Gezocht: poetser/cleaner

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Nutkees » 18 mar 2013, 10:42

Weet iemand eigenlijk nog een goede autopoetser in Noord-Holland noord?

Wil de Viper eens goed onderhanden laten nemen en misschien ook nog 3 andere auto's.

Enig nadeel is dat ik de Viper nooit ergens achterlaat, dus het moet echt in de buurt zijn OF men kan het in mijn eigen werkplaats doen.

Ik ben op zoek naar een detailer die ervoor zorgt dat ik de viper na het rijden gewoon weer snel schoon kan spuiten. Iemand op DF had het ook over een nieuw middel wat hem heel goed bevalt.

Dacht dat het Ferdi of Mbitious was, maar kan dat topic nergens meer vinden.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Richardt. » 18 mar 2013, 10:46

Je bent waarschijnlijk op zoek naar het woord/merk "C Quartz" ;)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 18 mar 2013, 10:50

Om ervoor te zorgen dat vuil niet zo goed hecht, moet er een synthetische sealant en daar bovenop een showwax op basis van carnauba worden aangebracht. Of je kiest voor lakverzegeling maar dat is natuurlijk wat duurder.

Van waar in Noord-Holland ben je? Mag gerust via PM.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Nutkees » 18 mar 2013, 11:12

Ik woon in de buurt van Schagen..

Mag best iets kosten natuurlijk.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Eric H » 19 mar 2013, 12:27

Omdat als je een auto serieus detailt je tussen de 10 en de 20u bezig bent. Dat weet ik uit eigen ervaring.
Klopt, ik reken er ook een vol weekend voor.
Ben dan echt twee dagen bezig van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Veel hangt trouwens ook af van de auto natuurlijk.

Jussi schreef:Om ervoor te zorgen dat vuil niet zo goed hecht, moet er een synthetische sealant en daar bovenop een showwax op basis van carnauba worden aangebracht. Of je kiest voor lakverzegeling maar dat is natuurlijk wat duurder.
Ik seal eerst de lak, en vervolgens gaan er twee wax-lagen overheen.
Eerst een liquid wax ( Meguiars NXT ) en vervolgens een Carnauba wax.

Geloof me, een autootje poetsen is geen middagje werk.
Mensen die beweren dat ze dit wel kunnen leveren half werk.
Mensen die een auto volledig poetsen ( en op de goede manier ) en daar minder dan € 200,- voor vragen zijn een dief van hun eigen portemonnee.

( of ze vinden het gewoon echt echt, echt, echt, heel leuk om te doen, en ze hebben geen vrouw/vriendin/vriend/hond/hobby's )

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Gerwin Ring » 20 mar 2013, 00:15

Luca schreef:Steve zit ong 20 min van mijn woonkamers. Perfecte optie dus!

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Steve?

In het voorjaar snel dan een afspraak maken.
Hi Luca,

Steve doet sinds een jaar of 4 al onze auto's. Van eenvoudige poetsbeurten tot full-stop detailing. Hij gaat zo ver als je wilt. Hij gaat zelfs met een klein tolletje in de rvs uitlaten van de CSL's zodat die er niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant als nieuw uit zien.

Dus van mij een warme aanbeveling.

Groet gerwin

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Xave30 » 20 mar 2013, 00:31

Zelfde Steve?? Ik denk het niet....

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Gerwin Ring » 20 mar 2013, 00:45

Xave30 schreef:Zelfde Steve?? Ik denk het niet....
steve van balen / driven2shine bedoel ik

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Xave30 » 20 mar 2013, 00:51

Duidelijk. :D

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Luca » 13 sep 2013, 16:34

Ondanks dat ik destijds op zoek was naar een "poetser" heb ik mijn schoonvader geadviseerd om zijn 330i 3-serie van 2009 naar driven2shine te brengen.

De auto wordt geheel gedaan. Binnen en buiten ( was ook echt hard nodig)

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. (zwarte BMW / licht interieur)

Als het resultaat goed is wil ik de gti ook winter klaar laten maken.

Maandag is de BMW klaar.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 13 sep 2013, 16:54

Gezien de GTI nog nieuw is en handgewassen, kan je makkelijk zelf een coating aanbrengen. Hoef je de poetser niet voor te betalen.

kc85
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 okt 2008, 15:10

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door kc85 » 13 sep 2013, 20:03

Hoho,,, ook een " Nieuwe" auto heeft al een tijd buiten gestaan of op en onder de trein of vrachtwagen.
Je wil niet weten wat er al vast gevreten zit aan de lak.
Zaken als hars,ijzer deeltjes ,vogelpoepies.
Zou als je een of ander bescherming wil aanbrengen eerst goed laten reinigen en ja,,daar komt "kleien"
vaak om de hoek kijken.

Mvg Martin

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door matthyssie » 13 sep 2013, 22:41

Ik weet evt wel een poetser/polijster in Friesland. Hij wil evt op locatie komen, mits z'n reiskosten vergoed worden. Hij doet het hobbymatig en is een groot autoliefhebber. Is niet snel tevreden en dat is te zien in het resultaat. :love: Daarnaast is hij absoluut niet duur.

Indien interesse, stuur me even een pb en ik geef je z'n gegevens. :thumbup:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 16 sep 2013, 21:48

kc85 schreef:Hoho,,, ook een " Nieuwe" auto heeft al een tijd buiten gestaan of op en onder de trein of vrachtwagen.
Je wil niet weten wat er al vast gevreten zit aan de lak.
Zaken als hars,ijzer deeltjes ,vogelpoepies.
Zou als je een of ander bescherming wil aanbrengen eerst goed laten reinigen en ja,,daar komt "kleien"
vaak om de hoek kijken.

Mvg Martin
Klopt.

Maar voor die ijzerdeeltjes heb je al een groffe klei nodig en dat veroorzaakt "marring". Om die marring dan weer te herstellen moet er gepolijstt worden.

Een coating aanbrengen zal nu zeker nog lukken. En dat kan je zelf ipv door de poetser te laten doen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door JP » 16 sep 2013, 21:52

Jussi schreef: Maar voor die ijzerdeeltjes heb je al een groffe klei nodig en dat veroorzaakt "marring". Om die marring dan weer te herstellen moet er gepolisjt worden.
Marring is toch als er te weinig lubricant gebruikt word bij het kleien? Voor die ijzerdeeltjes kun je ook Iron-x gebruiken.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 17 sep 2013, 21:08

JP schreef:
Jussi schreef: Maar voor die ijzerdeeltjes heb je al een groffe klei nodig en dat veroorzaakt "marring". Om die marring dan weer te herstellen moet er gepolisjt worden.
Marring is toch als er te weinig lubricant gebruikt word bij het kleien? Voor die ijzerdeeltjes kun je ook Iron-x gebruiken.
Marring is gewoon een synoniem voor lakbeschadiging. Swirls zijn een specifiek type van lakbeschadiging. Een groffere klei laat altijd marring sporen na. De reden hiervoor is dat de groffere structuur dieper vuilzittende deeltjes lostrekt en je die over het oppervlak strijkt. Je mag gerust zijn dat je na het gebruik van een groffere klei de sporen zal moeten weg polijsten.

Iron X trekt niet alle vuilzittende deeltjes los en je oppervlak zal niet zo glad worden. Daarbij moet je er al bijhoorlijk veel van gebruiken wil je de hele auto ermee doen.

Gewoon beginnen met een lichte klei.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Luca » 18 sep 2013, 20:15

Bmw 330i van mijn schoonvader nog niet in het echt gezien maar wel de foto's op de site (Facebook) bekeken. Ziet er top uit!!

Schoonvader was ook super tevreden. Nu is pas te zien hoeveel beschadigingen op de auto zitten die geen poetser kunnen oplossen.

Interieur is ook super schoon. Moest ook echt gebeuren.

Zaterdag even in het echt bekijken.

Gebruikersavatar
Archiebald
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:22

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Archiebald » 19 sep 2013, 14:15

Voorkomend uit m'n hobby ben ik ook auto's gaan poetsen voor anderen.

Ik ben absoluut geen prof, maar meer een goed bedoelde amateur. Al haal ik wel goede resultaten als ik dat mag zeggen van mezelf. De link onder de eerste zin is naar m'n facebook pagina waar diverse auto's op staan welke door mij gedaan zijn.

Woonplaats is vlakbij Amsterdam. Maar ik kom op locatie. Simpelweg omdat er bij mij geen mogelijkheid tot detailen is.

Meestal hanteer ik een uurprijs van 15,- ex eventuele reiskosten (als het meer als 75km heen+terug is)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Jussi » 19 sep 2013, 21:57

Archiebald schreef:Voorkomend uit m'n hobby ben ik ook auto's gaan poetsen voor anderen.

Ik ben absoluut geen prof, maar meer een goed bedoelde amateur. Al haal ik wel goede resultaten als ik dat mag zeggen van mezelf. De link onder de eerste zin is naar m'n facebook pagina waar diverse auto's op staan welke door mij gedaan zijn.

Woonplaats is vlakbij Amsterdam. Maar ik kom op locatie. Simpelweg omdat er bij mij geen mogelijkheid tot detailen is.

Meestal hanteer ik een uurprijs van 15,- ex eventuele reiskosten (als het meer als 75km heen+terug is)
Ik vraag me altijd af wat de poetsers die op locatie komen, doen wanneer de job meer dan 10 uur in beslag neemt.

Gebruikersavatar
Archiebald
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:22

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Archiebald » 20 sep 2013, 08:17

Doorgaan tot de auto achter te laten is. De stap waar je mee bezig bent afmaken dus en een 2e dag terug komen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door HJ2 » 26 sep 2013, 10:00

DF is geografisch niet eerlijk ingedeeld.

Leuke ritten zijn altijd ver weg van regio haaglanden (behalve de z.g. tunnelruns :df: )
Leuke spullen altijd ver weg te koop, en nu verschuilen die poetsers zich ook al voor het vijandige westen!

Ik zoek in de regio Rotterdam / Den-Haag een poetser die een Saab 9-5 Aero verkoopklaar kan poetsen.
Met name het crème kleurige leer kan wel wat aandacht gebruiken want dit is erg vies.

Verder Koplampjes polijsten en de ergste plekken van de lak polishen zodat het geheel weer een stuk strakker oogt en de naadloos onderhouden techniek weer eer aandoet. E.e.a. hoeft niet tot op het detail perfect overigens.

Wie moet ik daarvoor hebben?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Steven N. » 26 sep 2013, 10:14

Als dit toch al als iets meer "algemeen poetstopic" kan worden bestempeld heb ik ook nog even een vraag.

Mijn E36 zit qua lak aan beide zijkanten ook vol met remstof van Carbone Lorraine RC6 blokken. Dit zal er (hopelijk) op zitten en niet er in, maar hoe is dit te verwijderen? Eventueel laten doen door een poetser hier is ook een optie.

Mag/kan via PM, woon in Friesland

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door allen » 26 sep 2013, 10:17

http://www.carclean.nl/product/CarPro/I ... 500_101833" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door Fabian » 26 sep 2013, 10:53

Precies, het loopt er dan gewoon vanaf. Werkt echt top!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gezocht: poetser/cleaner

Bericht door GTRene » 26 sep 2013, 11:14

dat spul is dus gewoon veilig voor de lak? zo te lezen wel...
en zo te lezen vrij makkelijk te gebruiken, in meeste gevallen hoef je niet eens te borstelen/vegen maar alleen er op spuiten en in laten trekken en afspoelen?
klinkt als leuk spul voor sommige klusjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, bleu_dust, jvb, maurizio en 43 gasten