Jeep Wrangler Unlimited [review]

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Nutkees » 02 okt 2012, 15:27

Tja waar zal ik beginnen, normaal ben ik namelijk niet zo van het schrijven, maar dit moest ik even delen. [wel met een roze bril, daar ik vroeger altijd een legerjeep heb gehad]

Toen ik begin dit jaar een hele mooie Jeep met van die vette stickers van Call Of Duty zag staan in Schagen ben net als zoveel andere dat doen gaan zoeken op internet over deze auto's, je ziet ze immers niet vaak. Ik had me wat ingelezen en de uitvoeringen de revue laten passeren maar vervolgens niet veel meer mee gedaan,

Vervolgens merk je aan jezelf dat je toch weer op internet gaat zoeken naar meer informatie en merkte ik op dat deze ook op grijs kenteken te verkrijgen is, ik denk HE dat is misschien zo gek nog niet om zakelijk te gaan rijden en voor ik het wist stond ik bij de dealer op de stoep voor meer informatie.

Een proefrit zat er toen nog niet in, maar hij wist mij in contact te brengen met een klant van hun die een mooie zwarte had, met van die stickers zei hij……. Je snapt natuurlijk wel welke hij bedoelde. :kikker:
Vervolgens afgesproken dat hij naar mijn huis zal komen, ik zat toen nog aan een heerlijke bak koffie met mijn vriendin en zei toen tegen haar: zo’n Wrangler zal wel rijden als een natte krant. Vervolgens zie ik in mijn ooghoeken iets zwarts rijden, ik kijk en zeg: schat laat maar dit MOET het worden! :attentie:

Vanaf dat moment kon ik niet meer helder denken, ik moest gewoon rijden in dat ding! De enorm vriendelijke eigenaar gaf me de sleutels en gaf aan dat ik vooral tijd moest nemen om kennis te maken met de wagen. Ik kan je vertellen dat ik erg positief verrast was door de manier waarop het rijd. Tuurlijk is het geen soepele reisauto zoals mijn BMW, maar toch comfortabel genoeg en vooral LEUK!

Door de klik met de eigenaar en het enthousiasme wat hij bij mij zag besloten dat we maar eens in Duitsland offroad moesten gaan rijden, in Fürstenau wel te verstaan.

Afgelopen zaterdag was het dat zover en in de vroegte kwam daar een Wrangler en een ouwe Range Rover mijn straat in gereden. Om 09:00uur ging het terrein open en we hadden toen nog besloten om de groene routes te nemen, want het was immers voor ons allen de eerste keer.

Na 15 minuten ging de eigenaar van de RR een plas in en direct kopje onder met de motor! :lollerdelol: :lollerdelol: Gelukkig geen motorschade en hij kon gelukkig zijn weg vervolgen. Toen we echter op de kaart keken om ons te orienteren bleek dat we al die tijd al op de zwarte routes aan het rijden waren……… Dat ging dus weer lekker. :eatpaper:

Ondertussen mocht ik het stuur overnemen van de Wrangler en dan voel je direct dat zo’n wagen zich helemaal thuis voelt in dit zware terrein, zonder enige moeite neemt de Wrangler heuvels, obstakels en diepe plassen als het de normaalste zaak van de wereld is, ik was werkelijk verbaasd daarover.
We hebben niet 1 keer vast gestaan, al moesten we sommige routes laten voor wat het was omdat het simpelweg niet te doen was.

Op die momenten denk ik dat een Rubicon uitvoering wel een toegevoegde waarde heeft met zijn te locken assen en ontkoppelbare stabis. Monteer een setje echte mud-banden en je hebt een echte offroad koning!

Verder heb ik de hele dag genoten van goed gezelschap, mooie omgeving, rijdende tanks, hummers en 2 dakar trucks die een sponsordag hadden [wat is dat gruwelijk speelgoed zeg!]

Ook hebben we in de zandkuil nog een oude man in zijn Toyota landcruizer een plas in zien duiken waar hij vervolgens meer dan 1.5uur in vast heeft gezeten. Geen Hummer, 3 landrovers kregen de auto nog los. Uiteindelijk waren er 4 jeeps met een lier nodig om de arme toyota los te krijgen. Als je dan bij die auto gaat kijken en je ziet dat de eigenaar [65+] de hele wereld al heeft gezien met die auto is het toch lullig dat een plas hem doet stranden voor ogen van 30 andere jeeps.

Sommige rijders gingen er bij zitten op hun stoeltje met een pot bier erbij om het hele spectakel te aanschouwen, mooi om te zien.

De gehele terugreis heb ik zelf gereden om zo ook wat meer bekend te raken met de auto op de openbare weg. [al was de echte reden dat de eigenaar wilde slapen] :wheelchair:
Ook over deze rit moet ik toegeven dat de glimlach niet van mijn gezicht te halen was. Ik heb momenteel een Range Rover Sport uit 2011 tot mijn beschikking, maar doe mij maar die Wrangler!

Mijn conclusie is dan ook dat de Wrangler Unlimited een perfecte allrounder is voor mensen die wel iets van het Jeep gevoel hebben. Comfort is gewoon op niveau, offroad een klasse op zich en beleving tijdens het rijden is meer dan aanwezig, iets wat mij heeft doen overhalen om de BMW straks te verkopen en er een Wrangler voor terug te halen!
[veel mensen in mijn omgeving vinden het helemaal niets, maar een auto koop je altijd voor jezelf!]

Hier nog wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En dit is een typische Range Rover bestuurder : :hot:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Petrolhead Tom » 02 okt 2012, 16:26

Tof verhaal!

Gebruikersavatar
JWD
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 nov 2008, 00:53
Locatie: Rotterdam

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door JWD » 02 okt 2012, 16:30

Haha Kees, leuk om te lezen!
Als het Jeep virus je eenmaal gegrepen heeft laat het je niet meer los, ik ben zelf ook inmiddels aan het kijken voor een Unlimited voor erbij, van alle auto's die ik heb mogen rijden geeft de Jeep simpelweg het meeste plezier op alle fronten.
Of je nu met het kapje open door de stad cruised, aan het racen bent met andere Jeeps op binnenwegen (ja dat kan!), 's winters driftend over de sneeuw glijdt of letterlijk over het strand vliegt, hij stelt nooit teleur, heerlijk!.

Heb je al een planning wanneer je de Jeep community officieel gaat versterken hier op DF? :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Nutkees » 02 okt 2012, 18:58

Hahah Jordy, het is inderdaad het virus wat toeslaat.

Nu moet ik alleen wel toegeven dat ik altijd een Ford Mutt heb gehad ten tijde dat ik nog op Texel woonde, dat was echt mijn eerste liefde op auto gebied en de enige auto waar ik de tranen van in me ogen had dat deze weg ging.

Afbeelding

Het jeep virus zat dus nog ergens verstopt bij me..... Dus mocht iemand nog een mooie BMW 330D Touring willen kopen, kom maar op!!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Dennis Cavallino » 02 okt 2012, 19:42

Dit roep ik al tijden. De Wrangler Unlimited Rubicon is dé opvolger van de Defender, maar dan leuker.

Tnx 4 sharing!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door GTRene » 02 okt 2012, 19:58

whahah, leuk verhaal.
ik wordt er bijna enthousiast van, als ik al die "jeeps" bij die plas zie staan en daar waar je lekker kan crossen...
moet ik weer denken aan vroeger tussen men 14<>16 jaar :lol: gingen we vaak met oude brommers/crosbrommers crossen in en om een zandgat in Nijverdal en of Hellendoorn, meestal waren er wel een aantal, altijd super leuk :df:
en natuurlijk crossen in de bossen :lol:

Online
Richardt.
Berichten: 6502
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Richardt. » 02 okt 2012, 20:00

Mooi verhaal :thumbup:

Voor echt terreinrijden kun je gewoon niet om die auto's heen, machtige apparaten :)

Maar wil je echt een Jeep gaan rijden als dagelijkse/zakelijke km vreter ipv. een comfortabele Dreier? Ik zou hem er eerder voor erbij nemen, maarja misschien moet de Viper dan wel de schuur uit :kikker:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Nutkees » 02 okt 2012, 20:14

@Richardt,

De Jeep word dan mijn dagelijkse auto en de beemer moet er dan inderdaad uit. De bmw is natuurlijk een heerlijke auto, maar de Wrangler is ook echt goed geschikt voor dagelijks gebruik hoor.

Auto rijd gewoon comfortabel, de 2.8L Diesel motor is met een chip rond de 240pk en trekt echt goed. Ik rij best veel kilometers per jaar, maar mijn langste ritten zijn van Noord-Holland naar Rotterdam en zo vaak nu ook weer niet. Ik heb daar echt geen bmw voor nodig, de Wrangler kan dat ook prima en 10x leuker!

Ik denk dat mensen die er open voor staan en niet direct negatief naar zo'n auto kijken ook om zullen zijn als ze er mee gaan rijden.

Andere reden is dat ik makkelijk mijn Viper erachter kan hangen op een Ambulance. Gezien mijn werk voor DFRacing is dat mooi meegenomen.

@Dennis,
Jij snapt in ieder geval het gevoel wat deze auto geeft!

Online
Richardt.
Berichten: 6502
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Richardt. » 02 okt 2012, 20:37

Je lijkt er aardig van overtuigd. Gewoon doen dus :thumbup:

Als je wilt is zo'n Wrangler ook veel meer een reclamebord voor je bedrijf dan een BMW natuurlijk :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39808
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Arthur » 02 okt 2012, 21:26

Leuk verhaal man! :thumbup:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Nutkees » 22 jan 2013, 20:54

En me auto staat bij de dealer, hoop enorm dat ik deze nog a.s. donderdag kan ophalen, maar ben bang dat het net niet gaat lukken en die vrijdag ben ik op vakantie!!!

Neem graag de jeep mee op wintersport namelijk!


Afbeelding
Afbeelding

Echt zo blij met me keuze voor de MOAB versie. Dat wit met zwart is echt top.

Wat ik er nog aan ga doen:


* beschermgrill voor de achterlichten
* andere voorbumper met lier
* andere achterbumper
* kleine liftkit
* andere velgen met dikke banden voor offroad
* Kahn koplampen
* Bullbar met mistlampen
* etc
* etc

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3874
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Emiel » 22 jan 2013, 21:04

Alvast gefeliciteerd.
Tof man!

Online
Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door JoostSchouten » 22 jan 2013, 21:15

Ruig hoor! :D
Zou leuk zijn om er al mee de sneeuw in te kunnen ja.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door dvh » 22 jan 2013, 21:30

Stoer ding Nutkees !
Komen er nog stickers op ?

:-)

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Elmar » 22 jan 2013, 21:31

Smerige Redneck.... :kikker:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door 2000USA » 22 jan 2013, 23:32

Niceness! Ook met het mooie bruinlederen interieur?

Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door GTRene » 22 jan 2013, 23:46

vette sjaak zeg :df:

gefeliciteerd, past je wel zoiets :tooth:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15881
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Bram » 22 jan 2013, 23:53

Elmar schreef:Smerige Redneck.... :kikker:
:popcorn:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Macboy » 23 jan 2013, 00:36

Geweldige kleurencombo man :love:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Roy RS » 23 jan 2013, 09:02

Geweldige auto!! Proficiat Kees! Cool dat je openbaar maakt dat je van een BMW naar een Wrangler gaat! Wat ziet ie er goed uit met die kleuren zeg...

Leuke foto's ook, jammer van die lelijke gast op foto 2 in de weerspiegeling, maar verder echt top! :D

Krijg je overigens vanaf 2 Amerikaanse boten niet een vaarbewijs erbij? :devil:

Have fun, maar dat moet lukken, dit is tenminste echt wat anders dan de rest!!

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Nutkees » 23 jan 2013, 09:46

@2000USA

Uiteraard met het bruine interieur erin!


@Elmar
Fuck you! :dood: :kikker:

ErikS
Berichten: 18533
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door ErikS » 23 jan 2013, 10:55

SUPER GAAF! Echt geweldig.

Alleen niet als daily voor als je meer kms rijd.... Maar met 20/25k per jasr echt gaaaf!

Edit; op grijs kenteken ech geen geld! :hot:

Online
Richardt.
Berichten: 6502
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Richardt. » 23 jan 2013, 14:22

Supergaaf apparaat :thumbup:
Hopelijk kun je hem nog meekrijgen naar de wintersport, ideaal zo'n auto in de sneeuw natuurlijk.

Ben ook benieuwd naar de updates, houd ons op de hoogte ;)

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door Ar » 23 jan 2013, 17:49

Nou super zeg. Het zou wel mooi zijn als je met deze op vakantie kon ja, maar met dit weer is het ook wel leuk in Nederland.

@ErikS
Wat kost het op grijs?

ErikS
Berichten: 18533
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Jeep Wrangler Unlimited [review]

Bericht door ErikS » 23 jan 2013, 18:39

Vond er een nieuw voor particulieren; 63000
Op grijs net 30 mille......

Dat scheelt een shitload....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast