Supermoto Topic

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Supermoto Topic

Bericht door wjn » 26 dec 2012, 16:21

Leuk topic!

Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)

Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
Locatie: Zuid-limburg

Re: Supermoto Topic

Bericht door Alex » 26 dec 2012, 16:40

Afbeelding
Over een maandje of 2 nog maar eens een bod op deze doen. Staat al bijna een half jaar te koop, dus ik hoop dat er nu meer onderhandelingsruimte is dan de vorige keer dat ik ben gaan kijken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 26 dec 2012, 17:04

wjn schreef:Leuk topic!

Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
De Duke is een zeer leuk ding, maar ik zou het bepaald geen supermoto noemen. Het is eerder een nieuwe niche, enkel op asfalt gericht, waar de Husqvarna Nuda ook in thuis hoort.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 26 dec 2012, 17:06

:df:


Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door MartijnGizmo » 26 dec 2012, 17:07

Prachtig! :love:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Supermoto Topic

Bericht door N!co » 26 dec 2012, 17:57

Supermoto! Mooiste motorrijden wat er is!

Ik heb ook ooit via M-F een supermotor rit gedaan in brabant. Ik heb nog nooit zo gelachen, dik 50 sm's, de een wil nog gekker doen dan de ander, een los geslagen zooitje was het. :lol: Was jij daar niet bij Youp?

Dit waren mijn SMs:
'98 LC4 620:
Afbeelding

Omgebouwde DRZ-S, nadat die in de soep gelopen was heb ik er een 440 kitje opgehad.
Afbeelding

De leukste, een 2006 husqvarna
Afbeelding

Op dit moment heb ik een VTR1000f, daar rij ik ook amper op, maar zou er liever weer een SM voor in de plaats hebben.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 26 dec 2012, 18:15

N!co schreef:Supermoto! Mooiste motorrijden wat er is!

Ik heb ook ooit via M-F een supermotor rit gedaan in brabant. Ik heb nog nooit zo gelachen, dik 50 sm's, de een wil nog gekker doen dan de ander, een los geslagen zooitje was het. :lol: Was jij daar niet bij Youp?

Dit waren mijn SMs:
'98 LC4 620:
Afbeelding

Omgebouwde DRZ-S, nadat die in de soep gelopen was heb ik er een 440 kitje opgehad.
Afbeelding

De leukste, een 2006 husqvarna
Afbeelding

Op dit moment heb ik een VTR1000f, daar rij ik ook amper op, maar zou er liever weer een SM voor in de plaats hebben.
Nope, daar ben ik niet bij geweest. Ik was in die tijd ook redelijk non-actief op M-F, zat meer op SMF en het DR-Z honk. :D

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Joopieboy » 26 dec 2012, 18:48

Die Husqvarna! :love: Dat zijn toch wel heel erg mooie SM's hoor. :crazy:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Supermoto Topic

Bericht door wjn » 26 dec 2012, 20:19

Youp schreef:
wjn schreef:Leuk topic!

Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
De Duke is een zeer leuk ding, maar ik zou het bepaald geen supermoto noemen. Het is eerder een nieuwe niche, enkel op asfalt gericht, waar de Husqvarna Nuda ook in thuis hoort.
Als je het over pure supermoto hebt, 100% gelijk.
Zodra het op de openbare weg mag, komt die Duke (690) toch bovenaan mijn lijst.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Supermoto Topic

Bericht door jarno trulli » 26 dec 2012, 21:25

Ik heb zelf een Yamaha WR426 SM gehad, vond het erg leuk maar hier in de randstad redelijk beperkt. Ding was zo kort gegeared dat de top 130 a 140 was en bij die snelheid vond ik het ook niet echt super meer aanvoelen. Wheelies wel erg gaaf om mee te doen.
Ook al veel op de nieuwe Duke 690 gereden maar dat is toch veel meer mijn motor, glijdend aanremmen lukt me toch al niet en wheelies zijn op zijn Duke net zo makkelijk te maken. Met die duke heb je ook normale onderhoudsintervallen en kan je normaal de snelweg op.
Maar als het aan mij zou liggen zou er een KTM 690 SMC-R staan, alle voordelen van de Duke met wat meer SM invloeden en een porno fiets om te zien. Misschien wel geen wedstrijdmachine maar ook niet alle nadelen daarvan.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 26 dec 2012, 21:55

wjn schreef:
Youp schreef:
wjn schreef:Leuk topic!

Wacht maar op de nieuwe Duke, dat wordt echt een beest.
(Teveel van het goede waarschijnlijk, maar wel leuk.)
De Duke is een zeer leuk ding, maar ik zou het bepaald geen supermoto noemen. Het is eerder een nieuwe niche, enkel op asfalt gericht, waar de Husqvarna Nuda ook in thuis hoort.
Als je het over pure supermoto hebt, 100% gelijk.
Zodra het op de openbare weg mag, komt die Duke (690) toch bovenaan mijn lijst.
Mwah, ik zie de voordelen wel in van een pure supremoto ten opzichte van de Duke. Je kan er mee vallen, je kan er mee springen en je kan er mee offroad.

Mijn Buell weegt op papier 15kg meer dan de Duke, heeft grofweg de zelfde layout, maar dan met 90pk meer. Dat heeft dan mijn voorkeur als "normale" stuurfiets. En anders wel een Husqvarna Nuda.

De Duke is leuk, maar ze leveren ook een hoop praktische inzetbaarheid in voor een beetje minder gewicht. Zo'n 690cc ééncilnder is bepaald niet ongevoelig voor onderhoud. En dan is hij met dik 150kg nog niet licht...
jarno trulli schreef:Ik heb zelf een Yamaha WR426 SM gehad, vond het erg leuk maar hier in de randstad redelijk beperkt. Ding was zo kort gegeared dat de top 130 a 140 was en bij die snelheid vond ik het ook niet echt super meer aanvoelen. Wheelies wel erg gaaf om mee te doen.
Ook al veel op de nieuwe Duke 690 gereden maar dat is toch veel meer mijn motor, glijdend aanremmen lukt me toch al niet en wheelies zijn op zijn Duke net zo makkelijk te maken. Met die duke heb je ook normale onderhoudsintervallen en kan je normaal de snelweg op.
Maar als het aan mij zou liggen zou er een KTM 690 SMC-R staan, alle voordelen van de Duke met wat meer SM invloeden en een porno fiets om te zien. Misschien wel geen wedstrijdmachine maar ook niet alle nadelen daarvan.
Die Duke heeft ook erg veel onderhoud nodig, maak je maar geen zorgen. Hoe dikker de cilinder, hoe groter de trillingen en lagerbelastingen. Leuk dat er van die ruime onderhoudsintervallen gepropageerd worden, maar na 10.000km goed gebruik mag het blok dan ook echt wel uit elkaar volgens mij. Als je er alleen maar een beetje mee cruised zal het wel meevallen, maar laten we eerlijk zijn. Zo'n ding koop je ook om de hooligan uit te hangen.
Even ter vergelijking, een open Husky (450/510) moet na 70 uur uit elkaar om e.e.a. te checken. Dat vertaalt zich naar grofweg 5000-6000km straatgebruik.
Bij mijn DR-Z 18.000 km na montage Hotcams de kleppen gecontroleerd en die waren nieteens verlopen. In totaal 23.000km op gezet zonder enig rammeltje. En dat was dan toch een wat meer hardcore fiets dan de Duke. :)

Dat ding liep overigens 175 en had vermogen genoeg om in de 3 met wat hulp op het achterwiel te gaan. Dus jouw 426 had een te groot achtertandwiel. ;) :mrgreen:

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Supermoto Topic

Bericht door jarno trulli » 26 dec 2012, 23:22

690 blokken hebben balans assen dus trillingen worden al ernstig gereduceerd. Ervaring is wel dat het erg belangrijk is wat voor olie je gebruikt, op normale olie is slijtage wel aanwezig maar als er hoogwaardige olie speciaal voor crossers gebruikt word blijven ze goed heel en hoeft er om de 10.000km alleen kleppen gesteld te worden. Een DRZ400 hoe mooi getuned ook vind ik nou niet echt een partij, 690 blokken halen zonder tuning standaard al rond de 64Pk op het achterwiel met tuning krijg je die ook veel hoger. Ook niet voor de YZ426(5 kleppen per cilinder)die ik had, is ook niet te vergelijken ik moest elke 500KM olie vervangen en om de 1000km klepcontrole.
Moet heel eerlijk zeggen dat het officeel een omgebouwde YZ426F was dus daar zit een cross bak onder welke inderdaad wat kort was.
Iedereen zo zijn smaak, geef mij dan toch maar een ´´¨praktische duke 690´´ voor het spelen op de weg meer dan 90% van de fun en als je wat langere trips wilt maken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 dec 2012, 00:03

jarno trulli schreef:690 blokken hebben balans assen dus trillingen worden al ernstig gereduceerd. Ervaring is wel dat het erg belangrijk is wat voor olie je gebruikt, op normale olie is slijtage wel aanwezig maar als er hoogwaardige olie speciaal voor crossers gebruikt word blijven ze goed heel en hoeft er om de 10.000km alleen kleppen gesteld te worden. Een DRZ400 hoe mooi getuned ook vind ik nou niet echt een partij, 690 blokken halen zonder tuning standaard al rond de 64Pk op het achterwiel met tuning krijg je die ook veel hoger. Ook niet voor de YZ426(5 kleppen per cilinder)die ik had, is ook niet te vergelijken ik moest elke 500KM olie vervangen en om de 1000km klepcontrole.
Moet heel eerlijk zeggen dat het officeel een omgebouwde YZ426F was dus daar zit een cross bak onder welke inderdaad wat kort was.
Iedereen zo zijn smaak, geef mij dan toch maar een ´´¨praktische duke 690´´ voor het spelen op de weg meer dan 90% van de fun en als je wat langere trips wilt maken.
Die balansas vangt de klappen op het big end lager echt niet op hoor. ;) Ik heb in ieder geval andere ervaringen gehad met mijn 'onverwoestbare' KTM LC4. Ik ben oprecht benieuwd hoe lang mensen met zo'n blokje doen als ze hem intensief gebruiken.

Husqvarna claimt ook 10.000km tot revisie voor straatgebruik, maarja... Laten we eerlijk wezen... :? Al geven ze wel twee jaar garantie op de 449 en 511. Enduro én SM. Hoe dan ook, ik blijf sceptisch. :)

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Supermoto Topic

Bericht door jarno trulli » 27 dec 2012, 23:14

620 blok met 690 vergelijken is geen vergelijking, er is niet 1 onderdeel hetzelfde. 620 blokken staan niet voor niets zo slecht bekent, big end lagers lopen er veelvuldig uit bij deze blokken voor de 640 geld hetzelfde. Pas vanaf de 660 blokken beginnen ze redelijk betrouwbaar te worden.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 28 dec 2012, 13:19

Nah, goed, hoe dan ook blijft het een ontzettend leuk ding om mee te spelen en het sportieve spul in de bochten het nakijken te geven. ;)



De uitlaat moet alleen wel écht weer onder het blok, zoals bij de vorige generatie... Dit is geen porum...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Supermoto Topic

Bericht door Elmar » 08 mei 2013, 22:22

Ondanks dat Husaberg tegenwoordig enduro only is, is het handig om de importeur voor Andorra te kennen.

Husaberg FS 501
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (761.23 KiB) 6312 keer bekeken

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 15 mei 2013, 14:28

Elmar schreef:Ondanks dat Husaberg tegenwoordig enduro only is, is het handig om de importeur voor Andorra te kennen.

Husaberg FS 501
Gave machine! :df:

Husky heeft officieel ook geen 2013 511 SMR meer, ze houden allemaal een beetje op met kant en klare supermoto's. Wordt weer zelf ombouwen, zoals vroeger. :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 14 jun 2013, 11:55

Husaberg en Husqvarna gaan weer in elkaar op, onder de vlag van KTM CEO Perrier's eigen holding.

http://www.asphaltandrubber.com/news/hu ... g-reunite/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuwe modellen eind dit jaar, ik ben benieuwd... :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 aug 2013, 07:45

Pompidom... :swinging:

Afbeelding

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Supermoto Topic

Bericht door N!co » 27 aug 2013, 08:05

Dat staat toch niet op een Buell... :hmmm:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 aug 2013, 10:35

Scherp... ;)

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Supermoto Topic

Bericht door N!co » 27 aug 2013, 13:19

Dusssss. :D

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 aug 2013, 22:04

Er komt een speeltje aan, iets in lijn met dit topic... ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 07 sep 2013, 22:06

Om mezelf tijdens het wachten zoet te houden onlangs een cursusje gedaan bij Marcel van Drunen. Even kijken of ik er nog wat van kon....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Top dagje gehad en meer geleerd dan in zes jaar zelf aanknoeien! Ik kan het iedereen aanraden. :D

rick-07
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07

Re: Supermoto Topic

Bericht door rick-07 » 09 sep 2013, 22:10

Hey ik heb ook een supermoto :) Ik ben al 'n tijdje actief op deze site maar wist niet dat er ook plaats was voor motoren :kikker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten