Van S60 T5 naar S80 T6.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door martll » 22 jul 2022, 10:01

EmielS60 schreef: 14 jul 2022, 14:23
IMG_9909.jpg
Omdat het op de camping waanzinnig K-weer was vond mijn vrouw het een goed idee om het museum van Le Mans te bezoeken. Say no more! Museum was prachtig natuurlijk. Niet heel uitgebreid qua auto's en ik miste wel wat historie, de drama's...en items in het Engels.. Maar goed er stond een 787B en heel veel schaalmodelletjes dus ik was wel tevreden. :lol:
Rondje Le Mans gereden zover dat kon. Veel meer banking en hoogteverschil dan wat je op de TV ziet. En in de spits sta je in de file op Mulsanne Straight. :roll:

IMG_0100.jpg
Nabij Blois aan de Loire.

Mooi tripje, wist niet dat Le Mans een openbare weg was. Kan je daar gewoon "over het circuit rijden"?

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Gijzert » 22 jul 2022, 11:27

martll schreef: 22 jul 2022, 10:01
EmielS60 schreef: 14 jul 2022, 14:23
IMG_9909.jpg
Omdat het op de camping waanzinnig K-weer was vond mijn vrouw het een goed idee om het museum van Le Mans te bezoeken. Say no more! Museum was prachtig natuurlijk. Niet heel uitgebreid qua auto's en ik miste wel wat historie, de drama's...en items in het Engels.. Maar goed er stond een 787B en heel veel schaalmodelletjes dus ik was wel tevreden. :lol:
Rondje Le Mans gereden zover dat kon. Veel meer banking en hoogteverschil dan wat je op de TV ziet. En in de spits sta je in de file op Mulsanne Straight. :roll:

IMG_0100.jpg
Nabij Blois aan de Loire.

Mooi tripje, wist niet dat Le Mans een openbare weg was. Kan je daar gewoon "over het circuit rijden"?
9,2km van de 13,6km is openbare weg.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Miesjel » 22 jul 2022, 11:35

Dikke kar ! En wat een mooi interieur zeg.. kon mij ook wel bevallen.
EmielS60 schreef: 15 jul 2022, 16:30 Dat ik de verbruiksopgave van de fabrikant kan evenaren vond ik al heel wat.
Lukt ons ook met de 2.5FT, rij zo’n 1:12 ermee. Valt me alleszins mee.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 13 aug 2022, 20:15

Ik kon er niet meer tegen, de winterbanden verpestte het rijden zoveel dat het irritatie op ging wekken. Eerst denk je nog “dit red ik wel tot volgend voorjaar” nou echt niet dus!
Deze blijven er in de winter ook lekker onder zitten of het moet heel bar worden qua sneeuw.
E589DB2C-BB1F-4F02-832C-C3369034873C.jpeg
E589DB2C-BB1F-4F02-832C-C3369034873C.jpeg (104.86 KiB) 4517 keer bekeken
9FAB234D-B2B4-4466-9738-52AA8955D8F8.jpeg
9FAB234D-B2B4-4466-9738-52AA8955D8F8.jpeg (105.38 KiB) 4517 keer bekeken
Velgen zijn origineel Volvo, Odysseus 18”. Banden zijn Dunlop SportMaxx 245/40/18. Kon het prijsverschil met Michelin PS4/5 niet verantwoorden.
Velgen zijn vers gespoten, ze zouden de oud-ijzerbak in gaan omdat de verf eraf gebladderd was.
Mooie is dat dit type wiel origineel op deze auto geleverd is (dus niet op het type van de winterwielen). Dus hij is nu weer OEM.😄😄

Volgende update gaat over het sleutelen aan een T6. Maar daar moet ik de laptop even voor reanimeren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Arthur » 13 aug 2022, 20:19

Staat goed :thumbup:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Eeuwe » 13 aug 2022, 20:38

Staat idd wel tien keer beter!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Martijn_bmw » 13 aug 2022, 21:00

Staat zeker goed en rijden waarschijnlijk ook een totaal andere beleving

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 13 aug 2022, 21:41

Martijn_bmw schreef: 13 aug 2022, 21:00 Staat zeker goed en rijden waarschijnlijk ook een totaal andere beleving
Je had (weer) gelijk. Het is verre van een kart maar als je nu instuurt gebeurt er op dezelfde dag nog iets met de voorwielen🤘🏼😄

En de rust🤗🥹

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Milka » 13 aug 2022, 22:26

Moest hier even bijlezen, zoals anderen ook al opmerkten.
Mooie auto met in het bijzonder een heel mooi interieur

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Martijn_bmw » 13 aug 2022, 22:38

EmielS60 schreef: 13 aug 2022, 21:41
Martijn_bmw schreef: 13 aug 2022, 21:00 Staat zeker goed en rijden waarschijnlijk ook een totaal andere beleving
Je had (weer) gelijk. Het is verre van een kart maar als je nu instuurt gebeurt er op dezelfde dag nog iets met de voorwielen🤘🏼😄

En de rust🤗🥹
Top! Zelf ook een paar keer ervaren hoe bizar veel verschil er kan zitten in stuurgevoel tussen oude versleten winterbanden en een setje vers goed zomerrubber :df:

Geniet er van!

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 12 nov 2022, 22:13

Zo, even aanvullen. Druk met werk/gezin/leven. Maken toch wel veel kilometers, en dat gaat geweldig goed eigenlijk. Comfort is super, de snelheid is niet onaardig. Hij is wat sluggish/stroperig met wegrijden maar dat is typisch T6. Het is ook niet bepaald een lichtgewicht. :lol:

Paar weken geleden een dagje Ring gedaan tijdens de VLN race. Hij loopt erg makkelijk over de 200. Top was 219 op de gps maar dat was zeker nog niet de vmax. En dat je met die snelheid rustig met elkaar zit te praten alsof je 120 rijd. Die rust is zo anders dan met de S60, daar moest je wel het stuur gaan vasthouden boven de 200 en dan begon het dakraam te fluiten en de daklijsten te rammelen. :tooth:
Wel spektakel, dat wel. Leuk ook om even de gelimiteerde Volvo's op te drukken op de autobahn, die lopen bij 180 al in de begrenzer. :lol:
Top zou begrensd moeten zijn op 245. De S60 deed 270. :tooth:

Even een flashback naar augustus....we hadden boven de 135 een fluit die eerst op carterventilatie leek, die vervangen maar het zat mij niet lekker, helemaal omdat het geluid veranderde met heel licht sturen. Dan ga je toch denken....stuurhuis/stuurpomp of nog erger?
Nu zit de T6 bijzonder in elkaar; de distributiezijde bevind zich rechts, tussen de bak en motor in. Via een tandwielkast komt daar een verbinding naar buiten; aan de ene kant zit een koppeling met de dynamo, de andere kant heeft een poelie. Op die poelie zit de stuurbekrachting, aircopomp, riemspanner en meelooprol. Bijna hetzelfde als een normale motor maar dit zit dus allemaal bovenop de versnellingsbak. Nu het mooie...de stuurbekrachting en de waterpomp delen 1 poelie. De waterpomp zit vast op het motorblok en met een koppeling (een soort veer) zet je de stuurbekrachtigingspomp tegen de waterpomp aan.
Idioot complex bedacht maar het werkt. En het mooie is; de rechterzijde waar normaal de distributie zou zitten is helemaal kaal en strak. Het blok staat ook maximaal naar rechts om de 6 cilinder ruimte te geven icm de 6 traps automaat en AWD.

Lang verhaal kort. Hoop schroeven/steuntjes/boutjes en daar was de waterpomp...en die was stuk. Sowieso lekte ie licht langs de as naar buiten maar het beste was dat die een zwaar punt in het lager had zitten. Wel een opluchting...het loopt anders heel snel in de papieren bij deze auto's. Meteen alle losse rollen en de riem vervangen, alles lekker fris.
IMG_0682.jpg
IMG_0682.jpg (841.06 KiB) 3552 keer bekeken
(motor gezien vanaf de linkerkant, links zwarte poelie komt uit de motor, aan de andere kant zit de dynamo. Op de grote alu steun bij die poelie zit de aircopomp. Helemaal rechts zie je een zwarte schijf met een veer. Dat is de koppeling tussen waterpomp en stuurbekrachtiging, waterpomp zit hier nog gemonteerd).

Als je dan alles dicht hebt zitten zie je niks meer van de gedane arbeid... :roll:
IMG_0688.jpg
IMG_0688.jpg (597.13 KiB) 3552 keer bekeken
(even aan m'n zoon mijn afwezigheid moeten verantwoorden)

In oktober zou ik samen met een collega de automaat gaan flushen. ik heb daar geen ervaring mee maar hij is daar erg goed in. Toevallig kwam er een vertegenwoordiger van Snap-on een paar dagen ervoor cursus geven hoe en wat je moet doen. Met het verloop van personeel is de kennis ook weg, dan is opfrissen wel nodig.
Alles geregeld; en toen kwam corona langs. Emiel op apegapen. Kak, geen bakflush.
Helder moment gehad ondanks het enorm brak voelen; een collega wilde de S80 thuis ophalen, bak werd geflushed en de S80 werd ook weer keurig thuis gebracht.
78f2eb6d-f0a0-4321-8a7c-af6bb8bcb081.JPG
78f2eb6d-f0a0-4321-8a7c-af6bb8bcb081.JPG (312.03 KiB) 3552 keer bekeken
(actiefoto)

Een dag en nacht verschil. Waar ie echt merkbaar aan het schakelen was gaat het nu zoveel beter, oppakken doet ie zoveel beter nu. Ik had niet echt klachten maar het was nou niet echt dynamisch rijden. Blij verrast de eerste kilometers!

Tripje Nürburgring gemaakt;
IMG_1840.jpg
IMG_1840.jpg (682.46 KiB) 3552 keer bekeken
De beste hoek denk ik. Mooie dag, lekker eten, rondje Ring gelopen (21km) en daarna weer een Duits culinair meesterwerk naar binnen gewerkt. En dan de autobahn op en best relaxed thuis aankomen.
IMG_2045.jpg
IMG_2045.jpg (1013.29 KiB) 3552 keer bekeken
Erg content met de looks nu, recent nog sunblinds voor de achterportieren gescoord op marktplaats en dat maakt de inkijk een stuk minder.

In de toekomst hebben we nog genoeg te doen;
- Blis en ACC (dode hoek camera's en automatisch cruise) willen wel eens uitvallen, mijn vermoeden is dat de kalibratie niet goed uitgevoerd is, hij geeft links vaak een melding op niks bijzonders. Facturen bij de auto laten zien dat eraan gewerkt is).
- Die prachtige verlichte instaplijsten lijden een eigen leven, of ze doen niks, of rechts wel maar links niet óf andersom. Nu lopen die kabels tussen de plastic dorpels en de metalen koets, denk de bedrading een beschadiging heeft....maar dan moeten de dorpels eraf, leuk klusje voor het voorjaar.
- Setje 19" velgen liggen maar twijfel daarover; dit staat prima en rijdt net zo fijn. Donkere multispaak met daimond cut finish...
- Motorsteunen. Ervaring leert inmiddels dat die steunen na 10 jaar wel klaar zijn. De motor komt dan dieper in de motorruimte te liggen met AWD problemen tot gevolg, zie het puntje hierna.
- Omdat het blok lager komt te liggen word de cardanas anders belast, en dit veroorzaakt in het achterdiff lagerschade. Hier mogen binnenkort nieuwe lagers in. Diferentieel zingt bij 50/60 en 100km/h. Dit is op te lossen met lagers die Volvo niet kan leveren maar Landrover wel. :gek:
Nieuw; 3500€ voor een diff, gebruikt 850€ en losse lagers een paar tientjes...en in alle gevallen een dag arbeid.

Met de S60 gaat het overigens ook goed; die maakt zijn kilometers wel. Nieuwe eigenaar is er enorm blij mee. Heeft er zelfs al rondjes Ring opzitten. Iets wat ik me niet zo snel zie doen met de S80.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Martijn_bmw » 13 nov 2022, 07:59

Leuk geschreven update weer! En mooi dat ie bevalt, wel is weer te zien dat zulke auto’s alleen betaalbaar op de weg zijn te houden als je zelf kan sleutelen.

De punten die je gedaan hebt en nog gaat doen klinken als tientjes werk op onderdelen maar heeeeel veel uren arbeid :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Eeuwe » 13 nov 2022, 11:19

Mooi verslag weer! Niet de mooiste puntjes die er aan zitten te komen, maar soms wel noodzaak.. Succes!

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door HSR » 13 nov 2022, 11:48

EmielS60 schreef: 12 nov 2022, 22:13 - Motorsteunen. Ervaring leert inmiddels dat die steunen na 10 jaar wel klaar zijn. De motor komt dan dieper in de motorruimte te liggen met AWD problemen tot gevolg, zie het puntje hierna.
- Omdat het blok lager komt te liggen word de cardanas anders belast, en dit veroorzaakt in het achterdiff lagerschade. Hier mogen
binnenkort nieuwe lagers in. Diferentieel zingt bij 50/60 en 100km/h. Dit is op te lossen met lagers die Volvo niet kan leveren maar Landrover wel. :gek:
Nieuw; 3500€ voor een diff, gebruikt 850€ en losse lagers een paar tientjes...en in alle gevallen een dag arbeid.
Mooie update weer!

Sedert 1999 tot voorkort heeft mijn familie altijd Volvo gereden. Ook altijd de versies met AWD. Onvoorstelbaar dat de Zweden het maar niet voor elkaar krijgen om een robuust AWD systeem te engineeren. Ik snap dat niet.

Op de xc60 van de eerste generatie na ook altijd gezeik gehad met het AWD systeem. En alles waar je naar kijkt kost inderdaad minimaal een rooitje maar vaak nog veel meer.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 17 nov 2022, 12:14

HSR schreef: 13 nov 2022, 11:48
EmielS60 schreef: 12 nov 2022, 22:13 - Motorsteunen. Ervaring leert inmiddels dat die steunen na 10 jaar wel klaar zijn. De motor komt dan dieper in de motorruimte te liggen met AWD problemen tot gevolg, zie het puntje hierna.
- Omdat het blok lager komt te liggen word de cardanas anders belast, en dit veroorzaakt in het achterdiff lagerschade. Hier mogen
binnenkort nieuwe lagers in. Diferentieel zingt bij 50/60 en 100km/h. Dit is op te lossen met lagers die Volvo niet kan leveren maar Landrover wel. :gek:
Nieuw; 3500€ voor een diff, gebruikt 850€ en losse lagers een paar tientjes...en in alle gevallen een dag arbeid.
Mooie update weer!

Sedert 1999 tot voorkort heeft mijn familie altijd Volvo gereden. Ook altijd de versies met AWD. Onvoorstelbaar dat de Zweden het maar niet voor elkaar krijgen om een robuust AWD systeem te engineeren. Ik snap dat niet.

Op de xc60 van de eerste generatie na ook altijd gezeik gehad met het AWD systeem. En alles waar je naar kijkt kost inderdaad minimaal een rooitje maar vaak nog veel meer.
‘Mijn’ generatie AWD komt bij Haldex en Ford vandaan. We hebben er veel lopen en verhoudingsgewijs vallen de AWD problemen enorm mee. Dat van de lagers in het achterdifferentieel is iets van de laatste jaren, de auto’s worden oud en dan kan dit mijn inziens. Onze S80 heeft er ook al beste kilometers op staan.

Ik heb er geen problemen mee. Het is even wat werk.🤓

Heb eerder een eerste generatie AWD gehad (2000 S70) en dat was qua AWD veel spannender. Daar kom alles aan kapot.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Ferdi » 17 nov 2022, 18:23

Nu is het verschil in profieldiepte ook niet meer zo'n dingetje geloof ik?
Dit AWD systeem zou ik inderdaad nog wel durven kopen, alles daarvoor loop ik wel met een boog omheen.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 17 nov 2022, 20:09

Ferdi schreef: 17 nov 2022, 18:23 Nu is het verschil in profieldiepte ook niet meer zo'n dingetje geloof ik?
Dit AWD systeem zou ik inderdaad nog wel durven kopen, alles daarvoor loop ik wel met een boog omheen.
Dat met banden omtrek is tot 2003 gebruikt, een viscokoppeling aan de cardanas. Die konden rood heet onder de auto hangen als er voor en achter teveel verschil in profiel diepte zat.
Werkte wel heel mooi, kon je prima mee glijden. Maar je was vaak overgeleverd aan het braaf wisselen van de vorige eigenaren. Als er 1 niet gewisseld had dan kreeg jij uiteindelijk de rekening.
Je kon er goed geld aan spenderen iig.

Daarna kwam Haldex (p2 chassis, zoals onze S60’s) die hadden geen visco problemen maar wel eens een Haldex controller die de geest kon geven of de verbinding tussen versnellingsbak en haakse overbrenging. Dat laatste kwam regelmatig voor, vooral bij de types met veel koppel, D5’s en R’ren.

P3 (ford chassis, v60/v70/s80 vanaf 2007) Haldex nieuwe generatie en dat gaat wel goed, lagers achteras vooral. Denk dat het 2/3 keer in het jaar bij ons voorkomt, en wel hebben er opvallend veel van rondrijden.

Er zijn altijd uitzonderingen, maar onbetrouwbaar, nee dat zeker niet.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Ferdi » 17 nov 2022, 21:27

Die haakse overbrenging van de P2 ja, die heb ik stiekem toch ook wel vaak gehoord.
Weet wel van veel gevallen waar die was vervangen en het spul weer een serieus aantal kilometers mee ging.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 30 jan 2023, 10:24

Motorsteunen;
6454FA07-9DE5-49B2-ABB4-E694F1C49145.jpeg
6454FA07-9DE5-49B2-ABB4-E694F1C49145.jpeg (194.41 KiB) 2206 keer bekeken
Rechter motorsteun had z’n beste tijd wel gehad.
Klusje van een paar minuten. Met een wereld van verschil als resultaat. Zoals je op de foto kan zien is de rechter steun een stuk platter. Hierdoor komt de motor op het zwarte gedeelte te liggen en geeft veel geluid en trillingen van de motor door het interieur in.
Met de andere steun aan de versnellingsbak zijde had ik hulp nodig van kleine vingertjes;
45E84064-3792-44CD-B399-37E66068D6CF.jpeg
45E84064-3792-44CD-B399-37E66068D6CF.jpeg (289.73 KiB) 2206 keer bekeken
Deze steun was wel een uurtje werk. Optische was de oude steun een paar millimeter uitgezakt (motor staat op een steun, de versnellingsbak hangt aan een motorsteun).
Reactiearmen ook vernieuwd en ik ben zeer content met het resultaat. Schakelen gaat veel mooier en veel mee rust in de auto.
De rust werd een paar weken later verstoord door de module van de ventilatoren van de radiateur;
76E94B90-AD49-4E52-9E21-E192A405C107.jpeg
76E94B90-AD49-4E52-9E21-E192A405C107.jpeg (224.17 KiB) 2206 keer bekeken
Na een ritje Groningen bleef ie maar door blazen, beetje overdreven want zo warm was het nou ook weer niet.
Heel blij dat er een Ford onderdeel nummer opstond…Volvo verkoopt het alleen als onderdeel compleet met ventilatoren en behuizing; 560€. High performance fans noemt Volvo het. Als je die niet hebt kan je wel een losse module vervangen…
Nu voor 70€ bij Ford aan kunnen schaffen.

Next up;
7A04BAF6-3A74-41A0-961C-CB6E25847424.jpeg
7A04BAF6-3A74-41A0-961C-CB6E25847424.jpeg (306.76 KiB) 2206 keer bekeken
Revisie achterdifferentieel…
In afwachting van de laatste onderdelen. Volvo levert er niks voor, en ook hier haal je het bij een ander merk vandaan….Landrover. :nah:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Philipoo » 30 jan 2023, 10:55

Prachtig dat je zoontje je hierbij helpt!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Knot » 30 jan 2023, 12:03

Belachelijk dat je spullen bij Ford moet halen maar goed dat je het uitzoekt.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Ferdi » 30 jan 2023, 19:24

Scheelt je in dit geval serieus geld

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 30 jan 2023, 20:43

Philipoo schreef: 30 jan 2023, 10:55 Prachtig dat je zoontje je hierbij helpt!
Ja geweldig, enorm geïnteresseerd in alles met wielen. Hij moet regelmatig even onder de kap kijken of alles nog goed is. Wel gevaarlijk, laatst had ie de sleutel en stapte zo achter het stuur. Met keyless start ie dan ook.😄
Ooit kom ik de S80 tegen in de speeltuin.😂
Knot schreef: 30 jan 2023, 12:03 Belachelijk dat je spullen bij Ford moet halen maar goed dat je het uitzoekt.
Ja knap waardeloos. Of het een bewuste keuze is van Volvo of dat Ford het op die manier afgeschermd heeft geen idee.
De tijd dat Volvo van Ford was deelde we heel wat onderdelen en er zat altijd prijsverschil tussen de merken of het nou een Volvo oliefilterhuis op een Focus ST was of een Focus gasklephuis op een V50.

Justusvdg
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 sep 2013, 16:59

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door Justusvdg » 06 feb 2023, 15:24

Mooie auto hoor!
Heb namelijk zelf net dezelfde gekocht :D

Rijdt inderdaad erg fijn en relaxed. Het is geen Alpina maar qua reizen kan er weinig tegen op!

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Van S60 T5 naar S80 T6.

Bericht door EmielS60 » 06 feb 2023, 21:13

Justusvdg schreef: 06 feb 2023, 15:24 Mooie auto hoor!
Heb namelijk zelf net dezelfde gekocht :D

Rijdt inderdaad erg fijn en relaxed. Het is geen Alpina maar qua reizen kan er weinig tegen op!
Gefeliciteerd! De klusfotos werken aanstekelijk hè?🤣

24ste gaat ie onder het mes, doos met landrover onderdelen staat klaar. Ben erg benieuwd hoe stil ie straks zal zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 159 gasten