Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Bert ///M3 » 28 dec 2012, 02:20

Ik vraag me alleen af wat ze nou precies tegen een afneembaar stuur hebben. Bij een ongeval alleen maar makkelijk, kan je hem er zo uit trekken.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door KW » 28 dec 2012, 02:56

Omdat een afneembaar stuur eigenlijk alleen in dedicated racers gebruikt wordt en ze daar in z'n geheel duidelijk vanaf willen.
Vind het al meevallen dat een kooi op zich nog niet verboden wordt.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door jacobt » 28 dec 2012, 08:16

hanske schreef:
Paskal schreef:- HANS is verboden

Geen TF meer voor mij dan, lekker zeg.......................ik zeg DISCRIMINATIE :devil:

Wat is HANS??

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door FrankS » 28 dec 2012, 08:26

Het Head And Neck Support system, oftewel het HANS systeem, is ontwikkeld om hoofd- en nekletsel tijdens een autosportcrash te voorkomen. Dit systeem is (welliswaar in een veel minder ontwikkelde vorm) al sinds 1990 op de markt, maar werd bekend onder het grote publiek sinds de verplichtstelling in de Formule 1 in het seizoen 2003.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door jacobt » 28 dec 2012, 08:29

Bedankt!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Martijn M » 28 dec 2012, 20:02

Maargoed, ze voeren regels in waardoor dingen die de snelle auto's veilig maken niet meer zijn toegestaan.
Dan nemen mensen andere stoelen, vaste stuurnaaf, minder gecompliceerde rolkooi en gebruiken ze geen HANS syteem. Auto's gaan er niet minder hard door en als het dan fout gaat krijg je weer het gezeik "ja maar van jullie mag ik niet..."

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door KW » 28 dec 2012, 20:18

Het is de bedoeling dat als je weet dat je die veiligheidsverhogende dingen in je auto niet meer hebt, dat je dan voorzichtiger gaat rijden, dat zowel voor jezelf als voor anderen beter is. Degenen die dat niet kunnen horen er imo niet thuis, valt in de categorie "geen zelfbeheersing".

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door hanske » 28 dec 2012, 21:05

:coffee: Mooi verhaal allemaal maar ik denk dat dit de GMBH financieel wel eens de nekslag kan gaan geven daar het rand gebeuren om de "Ring" al jaren geen geld meer in het laadje bracht.

"Jan met de pet" in zijn standaard Opel Kadett gaat echt geen jaarkaart a`la een belachelijk astronomisch debiel bedrag nemen (wat in mijn ogen wel een aardige vaste bron van inkomsten was) maar heeft het na één saai rondje tussen andere Kadett's (a 24 euro) wel gezien. Voor dat geld kan hij net zo goed elke andere willekeurige weg in de Eifel nemen, net zo mooi maar veel goedkoper (en geen tot in den treure ellen lange baansluitingen).
Touristenfarth is voor heel veel ook de beleving om met hun eigen wagen (Twingo, 106 rally etc) eens tussen de Porsche's, Ferrari's en ander exotisch spul te rijden op een legendarisch circuit met veel geschiedenis (toch wel genieten als je zwaar vernederd werd door een voorbij brullende Aston Martin of Ring-taxi die het deden lijken alsof je stil stond)

Voor mij zal TF dan ook geschiedenis worden daar ik geen zin heb in het ombouwen van mijn wagen, jammer, dan zal ik alleen nog maar voor de trackday's op de NS moeten gaan.

:devil: Eerlijk gezegd waren de TF's voor mij nog de enige reden dat mijn auto nog op kenteken stond, bovenstaand besluit gaat mij nog geld besparen ook.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door PD power » 28 dec 2012, 21:15

Nou ik denk dat we volgend jaar gewoon weer in de rij staan voor de poortjes, maar hoop stiekum ook nog op een trackday.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Miesjel » 28 dec 2012, 21:58

hanske schreef:
Voor mij zal TF dan ook geschiedenis worden daar ik geen zin heb in het ombouwen van mijn wagen, jammer, dan zal ik alleen nog maar voor de trackday's op de NS moeten gaan.

:devil: Eerlijk gezegd waren de TF's voor mij nog de enige reden dat mijn auto nog op kenteken stond, bovenstaand besluit gaat mij nog geld besparen ook.
Dat is altijd jammer om te lezen al betwijfel ik of er velen zoals jij zullen zijn die door deze veranderingen niet meer @ Touris te zien zijn. Ik denk, als er al een daling van rijders zou gaan komen, dat dat eerder aan de financiële situatie zal liggen dan aan de veranderingen. En van de 'crisis' was ook dit afgelopen jaar vrij weinig te zien volgens mij..

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Paskal » 28 dec 2012, 22:34

Die extra paar regels zal echt geen invloed hebben op de 100.000-en rondjes die er jaarlijks gereden worden. Zo heel veel verandert er niet en de nieuwe regels raken niet zo heel veel auto's. Ook afgelopen jaar was het weer ongekend druk. Wellicht dat een aantal afhaakt, maar er komen net zo hard weer anderen bij.

Een jaarkaart is met 1.475€ voor Jan met de pet zeker veel geld, maar als je het relateert aan de kosten voor trackdays valt het nog wel mee. In 4 trackdays ben je meer geld kwijt terwijl je op de Ring het hele jaar terecht kunt. Als je de gunstige dagen uitzoekt kun je nog heerlijk rijden :df: .

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door hanske » 28 dec 2012, 22:46

Michel Huisman schreef:En van de 'crisis' was ook dit afgelopen jaar vrij weinig te zien volgens mij..
Hier heb je helemaal gelijk in maar mij konden toch voornamelijk de "hardcore" racers "becoren" :peace: en die zullen er in de toekomst niets meer te zoeken hebben.

Mijn verhaal graag niet te zwaar opnemen, dit had meer betrekking op mijn BMWtje.
Heb per slot van rekening ook nog steeds een 350Z op de inrit staan die wel voldoet aan "Das Neue Reglement".

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door allen » 28 dec 2012, 23:19

Paskal schreef:Die extra paar regels zal echt geen invloed hebben op de 100.000-en rondjes die er jaarlijks gereden worden. Zo heel veel verandert er niet en de nieuwe regels raken niet zo heel veel auto's. Ook afgelopen jaar was het weer ongekend druk. Wellicht dat een aantal afhaakt, maar er komen net zo hard weer anderen bij.

Een jaarkaart is met 1.475€ voor Jan met de pet zeker veel geld, maar als je het relateert aan de kosten voor trackdays valt het nog wel mee. In 4 trackdays ben je meer geld kwijt terwijl je op de Ring het hele jaar terecht kunt. Als je de gunstige dagen uitzoekt kun je nog heerlijk rijden :df: .
Als dat zo zou zijn, denk ik dat je letterlijk alleen de jaarkaart afzet tegen de inschrijfkosten, brandstof en alle slijtageonderdelen aan de auto? Dan lukt het in drie trackdays misschien ook wel. :mrgreen:
Ben het verder gerust wel met je eens dat €1.475,00 voor een jaarkaart meevalt. Jammere is dan alleen dat je altijd gebonden bent aan dat ene circuit. Er is zoveel meer op deze aardkloot. :kikker:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Joël D. » 01 jan 2013, 14:00

Ze hebben het er natuurlijk ook nog wel zelf naar gemaakt dat er alleen nog maar raceauto's rijden. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die er wel rond willen rijden met hun straatauto, maar geen 24 Euro willen betalen voor een rondje. Wie hou je dan over? Juist de auto's met rolkooi, etc. voor wie die 24 Euro in vergelijking met een trackday goedkoop is.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Joop » 01 jan 2013, 14:08

Speelt zeker mee Joël, maar ik denk dat het ook veel mensen afschrikt om tussen dat PK-geweld nog de baan op te gaan.
Ik ken in ieder geval genoeg mensen die graag een (of meerdere) rondjes zouden willen rijden, maar juist door die voor de Ring aangepaste auto's wat terugdeinzen.

Aankomend weekend maar eens even in die hoek gaan kijken; zal vast wel rustig zijn lijkt mij...

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door stefan740 » 01 jan 2013, 14:46

Ik geloof niet dat die 24 euro een probleem is. Mensen zullen inderdaad bang zijn om te rijden en vooral bang zijn dat ze niet verzekert zijn. De regels zijn hoewel erg onduidelijk wel prima imho.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Macboy » 01 jan 2013, 15:00

Als mensen inderdaad leren dat de Ring niet alleen op zondag open is dan zal er al wel veel minder gezeur zijn denk ik. Verder wordt het dit jaar absoluut niet rustiger, integendeel.

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Salto » 15 feb 2013, 19:44

Is hier verder er nog nieuws over? Mensen die al geweest zijn ofzo?

Ik wil in mei een weekendje naar de Nürburgring, maar heb Al een jaar qsp drift stoelen in mijn daily/trAckday bak. Hoe groot is de kans dat ik daar een weekend voor niets heen ga?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door JP » 15 feb 2013, 19:48

Baan is nog dicht. Ze zijn 2km asfalt aan het vernieuwen, alleen zit het Eifelweer niet mee.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Martijn M » 15 feb 2013, 20:55

Salto schreef:Is hier verder er nog nieuws over? Mensen die al geweest zijn ofzo?

Ik wil in mei een weekendje naar de Nürburgring, maar heb Al een jaar qsp drift stoelen in mijn daily/trAckday bak. Hoe groot is de kans dat ik daar een weekend voor niets heen ga?
Zolang je niet de Drift 2 variant met oren heb zou je gewoon de baan op mogen.

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door hanske » 15 feb 2013, 21:39

:eatpaper: Kan dit eigenlijk zomaar allemaal???

Ze kunnen toch ook niet zomaar ineens alle rode auto's gaan verbieden op de A10 rond Amsterdam, komt zo een beetje op hetzelfde neer toch?
De Northschleiffe is in wezen niets anders dan een (dood) normale éénrichting tolweg zonder snelheids limiet waar een ieder zich aan de Duitse wegenverkeerswet diend te houden.

Ach ja, ze doen maar lekker. :shithappens:

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Salto » 15 feb 2013, 22:24

Ik heb inderdaad een drift2 stoel. Smalle voor mezelf en een brede voor bijrijder
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Paskal » 15 feb 2013, 23:01

Hanske blijkbaar kan dit inderdaad zo maar allemaal. Zijn gewoon huisregels van de beheerder van die weg waar we ons aan moeten houden.

@Salto: hoe groot de kans is dat je ze niet door laten gaan durf ik nu niet te zeggen. Het is afwachten in hoeverre de marshalls bij de slagboom deze nieuwe regels ook strak gaan controleren.

Voorheen was je met name de sigaar als de TüV-man er was en er steekproefgewijs wat auto's uit trok. Die beste man was er met name in de drukke weekenden. Als de marshalls bij de slagboom echter de opdracht hebben gekregen om iedereen met "oren" aan de stoelen terug te sturen (en da's natuurlijk heel eenvoudig te zien) dan kun je het wel vergeten dat je de baan op komt. De marshalls kunnen niet tot in detail op de techniek letten, maar toen ik een keer vergeten was om mijn bonnetpins af te plakken (wat dus ook makkelijk te zien was), kon ik direct de ductape erbij pakken anders mocht ik niet verder :)

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door Salto » 15 feb 2013, 23:46

Dus het wordt een beetje gokken dus.
Anders haal ik wel mijn stoel er helemaal uit.. er staat nergens dat je persé een bestuurders stoel moet hebben:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe regels Touristenfahrt Nürburgring 2013

Bericht door RVV » 16 feb 2013, 00:11

Of €1475,- euro voor een jaarkaart wel of niet duur is kan ik niet zo goed inschatten. Kijk voor de Limbo's en Brabo's valt de reistijd wel mee. Maar vanuit Groningen is het ongeveer 450 km rijden. Dus een paar keer maand er heen om je jaarkaart er uit te halen zit er echt niet in. Bij langere aanreistijden is juist een trackday (of 2 a 3 per jaar) interessant. Je weet zeker dat je kunt rijden weinig drukte en veel rijtijd zo'n dag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten