Supermoto Topic
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Supermoto Topic
Leuk topic!
Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Supermoto Topic
Over een maandje of 2 nog maar eens een bod op deze doen. Staat al bijna een half jaar te koop, dus ik hoop dat er nu meer onderhandelingsruimte is dan de vorige keer dat ik ben gaan kijken.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
De Duke is een zeer leuk ding, maar ik zou het bepaald geen supermoto noemen. Het is eerder een nieuwe niche, enkel op asfalt gericht, waar de Husqvarna Nuda ook in thuis hoort.wjn schreef:Leuk topic!
Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Supermoto Topic
Prachtig!
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Supermoto Topic
Supermoto! Mooiste motorrijden wat er is!
Ik heb ook ooit via M-F een supermotor rit gedaan in brabant. Ik heb nog nooit zo gelachen, dik 50 sm's, de een wil nog gekker doen dan de ander, een los geslagen zooitje was het. Was jij daar niet bij Youp?
Dit waren mijn SMs:
'98 LC4 620:
Omgebouwde DRZ-S, nadat die in de soep gelopen was heb ik er een 440 kitje opgehad.
De leukste, een 2006 husqvarna
Op dit moment heb ik een VTR1000f, daar rij ik ook amper op, maar zou er liever weer een SM voor in de plaats hebben.
Ik heb ook ooit via M-F een supermotor rit gedaan in brabant. Ik heb nog nooit zo gelachen, dik 50 sm's, de een wil nog gekker doen dan de ander, een los geslagen zooitje was het. Was jij daar niet bij Youp?
Dit waren mijn SMs:
'98 LC4 620:
Omgebouwde DRZ-S, nadat die in de soep gelopen was heb ik er een 440 kitje opgehad.
De leukste, een 2006 husqvarna
Op dit moment heb ik een VTR1000f, daar rij ik ook amper op, maar zou er liever weer een SM voor in de plaats hebben.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Nope, daar ben ik niet bij geweest. Ik was in die tijd ook redelijk non-actief op M-F, zat meer op SMF en het DR-Z honk.N!co schreef:Supermoto! Mooiste motorrijden wat er is!
Ik heb ook ooit via M-F een supermotor rit gedaan in brabant. Ik heb nog nooit zo gelachen, dik 50 sm's, de een wil nog gekker doen dan de ander, een los geslagen zooitje was het. Was jij daar niet bij Youp?
Dit waren mijn SMs:
'98 LC4 620:
Omgebouwde DRZ-S, nadat die in de soep gelopen was heb ik er een 440 kitje opgehad.
De leukste, een 2006 husqvarna
Op dit moment heb ik een VTR1000f, daar rij ik ook amper op, maar zou er liever weer een SM voor in de plaats hebben.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Supermoto Topic
Die Husqvarna! Dat zijn toch wel heel erg mooie SM's hoor.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Supermoto Topic
Als je het over pure supermoto hebt, 100% gelijk.Youp schreef:De Duke is een zeer leuk ding, maar ik zou het bepaald geen supermoto noemen. Het is eerder een nieuwe niche, enkel op asfalt gericht, waar de Husqvarna Nuda ook in thuis hoort.wjn schreef:Leuk topic!
Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
Zodra het op de openbare weg mag, komt die Duke (690) toch bovenaan mijn lijst.
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Supermoto Topic
Ik heb zelf een Yamaha WR426 SM gehad, vond het erg leuk maar hier in de randstad redelijk beperkt. Ding was zo kort gegeared dat de top 130 a 140 was en bij die snelheid vond ik het ook niet echt super meer aanvoelen. Wheelies wel erg gaaf om mee te doen.
Ook al veel op de nieuwe Duke 690 gereden maar dat is toch veel meer mijn motor, glijdend aanremmen lukt me toch al niet en wheelies zijn op zijn Duke net zo makkelijk te maken. Met die duke heb je ook normale onderhoudsintervallen en kan je normaal de snelweg op.
Maar als het aan mij zou liggen zou er een KTM 690 SMC-R staan, alle voordelen van de Duke met wat meer SM invloeden en een porno fiets om te zien. Misschien wel geen wedstrijdmachine maar ook niet alle nadelen daarvan.
Ook al veel op de nieuwe Duke 690 gereden maar dat is toch veel meer mijn motor, glijdend aanremmen lukt me toch al niet en wheelies zijn op zijn Duke net zo makkelijk te maken. Met die duke heb je ook normale onderhoudsintervallen en kan je normaal de snelweg op.
Maar als het aan mij zou liggen zou er een KTM 690 SMC-R staan, alle voordelen van de Duke met wat meer SM invloeden en een porno fiets om te zien. Misschien wel geen wedstrijdmachine maar ook niet alle nadelen daarvan.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Mwah, ik zie de voordelen wel in van een pure supremoto ten opzichte van de Duke. Je kan er mee vallen, je kan er mee springen en je kan er mee offroad.wjn schreef:Als je het over pure supermoto hebt, 100% gelijk.Youp schreef:De Duke is een zeer leuk ding, maar ik zou het bepaald geen supermoto noemen. Het is eerder een nieuwe niche, enkel op asfalt gericht, waar de Husqvarna Nuda ook in thuis hoort.wjn schreef:Leuk topic!
Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
Zodra het op de openbare weg mag, komt die Duke (690) toch bovenaan mijn lijst.
Mijn Buell weegt op papier 15kg meer dan de Duke, heeft grofweg de zelfde layout, maar dan met 90pk meer. Dat heeft dan mijn voorkeur als "normale" stuurfiets. En anders wel een Husqvarna Nuda.
De Duke is leuk, maar ze leveren ook een hoop praktische inzetbaarheid in voor een beetje minder gewicht. Zo'n 690cc ééncilnder is bepaald niet ongevoelig voor onderhoud. En dan is hij met dik 150kg nog niet licht...
Die Duke heeft ook erg veel onderhoud nodig, maak je maar geen zorgen. Hoe dikker de cilinder, hoe groter de trillingen en lagerbelastingen. Leuk dat er van die ruime onderhoudsintervallen gepropageerd worden, maar na 10.000km goed gebruik mag het blok dan ook echt wel uit elkaar volgens mij. Als je er alleen maar een beetje mee cruised zal het wel meevallen, maar laten we eerlijk zijn. Zo'n ding koop je ook om de hooligan uit te hangen.jarno trulli schreef:Ik heb zelf een Yamaha WR426 SM gehad, vond het erg leuk maar hier in de randstad redelijk beperkt. Ding was zo kort gegeared dat de top 130 a 140 was en bij die snelheid vond ik het ook niet echt super meer aanvoelen. Wheelies wel erg gaaf om mee te doen.
Ook al veel op de nieuwe Duke 690 gereden maar dat is toch veel meer mijn motor, glijdend aanremmen lukt me toch al niet en wheelies zijn op zijn Duke net zo makkelijk te maken. Met die duke heb je ook normale onderhoudsintervallen en kan je normaal de snelweg op.
Maar als het aan mij zou liggen zou er een KTM 690 SMC-R staan, alle voordelen van de Duke met wat meer SM invloeden en een porno fiets om te zien. Misschien wel geen wedstrijdmachine maar ook niet alle nadelen daarvan.
Even ter vergelijking, een open Husky (450/510) moet na 70 uur uit elkaar om e.e.a. te checken. Dat vertaalt zich naar grofweg 5000-6000km straatgebruik.
Bij mijn DR-Z 18.000 km na montage Hotcams de kleppen gecontroleerd en die waren nieteens verlopen. In totaal 23.000km op gezet zonder enig rammeltje. En dat was dan toch een wat meer hardcore fiets dan de Duke.
Dat ding liep overigens 175 en had vermogen genoeg om in de 3 met wat hulp op het achterwiel te gaan. Dus jouw 426 had een te groot achtertandwiel.
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Supermoto Topic
690 blokken hebben balans assen dus trillingen worden al ernstig gereduceerd. Ervaring is wel dat het erg belangrijk is wat voor olie je gebruikt, op normale olie is slijtage wel aanwezig maar als er hoogwaardige olie speciaal voor crossers gebruikt word blijven ze goed heel en hoeft er om de 10.000km alleen kleppen gesteld te worden. Een DRZ400 hoe mooi getuned ook vind ik nou niet echt een partij, 690 blokken halen zonder tuning standaard al rond de 64Pk op het achterwiel met tuning krijg je die ook veel hoger. Ook niet voor de YZ426(5 kleppen per cilinder)die ik had, is ook niet te vergelijken ik moest elke 500KM olie vervangen en om de 1000km klepcontrole.
Moet heel eerlijk zeggen dat het officeel een omgebouwde YZ426F was dus daar zit een cross bak onder welke inderdaad wat kort was.
Iedereen zo zijn smaak, geef mij dan toch maar een ´´¨praktische duke 690´´ voor het spelen op de weg meer dan 90% van de fun en als je wat langere trips wilt maken.
Moet heel eerlijk zeggen dat het officeel een omgebouwde YZ426F was dus daar zit een cross bak onder welke inderdaad wat kort was.
Iedereen zo zijn smaak, geef mij dan toch maar een ´´¨praktische duke 690´´ voor het spelen op de weg meer dan 90% van de fun en als je wat langere trips wilt maken.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Die balansas vangt de klappen op het big end lager echt niet op hoor. Ik heb in ieder geval andere ervaringen gehad met mijn 'onverwoestbare' KTM LC4. Ik ben oprecht benieuwd hoe lang mensen met zo'n blokje doen als ze hem intensief gebruiken.jarno trulli schreef:690 blokken hebben balans assen dus trillingen worden al ernstig gereduceerd. Ervaring is wel dat het erg belangrijk is wat voor olie je gebruikt, op normale olie is slijtage wel aanwezig maar als er hoogwaardige olie speciaal voor crossers gebruikt word blijven ze goed heel en hoeft er om de 10.000km alleen kleppen gesteld te worden. Een DRZ400 hoe mooi getuned ook vind ik nou niet echt een partij, 690 blokken halen zonder tuning standaard al rond de 64Pk op het achterwiel met tuning krijg je die ook veel hoger. Ook niet voor de YZ426(5 kleppen per cilinder)die ik had, is ook niet te vergelijken ik moest elke 500KM olie vervangen en om de 1000km klepcontrole.
Moet heel eerlijk zeggen dat het officeel een omgebouwde YZ426F was dus daar zit een cross bak onder welke inderdaad wat kort was.
Iedereen zo zijn smaak, geef mij dan toch maar een ´´¨praktische duke 690´´ voor het spelen op de weg meer dan 90% van de fun en als je wat langere trips wilt maken.
Husqvarna claimt ook 10.000km tot revisie voor straatgebruik, maarja... Laten we eerlijk wezen... Al geven ze wel twee jaar garantie op de 449 en 511. Enduro én SM. Hoe dan ook, ik blijf sceptisch.
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Supermoto Topic
620 blok met 690 vergelijken is geen vergelijking, er is niet 1 onderdeel hetzelfde. 620 blokken staan niet voor niets zo slecht bekent, big end lagers lopen er veelvuldig uit bij deze blokken voor de 640 geld hetzelfde. Pas vanaf de 660 blokken beginnen ze redelijk betrouwbaar te worden.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Nah, goed, hoe dan ook blijft het een ontzettend leuk ding om mee te spelen en het sportieve spul in de bochten het nakijken te geven.
De uitlaat moet alleen wel écht weer onder het blok, zoals bij de vorige generatie... Dit is geen porum...
De uitlaat moet alleen wel écht weer onder het blok, zoals bij de vorige generatie... Dit is geen porum...
- Elmar
- Berichten: 4518
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Supermoto Topic
Ondanks dat Husaberg tegenwoordig enduro only is, is het handig om de importeur voor Andorra te kennen.
Husaberg FS 501
Husaberg FS 501
- Bijlagen
-
- image.jpg (761.23 KiB) 6312 keer bekeken
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Gave machine!Elmar schreef:Ondanks dat Husaberg tegenwoordig enduro only is, is het handig om de importeur voor Andorra te kennen.
Husaberg FS 501
Husky heeft officieel ook geen 2013 511 SMR meer, ze houden allemaal een beetje op met kant en klare supermoto's. Wordt weer zelf ombouwen, zoals vroeger.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Husaberg en Husqvarna gaan weer in elkaar op, onder de vlag van KTM CEO Perrier's eigen holding.
http://www.asphaltandrubber.com/news/hu ... g-reunite/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe modellen eind dit jaar, ik ben benieuwd...
http://www.asphaltandrubber.com/news/hu ... g-reunite/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe modellen eind dit jaar, ik ben benieuwd...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Pompidom...
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Supermoto Topic
Dat staat toch niet op een Buell...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Scherp...
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Supermoto Topic
Dusssss.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Er komt een speeltje aan, iets in lijn met dit topic...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Om mezelf tijdens het wachten zoet te houden onlangs een cursusje gedaan bij Marcel van Drunen. Even kijken of ik er nog wat van kon....
Top dagje gehad en meer geleerd dan in zes jaar zelf aanknoeien! Ik kan het iedereen aanraden.
Top dagje gehad en meer geleerd dan in zes jaar zelf aanknoeien! Ik kan het iedereen aanraden.
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07
Re: Supermoto Topic
Hey ik heb ook een supermoto Ik ben al 'n tijdje actief op deze site maar wist niet dat er ook plaats was voor motoren
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten