Pagina 1 van 5

[22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 16 jan 2013, 11:55
door Peter Tunissen
Afbeelding

Op vrijdag 22 en zaterdag 23 februari organiseert Driving Fun voor de 5e keer een circuitdag op het TT circuit van Assen.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dagen ziet er als volgt uit:
22-02 08:00 - 09:00 - Inschrijven
22-02 09:00 - 17:00 - Open pitlane rijden
23-02 09:00 - 17:00 - Open pitlane rijden

Prijs
Deelname aan de beide hele dag kost €700 per auto.
Hierbij inbegrepen is 50 minuten instructie van Jaap van Lagen (Jaap rijdt met je mee en desgewenst zelf), Laurens de Wit (Laurens rijdt met je mee en desgewenst zelf) of Andre de Vries i.c.m. Albi Engineering (Andre rijdt zelf een aantal rondjes in je auto, waarna je je eigen datalogging gegevens kunt vergelijken met die van Andre om zo te zien waar je nog tijd kunt winnen).
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.
Deelname aan één dag kost €375 per auto.
Hierbij zit dan geen instructie inbegrepen.

Voor deelnemers zijn desgewenst overnachtingsmogelijkheden bij Hotel van der Valk in Assen tegen een gereduceerd tarief. Hierover wordt u bij uw inschrijving geïnformeerd.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
De eerste motorraces werden al in 1925 in de omgeving van Assen georganiseerd, maar het zou nog tot 1955 duren vooraleer er een permanent circuit kwam. Dit circuit is in de loop der jaren meerdere malen aangepast en ingekort. Het huidige parcours dateert van 2006.
Het circuit is vooral bekend van de vele motorraces die er georganiseerd worden en is ieder jaar het toneel van een MotoGP raceweekend.
Het ronderecord bij de tweewielers staat op naam van Valentino Rossi die in 2009 zijn Yamaha in een tijd van 1.36.025 op pole position zette. Het absolute ronderecord staat op naam van Sebastian Bourdais die in 2007 in zijn Newman-Haas Champ Car een tijd van 1.18.765 op de klokken zette.

Rondje Assen
Assen is vooral bekend als motorcircuit, waardoor de uitloopzones erg ruim zijn en het asfalt in topconditie verkeert en erg veel grip heeft. Na start-finish volgt de Haarbocht, een vrij simpele haakse rechterbocht. Belangrijk is om hier de complete breedte van het circuit inclusief de curbstones te gebruiken. De volgende bocht, Madijk, is eigenlijk nauwelijks een bocht. Gebruik de curbstones aan de binnenkant van het circuit helemaal. Wat volgt is de meest lastige combinatie van het circuit, de Ossebroeken en Strubbe. Deze rem je relatief laat aan en je kunt hier remmend de bocht insturen. Het gedeelte naar rechts heeft een dubbele apex. Dit houdt in dat je de bocht heel erg vroeg instuurt, binnen komt, de auto vervolgens weer naar buiten laat lopen en tegen het einde van de bocht weer naar binnen komt. Bij het uitkomen van de Ossenbroeken laat je de auto niet verder naar links lopen dan tot het midden van het circuit om de Strubbe nog goed in te kunnen sturen. Deze bocht knijpt enorm, dus laat insturen en lang wachten met gas geven is hier het devies. De exit-snelheid is wel enorm belangrijk, omdat er een lang recht stuk naar de Ruskenhoek volgt. Dit is weer een echte bocht. De curbstones aan de binnenkant kunnen zowel rechts als links meegenomen worden. Voor een goede rondetijd is het belangrijk om niet teveel snelheid eruit te remmen en de auto veel te laten rollen. De Stekkenwal die volgt is weer een redelijk simpele haakse bocht, waarin vooral tijd te winnen is door de curbstones in zijn geheel mee te nemen. Dit geldt eveneens voor de haakse linker bocht, de Bult, die daar weer op volgt. Meteen daarna komen twee rechter bochten, Mandeveen en Duikersloot. Als je de goede lijn te pakken hebt, kun je deze twee bochten met een vrijwel gelijkblijvende stuuruitslag nemen en ook voor deze bochten geldt weer dat je (op droog) de curbstones in zijn geheel mee dient te nemen. Volgas via de Meeuwenmeer (wederom de curbstones meenemen) en de Hoge Heide komen we vervolgens op de Ramshoek af, een bocht waar de mannen van de jongens gescheiden worden. Voor beginners is het aan te raden om voor deze bocht even te remmen om zo eerst hun lijn te perfectioneren. Indien dit goed gaat, kan er langzaam toegewerkt worden naar niet meer remmen, maar alleen maar even gas liften voor het insturen. Voor de echt ervaren rijders is het mogelijk om deze bocht volgas te nemen. De curbstones aan de buitenkant van het circuit kunnen meegenomen worden. Meteen na de Ramshoek moet er hard geremd worden voor de Geert Timmer bocht. Probeer de auto door het eerste gedeelte naar rechts veel te laten rollen en in het tweede gedeelte het stuur zo vroeg mogelijk weer recht te zetten en zo vroeg mogelijk weer gas te geven. Dit is een bocht waarbij je achteraf bijna steeds denkt: dat had harder gekund, Op het rechte stuk laat je de auto vervolgens rustig naar links lopen, op naar de volgende ronde op het TT circuit!



Belangrijk op Assen
* Voor het neerzetten van een goede ronde is het op Assen belangrijk om op veel plaatsen de curbstones te gebruiken. In de regen kunnen deze echter spekglad worden. Aan de binnenkant van het circuit kunnen ze dan soms wel nog gebruikt worden, maar aan de buitenkant is dit ten zeerste af te raden. Hou dus rekening met wisselende weersomstandigheden en pas je lijnen hier op aan!

* Assen is ontworpen als motorcircuit, waardoor de uitloopzones enorm groot zijn. Deze zijn echter ook veelal van gras. De te bereiken snelheden liggen op sommige plaatsen hoog en met name in de regen kan het gras spekglad zijn en een auto nauwelijks afremmen, waardoor het toch nog mogelijk is om schade te rijden. Waak dus voor een vals gevoel van onschendbaarheid, met name in de regen.

* Op Assen geldt een strenge geluidslimiet van 97dB. Wie hier te vaak of te ver overheen gaat, kan een zwarte vlag krijgen en door het circuit uitgesloten worden van verdere deelname aan het dagprogramma.

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i - vrijdag & zaterdag - betaald
2. Jacques Verdier - Porsche 993 - vrijdag & zaterdag
3. Ruud Poels - Porsche 996 GT3 RSR / 964RS - vrijdag & zaterdag - betaald
4. Harrie Willems - Porsche 944 S2 - vrijdag & zaterdag - betaald
5. Pepijn van Willigenburg - Peugeot 306 GTI - vrijdag & zaterdag - betaald
6. Jan-Jaap van de Velde - Peugeot 205 RFS - vrijdag - betaald
7. Stef Stassen - Renault Clio RS - zaterdag - betaald
8. Bernhard Rozema - BMW E36 325i - zaterdag**
9. Hans Wolters - Porsche 935K3 - vrijdag & zaterdag - betaald
10. Andre de Vries - BMW 1M - vrijdag & zaterdag - betaald
11. Joost - Renault Megane RS - zaterdag**
12. Cretino - Honda S2000 - vrijdag** - betaald
13. EdB - ? - zaterdag**
14. Ekris Motorsport - BMW E92 M3 GT4 - vrijdag*
15. Arnoud - ? - zaterdag**
16. Ulco Hueting - VW Golf GTD - vrijdag**
17. Arjen Heeck - Westfield - vrijdag**
18. Piet Warmerdam - BMW E36 M3 - zaterdag
19. Tinus_TDI - Seat Ibiza - vrijdag
20. Roemer Hoornenborg - Peugeot 205 RFS - vrijdag - betaald
21. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag*
22. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag**
23. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag**
24. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag**
25. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag**
26. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag
27. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag
28. Koopman Racing - BMW E36 325i - zaterdag
29. jos_br - VW Golf TDI - vrijdag & zaterdag
30. Tonny van Essen - VW Golf TDI - vrijdag & zaterdag
31. henno boenink - Seat Ibiza TDI - zaterdag
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 25 jan 2013, 19:23
door Peter Tunissen
Zo, we dachten, we beginnen het nieuwe jaar meteen maar goed... :df: :mrgreen:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 26 jan 2013, 19:15
door Joost
Als het meezit op de zaterdag aanwezig.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 26 jan 2013, 20:19
door jos_br
Tja, weer een beetje bijspijkeren en rijden na een te lange tijd. meteen twee dagen!!

Jos.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 27 jan 2013, 10:15
door Peter Tunissen
We gaan er ook een mogelijkheid aan vast plakken om je racelicentie te halen deze twee dagen... :df:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 28 jan 2013, 22:47
door @iko
Peter Tunissen schreef:We gaan er ook een mogelijkheid aan vast plakken om je racelicentie te halen deze twee dagen... :df:
Leuk idee :thumbup: Assen is een mooi circuit om je licentie te halen. Moeten toch wel een paar DFers voor te porren zijn.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 28 jan 2013, 23:29
door GTRene
Assen is zeker leuk rijden :df:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 30 jan 2013, 11:04
door mdbijl
Even voor mijn begrip, hoeveel auto's mogen er tegelijk op de baan? Kan ik uit de opening post afleiden dat er max 20 plaatsen zijn (en er nog geen aanmeldingen zijn)?

Aangezien ik een langzamere deelnemer (Peugeot 106 1.6 Rallye) en zuinig op mijn (straat )auto ben hangt mijn deelname af van de hoeveelheid snelle auto's op de baan of de mogelijke beschikbare straatsessies. Ik wil niet continu in mijn achteruitkijkspiegel hoeven te kijken ;-)

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 30 jan 2013, 18:21
door Gert.
Er zijn geen aparte straatsessies tijdens deze dagen.
Bij DF kan je zonder problemen tussen snellere deelnemers rijden.
Gewoon je eigen lijnen rijden en de snellere auto's halen je op een veilige plaats/manier in.
Oh.. en stoor je niet aan de 20, de kans is groot dat er meer komen :D

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 01 feb 2013, 15:47
door Enrico
is het mogenlijk om 1/2 dag te rijden? zit met wat cashflo problemen op dit moment, maar zou graag een keer op Assen willen rijden. Anders wacht ik op een andere evenement....

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 09 feb 2013, 21:50
door Joost
Dat zou voor mij ook ideaal zijn, halve dag (zoals de voorgaande jaren ook altijd mogelijk was).

Kan ik 's ochtends op een normale tijd weg, en 4 uur rijtijd is voor mij meer dan genoeg.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 09 feb 2013, 22:07
door Erik dB
Same here, logistiek kan het wel maar een hele dag hoeft van mij echt niet.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 10 feb 2013, 00:01
door Rnd
Hier nog eentje. Assen is voor mij een behoorlijk stuk rijden en een half dagdeel komt dan beter uit. Half dagdeel rijtijd is echt wel voldoende voor mij.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 10 feb 2013, 18:32
door martijn kool
en hier nog 1 die voorkeur heeft voor een halve dag.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 10 feb 2013, 21:50
door Cretino
@Peter: gaan er ook halve dagen komen? Zeg vrijdagmiddag?

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 10 feb 2013, 21:56
door Petrolhead Tom
Cretino schreef:@Peter: gaan er ook halve dagen komen? Zeg vrijdagmiddag?
Hij leeft nog! :D :thumbup:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 10 feb 2013, 22:44
door jos_br
.....of anderhalve dag rijden ??

Jos. :beer:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 11 feb 2013, 21:12
door Peter Tunissen
Ik kom hier morgen even via PB op terug voor iedereen.
Maar regel maar alvast vrij... :df: ;)

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 11 feb 2013, 21:24
door Joost
Top :thumbup: .

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 13 feb 2013, 15:06
door Peter Tunissen
Alle mensen die in dit topic gereageerd hebben, hebben inmiddels een PB van me gekregen.
Als er nou nog mensen zijn die twijfelen en die liever een halve dag zouden rijden, bel me even (op 06-50212847) of stuur een mailtje naar peter@driving-fun.com en dan kijken we wat er te regelen is. :df:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 13 feb 2013, 18:55
door hanske
Onder het mom.........................twee halve maakt ook een hele. (en iets meer zelfs :whistle:)

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 13 feb 2013, 19:00
door GTRene
goed initiatief :thumbup:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 13 feb 2013, 19:06
door Peter Tunissen
hanske schreef:Onder het mom.........................twee halve maakt ook een hele. (en iets meer zelfs :whistle:)
Precies... ;)
Maar kwam jij ook rijden dan? :df:

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 13 feb 2013, 19:25
door hanske
Peter Tunissen schreef:Maar kwam jij ook rijden dan? :df:
Hahaha, dank voor de uitnodiging. Auto staat er (almost) klaar voor, ben nog aan het twijfelen.
Vrijdag ochtend moet ik nog een beetje werken voor mijn geld maar dacht er misschien over om dan alsnog die middag naar de andere kant van de wereld te rijden om na een hotelletje (5 sterren vd Valk met kersje op de appelmoes) zaterdag mee te rijden.

Laat het nog wel weten, zal een last-minut beslissing worden ben ik bang.

Re: [22&23-02-2013] DF @ Assen deel V

Geplaatst: 13 feb 2013, 19:37
door Peter Tunissen
Auto's zijn gemaakt om te rijden! :df:
En wij zitten ook al met een hele groep in die kers op de taart, euhm, appelmoes, dus dat wordt sowieso een klein feestje daar. :beer: