Inhaalrace voor gevorderden

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10783
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Joy » 17 okt 2012, 14:03

http://www.dumpert.nl/mediabase/6397922 ... outje.html

Kerel lag na 9 rondjes weer op de 1e positie :strong:

Goed bezig!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Roy » 17 okt 2012, 14:09

Dat was Marquez afgelopen weekend. Was mooi om te zien hoor (vrij uitzonderlijk tijdens een MotoGP weekend tegenwoordig).

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Roy RS » 17 okt 2012, 14:33

die gasten hebben sowieso ballen van staal, maar hoe kan dat verschil nou zo groot zijn, die rijden toch ook gewoon met zo'n beetje hetzelfde materiaal? lijkt wel of hij een veeeel snellere motor heeft.

Ik heb er overigens 0,0 verstand van, maar das duidelijk

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Roy » 17 okt 2012, 16:42

Roy RS schreef:die gasten hebben sowieso ballen van staal, maar hoe kan dat verschil nou zo groot zijn, die rijden toch ook gewoon met zo'n beetje hetzelfde materiaal? lijkt wel of hij een veeeel snellere motor heeft.

Ik heb er overigens 0,0 verstand van, maar das duidelijk
Sterker nog, in de Moto2 klasse hebben ze allemaal hetzelfde motorblok. Alleen de chassis zijn verschillend. Ik weet dat Marquez een snelle jongen is hoor, maar dit verschil stond ik ook wel van te kijken. Wat ik ook apart vond is dat Marquez rap naar de nummer 1 reed (Espargaro), en toen ie eenmaal daar was bleven ze dicht bij elkaar.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Roy » 31 okt 2012, 15:54

Ernstige verdenkingen tegen Marquez

In Phillip Island werd Marc Marquez wereldkampioen in de Moto2 klasse maar als verdenkingen over technisch valspelen op waarheid zijn berust dan zou die wereldtitel wel eens in gevaar kunnen komen.

Dat Marc Marquez al twee jaar de Moto2 klasse domineert – zonder de crash vorig jaar tijdens de trainingen in Maleisië en de daarbij ontstane oogproblemen was Marquez waarschijnlijk vorig jaar al wereldkampioen geworden – zit bij aardig wat mensen in het Moto2 paddock niet helemaal lekker. Het team wordt dan ook al enige tijd verdacht dat alles niet helemaal volgens het boekje gaat.

Er schijnen volgens het Duitstalige Speedweek nu concrete aanwijzingen te zijn dat het team een manier heeft gevonden om de standaard elektronica te manipuleren, iets wat het team overigens ontkent.

Een Australische technicus liet weten dat het team gebruik zou kunnen maken van een aparte mapping op de voeding van de elektronische besturing van de standaard ECU, die zichzelf verwijderd zodra de motor wordt uitgezet waardoor deze onopgemerkt zou blijven. Door deze mapping zou de computer het schakelen niet meer herkennen waardoor de injectie niet meer onderbroken wordt.

Volgens het team is alles op de motor legaal en remt Marquez gewoon wat minder laat dan de anderen waardoor hij eerder op het gas kan. Dit zou verklaren waarom de Spanjaard sneller kan accelereren dan de concurrentie.

Waar rook is, is vuur of pure onzin ... wordt waarschijnlijk vervolgd.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Ruud » 01 nov 2012, 19:10

Hoe willen ze dan schakelen? Nou heb ik geen ervaring met een moto2-bak maar een normale versnellingsbak krijg je alleen met geweld de volgende versnelling erin als de kracht er niet af is. En dan gaat ALLES aan gort...

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door wjn » 02 nov 2012, 08:24

Ruud schreef:Hoe willen ze dan schakelen? Nou heb ik geen ervaring met een moto2-bak maar een normale versnellingsbak krijg je alleen met geweld de volgende versnelling erin als de kracht er niet af is. En dan gaat ALLES aan gort...
Je zet druk op de schakelpook en zodra de motor in de toerenbegrenzer loopt, schakelt die direct omhoog. Handig bij accelereren.

Ik weet niet of / wat voor quickshifters er in Moto2 gebruikt worden, maar de meesten halen voor een vaste tijd x de ontsteking/injectie eraf.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Knot » 02 nov 2012, 08:31

Haha, anders zet je m ff in neutraal.....

Maar wel beresterk gereden, al heb ik wel t idee dat er meer pit in dat blok zit.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Inhaalrace voor gevorderden

Bericht door Ruud » 02 nov 2012, 16:34

wjn schreef:
Ruud schreef:Hoe willen ze dan schakelen? Nou heb ik geen ervaring met een moto2-bak maar een normale versnellingsbak krijg je alleen met geweld de volgende versnelling erin als de kracht er niet af is. En dan gaat ALLES aan gort...
Je zet druk op de schakelpook en zodra de motor in de toerenbegrenzer loopt, schakelt die direct omhoog. Handig bij accelereren.

Ik weet niet of / wat voor quickshifters er in Moto2 gebruikt worden, maar de meesten halen voor een vaste tijd x de ontsteking/injectie eraf.
True that, maar hoe doe je dat als je toch ff eerder op wilt schakelen? En daarbij, een quickshifter schakelt in 00weinig seconden. Ook bij het in de begrenzer lopen kost schakelen tijd...

Ik vind het een beetje een wild verhaal. Dat er technisch iets niet in de haak is kan goed. Maar dat het zoiets moet zijn?!

Ach, misschien ook maar gewoon voor waar aannemen ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten