Van S60 T5 naar S80 T6.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De rode S60
Gave update weer! En cool die trailer SAM creatie.
En ja die V70... wel gaaf maar na zoveel historie met je S60 zou ik die er niet voor weg doen
En ja die V70... wel gaaf maar na zoveel historie met je S60 zou ik die er niet voor weg doen
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: De rode S60
Grappig ding, die oprijwagen.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Ook dat. De upgrade is minimaal, denk ik. Ze hebben beide hun plus en minpunten.Martijn_bmw schreef: ↑17 jul 2020, 21:34 Gave update weer! En cool die trailer SAM creatie.
En ja die V70... wel gaaf maar na zoveel historie met je S60 zou ik die er niet voor weg doen
Maandag met junior de SAM carrier en racer opgehaald.
Rijdt prima op snelheid. 170pk is niet veel maar eenmaal 100/110 op de klok is het heerlijk comfy rijden. Remmen is even wennen met 1400kg achterop. Blijven toch 850 remmen....
In de snelwegafsluiting bij Enter veel aanspraak gehad. Vooral of het legaal was die transporter.
Racer staat nu op het werk. Remmerij nalopen, Banden vervangen (iemand nog pzero semi’s uit 2003?) Toerenteller doet het wel op de Link display maar niet op de tellerklok en wat klein spul.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Alweer even geleden maar de trackday was een groot succes.
Dag van te voren zag het er nog slecht uit. Transporter kapte ermee tijdens het luchtdraaien en we hebben tot nu toe geen idee waarom. Leek wel of ie geen compressie had maar toen we de stekker eruit wilde trekken deed ie het opeens weer...
De racer had natuurlijk ook kuren...de toerenteller deed het al niet...en toen een paar weken wel. Juist op de avond voor de trackday deed ie het niet meer. Ja....en nu? De display van de Link ECU heeft wel een toerenteller maar dat is nog old skool monochroom scherm die traag is. Normale weergaves gaan prima, maar een toerental is te snel voor het scherm. Uiteindelijk er toch maar voor gekozen om hem naar de tellerklok te verplaatsen, heb je iig iets. Voor de veiligheid het maximaal toerental wat omlaag gezet. 8000tp/m is nog steeds lekker natuurlijk.
Laat in de avond naar huis, paar reservedelen mee voor beide auto's..
Begin van een mooie dag;
Mooie rit er naartoe, ding ligt als een blok op de weg.
Beetje warm laten draaien en dan maar de baan op. Alles gaat een beetje stroef, bij de auto maar ook bij de bestuurder. Eerste paar rondjes met de tractive versnellingsbak is aftasten. Ik heb er 0 ervaring mee. Je moet je linkerbeen uitschakelen, easier said then done.
Heeft even geduurd maar uiteindelijk is het een verademing. Doorjoekelen tot 8000, een fractie van een seconde je rechtervoet liften van het gas en bak doortrekken. Waanzinnig hoe snel je dan kan schakelen, en meteen waar toeren maakt.
Af en toe schoot de bak in zijn neutraal. Hoe langer de dag vorderde hoe vaker het voorkwam. hand op de pook houden was genoeg maar ergens hadden we wel het idee dat het niet lang meer ging duren. En zo geschiedde...
Geen aandrijving meer, onderdeel in de bak afgebroken. Deze specifieke versnellingsbak heeft er al een roerig leven opzitten. Eerst in een gele 850 rallyauto, toen in een 600pk S70 en nu in de 850 racer. Dusja...het mocht ook wel een keer. Daarnaast lijkt het sper wat te knappen, dus die mag er ook uit om gecontroleerd te worden.
Toch zijn we allemaal met een grote glimlach vertrokken terug naar huis. Het doel was simpel, SDM moest het circuit weer zien. Missie geslaagd. Dat we de transporter ook makkelijk door de keuring kregen was natuurlijk helemaal super. Die combinatie is gewoon goud.
Op naar volgend jaar. Volgende week gaat de bak eronder uit. Kan alleen maar beter van worden.
Mocht de tijd het toelaten dan gaan we ook kijken of we een turboblok in de transporter kunnen bouwen. We hebben in principe alles liggen, maar de tijd he...
Voor die paar keer per jaar is die 170pk prima, maar een turbo blok zou het qua rijdbaarheid stukken beter maken.
Dan de S60. Die heeft inmiddels 310k op de teller staan. Kilometers gaan niet heel hard. Ding doet het prima. Inmiddels 11 jaar in bezit. En nog steeds niet op uit gekeken. Wat het ook lastig maakt is dat ik niet weet wat ervoor terug zou moeten komen.
Zowaar eens zelf gepoetst in het najaar. Wel dankbaar werk maar ik ga dat niet te vaak doen.
Vakantie met een dakbox. Heel handig maar zo lelijk...
Beetje aan het upgrade geweest, vorige week een S60R spoiler op de kofferbak geplakt. Door m'n oude connecties in de US goedkoop aan een lipje kunnen komen, hier in Nederland vragen ze zoveel geld voor dit stukje plastic....en nieuw is het helemaal niet te betalen.
Optische is het exterieur bijna helemaal S60R. Mis alleen nog de achterremmen. Pegasus wielen heb ik voor de winter klaarliggen maar die remklauwen is nog een verhaal apart. Heb een set gekocht maar die was zo slecht dat die recent retour is gegaan, ik verwacht deze week nieuwe binnen te krijgen.
Dag van te voren zag het er nog slecht uit. Transporter kapte ermee tijdens het luchtdraaien en we hebben tot nu toe geen idee waarom. Leek wel of ie geen compressie had maar toen we de stekker eruit wilde trekken deed ie het opeens weer...
De racer had natuurlijk ook kuren...de toerenteller deed het al niet...en toen een paar weken wel. Juist op de avond voor de trackday deed ie het niet meer. Ja....en nu? De display van de Link ECU heeft wel een toerenteller maar dat is nog old skool monochroom scherm die traag is. Normale weergaves gaan prima, maar een toerental is te snel voor het scherm. Uiteindelijk er toch maar voor gekozen om hem naar de tellerklok te verplaatsen, heb je iig iets. Voor de veiligheid het maximaal toerental wat omlaag gezet. 8000tp/m is nog steeds lekker natuurlijk.
Laat in de avond naar huis, paar reservedelen mee voor beide auto's..
Begin van een mooie dag;
Mooie rit er naartoe, ding ligt als een blok op de weg.
Beetje warm laten draaien en dan maar de baan op. Alles gaat een beetje stroef, bij de auto maar ook bij de bestuurder. Eerste paar rondjes met de tractive versnellingsbak is aftasten. Ik heb er 0 ervaring mee. Je moet je linkerbeen uitschakelen, easier said then done.
Heeft even geduurd maar uiteindelijk is het een verademing. Doorjoekelen tot 8000, een fractie van een seconde je rechtervoet liften van het gas en bak doortrekken. Waanzinnig hoe snel je dan kan schakelen, en meteen waar toeren maakt.
Af en toe schoot de bak in zijn neutraal. Hoe langer de dag vorderde hoe vaker het voorkwam. hand op de pook houden was genoeg maar ergens hadden we wel het idee dat het niet lang meer ging duren. En zo geschiedde...
Geen aandrijving meer, onderdeel in de bak afgebroken. Deze specifieke versnellingsbak heeft er al een roerig leven opzitten. Eerst in een gele 850 rallyauto, toen in een 600pk S70 en nu in de 850 racer. Dusja...het mocht ook wel een keer. Daarnaast lijkt het sper wat te knappen, dus die mag er ook uit om gecontroleerd te worden.
Toch zijn we allemaal met een grote glimlach vertrokken terug naar huis. Het doel was simpel, SDM moest het circuit weer zien. Missie geslaagd. Dat we de transporter ook makkelijk door de keuring kregen was natuurlijk helemaal super. Die combinatie is gewoon goud.
Op naar volgend jaar. Volgende week gaat de bak eronder uit. Kan alleen maar beter van worden.
Mocht de tijd het toelaten dan gaan we ook kijken of we een turboblok in de transporter kunnen bouwen. We hebben in principe alles liggen, maar de tijd he...
Voor die paar keer per jaar is die 170pk prima, maar een turbo blok zou het qua rijdbaarheid stukken beter maken.
Dan de S60. Die heeft inmiddels 310k op de teller staan. Kilometers gaan niet heel hard. Ding doet het prima. Inmiddels 11 jaar in bezit. En nog steeds niet op uit gekeken. Wat het ook lastig maakt is dat ik niet weet wat ervoor terug zou moeten komen.
Zowaar eens zelf gepoetst in het najaar. Wel dankbaar werk maar ik ga dat niet te vaak doen.
Vakantie met een dakbox. Heel handig maar zo lelijk...
Beetje aan het upgrade geweest, vorige week een S60R spoiler op de kofferbak geplakt. Door m'n oude connecties in de US goedkoop aan een lipje kunnen komen, hier in Nederland vragen ze zoveel geld voor dit stukje plastic....en nieuw is het helemaal niet te betalen.
Optische is het exterieur bijna helemaal S60R. Mis alleen nog de achterremmen. Pegasus wielen heb ik voor de winter klaarliggen maar die remklauwen is nog een verhaal apart. Heb een set gekocht maar die was zo slecht dat die recent retour is gegaan, ik verwacht deze week nieuwe binnen te krijgen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De rode S60
Updates had ik even gemist, maar wat een wauws ding zeg, die trailer! Briljant, en je zult er genoeg bekijks mee hebben lijkt me zo. Ik wist ook helemaal niet dat je nog een T5-R had. Heb je daar niet wat mee info of foto's van?
De rode S60 gaat nog steeds zie ik. Mooi om te zien dat het design destijds erg progressief was, en het kan nog prima mee in deze tijd.
De rode S60 gaat nog steeds zie ik. Mooi om te zien dat het design destijds erg progressief was, en het kan nog prima mee in deze tijd.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
De S60 is tijdloos. Monden vallen regelmatig open als ik zeg dat ie 18 jaar oud is. Nu is deze wel erg netjes natuurlijk met de recente spuitwerk maar toch...her design kan nog prima.///Joost schreef: ↑09 nov 2020, 14:26 Updates had ik even gemist, maar wat een wauws ding zeg, die trailer! Briljant, en je zult er genoeg bekijks mee hebben lijkt me zo. Ik wist ook helemaal niet dat je nog een T5-R had. Heb je daar niet wat mee info of foto's van?
De rode S60 gaat nog steeds zie ik. Mooi om te zien dat het design destijds erg progressief was, en het kan nog prima mee in deze tijd.
Ik ben niet de eigenaar van de transporter en de racer. Ik heb beide auto’s in beheer. Onderhoud/keuringen/knutselen is mijn afdeling.
De eigenaar heeft de racer in 2005 zo opgebouwd en de transporter ingevoerd vanuit Zweden in 2013. De hobby veranderde en de eigenaar had geen zin mee in gesleutel (al vindt ie het machtig als die twee auto’s het weer goed doen). Nadat de racer op een zijspoor kwam samen met de transporter heb ik mij over de technische kant ontfermt.
En zo doen we dan af en toe samen een trackday met de 850. Gaat er wat stuk dan haal ik hem op of ga ik een dag in z’n loods werken.
Het is overigens een n/a motor, zonder turbo. 2.3 20v met throttlebodies.
Ik zal aankomend weekend wat meer foto’s schieten van de 850’s.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: De rode S60
Haha wat een geniaal ding die transporter! Heb ook wel eens foto's gezien van een Citroën CX transporter.....mooie combinatie zo met die racer erop.
Ding brult er ook lekker op los en lekker snel schakelen....gaaf!
Ding brult er ook lekker op los en lekker snel schakelen....gaaf!
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
De 850;
M'n iphone kan niet heel best overweg met het kunstlicht en de donkere auto, dusja...hoog kwaliteit foto's zijn het niet...
Het is dus een 850 uit 1992, toentertijd de 850GLT genaamd.
Blok levert nu 233pk tov van 170 origineel (atmosferisch). T5 drukgroep met afgedraaid vliegwiel. Tractive versnellingsbak, semi's, kooi, BBK. Etc etc.
Auto is halverwege 2000 opgebouwd en daarna af en toe gebruikt. Toen ie nog op kenteken stond heeft ie zelfs een Ring-sticker verdiend.
Je ziet hier de display van de Link G2, die zit normaal gesproken op de paneel waar de radio zat. Nu tijdelijk verplaatst vanwege de toerenteller problemen in de tellerklok. Zoals in het vorige verslag te lezen was is deze display te traag voor gebruik van de toerenteller.
Tevens zie je op de middenconsloe nog een AFR meter, schakelaar voor de blower en de schakelaar voor de stuurbekrachtiging.
De operatie;
Blok ernaast na krap 2,5 uur. Het is allemaal al een keer los geweest dus dat viel zat mee.
Bak open; pal afgebroken (origineel Volvo onderdeel).
Onderdeel hebben we gewoon liggen, is ook al gemonteerd. Het is nu kwestie van afkitten/monteren. Tevens wat rubbers en motorsteunen die gaar zijn. Zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn van het uit de versnelling springen, de achterste motorsteun is al zijn olie al kwijt (oliegevulde motorsteunen zijn standaard op de 850).
M'n iphone kan niet heel best overweg met het kunstlicht en de donkere auto, dusja...hoog kwaliteit foto's zijn het niet...
Het is dus een 850 uit 1992, toentertijd de 850GLT genaamd.
Blok levert nu 233pk tov van 170 origineel (atmosferisch). T5 drukgroep met afgedraaid vliegwiel. Tractive versnellingsbak, semi's, kooi, BBK. Etc etc.
Auto is halverwege 2000 opgebouwd en daarna af en toe gebruikt. Toen ie nog op kenteken stond heeft ie zelfs een Ring-sticker verdiend.
Je ziet hier de display van de Link G2, die zit normaal gesproken op de paneel waar de radio zat. Nu tijdelijk verplaatst vanwege de toerenteller problemen in de tellerklok. Zoals in het vorige verslag te lezen was is deze display te traag voor gebruik van de toerenteller.
Tevens zie je op de middenconsloe nog een AFR meter, schakelaar voor de blower en de schakelaar voor de stuurbekrachtiging.
De operatie;
Blok ernaast na krap 2,5 uur. Het is allemaal al een keer los geweest dus dat viel zat mee.
Bak open; pal afgebroken (origineel Volvo onderdeel).
Onderdeel hebben we gewoon liggen, is ook al gemonteerd. Het is nu kwestie van afkitten/monteren. Tevens wat rubbers en motorsteunen die gaar zijn. Zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn van het uit de versnelling springen, de achterste motorsteun is al zijn olie al kwijt (oliegevulde motorsteunen zijn standaard op de 850).
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: De rode S60
Leuke update weer!
242 <3
242 <3
- Rolf205
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
We zijn er druk mee geweest. Nokkenassensor gedemonteerd.
Ja, B is voldoende. Niet met veel marge maar het mag. Vroeger gingen we nog wel een op pad met een BE combinatie maar dit is veel leuker
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Begin dit jaar tijd gehad voor de S60;
Al jaren wilde ik een BBK voor de achteras, maarja...om nou goede remmen eraf te gooien vond ik zonde. Nu mocht het eindelijk! Standaard spul op, upgrade erop!
Ging niet vanzelf...klauwen gekocht bij een gerenommeerde Volvo-specialist. Zuigers vast, nippels verrot. Dingen zagen er ook uit alsof ze een paar maanden in zee gelegen hadden. Die terug gestuurd en andere gekregen (na weken wachten). Daar moesten wel eerst de remzuigers in gemonteerd worden, die waren eruit gedrukt om te kijken of ze wel gangbaar waren...
Dus klauwen splijten en alles netjes schoongemaakt en gemonteerd.
Op een fwd past een S60R set nét niet. De ankerplaat loopt bij de kleinere remmen eerder naar buiten. Beetje huisvlijt en die rand is er vanaf. Grootste tegenslag was de remleiding, die zit op een lastige plek, en natuurlijk harstikke vast gerot. Brander erop (5cm van de tank) en ze gingen los. Natuurlijk wel de tank beschermd tegen de vlam...
Meteen upgrade naar staalomvlochten slangen van Goodridge gegaan, die had ik voor ook al gemonteerd.
Met de 17" winterset staat het wel lekker vol. Schijf is een 330mm btw.
Het remt wel anders, rempedaal is wat steviger. Maar eigenlijk staat het gewoon mokerdik.
Optisch is het nu behoorlijk S60R, maar dan zonder de runningcosts van een R...
Nooit mijn intentie geweest om een kopie te maken, het gebeurde gewoon.
Over een paar dagen is ie 19 jaar oud.
312000 op de klok.
Al jaren wilde ik een BBK voor de achteras, maarja...om nou goede remmen eraf te gooien vond ik zonde. Nu mocht het eindelijk! Standaard spul op, upgrade erop!
Ging niet vanzelf...klauwen gekocht bij een gerenommeerde Volvo-specialist. Zuigers vast, nippels verrot. Dingen zagen er ook uit alsof ze een paar maanden in zee gelegen hadden. Die terug gestuurd en andere gekregen (na weken wachten). Daar moesten wel eerst de remzuigers in gemonteerd worden, die waren eruit gedrukt om te kijken of ze wel gangbaar waren...
Dus klauwen splijten en alles netjes schoongemaakt en gemonteerd.
Op een fwd past een S60R set nét niet. De ankerplaat loopt bij de kleinere remmen eerder naar buiten. Beetje huisvlijt en die rand is er vanaf. Grootste tegenslag was de remleiding, die zit op een lastige plek, en natuurlijk harstikke vast gerot. Brander erop (5cm van de tank) en ze gingen los. Natuurlijk wel de tank beschermd tegen de vlam...
Meteen upgrade naar staalomvlochten slangen van Goodridge gegaan, die had ik voor ook al gemonteerd.
Met de 17" winterset staat het wel lekker vol. Schijf is een 330mm btw.
Het remt wel anders, rempedaal is wat steviger. Maar eigenlijk staat het gewoon mokerdik.
Optisch is het nu behoorlijk S60R, maar dan zonder de runningcosts van een R...
Nooit mijn intentie geweest om een kopie te maken, het gebeurde gewoon.
Over een paar dagen is ie 19 jaar oud.
312000 op de klok.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: De rode S60
Blijft een mooie verschijning!
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21 dec 2020, 22:48
- Auto: Megane 3 RS
Re: De rode S60
Haha hele dikke auto ambulance
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: De rode S60
Mooie update weer!
Je begint de S60 nu langzaam iets minder te zien valt me op, erg jammer want het zijn heerlijke auto's.
2 gehad en zou er zo weer een nemen
Die 19 jaar is er zeker niet aan af te zien!
Je begint de S60 nu langzaam iets minder te zien valt me op, erg jammer want het zijn heerlijke auto's.
2 gehad en zou er zo weer een nemen
Die 19 jaar is er zeker niet aan af te zien!
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Thanks !
Nu je het zegt! Je ziet ze steeds minder.Ferdi Gielen schreef: ↑20 jan 2021, 07:21 Mooie update weer!
Je begint de S60 nu langzaam iets minder te zien valt me op, erg jammer want het zijn heerlijke auto's.
2 gehad en zou er zo weer een nemen
Die 19 jaar is er zeker niet aan af te zien!
Ze lopen dan ook al 20 jaar mee...
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: De rode S60
Dit blijf ik toch een van de grote verassingen van DF vinden. Totaal niet mijn type auto. Maar elke keer als ik dit topic doorlees roept deze rode! S60! toch een begeerte op!
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Hehehe thanks.
Rijplezier (df) en Volvo lijkt niet samen te gaan, en dat klopt.
Beetje investeren en je kan er heel wat van maken. Ik kan ermee lezen en schrijven.
Afgelopen weekend de racer weer voorzien van een motor. Eerst een uur aan het miepen om de bak in elkaar te krijgen...de toon was gezet. Bleek uiteindelijk een schakelpal (die op Assen de geest gaf en we vervangen hadden) een klein hoekverschil te hebben zodat de bak iedere keer vast zat. Na wat nuchter denkwerk de hele constructie overgezet.
Helaas niet aan starten toegekomen. Na een teleurstellende start heeft dat de hele dag doorgewerkt....toen ook nog bleek dat de koppelingscilinder lek bleek te zijn was het tijd om te stoppen.
Misschien dat we het volgende maand fixxen of dat ik begin maart de hele combinatie ophaal zodat ik het thuis kan doen, de transporter heeft in maart ook weer apk nodig.
De ‘oliegevulde’ motorsteunen bleken beide hol te zijn van binnen, alle olie eruit...en dat na 30 jaar.
- Bijlagen
-
- Reunited
- 9C8817C5-D409-4E9E-9046-0A3ECB274EB3.jpeg (430.38 KiB) 15137 keer bekeken
-
- Nieuw en oud. Solide en hol.
- 10CC22E8-AD3A-47D6-8498-85D24EB99C2B.jpeg (352.06 KiB) 15137 keer bekeken
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: De rode S60
Ondanks al het mooie werk in de rode.
Wat vind je van deze rode?
https://www.toncar.nl/verkoop/volvo/s60/3979351
Wat vind je van deze rode?
https://www.toncar.nl/verkoop/volvo/s60/3979351
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: De rode S60
lekker aan de knutsels, ook wel mooie werkruimte zo te zien
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
I like. Blijft toch een bepaalde aantrekkingskracht hebben zo’n R.JeroenT schreef: ↑25 jan 2021, 14:24 Ondanks al het mooie werk in de rode.
Wat vind je van deze rode?
https://www.toncar.nl/verkoop/volvo/s60/3979351
Hij staat wel vreemd op de poten, alsof er normale veren onder zitten...vooral achter.
Prima ruimte idd. Staat een beetje vol inmiddels. Liefst doe je dit soort dingen op een brug maar die staan allemaal vol met zeer lang lopende projecten (oftewel er gebeurt niks mee).
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60, bandenvraag..
Weinig nieuws hier. S60 doet zijn best. 850 transporter is weer klaar voor de APK maar kan pas over 2,5 week terecht bij het keuringsstation. Handrem op 4 wielen....ieder jaar weer feest
Vraagje over banden...de S60 heeft nieuwe banden nodig; pilot sport 4 of pilot supersport? Prijsverschil is 10/15€ per stuk.
Vraagje over banden...de S60 heeft nieuwe banden nodig; pilot sport 4 of pilot supersport? Prijsverschil is 10/15€ per stuk.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: De rode S60
Ik vond de gewone Pilot Sport 4 prima voldoen onder de S60, bij slecht weer geloof ik ook net wat meer grip.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De rode S60
De Supersport zijn al wat ouder, op droog (ietsje) beter, op nat veel slechter dan de PS4.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Thanks voor de reacties Martijn en Ferdi.MartijnGizmo schreef: ↑04 apr 2021, 14:30 De Supersport zijn al wat ouder, op droog (ietsje) beter, op nat veel slechter dan de PS4.
Beetje verder ingelezen op de verschillen en eigenlijk raad iedereen de PS4 aan. PS4s is wel beter maar niet in mijn maat te krijgen en kost ook een paar knaken meer.
Morgen even kijken wat onze bandenleverancier doet qua prijs en anders bestellen we ze gewoon online.