Van S60 T5 naar S80 T6.
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: De rode S60
Prachtige wagen!
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De rode S60
Relaxte kar!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De rode S60
Meer luxe ga je niet krijgen voor het geld!
- Jlijp
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:10
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De rode S60
Chique bolide!
Is deze automaat een beetje "hufterproof"?
Is deze automaat een beetje "hufterproof"?
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: De rode S60
Met een beetje onderhoud bijna wel
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: De rode S60
Lekker! Mooi interieur, heerlijk!
-
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: De rode S60
Gaaf ding Emiel. Ik heb echt een zwak voor die laatste S80's. Zeker als T6 of V8..
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: De rode S60
Mooie vervanger!
Ben benieuwd of je deze net zo lang houdt.
Ben benieuwd of je deze net zo lang houdt.
- Eeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: De rode S60
Chique opvolger! Ik ben in mijn pubertijd ook opgevoed in zo'n model S80, m'n vader kocht in 2008 een nieuwe D5 Summum. Heeft 'ie lang gehouden omdat hij de motor zo'n juweel vond tov. die viercilinder rommel wat daarna kwam.
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De rode S60
Nu kan ik hem wel inkoppen maar je wilt niet weten waar m’n ouders in reden toen ik een klein Arthurtje was
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De rode S60
Een Opel Senator ?
Mooie koets zeg, Emiel !
Mooie koets zeg, Emiel !
-
- Berichten: 2922
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: De rode S60
Mooie auto zo'n S80, en dat interieur vind ik echt ultiem. Oogt nog steeds modern dankzij de afwezigheid van schermpjes en gekke lijnen.
- EmielS60
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60
Ik dacht dat ie het onderstel deelde met de Mondeo en de Jaguar XE dan ook? Weet niet of die met awd geleverd zijn. Remmen zijn al groot, voor en achter geventileerd.Ferdi Gielen schreef: ↑21 mei 2022, 20:45 Is er voor een S80 nog wat aftermarket te krijgen qua onderstel-delen, etc?
Meeste upgrade spul is FWD georiënteerd.
Racekat en ecu upgrade zie ik wel zitten, maar we gaan eerst alles netjes maken en daarna zien we wel.
Pfoe…denk dat we tegen die tijd uit de verbrandingsmotoren gepest zijn.
Heb al met m’n vrouw erover gehad….dit is een auto auto, en niet de rooie. Dat was toch af en toe te gek. Veel wassen, altijd zorgen dat ie er 110% bij stond. Bijna obsessief (dat bijna mag er af van m’n vrouw).
Auto’s moeten er netjes bij staan maar met de S60 moest het showroomstaat zijn en dat is niet realistisch met een klein kind, vieze schoenen en graag erop uit gaan.
Ja heerlijk is dat, ‘s nachts de dimmer laag en dan heb je een prachtige gloed door het interieur. Simpel monochroom schermpje. Interieur is bij Volvo altijd wel goed voor mekaar vind ik, het is niet spectaculair maar het verouderd daarom ook niet snel.
Thanks allemaal!
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: De rode S60
De V70 is sowieso op basis van de Mondeo, dus dan zou het me niet verbazen dat de S80 dat inderdaad ook is.EmielS60 schreef: ↑22 mei 2022, 14:24Ik dacht dat ie het onderstel deelde met de Mondeo en de Jaguar XE dan ook? Weet niet of die met awd geleverd zijn. Remmen zijn al groot, voor en achter geventileerd.Ferdi Gielen schreef: ↑21 mei 2022, 20:45 Is er voor een S80 nog wat aftermarket te krijgen qua onderstel-delen, etc?
Meeste upgrade spul is FWD georiënteerd.
Racekat en ecu upgrade zie ik wel zitten, maar we gaan eerst alles netjes maken en daarna zien we wel.
Komen tenslotte uit dezelfde periode en de generatie eerder deelde ook hetzelfde platform ook al dachten de meesten dat de S60 de V70-sedan was.
Qua motorische upgrades inderdaad keuze genoeg voor de T6, standaard geen stakker maar er zit de nodige reserve in
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: De rode S60
Hele nette auto in een fraaie kleur. DF heb je niet gauw, maar hier mee naar Zuid Frankrijk rijden is geen straf.
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
- EmielS60
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Van S60 T5 naar S80 T6.
Een update over de S80..
Waanzinnig fijne reisauto. Het is instappen en voor je het goed en wel door hebt is de tank leeg, 650km verder. Adaptieve cruise control was erg wennen maar inmiddels weet ik wel om de beperkingen (kortste afstand is voor het gevoel ver weg) heen te rijden. Blis (dodehoek detectie) werkt super. Eigenlijk werkt alles wel super aan de auto. Iedere optie werkt. Zelfs op vakantie prima kunnen redden met de standaard navigatiekaarten van 2018. Wel op de grens de DVD moeten wisselen, heerlijk oldskool.
2500 kilometer totaal gereden en daarmee rond de 1 op 11,5 gehaald. Zeer tevreden over het verbruik. Eenmaal op snelheid is ie ook nog eens vies snel. Je hebt totaal geen besef van snelheid, je hoort niks...enkel de km teller loopt op. Mijn vrouw gebruikt nooit cruise control (dat is eng namelijk) en die rijdt ongemerkt vaak veels te hard.
Veel meer ruimte tov de S60, geen dakkoffer nodig en nog ruimte in de kofferbak over voor een kinderfiets. Stoel hoeft niet naar voren om ruimte te geven aan de benen van mn zoon.
Wel wat gekkigheden opgemerkt; carterventilatie is vervangen vanwege bijgeluid op hogere snelheden en er wappert iets in de LA deur, ik vermoed een produktlabel rondom een kabelboom. Zo tegen de 140 hoor je iets in die deur wapperen.
Lager van het achterdiff zingt iets rond de 100. Niet heel gek gezien de kilometerstand. Geen hoge prioriteit. In september krijgt ie groot onderhoud en dan gaan sowieso alle vloeistoffen er nieuw op. Automaat spoelen, alle AWD onderdelen nieuwe olie + Haldex filter, stuurbekrachtiging spoelen....
Auto staat nog steeds op 17" met winterbanden...dat zijn nu dus zomerbanden geworden.
Er liggen 18" 5 spaaks op het werk klaar maar daar moeten nog banden om. Winterbanden rijden niet slecht maar maken wel veel geluid. Ze zullen in de toekomst niet terug komen op de auto, ik denk dat wij ons in Nederland prima kunnen redden met de goede zomerbanden en AWD. We zoeken de sneeuw niet op.
Verder is dat ding een partij vol samengesteld... Dubbel glas/waterafstotend, dorpellijsten met verlichting, parkeercamera en sensoren rondom, diverse Executive delen (hout stuurwiel, pookknop in hout en hoogpolige tapijt als vloermatten) is kennelijk wel bijzonder om te hebben. Radio achterin (met aparte bediening voor de achterpassagiers. Die kunnen hun eigen radio, aux, cd luisteren tov de personen voorin). Dynaudio met veel speakers, 6 CD wisselaar, bochtenverlichting, keyless, verlaagd sportonderstel. Dingen waar je met de koop niet bij stilstond eigenlijk. Het was destijds (2010) een auto van richting de 90K.
Het voorlopige wensenlijstje in willekeurige volgorde;
- 18" (enkel nog banden aanschaffen)
- Leer behandelen (besteld)
- Spotrepair op het dak en motorkap.
- 13 polig trekhaakbedrading ipv 7 polig
- Andere katalysator + remap
- software automaat aanpassen (het 'hangen' op de koppelomvormer uitschrijven).
Belangrijkste nu is het onderhoud, daar valt nu veel te halen.
Paar plaatjes;
Op de heenreis naar de vakantie bestemming toe even gestopt bij Circuit de Reims-Gueux. Oud F1 circuit waar heel veel petrolheads op af komen. Een mooi oud complex met pitbox/starttoren, tijdwaarneming, tribunes, 'vip' ruimte. Hoop historie. Fangio, Ascari, Hawthorn...ze reden er allemaal. Grotendeels nog te rijden, het is dan ook gewoon openbare weg.
Omdat het op de camping waanzinnig K-weer was vond mijn vrouw het een goed idee om het museum van Le Mans te bezoeken. Say no more! Museum was prachtig natuurlijk. Niet heel uitgebreid qua auto's en ik miste wel wat historie, de drama's...en items in het Engels.. Maar goed er stond een 787B en heel veel schaalmodelletjes dus ik was wel tevreden.
Rondje Le Mans gereden zover dat kon. Veel meer banking en hoogteverschil dan wat je op de TV ziet. En in de spits sta je in de file op Mulsanne Straight.
Nabij Blois aan de Loire.
En achja...nog maar 1 van het interieur... Ik leer de S80 wel steeds meer te waarderen maar mis de S60 wel. Dit is een boot qua sturen. Waar je met de S60 een klaverblad nam moet je met de S80 ruuuuussttiggggg aan doen. Het is geen lichtgewicht en dat merk je. Je neemt de bochten wel in alle luxe en na de bochten doet de 6 cilinder de rest.
Volgende update zal wat meer richting het onderhoud en techniek gaan, want zo'n T6 is wel een apart ding.
Waanzinnig fijne reisauto. Het is instappen en voor je het goed en wel door hebt is de tank leeg, 650km verder. Adaptieve cruise control was erg wennen maar inmiddels weet ik wel om de beperkingen (kortste afstand is voor het gevoel ver weg) heen te rijden. Blis (dodehoek detectie) werkt super. Eigenlijk werkt alles wel super aan de auto. Iedere optie werkt. Zelfs op vakantie prima kunnen redden met de standaard navigatiekaarten van 2018. Wel op de grens de DVD moeten wisselen, heerlijk oldskool.
2500 kilometer totaal gereden en daarmee rond de 1 op 11,5 gehaald. Zeer tevreden over het verbruik. Eenmaal op snelheid is ie ook nog eens vies snel. Je hebt totaal geen besef van snelheid, je hoort niks...enkel de km teller loopt op. Mijn vrouw gebruikt nooit cruise control (dat is eng namelijk) en die rijdt ongemerkt vaak veels te hard.
Veel meer ruimte tov de S60, geen dakkoffer nodig en nog ruimte in de kofferbak over voor een kinderfiets. Stoel hoeft niet naar voren om ruimte te geven aan de benen van mn zoon.
Wel wat gekkigheden opgemerkt; carterventilatie is vervangen vanwege bijgeluid op hogere snelheden en er wappert iets in de LA deur, ik vermoed een produktlabel rondom een kabelboom. Zo tegen de 140 hoor je iets in die deur wapperen.
Lager van het achterdiff zingt iets rond de 100. Niet heel gek gezien de kilometerstand. Geen hoge prioriteit. In september krijgt ie groot onderhoud en dan gaan sowieso alle vloeistoffen er nieuw op. Automaat spoelen, alle AWD onderdelen nieuwe olie + Haldex filter, stuurbekrachtiging spoelen....
Auto staat nog steeds op 17" met winterbanden...dat zijn nu dus zomerbanden geworden.
Er liggen 18" 5 spaaks op het werk klaar maar daar moeten nog banden om. Winterbanden rijden niet slecht maar maken wel veel geluid. Ze zullen in de toekomst niet terug komen op de auto, ik denk dat wij ons in Nederland prima kunnen redden met de goede zomerbanden en AWD. We zoeken de sneeuw niet op.
Verder is dat ding een partij vol samengesteld... Dubbel glas/waterafstotend, dorpellijsten met verlichting, parkeercamera en sensoren rondom, diverse Executive delen (hout stuurwiel, pookknop in hout en hoogpolige tapijt als vloermatten) is kennelijk wel bijzonder om te hebben. Radio achterin (met aparte bediening voor de achterpassagiers. Die kunnen hun eigen radio, aux, cd luisteren tov de personen voorin). Dynaudio met veel speakers, 6 CD wisselaar, bochtenverlichting, keyless, verlaagd sportonderstel. Dingen waar je met de koop niet bij stilstond eigenlijk. Het was destijds (2010) een auto van richting de 90K.
Het voorlopige wensenlijstje in willekeurige volgorde;
- 18" (enkel nog banden aanschaffen)
- Leer behandelen (besteld)
- Spotrepair op het dak en motorkap.
- 13 polig trekhaakbedrading ipv 7 polig
- Andere katalysator + remap
- software automaat aanpassen (het 'hangen' op de koppelomvormer uitschrijven).
Belangrijkste nu is het onderhoud, daar valt nu veel te halen.
Paar plaatjes;
Op de heenreis naar de vakantie bestemming toe even gestopt bij Circuit de Reims-Gueux. Oud F1 circuit waar heel veel petrolheads op af komen. Een mooi oud complex met pitbox/starttoren, tijdwaarneming, tribunes, 'vip' ruimte. Hoop historie. Fangio, Ascari, Hawthorn...ze reden er allemaal. Grotendeels nog te rijden, het is dan ook gewoon openbare weg.
Omdat het op de camping waanzinnig K-weer was vond mijn vrouw het een goed idee om het museum van Le Mans te bezoeken. Say no more! Museum was prachtig natuurlijk. Niet heel uitgebreid qua auto's en ik miste wel wat historie, de drama's...en items in het Engels.. Maar goed er stond een 787B en heel veel schaalmodelletjes dus ik was wel tevreden.
Rondje Le Mans gereden zover dat kon. Veel meer banking en hoogteverschil dan wat je op de TV ziet. En in de spits sta je in de file op Mulsanne Straight.
Nabij Blois aan de Loire.
En achja...nog maar 1 van het interieur... Ik leer de S80 wel steeds meer te waarderen maar mis de S60 wel. Dit is een boot qua sturen. Waar je met de S60 een klaverblad nam moet je met de S80 ruuuuussttiggggg aan doen. Het is geen lichtgewicht en dat merk je. Je neemt de bochten wel in alle luxe en na de bochten doet de 6 cilinder de rest.
Volgende update zal wat meer richting het onderhoud en techniek gaan, want zo'n T6 is wel een apart ding.
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Je mag daar toch niet meer stilstaan om foto's te maken
http://autosport.nl/klasse/nieuws/36210 ... -pitgebouw
http://autosport.nl/klasse/nieuws/36210 ... -pitgebouw
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
leuke update! Gaaf nog he wat er staat bij Reims, ben er zelf 3jr geleden ook geweest. Ongeveer dezelfde foto gemaakt
W.b.t. stuurgedrag denk dat dat ook nog wel een heel eind verbeterd van 17" versleten winterbanden bij te hoge (zomer) temperatuur naar 18" goede zomerbanden doet zeker op een zware auto heel veel in bochtengedrag.
W.b.t. stuurgedrag denk dat dat ook nog wel een heel eind verbeterd van 17" versleten winterbanden bij te hoge (zomer) temperatuur naar 18" goede zomerbanden doet zeker op een zware auto heel veel in bochtengedrag.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Mooi, DVD wisselen op de grens.
Denk dat ie op zomerbandjes ook nog wat zuiniger gaat lopen, 2500km 1 op 11,5 zou ik zenuwachtig van worden
Denk dat ie op zomerbandjes ook nog wat zuiniger gaat lopen, 2500km 1 op 11,5 zou ik zenuwachtig van worden
- HJ2
- Berichten: 3556
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Wat een fraaie wegen en ditto interieur. Ik ben fan!
Ook naar gezocht een tijdje (en toen op Lexus uitgekomen)
Geniet!
Ook naar gezocht een tijdje (en toen op Lexus uitgekomen)
Geniet!
Laatst gewijzigd door HJ2 op 15 jul 2022, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Klinkt als een perfecte reisgenoot!
- Eeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Leuke update! Dat executive-trim maakt 'm wel mega chique in het interieur zeg.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Interieur is tijdloos mooi!
Ik heb het al eens eerder geroepen, maar een S60 vond ik standaard ook wel een sloep.
Opgelost met een wat beter onderstel en kleine aanpassingen en dan is het best leuk sturen met zo'n apparaat.
Is de S80 wel een ander kaliber auto, dus daar ga je dat soort dingen niet zo snel mee doen
Ik heb het al eens eerder geroepen, maar een S60 vond ik standaard ook wel een sloep.
Opgelost met een wat beter onderstel en kleine aanpassingen en dan is het best leuk sturen met zo'n apparaat.
Is de S80 wel een ander kaliber auto, dus daar ga je dat soort dingen niet zo snel mee doen
- EmielS60
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Wist van niks! Niet te doen om dat te handhaven. Je kan er prima parkeren.Kadett schreef: ↑14 jul 2022, 14:40 Je mag daar toch niet meer stilstaan om foto's te maken
http://autosport.nl/klasse/nieuws/36210 ... -pitgebouw
Stomme van die winterbanden is dat ze qua profiel prima zijn. Denk dat de vorige eigenaar ze een zomer heeft laten zitten waardoor ze qua winter profiel (die fijne zigzagjes) dicht zijn gaan zitten. Boeit ook eigenlijk niet zo. Zomerbanden zal zeker wat doen. Denk aan de PS5 van Michelin. PS4 beviel prima.Martijn_bmw schreef: ↑14 jul 2022, 14:44 leuke update! Gaaf nog he wat er staat bij Reims, ben er zelf 3jr geleden ook geweest. Ongeveer dezelfde foto gemaakt
W.b.t. stuurgedrag denk dat dat ook nog wel een heel eind verbeterd van 17" versleten winterbanden bij te hoge (zomer) temperatuur naar 18" goede zomerbanden doet zeker op een zware auto heel veel in bochtengedrag.
Ik was begin ‘00 in Reims geweest met een 440GL genaamd Frits. Toen was het er nog niet zo mooi als nu, grote hekken er omheen en gewoon gevaarlijk door beton rot en losse delen. Uiteraard overal in en op geklommen.
Hebben ze mooi opgeknapt nu. Toen ook naar Rouen les Essarts geweest (ook F1 circuit) maar dat was recent gesloopt. Knotsgekke en gevaarlijke baan was dat.
Dat ik de verbruiksopgave van de fabrikant kan evenaren vond ik al heel wat.
Na de vakantie staat ie weer veel stil, oprit vulling te zijn. Woon/werk gaat allemaal op de speed pedelec.
Dit ook wel een beetje jah…ik accepteer het kapitein zijn maar. Wat je ook doet, je schuift zo van die zetels af.
Laatst gewijzigd door EmielS60 op 15 jul 2022, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Van S60 T5 naar S80 T6.
Ik zag je oude S60 afgelopen weekend op de Ring
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 45 gasten