Zwakke punten Corvette C5 Convertible; Vraag Remvloeistof
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Zwakke punten Corvette C5 Convertible; Vraag Remvloeistof
Mijn broer wil er een. Heeft er iemand ervaring met dit model? Zijn er typische zwakke punten waar je op moet letten?
Laatst gewijzigd door Ar op 02 apr 2013, 10:59, 3 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Zwakke punten C5
De Corvette of de Citroën?
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten C5
Topic staat in McDrive. Ik pas de titel aan.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Zwakke punten Corvette C5
Daar heb je dan meteen het zwakste puntAr schreef:Topic staat in McDrive.
- Leen Kostense
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37
Re: Zwakke punten Corvette C5
De Corvette C5 heeft weinig echt zwakke punten, nagenoeg onderhoudsvrij. Olie verversen en luchtfilter om de 15.000 km en een grote beurt om de 162.000 km dus 100.00 miles. Alleen als je er mee het circuit op wilt dan moet je 1 extra liter olie bij doen omdat er geen slingerschotten/Calmingplates in de carterpan zitten.
Indien je dan met de standaard 6 liter olie rijdt heb je kans dat je oliepomp af en toe niets aanzuigt met alle mogelijk gevolgen vandien.
Ik rij nuzelf als 7 jaar met een C5 Z06 met nu 50.000 km op de teller en het enige onderdeel wat gewisselt is is een SMOG NRV van het Emissie systeem, kosten voor het klepje ongeveer 40 euro.
Leen
Indien je dan met de standaard 6 liter olie rijdt heb je kans dat je oliepomp af en toe niets aanzuigt met alle mogelijk gevolgen vandien.
Ik rij nuzelf als 7 jaar met een C5 Z06 met nu 50.000 km op de teller en het enige onderdeel wat gewisselt is is een SMOG NRV van het Emissie systeem, kosten voor het klepje ongeveer 40 euro.
Leen
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Zwakke punten Corvette C5
De meest probleemloze Corvette AR!
Beetje ondergewaardeerd en onderschat ook.
Paar weken terug een autovisie gelezen waar ze een gebruikte beschreven en was erg positief.
Zal het stukje eens opzoeken en posten als ik hem vind tussen het oud papier.
Beetje ondergewaardeerd en onderschat ook.
Paar weken terug een autovisie gelezen waar ze een gebruikte beschreven en was erg positief.
Zal het stukje eens opzoeken en posten als ik hem vind tussen het oud papier.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Zwakke punten Corvette C5
De vijfde generatie Chevrolet Corvette verschijnt in 1997. Conceptueel blijft het model trouw aan het origineel van 1953, met een lichtgewicht koets en een joekel van een motor. Daarmee houden de overeenkomsten op want verder is het een volledig nieuw ontwikkelde auto. Er zijn drie modellen, de Coupe met uitneembaar dakpaneel en derde deur, de Convertible met handbediende softtop en de Fixed Roof Coupe met vast dak. Wie zich oppervlakkig in de specificaties verdiept, kan de indruk krijgen dat Chevrolet antieke techniek gebruikt. Wie beter kijkt, ziet vooral intelligente en degelijke technische oplossingen. Voorbeelden zijn de imposant klinkende en verrassend zuinige 5.7 V8 met onderliggende nokkenas en de rondom onafhankelijke wielophanging met dwarsgeplaatste bladveren van gewichtsbesparend composietmateriaal. Aan kracht en snelheid ontbreekt het nooit: de standaard V8 levert 345 of 350 pk, de Z06 heeft 385 pk. Occasionkopers profiteren van de beproefde techniek. Het model heeft weinig serieuze aandachtspunten en vervangende onderdelen zijn voordelig, zowel hier als in de States.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten Corvette C5
@Macboy
@Leen Kostense
Het scheelt dat de prijzen van onderdelen gunstig zijn zag ik al. Het wordt een "boulevard cruiser": Convertible.
@dvh
Dat klinkt goed. Ik rij er morgen mee en ben benieuwd.
@Leen Kostense
Het scheelt dat de prijzen van onderdelen gunstig zijn zag ik al. Het wordt een "boulevard cruiser": Convertible.
@dvh
Dat klinkt goed. Ik rij er morgen mee en ben benieuwd.
- Leen Kostense
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37
Re: Zwakke punten Corvette C5
Als je voor het eerst met een Corvette gaat rijden met V8 voorin en achterwielaandrijving wees je dan wel bewust van het koppel bij lage toeren. Zeker als het een automaat is die bijv. 750 rpm stationair draait kun je met een beetje gas al bij 1200 rpm voor een verrassende wielspin staan als je het gas iets te snel indrukt. Denk hier vooral aan bij het insturen van bochten niet eerder dan bij 45° het gas er weer op tenzij je je bedenkt en toch de andere kant op wilt.
Wees verder bedacht van de kracht ook op snelheid het kan zomaar zijn dat je bij een kickdown op snelheid toch nog wielspin opwekt.
Leen
Wees verder bedacht van de kracht ook op snelheid het kan zomaar zijn dat je bij een kickdown op snelheid toch nog wielspin opwekt.
Leen
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Zwakke punten Corvette C5
Heerlijk toch
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Zwakke punten Corvette C5
Ja, man, lachen
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Zwakke punten Corvette C5
Zoals beloofd, even drukken voor grotere versie !
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Zwakke punten Corvette C5
Persoonlijk vind ik het de mooiste Corvette tot nu toe. De C6 is wat kleiner/compacter (nog meer op de Europese markt ook gericht, in de quest, zoals Jerremy Clarkson het noemt, om serieus te worden genomen, deze is nog wat meer echt Amerikaans.
Alle overwinningen in de diverse competitie's (en le mans0 hebben aangetoond dat vanaf de C5 de Corvette zelfs kan winnen van de Europese top.
Vooral op nat wegdek is het enorme koppel wel oppassen geblazen als je snel wilt gaan, als je lekker wilt driften is dat echter geen punt
Alle overwinningen in de diverse competitie's (en le mans0 hebben aangetoond dat vanaf de C5 de Corvette zelfs kan winnen van de Europese top.
Vooral op nat wegdek is het enorme koppel wel oppassen geblazen als je snel wilt gaan, als je lekker wilt driften is dat echter geen punt
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Zwakke punten Corvette C5
Persoonlijk vind ik de overhang voor de voorwielen en achter de achterwielen veel te groot, bij een c6 is dat kleiner en vind ik dat mooier...........
En nog bedankt voor de tip betreffende het koppel van de motor......
En nog bedankt voor de tip betreffende het koppel van de motor......
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Zwakke punten Corvette C5
Is niet bij jou van toepassing Hans. In jouw specifieke geval is het koppel NUL!
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Zwakke punten Corvette C5
Dit was mijn laatste aanvaring met de Corvette
Laatst gewijzigd door dvh op 24 nov 2012, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Zwakke punten Corvette C5
Overhang? OVERHANG?
Een Pontiac Firebird 4e generatie, die heeft pas overhang!
Een Pontiac Firebird 4e generatie, die heeft pas overhang!
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Zwakke punten Corvette C5
allen schreef:Is niet bij jou van toepassing Hans. In jouw specifieke geval is het koppel NUL!
Ik krijg jou nog wel, mannetje :beam:
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Zwakke punten Corvette C5
De C5 heeft eigenlijk maar 1 nadeel: voor circuit gebruik krijg je met de vrij dichte neus te weinig koeling. Dat is bij de C6 beter, maar gaat wel ten koste van de looks... (looks zijn erg persoonlijk, maar ik vind een Corvette C5 met die mooie klaplampen nu eenmaak mooier dan de neus van de C6).
Overhang van de C5 valt in vergelijking met die van een Firebird inderdaad best wel mee
Overhang van de C5 valt in vergelijking met die van een Firebird inderdaad best wel mee
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 24 nov 2012, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leen Kostense
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37
Re: Zwakke punten Corvette C5
Ik vind ze allebei mooi zowel de Firebird vierde generatie als de Corvette overhang of niet.
Dat elke auto zo zijn voor en nadelen heeft is ook de reden waarom een ieder zijn keuze maakt
Ik heb 3 jaar lang dagelijks in een Firebird Formula gereden bouwjaar 1994 en met alle plezier, was een van de fijnste auto's voor woon/werk verkeer. Gemiddeld verbruik van 1:9 vond ik ook nog wel meevallen.
Dat elke auto zo zijn voor en nadelen heeft is ook de reden waarom een ieder zijn keuze maakt
Ik heb 3 jaar lang dagelijks in een Firebird Formula gereden bouwjaar 1994 en met alle plezier, was een van de fijnste auto's voor woon/werk verkeer. Gemiddeld verbruik van 1:9 vond ik ook nog wel meevallen.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible
@dvh
Leuk artikel
Hij staat er inmiddels. Wat me opvalt is dat het erg comfortabel rijdt. Als je veel rijdt, dan zou dit een prima keuze zijn. Als daily is het sowieso beter dan een 911.
Leuk artikel
Hij staat er inmiddels. Wat me opvalt is dat het erg comfortabel rijdt. Als je veel rijdt, dan zou dit een prima keuze zijn. Als daily is het sowieso beter dan een 911.
- Leen Kostense
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 08:37
Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible
Begrijp ik hier uit dat je broer de knoop heeft doorgehakt en de C5 heeft aangeschaft?
Leen
Leen
- Joy
- Berichten: 10789
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible
Leuke auto Arif. Is het een automaat of handgeschakelde versie? De handbak schijnt slijpgeluiden te maken bij snel schakelen dus ik heb geen idee welke transmissie de beste is? Ik neem aan dat de automaat ook redelijk op cruisen staat afgestemd?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Zwakke punten Corvette C5 Convertible
De handbak is de beste optie uiteraard, dat moge duidelijk zijn. De automaat is standaard op cruisen ingesteld, maar heeft een sportmodus, eletronisch, en die maakt er een stuk levendiger geheel van. Dat knopje doet echt wat om het maar zo te zeggen. (diezelfde zit ook in mijn gen 4 firebird, en gaat er binnenort uit voor een handbak, en is heel aardig om mee te rijden: met die sportmodus schakelt niet meteen op als je het gas even loslaat (bijvoorbeeld bij een wat langzamer verkeersdeelnemer die even in de weg rijdt) en bovendien schakelt de bak dan ook pas een stuk hoger in de toeren)Joy schreef:Leuke auto Arif. Is het een automaat of handgeschakelde versie? De handbak schijnt slijpgeluiden te maken bij snel schakelen dus ik heb geen idee welke transmissie de beste is? Ik neem aan dat de automaat ook redelijk op cruisen staat afgestemd?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten