Z3 Coupe - waar laten spuiten (regio Rotterdam)?
-
OnlineMarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Z3 Coupe - waar laten spuiten (regio Rotterdam)?
Helaas is eerder deze week iemand met zijn bedrijfsbus tegen mijn (voor de deur geparkeerde) Z3 aangereden. Schade valt op zich mee. Schaafplek op de achtervelg en op de zijkant van de achterbumper. De dader is doorgereden maar inmiddels is het bedrijf waar de bus thuishoort achterhaald en is toegezegd dat een en ander verder netjes zal worden afgehandeld.
De achterbumper zal waarschijnlijk in zijn geheel overgespoten moeten worden. Iemand tips waar men op dat vlak nog vakwerk weet af te leveren? Liefst in de regio Rotterdam of in de Hoeksche Waard.
De achterbumper zal waarschijnlijk in zijn geheel overgespoten moeten worden. Iemand tips waar men op dat vlak nog vakwerk weet af te leveren? Liefst in de regio Rotterdam of in de Hoeksche Waard.
- Chris van S.
Re: Z3 Coupe - waar laten spuiten (regio Rotterdam)?
Bumper: Andre Visser Barendrecht
Voor velg: Piet Dam Velgenreparatie in Cilaarshoek
Voor velg: Piet Dam Velgenreparatie in Cilaarshoek
- yorick
Piet Dam heb ik kort geleden een setje laten doen. Ze kunnen alleen poedercoaten, zilver is er bijv. Maar in 1 kleur.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Berkel in Spijkenisse heb ik nu een paar dingen laten doen. Prijs is fair en het werk zeer tevredenstellend.
-
OnlineMarcH
Dusss...
Net een paar weken geleden de schade laten herstellen en nu is er wéér iemand tegen mijn Z3 gereden. En nu aanzienlijk meer schade. Achterbumper, zijscherm achter, zijspiegel. Velg en band voorzijde kapot. En dat is wat ik om 21:00 in het donker heb kunnen zien. Met een beetje pech heeft de voorwielophanging ook een optater gehad.
Mooi K.T weer.
Net een paar weken geleden de schade laten herstellen en nu is er wéér iemand tegen mijn Z3 gereden. En nu aanzienlijk meer schade. Achterbumper, zijscherm achter, zijspiegel. Velg en band voorzijde kapot. En dat is wat ik om 21:00 in het donker heb kunnen zien. Met een beetje pech heeft de voorwielophanging ook een optater gehad.
Mooi K.T weer.
- Fabian
-
Jezus, je treft het echt niet. 

-
OnlineMarcH
Het is inderdaad vet pech hebben. De vorige keer was het een man met een bus die iets uitwijk (lees: geen voorrang wilde geven aan een tegemoetkomende fietser) en deze keer was het een vrouw met een bus die iets uitweek voor een tegemoetkomende fietser. Ook weer geen voorrang geven dus (er is in principe maar 1 rijstrook beschikbaar vanwege het parkeren bij ons op de dijk). Mijn pech deze keer was met name dat het iemand was die de bus van iemand had geleend en overduidelijk niet gewend was om met een voertuig van dit formaat aan het verkeer deel te nemen. Familie had de dame in kwestie ook al zien stuntelen op de parkeerplaats bij de plaatselijke snackbar. Zucht.
- GTRene
zow, das mooi klote zeg...
je zal wel erg naar een garage verlangen nu zodat ie zorgeloos binnen kan staan.
hier in de straat ist ook smal omdat altijd 1 kant vol staat met geparkeerde auto's, doch je kan 2 wielen op een smal randje (1 stoeptegel en dan begint het plantsoen) zetten zodat je iets 'veiliger' kan parkeren. (mag officieel niet maar is gewoon veiliger e.d.)
je zal wel erg naar een garage verlangen nu zodat ie zorgeloos binnen kan staan.
hier in de straat ist ook smal omdat altijd 1 kant vol staat met geparkeerde auto's, doch je kan 2 wielen op een smal randje (1 stoeptegel en dan begint het plantsoen) zetten zodat je iets 'veiliger' kan parkeren. (mag officieel niet maar is gewoon veiliger e.d.)
- ///Joost

-
OnlineMarcH
Deze keer heeft de dader zich direct netjes gemeld ja.
Vanmorgen de schade laten taxeren. Ca. 800 Euro schade, dit is gebaseerd op wat men heeft kunnen zien. Nu even het proces van aansprakelijk stellen afwachten en dan laten repareren.
Vanmorgen de schade laten taxeren. Ca. 800 Euro schade, dit is gebaseerd op wat men heeft kunnen zien. Nu even het proces van aansprakelijk stellen afwachten en dan laten repareren.
- Luc B
No hard feelings , maar 800,- ? dan mag je je garagebedrijf wel eens vragen waar de overige 800+ blijven hangen. Van wat ik lees is 800,- echt niets. Hoeft de tegenpartij geen poot uit te draaien, maar krijg van zelfs een oude primera met een kras op voorscherm/kapot knipperlicht nog 1100,- voor. Is natuurlijk zonde als je er zelf geld bij moet steken.MarcH schreef: Ca. 800 Euro schade,
-
OnlineMarcH
Waarom zou ik er zelf geld bij moeten leggen? Lijkt mij dat de verzekeraar van de tegenpartij alles betaalt. Of het nou 80, 800 of 8000 Euro kost.
- Riceaux
Lijkt mij ook, ga er vanuit dat de rekening gewoon naar de verzekering van de tegenpartij gaat. Als je er voor zou kiezen om de schade uit te laten betalen en het zelf verder op te lossen is het alleen mogelijk dat je te weinig krijgt uitbetaald. (Voor zover ik weet)MarcH schreef:Waarom zou ik er zelf geld bij moeten leggen? Lijkt mij dat de verzekeraar van de tegenpartij alles betaalt. Of het nou 80, 800 of 8000 Euro kost.
-
Misschien klinkt het raar maar het lijkt me alsof 800 euro onmogelijk dit kan dekken:MarcH schreef:Waarom zou ik er zelf geld bij moeten leggen? Lijkt mij dat de verzekeraar van de tegenpartij alles betaalt. Of het nou 80, 800 of 8000 Euro kost.
Achterbumper, zijscherm achter, zijspiegel. Velg en band voorzijde
-
Voor 800 euro kun je dit idd onmogelijk dekken.
Bij mij was er vorige maand een tegen mn corolla gereden, deuk in mn voorscherm, nieuw scherm (immitatie) + spuiten, enkel alleen het scherm, niks uitwaaieren.
Nieuw knipperlicht
Was bij elkaar al 700 euro
Bij mij was er vorige maand een tegen mn corolla gereden, deuk in mn voorscherm, nieuw scherm (immitatie) + spuiten, enkel alleen het scherm, niks uitwaaieren.
Nieuw knipperlicht
Was bij elkaar al 700 euro
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als hij de auto laat repareren op kosten van de verzekeraar lijkt mij dat er niets aan de hand is. Qua kosten 

- dvh
Klopt.
Echter moet je bij het schadebedrijf wel tekenen voor verantwoording over het te betalen bedrag.
Stel er doet zich een situatie voor dat de schade 1500,- blijkt te zijn en de verzekering maar 800,- uitkeert. Om wat voor reden dan ook. Conflict met de expert, onduidelijkheid op papier, fouten die gemaakt worden , ect.
Dan kan de schadeboer eisen van jou dat je het bedrag uit eigen zak betaald en het zelf maar moet regelen met de verzekeraar. Het is namelijk een dienst, een service dat de schadeboer de financiële afhandeling regelt met de verzekeraar van de tegenpartij. Maar geen verplichting.
Zou daarom de expert zijn oordeel in twijfelen trekken, en het schadebedrijf waar je de schade wil laten repareren ook een inschatting op papier laten zetten en deze naar de expert sturen, of nogmaals een afspraak mee maken bij twijfel.
Jij betaald anders gewoon het bedrag wat er eventueel bijbetaald zou moeten worden.
Eenmaal 800,- uitgekeerd door de verzekeraar is een geschoten dossier. Knappe jongen die er nog een euro extra uit kan wringen, achteraf, zonder rechtszaken die jaren kunnen duren.
Echter moet je bij het schadebedrijf wel tekenen voor verantwoording over het te betalen bedrag.
Stel er doet zich een situatie voor dat de schade 1500,- blijkt te zijn en de verzekering maar 800,- uitkeert. Om wat voor reden dan ook. Conflict met de expert, onduidelijkheid op papier, fouten die gemaakt worden , ect.
Dan kan de schadeboer eisen van jou dat je het bedrag uit eigen zak betaald en het zelf maar moet regelen met de verzekeraar. Het is namelijk een dienst, een service dat de schadeboer de financiële afhandeling regelt met de verzekeraar van de tegenpartij. Maar geen verplichting.
Zou daarom de expert zijn oordeel in twijfelen trekken, en het schadebedrijf waar je de schade wil laten repareren ook een inschatting op papier laten zetten en deze naar de expert sturen, of nogmaals een afspraak mee maken bij twijfel.
Jij betaald anders gewoon het bedrag wat er eventueel bijbetaald zou moeten worden.
Eenmaal 800,- uitgekeerd door de verzekeraar is een geschoten dossier. Knappe jongen die er nog een euro extra uit kan wringen, achteraf, zonder rechtszaken die jaren kunnen duren.
-
Als die allrisk verzekerd is zal er niks aan de hand, hoef je niks zelf te betalen en loopt alles via de verzekering volgens mij
- GTRene
het zal mij benieuwen...
800,-euro bij wat eerder als schade omschreven staat lijkt idd nooit te kunnen in huidige tijden.
800,-euro bij wat eerder als schade omschreven staat lijkt idd nooit te kunnen in huidige tijden.
- Chris van S.
In theorie zou ik dat ook zeggen. Maar zolang we nog geen foto's hebben gezien en geen calculatie uit bijvoorbeeld dispatch kan je niks oordelen en kan je er niks over zeggen.Jussi schreef:Misschien klinkt het raar maar het lijkt me alsof 800 euro onmogelijk dit kan dekken:MarcH schreef:Waarom zou ik er zelf geld bij moeten leggen? Lijkt mij dat de verzekeraar van de tegenpartij alles betaalt. Of het nou 80, 800 of 8000 Euro kost.Achterbumper, zijscherm achter, zijspiegel. Velg en band voorzijde
Het enige wat mij zou boeien is dat het netjes word gerepareerd. Succes MarkH!
-
OnlineMarcH
Het heeft allemaal even geduurd maar vanmorgen heb ik de Z3 weggebracht voor herstel van de schade. Ergens volgende week kan ik 'm weer ophalen.
- D20VT
dvh schreef:Klopt.
Dit kan alleen maar zo zijn als de schade bij hem voor de deur is opgenomen door een expert, de ouderwetse straatexpertise
Normale gang van zaken is dat hij de auto bij een schadeherstelbedrijf wegzet, die maakt dan een offerte. Aan de hand van die offerte bepaald de expert of de herstelkosten verantwoord zijn.
Komen er tijdens herstel kosten bij dan overlegt de schadehersteller met de expert, die laatste maakt dan een suppletierapport naar de maatschappij.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
En als je hem terug hebt eens kijken of je hem, op de plek waar je hem gekocht hebt, weer in kunt ruilen op wat anders......??MarcH schreef:Het heeft allemaal even geduurd maar vanmorgen heb ik de Z3 weggebracht voor herstel van de schade. Ergens volgende week kan ik 'm weer ophalen.

- ///Joost
Dat zijn inderdaad de leukere experimentjes.Eric H schreef:En als je hem terug hebt eens kijken of je hem, op de plek waar je hem gekocht hebt, weer in kunt ruilen op wat anders......??MarcH schreef:Het heeft allemaal even geduurd maar vanmorgen heb ik de Z3 weggebracht voor herstel van de schade. Ergens volgende week kan ik 'm weer ophalen.