Pagina 1 van 9

[13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 15 jan 2013, 18:01
door Peter Tunissen
Afbeelding

Op dinsdag 13 augustus organiseert Driving Fun voor de 1e keer een circuitdag op het Bilster Berg Drive Resort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven
09:00 - 09:30 - Sessie 1 - slow street
09:30 - 10:00 - Sessie 1 - fast street / slow race
10:00 - 10:30 - Sessie 1 - fast race
10:30 - 11:00 - Sessie 2 - slow street
11:00 - 11:30 - Sessie 2 - fast street / slow race
11:30 - 12:00 - Sessie 2 - fast race
12:00 - 12:30 - Sessie 3 - slow street
12:30 - 13:00 - Sessie 3 - fast street / slow race
13:00 - 13:30 - Sessie 3 - fast race
13:30 - 14:00 - Sessie 4 - slow street
14:00 - 14:30 - Sessie 4 - fast street / slow race
14:30 - 15:00 - Sessie 4 - fast race
15:00 - 15:30 - Sessie 5 - slow street
15:30 - 16:00 - Sessie 5 - fast street / slow race
16:00 - 16:30 - Sessie 5 - fast race
16:30 - 17:00 - Sessie 6 - slow street
17:00 - 17:30 - Sessie 6 - fast street / slow race
17:30 - 18:00 - Sessie 6 - fast race

Prijs
Deelname kost €290 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Op 27 september 2011 werd begonnen met de bouw van het Bilster Berg Drive Resort. Na een klein jaar was het complex gereed, maar vanwege problemen met enkean le milieuvergunningen, kunnen er pas vanaf 2013 circuitdagen georganiseerd worden.
Het circuit is ontworpen door Hermann Tilke met medewerking van Walter Röhrl en is 4,2km lang. Het kenmerkt zich door blinde bochten en extreme stijgings- en dalingspercentages tot en met 23% en wordt nu al de kleine Nordschleife genoemd.

Rondje Bilster Berg



Belangrijk op Bilster Berg
* De circuitdagen op het Bilster Berg Drive Resort zijn de enige circuitdagen van Driving Fun die niet volgens het open pitlane principe georganiseerd worden. Er zijn drie verschillende sessies, slow street, fast street / slow race en fast race.
Als vuistregel geldt dat slow street bedoeld is voor straatauto's met minder dan 250pk, fast street /slow race voor straatauto's met meer dan 250pk en raceauto's tot 250pk en fast race voor raceauto's met meer dan 250pk.
De organisatie behoudt zich het recht voor om rijders bij te grote snelheidsverschillen in een andere klasse in te delen.

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i (slow street)
2. Simon van Dijk - BMW 328i (fast street/slow race)
3. Bob Zwijgers - Porsche 944S2 (fast street/slow race)
4. Maarten Doeleman - Audi R8 (fast street/slow race)
5. Remco van Keken - BMW M3 (fast race)
6. Marcel H. - Subaru Impreza GTT (slow street)
7. Erminio - Seat Leon Cupra (fast street/slow race)
8. ProfZB - BMW E36 M3 (fast street/slow race)
9. Dolf Dekking - Mazda MX-5 (fast race)
10. Fabian - BMW Z3 Coupé (fast street/slow race)
11. frankv - Porsche 964 (slow street)
12. Knot - BMW Z4 Coupé (fast street/slow race)
13. Jack van Praag - BMW E36 M3 (fast street/slow race)
14. hanske - BMW E36 328i (fast street/slow race)
15. ASW - Porsche 964 (fast street/slow race)
16. Johann Dijkstra - Volvo S60R (fast street/slow race)
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 03 jun 2013, 18:01
door Hans R


Nu met de juiste auto :wink:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 03 jun 2013, 19:07
door Snipe
Ga je ook nog uitvinden hoe een 2-Eleven het daar doet?

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 03 jun 2013, 22:26
door GTRene
dat ding liep wel aardig :df:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 09 jun 2013, 00:22
door Marcel H.
Whoppah, ik heb me ingeschreven voor 'Slow street' met m'n Subaru Impreza GTT.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 24 jun 2013, 17:43
door Knot
http://www.abhd.nl/video/mercedes-a45-amg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 24 jun 2013, 20:28
door GTRene
best een gaaf ding zo in het zwart :df:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 25 jun 2013, 21:29
door MX5T
Welke geluidseisen worden gehanteerd ?

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 25 jun 2013, 22:56
door frankv
Gibt es noch andere hotels in der nähe von Bilster-Berg? Das partner hotel Gräflicher Park hat nur schöne blondinen ins wasser und ein golfcourse. Wenn ich fahren werde, brauche ich nur bed & breakfast und ein parking für eine nacht.

Sorry, even aan het oefenen am Deutsch, om er zin in te krijgen.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 25 jun 2013, 23:07
door Kasteel
Vorige keren in hotel Erika Stratmann verbleven, 200m afstand van bovengenoemde ressort. Goedkoop, prima kamers en afdoende ontbijt. Gaan ook flexibel met late aankomsttijden en vroege vertrekken om.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 25 jun 2013, 23:34
door Fabian
Als ik vrij kan krijgen ben ik erbij.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 26 jun 2013, 11:40
door Peter Tunissen
Gaaf mannen!
Geluidsnormen kom ik nog even op terug, Ton.
Ik zou hier ook niet al te lang wachten met inschrijven, want dit gaat ook redelijk hard, dus het zou zomaar kunnen dat deze dag ook ruim vooraf vol komt te zitten... :df:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 26 jun 2013, 14:22
door ProfZB
Peter,

Graag Erminio en mezelf bijschrijven voor fast street/slow race.

Thanks!

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 26 jun 2013, 20:02
door Knot
Moet ik hier ook haast maken of zitten we nog niet vol? ;)

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 26 jun 2013, 20:17
door hanske
Misschien voortaan wel handig om te vermelden of een trackday DF-only word georganiseerd of in samenwerking met Skylimit, dit puur om teleurstelling bij inschrijving te voorkomen. Van de andere kant weten de meesten wel dat de dagen op de Nordschleife en Spa samen georganiseerd worden met onze Belgische vrienden. :thumbup:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 27 jun 2013, 12:37
door Erminio
Kan ik mooi mijn nieuwe Tarox F2000 schijven met Ferrodo's 2500 blokken eens uitproberen :df:
De geperforeerde Nacionals begonnen toch wel erg te scheuren op de gaatjes :gek: en ze waren zowiezo aan vervanging toe :?

Ik denk dat ik ook maar ga kijken voor een Hotelletje in de buurt, is best wel een stukje rijden :roll:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 27 jun 2013, 12:45
door Downforce Hans
Helaas ben ik dan op vakantie, had er wel bij willen zijn.

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 27 jun 2013, 18:58
door daNpy
Eerste week van mn vakantie :hungry:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 27 jun 2013, 20:25
door L@urens
Zet mij maar op de lijst!

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 28 jun 2013, 09:10
door Fabian
Ik heb me net ingeschreven :)

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 29 jun 2013, 11:35
door frankv
Ik heb me ook ingeschreven. Ik weet nog niet of ik de E30 M3 of de 964 meeneem. De M3 is beter on track, maar de 964 leuker op de rit heen en terug...

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 29 jun 2013, 11:39
door GTRene
keuze hebben is mooi........maar ook knap lastig soms :mrgreen:

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 29 jun 2013, 18:32
door Snipe
frankv schreef:Ik heb me ook ingeschreven. Ik weet nog niet of ik de E30 M3 of de 964 meeneem. De M3 is beter on track, maar de 964 leuker op de rit heen en terug...
Als jij er met je 964 heen rijdt, wil ik best met je M3 achter je aan rijden ;-)

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 03 jul 2013, 11:13
door Knot
Ik kijk vandaag ook even of het lukt met vrij/oppas etc...

Denk dat het meer wat voor mijn Z4 is, ook al is ie op standaard remmen etc wel leuk voor de rit heen/terug etc.

Ook al kan ik misschien redelijk sturen, denk dat het verstandig is dat die auto met 265pk gewoon in slow street komt?

Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I

Geplaatst: 03 jul 2013, 12:20
door daNpy
Wat was het maximale geluidsniveau ook weer op BB?