Dat was even graven...
Saai blog blijft saai.
Omdat er niks aan kapot gaat een paar projectjes ernaast gedaan. Volvo's van vrienden die zelf niet willen sleutelen....of het niet kunnen.
Mooiste project is de T-5R in babypukeyellow. Handbak, grotere föhn, schroefset, AP's etc etc. In maart begonnen met de complete distributie en keerringen, in mei de turbo, uitlaat, injectoren, alle koelslangen etc vervangen voordat ie er bij Fasttech 308pk en 480Nm wegdrukte op de bank. Daarna nog verder gegaan met alle pruttel rondom het blok, koelerslangen, carterventilatie. Ik heb er al heel wat uurtjes inzitten en er gaan nog veel meer uren in op. Als ie volgend jaar uit de stalling komt dan gaat de bak erachter weg wegens lekkage, tevens zijn de voorremmen dan echt op (AP vervangingsdelen = kaching).
Harstikke leuk om weer mee te rijden. Beetje herinneringen ophalen aan toen ik ook zo'n ding had, dat was weliswaar een T5, maar die deed zeker niet onder voor deze. Het rijd zoveel rauwer/groffer dan de S60.
Afgelopen zondag kreeg ik de mijne gepoetst terug. Dat is dus iets wat ik niet kan.
Oja...de voorspoiler (zie alle voorgaande pagina's). Die is er in augustus 2 keer vanaf geweest. Eerst na een rit over de autobahn (zie foto bovenaan), 2de keer tegen aarden wal. Ik ben daarna bezig geweest met een permanente bevestiging. Het zit nu vast met in kleur gespoten slotbouten...van die dingen waarmee je je tuindeur vastzet.
Je ziet er bijna niks van en het zit keurig netjes vast.