Van S60 T5 naar S80 T6.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26771
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Martijn_bmw » 21 jun 2013, 12:57

EmielS60 schreef:
EmielS60 schreef: Thuis verliezen de bomen wel wat zooi, maar bij mijn vriendin in de straat verliezen de bomen emmers hars;

http://nordicturbo.nl/gallery/albums/us ... 19_002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem solved, dezelfde avond was de relatie voorbij...zo kan het ook. :hmmm: :?
das minder....


wbt de remmen, die zagen er niet best meer uit :shock: misschien toch de volgende keer een achterwielaandrijver? dan heb je die handrem niet zo vaak nodig :kikker:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 21 jun 2013, 20:01

Ja, dat zeker. Vanuit het niets. Had net de handleiding van de vrouw besteld bij Bol.com. Zit nog in de verpakking voor de liefhebber.

Wbt de remmen, dit is toch wel een zwak punt van Volvo. De nieuwe hebben de handrem in de klauw gecombineerd maar deze serie heeft dus losse handremvoeringen. Als je dan met de winter lekker dwars te gaan (start lachband), dan heb je kans dat de voeringen loslaten. Maar onze klanten hebben er ook geen moeite mee, en die proberen dat niet denk ik. Het is gewoon een K-constructie...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26771
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Martijn_bmw » 21 jun 2013, 21:27

De meeste Volvo rijders gebruiken hun auto om veilig en comfortabel van a naar b te komen dus die zullen er inderdaad geen last van hebben :lol:

Mooi kut met je vriendin dan helemaal als het zo uit het niets komt... Sterkte!

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Joopieboy » 21 jun 2013, 22:09

Remmen kan ik beamen idd, maar ik moet zeggen als dat je weet waarmee je bezig bent en daarmee ook het goeie spul in huis haalt dan kun je toch al een heel stuk beter ankeren. Ik rijd zelfs nog rond met standaard klauwen en met de huidige set ben ik heel erg tevreden. :)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3045
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Ferdi » 22 jun 2013, 23:25

Maar de handrem van een S60/80/V70 is gewoon echt waardeloos... bij de S60 van mijn ouders is het ook al eens raak geweest en je hoort het gewoon heel veel dat de boel vast gaat zitten.

Bij mijn eigen S60 ben ik blij dat ik de handrem vanwege de automaat niet nodig heb, of niet snel maar ga de voeringen wel een keer preventief vervangen.
Ben bang dat als ik de handrem aan trek dat de boel dan ook niet meer goed los komt

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 21 jul 2013, 00:05

Even naar Biketown in Bocholt gereden vandaag, terugweg was rustig..(ifoonfoto)

Afbeelding

Ging toch wel mooi, loopt heel netjes door de toeren heen, en ligt lekker stabiel op de weg boven de 200. Turbodruk loopt heel langzaam terug zoals te verwachten is met dat kleine föhntje. Er zit nog wat rek in, maar het vrije asfalt hield op. As. vrijdag een avondje Nordschleife samen met een collega S60 rijder.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door frank de jonge » 21 jul 2013, 01:06

Nice :-)

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Ar » 21 jul 2013, 01:26

Die snelweg is niet met elke auto op sommige stukken geschikt om eens wat meer snelheid te maken. Als je demping wat stevig is, krijg je flinke klappen.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 21 jul 2013, 09:04

Klopt Ar, vanaf Oberhausen naar Arnhem is het nog goed te doen, de andere kant lijkt op een uit België geïmporteerd stuk snelweg, rammelen met de vullingen...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door frank de jonge » 21 jul 2013, 13:52

Geen last van op het stuk hier. Zelfs met 270 op de klok :-)

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door G Kolkman » 21 jul 2013, 18:23

EmielS60 schreef:De hoogte aanpassing was precies goed, heel af en toe schraap maar niet meer zo erg als eerst.

Weer een maand voorbij zonder bijzonderheden, ondertussen over de 220.000km heen gestuurd. Vandaag met het zomerse weer de auto even grondig gewassen, deurstijlen, kofferbakranden dat soort werk. Even een laag Merkwquiaurs wax (echt...wat een verrotte naam voor een poestmiddelenmerk). erop gesmeerd. Thuis verliezen de bomen wel wat zooi, maar bij mijn vriendin in de straat verliezen de bomen emmers hars;

Afbeelding
Was dat toevallig in Den Bosch? Zo ziet het er een beetje uit namelijk :) .

Anyhow, je ziet de 220k kms er niet aan af, bij mij zien ze er op die kilometrages toch beroerder uit :kikker: .

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 21 jul 2013, 21:21

Klopt, het is de Koningsweg, m'n ex woont/woonde (geen idee eigenlijk) daar in een zijstraat. Echt een leuke stad!

Van binnen is ie echt heel netjes, van buiten heeft ie wel wat road rash, laat hem één dezer weken profi poetsen.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 02 okt 2013, 22:25

Dat was even graven...

Saai blog blijft saai.
Omdat er niks aan kapot gaat een paar projectjes ernaast gedaan. Volvo's van vrienden die zelf niet willen sleutelen....of het niet kunnen.

Mooiste project is de T-5R in babypukeyellow. Handbak, grotere föhn, schroefset, AP's etc etc. In maart begonnen met de complete distributie en keerringen, in mei de turbo, uitlaat, injectoren, alle koelslangen etc vervangen voordat ie er bij Fasttech 308pk en 480Nm wegdrukte op de bank. Daarna nog verder gegaan met alle pruttel rondom het blok, koelerslangen, carterventilatie. Ik heb er al heel wat uurtjes inzitten en er gaan nog veel meer uren in op. Als ie volgend jaar uit de stalling komt dan gaat de bak erachter weg wegens lekkage, tevens zijn de voorremmen dan echt op (AP vervangingsdelen = kaching).

Afbeelding

Harstikke leuk om weer mee te rijden. Beetje herinneringen ophalen aan toen ik ook zo'n ding had, dat was weliswaar een T5, maar die deed zeker niet onder voor deze. Het rijd zoveel rauwer/groffer dan de S60.
Afgelopen zondag kreeg ik de mijne gepoetst terug. Dat is dus iets wat ik niet kan. :lol:

Afbeelding

:gek:

Oja...de voorspoiler (zie alle voorgaande pagina's). Die is er in augustus 2 keer vanaf geweest. Eerst na een rit over de autobahn (zie foto bovenaan), 2de keer tegen aarden wal. Ik ben daarna bezig geweest met een permanente bevestiging. Het zit nu vast met in kleur gespoten slotbouten...van die dingen waarmee je je tuindeur vastzet. :) Je ziet er bijna niks van en het zit keurig netjes vast.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Richard430 » 02 okt 2013, 22:30

Ehm, die laatste foto. Dat is in Amerongen toch?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 02 okt 2013, 22:33

Dat klopt, daar woont de poetser.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Richard430 » 02 okt 2013, 23:49

Aah, ok. Je hebt de foto recht voor het pand gemaakt, waar ik over in onderhandeling ben... :tooth:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Tim N » 03 okt 2013, 11:43

Lijkt wel een Ferrari zo!!!

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Mnrk » 03 okt 2013, 13:17

Dat ding loopt nog lekker door zeg! :D

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Joopieboy » 06 okt 2013, 09:08

Heerlijk spul ja zo een good old 850! En wat glimt die van jouw weer haha, prachtig!

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 23 nov 2013, 17:56

Nah, eindelijk weer eens wat aan dat rode hok kunnen doen. Ik heb helemaal niks met winterbanden maar ze moesten er maar onder...

De ochtendzool die ik bij lage temperaturen heb liet zich uiteindelijk eens duidelijk zien, in een soort van permanente vorm. :lol: De wielvlucht en mijn rotondefetish zal ook wel meegeholpen hebben. Vage is dat een halve slag verder de band prima is. Koordlaagbreukje?

Afbeelding

Daarna de schroefset en de remmen rondom schoongemaakt, had een kleine issue met de handrem, daarvan zat de kabel niet lekker. Volgende week de remvloeistof verversen, helaas was het drukapparaat defect.

Afbeelding

Plaatje;

Afbeelding

Winterset is dezelfde velg als de zomerset, stukje naar boven scrollen dus... :wink:
Volgende week jaarlijks oliegebeuren, en de originele downpipe monteren voor de APK, stationair haalt ie de CO waarde wel...maar verhoogd toerental is toch 'ietsjes' te hoog.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Joopieboy » 23 nov 2013, 21:44

En met goed warmrijden edg ook problemen? Wij hebben ook een R op de zaak rijden met een dikke downpipe en die haalt hem ook net na goed warmrijden. Die heeft meestal een afspraak en komt dan 'warm' direct binnen gereden. :)

Maar dat lijkt idd op een gebroken koord ja, wat voor banden heb je eronder als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Richard430 » 23 nov 2013, 23:07

Inderdaad een breuk zo te zien.. Je levert geen half werk zie ik :D

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 24 nov 2013, 14:16

Joopieboy schreef:En met goed warmrijden edg ook problemen? Wij hebben ook een R op de zaak rijden met een dikke downpipe en die haalt hem ook net na goed warmrijden. Die heeft meestal een afspraak en komt dan 'warm' direct binnen gereden. :)

Maar dat lijkt idd op een gebroken koord ja, wat voor banden heb je eronder als ik vragen mag?
Die van mij is heel erg katloos, weet niet of die R dat ook is?
Banden zijn Kumho's KU39. Qua grip en rolgeluid erg fijne band, maar je hoort regelmatig dat er ochtendzolen tussen zitten. In het nat is dit echt een indrukwekkende band.
Richard430 schreef:Inderdaad een breuk zo te zien.. Je levert geen half werk zie ik :D
Als je het doet...doe het dan goed. :)

Ik weet nog dat ik na montage 3 keer terug ben geweest voor uitlijnen, stuur scheef, niet rechtdoor willen. Dus misschien is die sporing niet helemaal goed. Misschien toch maar een andere uitlijner zoeken die ook verstand heeft van uitlijnen icm schroefsets. Heb hier regelmatig een naam voorbij zien komen, welk bedrijf was dat?

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Joopieboy » 24 nov 2013, 18:01

Ik hoor idd heel erg wisselende verhalen over de banden, zeker onder zwaardere auto's. En jij hebt helemaal niks meer eronder dus haha. Dan snap ik het wel een beetje. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1423
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 08 dec 2013, 11:13

Afbeelding

Het waren 2 rustige uurtjes afgelopen vrijdag. Maar we mogen weer een jaartje;

Afbeelding

Daarna snel de downpipe weer omgewisseld. :coffee:

Afbeelding

Flush uitgevoerd, nieuwe olie en filter..

Afbeelding

Remvloeistof ververst.

Slechts 16000 km gereden afgelopen jaar. Heeft me de afgelopen weken wel aan het denken gezet. De S60 staat doordeweeks vrijwel altijd stil voor de deur. Werk is op loop/fiets afstand. Kan je beter iets kleiners kopen dacht ik. Maarja..dan rijd je er weer in, dit comfort, vermogen, voorkomen, uitrusting ga je in een kleiner gebakje niet vinden. Plus dat ie technisch gewoon top is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, Bokkepoot, Dimitri, Reihen 6 en 13 gasten