg mocht worden gereden konden ze na navraag bij de belastingdienst niet bevestigen. De belastingdienst had hen geïnformeerd dat enkel met een ééndagskenteken gereden mocht worden. Onhandig weer allemaal.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Hielke » 07 jun 2014, 23:17

Domme gasten van de belastingdienst. Het staat allemaal keurig vermeld op hun eigen website.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door L@urens » 08 jun 2014, 18:42

Ik kom met je spelen in de Z3 van Peter.
De bak is gaar, vooral 1 en 2. Tandjes eraf.
Dat wordt dus flink minder koppel onderin tunen...

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door MX5T » 11 jun 2014, 20:28

L@urens schreef:Ik kom met je spelen in de Z3 van Peter.
Volgende keer toch een snellere auto bij Peter huren. Met de straatsportbandjes van Kumho, hoe breed ook, kun je niet tegen de grip op van de R888. Dan ook nog 200 kg meergewicht en 190 pk minder maakt het onmogelijk om bij elkaar in de buurt te rijden. De 2.09 met de Z3 zijn dan ook wel zo'n beetje de limiet op de baan zoals die er gisteren bijlag.

Ik zelf kwam niet verder dan een 2.01,7 (0,8 sek. sneller dan vorig jaar). De auto kon meer maar ik kon het er niet uithalen. De conditie liet te wensen over. Na 3 a 4 rondjes was ik gaar. Ik had de nacht van tevoren slechts 4 uurtjes geslapen in het hotel (de badkamerafzuiger maakte een teringherrie en kon pas om 02.00 uitgeschakeld worden en om ca 06.00 begonnen de kippen bij de buren aan hun ochtengekrakeel. Zo'n dag blijkt een zodanige inspanning te zijn dat toen ik om ca 18.00 op bed lag enkele keren moest braken en de volgende dag dan ruim 2 kg blijk te zijn afgevallen (die dag vanwege het zwakke gevoel in de maag niets gegeten, enkel wat gedronken)
De volgende keer dat ik nog achter het stuur kruip heb ik voor mezelf als voorwaarde gesteld dat ik minstens 68 kg moet wegen en een goede nachtrust moet hebben genoten.

De verkoop van de MX-5T is nog in beraad bij enkele mensen die overwegen om als groepje de auto te kopen.
Het rijgedrag van de auto was voorbeeldig zoals ook L@urens na enkele ronden kon bevestigen.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3840
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Emiel » 11 jun 2014, 20:44

Wat een held :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Riceaux » 11 jun 2014, 20:56

Ton, ik ken je verder niet. Maar wat ga jij ontzettend dapper met deze ziekte om als ik dit zo lees.
Zijn de behandelingen puur levensverlengend of kan er weer een stabiele situatie ontstaan?
Met dit soort kanker behandelingen heb ik geen ervaring. Maar ik weet wat een operatie om kanker te verwijderen met je doet. Echt diep respect voor je! :thumbup:

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door MX5T » 12 jun 2014, 17:06

Riceaux schreef:Zijn de behandelingen puur levensverlengend of kan er weer een stabiele situatie ontstaan?
De behandelende artsen noemen het nog steeds een palliatieve behandeling maar proberen wel een stabiele situatie te bereiken.
Voor mij zou levensverlengend, mits met behoud van levenskwaliteit al een mooi resultaat zijn.
Met dit soort kanker behandelingen heb ik geen ervaring. Maar ik weet wat een operatie om kanker te verwijderen met je doet.
Ik heb jouw topic ook gevolgd en jij hebt de nodige ervaring kun je wel stellen :) .
Ik ben inmiddels sinds februari zo'n 10 keer onder narkose behandeld voor uiteenlopende problemen gerelateerd aan de kanker of als bijwerking of bij-effect. De nasleep van met name de chemo en tumorbehandeling zijn het meest belastend omdat je daar nog weken last van hebt. Van de botbreuk in mijn bovenbeen heb ik nu na 3 maanden nog behoorlijk last omdat de pees nog niet soepel over/langs de gammanagel onderdelen gaat. Hopelijk brengt de fysiotherapie hier verandering in en wordt ook de bloeddoorstroming in het rechterbeen (trombose als bijwerking na een operatie) ook gaandeweg verbeterd.
Volgende week wordt een PET / CT scan uitgevoerd en kan bij benadering vastgesteld worden in hoeverre de behandelingen resultaat hebben opgeleverd en wat er nog allemaal dient te gebeuren.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door MX5T » 31 jul 2014, 15:33

Een tijdperk werd voor mij vandaag afgesloten. Door Peter werd de MX-5T opgehaald en gaat uiteindelijk weer gebruikt worden waar die voor bedoeld werd: hard over het circuit rijden
Peter heeft mijn zoon Ivar gevraagd om de auto te besturen tijdens de bijrijder-rondjes in de nabije toekomst wat natuurlijk erg leuk voor hem is.

Of ik zelf nog achter het stuur kom is twijfelachtig. Het gaat op het moment behoorlijk slecht met me omdat ik sinds mijn laatste operaties (10 juli lokale chemo en 15 juli plaatsing stent in slokdarm) er niet meer in slaag om in gewicht toe te nemen, sterker nog ik blijf gewicht verliezen en dat is niet goed, verre van. Mijn lichaam begint de afbraak van de spieren ook te voelen en maakt dat kenbaar door pijnsignalen in rug, benen, bekken. Als ik er niet in slaag om dit proces om te keren dan kon het wel eens heel snel afgelopen zijn met me. Door de stent kan voedsel de slokdarmtumor weer passeren echter dan moet je niet continue misselijk zijn. Zelfs de sondevoeding vormt door de misselijkheid vaak een probleem. Ik heb nu medicatie die ik aan de sondevoeding toevoeg maar of het werkt moet ik nog afwachten, ik hoop op het beste maar kan de ogen natuurlijk niet sluiten voor de realiteit. We gaan het zien, maar zo is de lol er wel af.
Ik heb de afgelopen maanden mogen ervaren dat ik enkele hele goede vrienden en bekenden om me heen heb die me, ieder op hun manier, enorm steunen in woord en daad. Dat heeft mij enorm geholpen in mijn strijd.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3840
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Emiel » 31 jul 2014, 15:57

De manier waarop je het omschrijft vind ik heldhaftig.
Maar ik word er wel stil van om eerlijk te zijn.
Veel kracht toegewenst de komende periode.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8219
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Peter Tunissen » 31 jul 2014, 19:35

Vandaag dus even met de Ringmazda op pad gemogen.
Echt diep respect voor wat voor auto dit geworden is met alle engineering kennis en expertise van Ton (en Maurice).
Ik heb wel eens in snellere auto's gereden, maar tot 160km/u vliegt deze auto echt (vanwege zijn lage gewicht vooral), maar wat echt ontzettend knap is, is dat de auto evengoed zo'n ontzettend toegankelijk snelheidspotentieel heeft en dat in iedere versnelling. Hij is nooit eng, hij bijt niet, maar geeft integendeel juist heel veel vertrouwen en lijkt continu tegen je te zeggen: kom nou maar op, het kan nog wel iets sneller.

Ton, bedankt voor de uitgebreide toelichting en specificaties en we gaan heel erg goed op je kindje passen!
Heel veel geluk en sterkte de komende tijd en hopelijk kunnen we hem nog een keer voor je klaar zetten op Zandvoort!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door GTRene » 31 jul 2014, 20:18

knappe uitleg van Ton, sterk om ook te lezen dat je een realist bent, dat is ook wel verstandig, al is het niet altijd leuk natuurlijk.
laten we hopen dat de tijd die je nog hebt je niet veel pijn geeft, das maar niks.

mooi te lezen dat je kar in goede handen is, wordt ie nog goed gebruikt. :df:

sterkte and keep us posted zolang het nog gaat.

gr, René

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Hielke » 31 jul 2014, 22:02

Sterkte Ton.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4044
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door Spijkerhard » 01 aug 2014, 20:55

Sterkte Ton... Houd moed, al lijkt het soms tegen beter weten in... :(

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: MX-5T / BtG 7.51,7

Bericht door @iko » 16 aug 2014, 16:16

Sterkte Ton.
n.b. Je hebt me op mijn eerste DF trackday in 2007 instructie gegeven op CPZ. Daar heb ik nog steeds plezier van :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 8 gasten