Guild Wars 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Guild Wars 2

Bericht door dvh » 05 jul 2012, 21:36

Afbeelding

Nu World of Warcraft echt op zijn laatste benen loopt is er eindelijk een waardige opvolger.
Guild Wars was altijd al goed bezig, maar werd toch wel een beetje ondergesneeuwd door het succes van WoW.

Echter, ze hebben bij Arenanet niet stil gezeten en zijn inmiddels al 7 jaar bezig met Guild Wars 2.
Een game waar lang op gewacht is maar waar nu , eindelijk , een releasedatum van bekend is.

Afbeelding

Waarom zou je Guild Wars 2 nu interessant moeten vinden ?
Kijk dan eerst even deze Youtube-film. Heb je hierna nog interesse, dan kun je verder lezen !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xBC_ig73 ... r_embedded[/youtube]

Meer weten over de classes: ( gameplay + uitleg )
http://www.youtube.com/user/BlueXephos/ ... ild+wars+2


Je hebt in GW2 geen open world pvp. Athans, niet in de normale PVE mode.
Wel kun je , ter alle tijden , overschakelen naar een pvp match.
Wil je toch open world pvp'en. Dan heb je World vd World vs World.
Simpelweg wil dit zeggen, je hebt een wereld naast je huidige waar 3 servers het constant tegen elkaar opnemen. Elke 2 weken wordt de server gereset en kun je opnieuw beginnen.
Maar youtube kan dat veel beter uitleggen dan ik dat kan :)



Hier nog een leuke beta-review:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i-UZFu7yZEw&feature=plcp[/youtube]

Eind v/d maand is er weer een beta-weekend.
Dit is enkel speelbaar voor de mensen die de game pre-orderen.

Maar mocht je into de MMO's zijn, zeker een aanrader.
Heb een beta-weekend gespeeld en was aangenaam verrast. Game speelt lekker weg, ziet er goed uit en heeft meer dan voldoende diepgang.

Ik moet erbij zeggen dat ik de originele Guild Wars 1 nooit gespeeld heb. Daarom was deze game een aangename verassing voor me. Maar volgens mij zijn de oude GW1 fans ook behoorlijk te spreken over deze game...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11748
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Guild Wars 2

Bericht door WJ » 05 jul 2012, 22:47

Heb alle beta's al gespeeld! Laat maar komen.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Guild Wars 2

Bericht door Macboy » 06 jul 2012, 00:05

Zon mooi concept maar blijf dat combatten zo dom en triest eruit zien dat ik altijd meteen afhaak. Het is zo nep allemaal en dat vind ik zo jammer want het idee van MMO RPG is natuurlijk geweldig.

Baal ervan dat ik het belachelijk vind want ben je behoorlijk wat uren mee zoet :)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 06 jul 2012, 10:19

Vroeger zag je ook veel 'turned base' gevechten bij MMO's. Verschrikkelijk vond ik dat.
Dat je zeg maar om de beurt een aanval mocht doen... Erg flauw. Maar ook daar waren genoeg liefhebbers voor.

Tegenwoordig is de combat erg 'dynamisch' geworden. Zeker wat GW2 doet is een vernieuwing met het dodgen en het bewegen tijdens de combat. Dat is niet geheel MMO eigen.

Maar tov een actie game zoals GTA , waar de actie veel directer is. Je schiet 2 / 3 keer en de tegenstander is dood. Dat werkt inderdaad niet zo in GW2.. Dat is langer meppen en spreuken schieten voordat je tegenstander neer is.

Persoonlijk vind ik het ook wel wat hebben. Want je leert zo combinaties te ontwikkelen waardoor je je tegenstander zoveel mogelijk damage aandoet. Wat in pvp / open world pvp weer goed van pas kan komen.

Er zullen tijdens de release guestpasses te krijgen zijn.. Bij twijfel, altijd gewoon ff proberen. Kost niks en wie weet sla je toch om ? :)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Guild Wars 2

Bericht door Robertdj » 06 jul 2012, 12:33

Allemaal leuk en aardig, maar dit soort spellen (gw,wow) kosten zo ontiegelijk veel tijd. Terwijl je het uiteindelijk altijd af legt tegen koters die er nog veel meer tijd in (kunnen) steken.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 06 jul 2012, 12:50

I get your point.
Echter , itt WoW hoef je hier niet eerst tot lvl 80 te grinden om mee te kunnen doen met de leuke dingen in het spel.
En ben je lvl 80 en kom je in een lvl 10 gebied, dan wordt je level terug gescaled naar 10.
Je krijgt op deze manier geen overpowered toestanden waar je one-shottend door wat quests rent om een archievement te halen.

En geen montly fee. Dus gewoon spelen wanneer je wil en gelijk meedoen met de rest.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Guild Wars 2

Bericht door BrianV » 09 jul 2012, 18:48

Waar ik "bang" voor ben is dat GW2 het zelfde gaat gebeuren als Rift,
Met Rift had je ook allerlei dingen van verschillende games en het was het net niet zoals vele Mmo's.
Grote start en vervolgens gaat iedereen met een teleurstelling naar WoW (helaas)

Wat ik wel positief vind is dat GW2 active quest zone's hebben overgenomen van Rift.
Op dit moment kan je nog een Beta key krijgen bij curse maar vandaag krijgen eerst premium members een key en morgen pas de "freeloaders".


Kon het niet zo snel vinden maar wat zijn de systeem specs. die ze vragen voor het spel?|
Met een aankomende iMac update in Oktober zou het de moeite waard zijn om een GW2 try te doen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:

Nu ik aantal video's heb bekeken zie ik veel meer aspecten van Rift :gek:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11748
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Guild Wars 2

Bericht door WJ » 09 jul 2012, 19:33

GW2 lijkt in de verste verte niet op Rift.

Curse geef 40.000 beta keys weg voor beta weekend over 2 weken. Dus ik denk dat het best wel doable is om er een te bemachtigen. :)

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Guild Wars 2

Bericht door BrianV » 09 jul 2012, 19:42

WJ schreef:GW2 lijkt in de verste verte niet op Rift.

Curse geef 40.000 beta keys weg voor beta weekend over 2 weken. Dus ik denk dat het best wel doable is om er een te bemachtigen. :)
Sorry WJ maar dynamic events is een van de dingen die Rift al had

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11748
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Guild Wars 2

Bericht door WJ » 09 jul 2012, 23:49

Als een game quests heeft wil niet zeggen dat de andere game met quests hetzelfde is. ;)
Rift was een raidgame (met wat open world pvp en battelgrounds), GW2 heeft wel pve maar main focus word de WvWvW en structured pvp. (wat dat betreft is het misschien meer zoals DAOC/Warhammer dan Rift)

In GW2 loop je ok niet echt van quest hub naar quest hub (wat bv Rift, Tera, Starwars (laatste 3 grote mmo releases) wel hebben), je heb een main story line die je volgt maar voor de rest hobbel je van zone naar zone en heb je daar random events. Die je kan maar niet hoeft te doen.

edit; hehe, hier makkelijker, link:
Guild Wars 2 Dynamic Events Another Name For Traditional Quests?

Je kan in GW2 ook niet vooruit lvlen en dan terug de zone in om je "questen" te doen, je word altijd naar het level van de zone gedelvled.

Maaaaar de mainfocus in GW2 is de rvr/pvp. (yay)

Als je naar de WvWvW zone gaat (maakt niet uit welk lvl, kan al vanaf lvl 1) word je ook gelijk geboost naar lvl 80. Je mist dat natuurlijk wel de gear, maar je kan daar lvlen en gelijk meedoen.
Zelfde geld voor de structured pvp, als je daar 'ingaat' dan ben je ook gelijk max lvl, met alle skills en wapen types tot je beschikking. Maakt niet uit hoeveel tijd je heb om gear te farmen, skill en teamwork zijn daar belangrijk.

Anyway, er zijn bergen nieuwe (en oude) features in GW2, het blijft natuurlijk een MMO en het zal altijd een beetje van hetzelfde zijn. Hier kan je denk ik ook wel wat info vinden; http://www.guildwars2journal.com/


Starwars dat vorig jaar in December daarintegen uitkwam, had zeker een beetje van alles en dacht volgensmij daarmee er wel te komen. Het lvlen was wel aardig met Kotr/Mass Effect achtige story lines, maar een MMO van 200miljoen dollar moet wel wat meer mee brengen dan een leuke lvl experience. Endgame en helemaal de performance van de game was echt beroerd. :(

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Guild Wars 2

Bericht door Macboy » 10 jul 2012, 00:27

Mooi woord dat gedeleveled !

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 10 jul 2012, 09:02

Laatste weekend van Juli komt de final beta uit.
Daarin zullen alle rassen beschikbaar zijn.

Tevens worden er beta-keys uitgereikt dus mocht je willen testen/demo meepakken> start googeling.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11748
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Guild Wars 2

Bericht door WJ » 10 jul 2012, 09:26

Macboy schreef:Mooi woord dat gedeleveled !
:mrgreen:

Ge-delevel'ed.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Guild Wars 2

Bericht door BrianV » 10 jul 2012, 18:04

Aantal you-tube movies gezien en ik moet zeggen dat ik nu een beetje warm draai ervoor,
Warrior,Elementalist,Guardian & Necromancer staan bij mij hoog als classes :crazy:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 10 jul 2012, 18:08

WJ schreef:
Macboy schreef:Mooi woord dat gedeleveled !
:mrgreen:

Ge-delevel'ed.
Oftewel , scaling :-)

Elementalist speelde erg lekker vond ik.
Heb nog niet alle classes geprobeerd, maar dat zal snel veranderen :shakeit:

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Guild Wars 2

Bericht door BrianV » 12 jul 2012, 11:02

Vanmorgen een Beta invite gehad voor weekend van 20 Juli. :thumbup:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 21 jul 2012, 00:15

En al gespeeld ?

Ik wel.. :gek:
Wat een spel !
ziet er echt super uit.. heerlijk..

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 21 jul 2012, 09:29

Gisteren op mijn gemakt de Sylvari en Azura uitgetest.

De startersarea van de Sylvari ziet er erg fraai uit. Erg sfeervol gemaakt allemaal. Inderdaad een beetje een soort land van laaf, maar dan in elvenstijl. Het was erg druk en besloot ik maar wat van de 'normale' route af te gaan om wat questen te solo'en.

Mijn profession was een Thief. Erg leuke mellee / ranged class is dat. Uiteraard eerst met daggers aan de gang, later een zwaard erbij. Toen over gegaan op de shortbow, dat speelt ook lekker. Maar de guns , in tegenstelling tot mijn bedenkigen vooraf, speelde dit erg lekker. Erg krachtig ook wanneer je met gun/dagger speelt.

Het enige wat mij wat tegen viel is dat de Sylvari een beetje een 'wuss' is.. Voor het oog had ik een creepy lijkende Sylvari Thief, maar in de cutscenes werd je toch pijnlijk duidelijk gemaakt dat je een bang jongetje speelde. Voor het 'this is my story' effect zou het ergens beter zijn geweest als je bij de character creation ervoor kiest een badass te zijn , je character ook wat meer is zoals een badass. ipv de standaard rol die alle characters meekrijgen van dat soort.

Toen de Azura. Ondanks dat ze klein zijn vond ik deze juist wel weer stoer.
Een vrouwelijke Azura Necro aangemaakt.. Van de Necro had ik weinig verwacht.. Maar viel heel erg mee. Vond hem zelfs erg leuk spelen en mijn kleine Azura was toch wel een stoer vrouwtje met haar necro tricks...

De game speelt erg lekker weg. Komt zeker als 'af' over.. Maar hierdoor vergeet je dat je een beta aan het spelen bent en de release nog even op zich laat wachten..

Geduld geduld....

Ow, en voor iedereen die twijfeld, gewoon doen ! Topspel......

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Guild Wars 2

Bericht door Macboy » 21 jul 2012, 19:04

Je enthousiasme is aanstekelijk :thumbup:

Ik wacht wel meer gameplay beelden af voor ik dit aandurf.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 21 jul 2012, 23:55

Hier vooralsnog wat screenshots van wat startersarea's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn allemaal ingame gameplay screenshots die ikzelf gemaakt heb.
Ziet er best goed uit , imho.......

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 22 jul 2012, 08:57

Macboy, je hebt een PM.
Moet je wel snel zijn anders heb je er niks meer aan :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11748
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Guild Wars 2

Bericht door WJ » 23 jul 2012, 16:33

Ik heb ook van het weekend rond gebanjerd in gw2. :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2iVv8jIVsVY&feature=plcp[/youtube]

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Guild Wars 2

Bericht door dvh » 23 jul 2012, 21:04

Cool :)

Hier nog een 'round-up' review van de cynical Brit Totalbiscuit betreft de laatste Beta
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xtG0kkDv ... re=g-all-u[/youtube]

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Guild Wars 2

Bericht door BrianV » 27 jul 2012, 14:56

Na het spelen van de Beta afgelopen weekend weet ik niet zo goed wat nou mijn oordeel is,
De graphics zien er goed uit en de gameplay is aardig op gezet.
Misschien is het gewenning proces groter dan verwacht maar ik moet er nog een 'nachtje' over slapen of ik daad werkelijk overga tot kopen van het spel.

Had nogal moeite met het uit vinden hoe alles werkt en waar ik nou heen moest, de filmpjes (interactie) met andere vond ik leuk :thumbup: /

Als je het spel een goede kans geeft dan acht ik de kans groot dat je dit blijft spelen maar helaas viel de beta iets tegen en was het over crowded in de start zone's

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11748
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Guild Wars 2

Bericht door WJ » 02 aug 2012, 15:44

Vanavond stress test, 21:00.
Kans is groot dat je al iets eerder kan beginnen.


Mocht je nog wat willen weten;

Afbeelding

Naast vele andere games ga ik ook nog even buurten bij GW2 natuurlijk. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten