[04-10-2013] DF @ Bilster Berg deel II
Geplaatst: 15 jan 2013, 17:44
Op vrijdag 4 oktober organiseert Driving Fun voor de 2e keer een circuitdag op het Bilster Berg Drive Resort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.
Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven
09:00 - 09:30 - Sessie 1 - slow street
09:30 - 10:00 - Sessie 1 - fast street / slow race
10:00 - 10:30 - Sessie 1 - fast race
10:30 - 11:00 - Sessie 2 - slow street
11:00 - 11:30 - Sessie 2 - fast street / slow race
11:30 - 12:00 - Sessie 2 - fast race
12:00 - 12:30 - Sessie 3 - slow street
12:30 - 13:00 - Sessie 3 - fast street / slow race
13:00 - 13:30 - Sessie 3 - fast race
13:30 - 14:00 - Sessie 4 - slow street
14:00 - 14:30 - Sessie 4 - fast street / slow race
14:30 - 15:00 - Sessie 4 - fast race
15:00 - 15:30 - Sessie 5 - slow street
15:30 - 16:00 - Sessie 5 - fast street / slow race
16:00 - 16:30 - Sessie 5 - fast race
16:30 - 17:00 - Sessie 6 - slow street
17:00 - 17:30 - Sessie 6 - fast street / slow race
17:30 - 18:00 - Sessie 6 - fast race
Prijs
Deelname kost €350 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.
Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.
Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.
Circuit
Op 27 september 2011 werd begonnen met de bouw van het Bilster Berg Drive Resort. Na een klein jaar was het complex gereed, maar vanwege problemen met enkean le milieuvergunningen, kunnen er pas vanaf 2013 circuitdagen georganiseerd worden.
Het circuit is ontworpen door Hermann Tilke met medewerking van Walter Röhrl en is 4,2km lang. Het kenmerkt zich door blinde bochten en extreme stijgings- en dalingspercentages tot en met 23% en wordt nu al de kleine Nordschleife genoemd.
Rondje Bilster Berg
Belangrijk op Bilster Berg
* De circuitdagen op het Bilster Berg Drive Resort zijn de enige circuitdagen van Driving Fun die niet volgens het open pitlane principe georganiseerd worden. Er zijn drie verschillende sessies, slow street, fast street / slow race en fast race.
Als vuistregel geldt dat slow street bedoeld is voor straatauto's met minder dan 250pk, fast street /slow race voor straatauto's met meer dan 250pk en raceauto's tot 250pk en fast race voor raceauto's met meer dan 250pk.
De organisatie behoudt zich het recht voor om rijders bij te grote snelheidsverschillen in een andere klasse in te delen.
Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i (slow street) - betaald
2. Hans Lesscher - BMW 130i (fast street / slow race) - betaald
3. Ted Tijssen - Lotus Exige (fast street / slow race) - betaald
4. Michael Fischer - Audi TTRS plus (fast street / slow race)
5. Stef Stassen - Renault Clio (fast race)
6. Frans Korten - Porsche 964RS (fast race)
7. Ruud Poels - Porsche 964RS (fast race)
8. Hans Wolters - Porsche 964RSR (fast race)
9. Harrie Wilms - Porsche 944S2 (fast race)
10. Peter Kuijper - BMW E30 (fast race)
11. Daniel Leenheer - Porsche 944 Turbo (fast race)
12. ProfZB - BMW e36 M3 (fast street / slow race)
13. Erminio - Seat Leon FR TDI (fast street / slow race)
14. Carsten Seifert - Porsche 997 - betaald
15. Tiemen Meester - BMW E46 M3 (fast street / slow race)
16. Niels Oldenburger - Peugeot 205 RFS (fast race) - betaald
17. Jaap van Tijum - Porsche 911 GT3 Club Sport (fast street / slow race) - betaald
18. Jos Bruyninckx - VW Golf V TDI (fast street / slow race) - betaald
19. Jos Bruyninckx - VW Golf V TDI (fast race) - betaald
20. Dolf Dekking - ? (hele dag)
21. Dolf Dekking - ? (hele dag)
22. Rich Duisberg - ?
23. Jan-Jaap van de Velde - Peugeot 205 RFS (fast street / slow race) - betaald
24. Nigel Wood - VW1303LS (slow street) - betaald
25. Niekjan Steehouwer - Porsche 968 Club Sport (fast street / slow race) - betaald
26. Patrick Kolsteeg - Lotus Europa SE (fast street / slow race) - betaald
27. Palle Birkelund Pedersen - Ginetta (?)
28.
29.
30.
31. Simon Podhalicz - VW Rallye
32. Klaus Eichler - BMW Alpina
33. Christian Backs - KTM X-Bow
34. Holger Ploch - BMW M3 - betaald
35. Ewald Menke - Mercedes SLS - betaald
36. Konrad Endemann - MINI Cooper S
37. Jos Poelmans - BMW E46 M3 - betaald