Marc RS4 kijkt effe mee...
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Marc RS4 kijkt effe mee...
Marc Rs4 is mijn nick en ik kom uit t westen van Nederland.
De meeste kennen mij waarschijnlijk van Seat Online...alwaar ik S3 heet.
Ik rij in een Audi RS4 van begin 2001 met "genoeg" vermogen om het van alles op de weg lastig te maken al doe ik dat niet vaak....(ik ben ziekelijk zuinig op m'n RS4,al zeg ik het zelf )
Vandaar mijn slagzin op dit forum "RS4, nothing to prove".
Groeten Marc
De meeste kennen mij waarschijnlijk van Seat Online...alwaar ik S3 heet.
Ik rij in een Audi RS4 van begin 2001 met "genoeg" vermogen om het van alles op de weg lastig te maken al doe ik dat niet vaak....(ik ben ziekelijk zuinig op m'n RS4,al zeg ik het zelf )
Vandaar mijn slagzin op dit forum "RS4, nothing to prove".
Groeten Marc
Laatst gewijzigd door Marc R op 31 mei 2007, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
RS4 ervaring
Ik heb nog goeie (meerij) ervaringen met een RS4.
Het is al weer 6 jaar geleden maar zoiets vergeet je je niet weer;
Een verslag van mij uit 2000
------------------------------------------------------------------------------------------
Woensdag 22 nov was het eindelijk zover, naar Zandvoort om een door Audi georganiseerde rij-vaardigheidstraining te volgen, nou ik vond het meer een race cursus, het was echt waanzinnig.
's Ochtends aangekomen op het circuit, was het over-donderend om zoveel S Audi's bij elkaar te zien. De S8 en S6 overheersten, een stuk of 4 S3-en en een verdwaalde S4 (typisch weinig?). Gelukkig was ik de enige Imola gele S3. Leuk om te zien tussen de overwegend donker en zilver gekleurde S-en.
Na inschrijving, (formulier aangaande aansprakelijkheid etc.) ontvingen we een leuk Audi S drive regen jack + pet. Een theoretisch verhaal van Gijs van Lennep moest het een en ander duidelijk maken over het rijden op een circuit.
Daarna in de Pit boxen werden er groepjes ingedeeld. Ons groepje bestond uit 3 S3-en een S6 avant en een TT cabrio (per toeval ingeschreven).
We begonnen met een slalom oefening, spectaculair sturen op een strak parcours. Achteraf bleek dat ik niet goed had opgelet in het voorrijden, daardoor pakte ik het parcours keer op keer te ruim, achteraf balen want een snelle tijd kon ik zo wel vergeten.
Het vervolg was een deel oefening op het circuit strak door de Tarzanbocht, Gerlachbocht achter de pitboxen langs en weer vervolgen. Deze oefening werd krities beoordeeld door Gijs van Lennep, deze stuurde ook iedere keer de fouten bij, na het eind van deze oefening had iedereen het aardig in de vingers.
Daarna volgde nog een aantal oefeningen, waaronder het nemen van een chicane met een zo'n hoog mogelijke snelheid.
Na de chicane test gingen we circuit rijden in optocht achter een voorrijder (een Duitse instructeur) in een Audi RS4 LeMans safetycar uitvoering. De bedoeling was de ideale lijnen in de bocht te volgen van het circuit. Inhalen was verboden, maar door het hoge opnaaigehalte (niemand wilde natuurlijk onderdoen) was het tempo echt hoog. Al driftend, glijdend op vier wielen door bochten heen, wat een genot.....
Na de lunch het echte spectakel, namelijk het rijden over het gehele circuit. Ook hierbij was inhalen uit den boze. Desalnietemin was het gewoon racen. Wederom gaf een voorrijder (coureur van Audi) het tempo aan, deze keer met een Audi S8.
Vijf auto's volgendem en wisselden per ronde af (doorschuifsysteem). Nou zeg dat was echt werken elke bocht pak je met maximale snelheid, het gas er vol op. En dat 15 ronden lang (ca 65 km) ik topte op het rechte stuk 190 op de teller. Alle S3-en en de TT waren erg aan elkaar gewaagd, alleen de S6 kon het allemaal niet bijbenen, waardoor deze grote gaten sloeg in het veld.
Ik heb veel respect gekregen voor coureurs wat is dat werken zeg, na die 15 ronden maximale concentratie voel je hem wel. Ik kreeg complimenten over mijn niveau van sturen, de testrijden was er van onder de indruk. Hij dacht dat ik regelmatig (hobbymatig) op het circuit te vinden was.
Toen als slot het toetje... meerijden in de RS4. Dat is echt waanzinnig...
Er reden 3 stuks waarvan 1 in raceuitvoering uitgeruste safetycar.
In elke uitvoering heb ik meegereden, de laatste, de safetycar was het snelst een zeer ervaren testrijder van Audi zat achter het stuur, ingesnoerd in de racekuipjes ging het als een kanonskogel. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt wat een snelheidssensatie, de beste man reed bochtsnelheden die ik niet voor mogelijk hield en op het rechte stuk topte hij 225 km/h.
De auto werd vreselijk afgemat, zwaar ruikende remmen en rokende banden,(zonder overdrijven..)
Gruwelijk snel was het. Een achtbaan stelt er weinig bij voor.
Na een afsluitend drankje en buffet gingen we weer huiswaarts. Er waren geen incidenten of ongelukken gebeurt.
Wat een verschil normaal op de openbare weg rijden of op een circuit. Het is niet met elkaar te vergelijken. De volgende keer ben ik zeker weer van de partij. Een echte aanrader voor iedere die een keer de kans krijgt om aan een race cursus mee te doen.
Het is al weer 6 jaar geleden maar zoiets vergeet je je niet weer;
Een verslag van mij uit 2000
------------------------------------------------------------------------------------------
Woensdag 22 nov was het eindelijk zover, naar Zandvoort om een door Audi georganiseerde rij-vaardigheidstraining te volgen, nou ik vond het meer een race cursus, het was echt waanzinnig.
's Ochtends aangekomen op het circuit, was het over-donderend om zoveel S Audi's bij elkaar te zien. De S8 en S6 overheersten, een stuk of 4 S3-en en een verdwaalde S4 (typisch weinig?). Gelukkig was ik de enige Imola gele S3. Leuk om te zien tussen de overwegend donker en zilver gekleurde S-en.
Na inschrijving, (formulier aangaande aansprakelijkheid etc.) ontvingen we een leuk Audi S drive regen jack + pet. Een theoretisch verhaal van Gijs van Lennep moest het een en ander duidelijk maken over het rijden op een circuit.
Daarna in de Pit boxen werden er groepjes ingedeeld. Ons groepje bestond uit 3 S3-en een S6 avant en een TT cabrio (per toeval ingeschreven).
We begonnen met een slalom oefening, spectaculair sturen op een strak parcours. Achteraf bleek dat ik niet goed had opgelet in het voorrijden, daardoor pakte ik het parcours keer op keer te ruim, achteraf balen want een snelle tijd kon ik zo wel vergeten.
Het vervolg was een deel oefening op het circuit strak door de Tarzanbocht, Gerlachbocht achter de pitboxen langs en weer vervolgen. Deze oefening werd krities beoordeeld door Gijs van Lennep, deze stuurde ook iedere keer de fouten bij, na het eind van deze oefening had iedereen het aardig in de vingers.
Daarna volgde nog een aantal oefeningen, waaronder het nemen van een chicane met een zo'n hoog mogelijke snelheid.
Na de chicane test gingen we circuit rijden in optocht achter een voorrijder (een Duitse instructeur) in een Audi RS4 LeMans safetycar uitvoering. De bedoeling was de ideale lijnen in de bocht te volgen van het circuit. Inhalen was verboden, maar door het hoge opnaaigehalte (niemand wilde natuurlijk onderdoen) was het tempo echt hoog. Al driftend, glijdend op vier wielen door bochten heen, wat een genot.....
Na de lunch het echte spectakel, namelijk het rijden over het gehele circuit. Ook hierbij was inhalen uit den boze. Desalnietemin was het gewoon racen. Wederom gaf een voorrijder (coureur van Audi) het tempo aan, deze keer met een Audi S8.
Vijf auto's volgendem en wisselden per ronde af (doorschuifsysteem). Nou zeg dat was echt werken elke bocht pak je met maximale snelheid, het gas er vol op. En dat 15 ronden lang (ca 65 km) ik topte op het rechte stuk 190 op de teller. Alle S3-en en de TT waren erg aan elkaar gewaagd, alleen de S6 kon het allemaal niet bijbenen, waardoor deze grote gaten sloeg in het veld.
Ik heb veel respect gekregen voor coureurs wat is dat werken zeg, na die 15 ronden maximale concentratie voel je hem wel. Ik kreeg complimenten over mijn niveau van sturen, de testrijden was er van onder de indruk. Hij dacht dat ik regelmatig (hobbymatig) op het circuit te vinden was.
Toen als slot het toetje... meerijden in de RS4. Dat is echt waanzinnig...
Er reden 3 stuks waarvan 1 in raceuitvoering uitgeruste safetycar.
In elke uitvoering heb ik meegereden, de laatste, de safetycar was het snelst een zeer ervaren testrijder van Audi zat achter het stuur, ingesnoerd in de racekuipjes ging het als een kanonskogel. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt wat een snelheidssensatie, de beste man reed bochtsnelheden die ik niet voor mogelijk hield en op het rechte stuk topte hij 225 km/h.
De auto werd vreselijk afgemat, zwaar ruikende remmen en rokende banden,(zonder overdrijven..)
Gruwelijk snel was het. Een achtbaan stelt er weinig bij voor.
Na een afsluitend drankje en buffet gingen we weer huiswaarts. Er waren geen incidenten of ongelukken gebeurt.
Wat een verschil normaal op de openbare weg rijden of op een circuit. Het is niet met elkaar te vergelijken. De volgende keer ben ik zeker weer van de partij. Een echte aanrader voor iedere die een keer de kans krijgt om aan een race cursus mee te doen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Inderdaad de 344pk nieuwe S4, zie de foto hieronder. Was inderdaad een mooie ervaring. Helaas achter een RS4 met instructeur aan, dus niet extreem snel. Ik heb de video trouwens nog tegoed, dus die jongen zal ik nog eens mailen.Knot schreef:In de 344pk S4 Stephane? Moet een leuke ervaring geweest zijn.
[img:700:467]http://www.8200rpm.com/gallery/Audivisi ... 053027.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 30 mei 2007, 12:58
- Locatie: Omgeving Alkmaar
- Contacteer:
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 30 mei 2007, 12:58
- Locatie: Omgeving Alkmaar
- Contacteer:
-
Online
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Zei jij niet dat je uit voorzichtigheid als langzaamste over de baan zou gaan? Nou ik vond anders dat je aardig aan het doorrijden was
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 50Marc.jpg[/img]
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 50Marc.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten