Suzuki GSXR-600 K4

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
vanblokland
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 nov 2010, 03:52
Locatie: Betuwe

Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door vanblokland » 04 jun 2012, 13:56

Heb toch maar besloten om mijn voorstel topic te splitsen in een "mijn motor" en "mijn auto" topic.

2.5 jaar geleden heb ik deze Suzuki particulier gekocht omdat het de enige was die in het budget van 5K paste.
Hij had toen 16K km's gereden en was op een BOS vervangingsdemper helemaal origineel. Origineel was een vereiste bij aankoop, daar heb ik vaak een beter gevoel bij. En daarnaast is het veel te leuk om zelf dingen te kopen en aanpassingen te doen.

Afbeelding

Het eerste 1/2 seizoen heb ik gewoon lekker gereden een beetje wennen aan het vermogen en leren sturen, want dat leer je niet tijdens het lessen. Dus heel veel dijkjes gereden Maurik --> Arnhem via de A325 naar Nijmegen --> Tiel leer je veel van zeker omdat je de bochten leert kennen .
In de winter toch maar eens wat accessoires gekocht:
-Kellermann kentekenplaathouder
-Hodbodies kuipknipperlichten
-LED achterlicht met knipperlichtfunctie
-Donkere kuipruit
-Rizoma crashprotectors
-Rizoma bobin-kit
-Alu paddock stands
-Xenon setje

Afbeelding

Na lang zoeken op marktplaats een Yoshimura titanium Tri-oval high mount uitlaat gevonden vrij bijzonder want ze zijn zeldzaam. Bij Star twin in Loenen een DB-killer laten maken voor circuitdagen.
In de lente de motor weggebracht voor een grote beurt incl kleppenstellen, montage van stalen remleidingen en K&N filter. De fiets reed weer heerlijk en ik was wel toe aan een nieuwe uitdaging dus boekte twee circuitdagen assen.
Voor de eerste dag in mei de veerring af laten stellen, inmiddels weer 4x gedaan maar nu staat het optimaal en word het niet beter (rijd nog met originele veerring).
Heerlijke dag gehad op Assen veel geleerd oa dat sport/toer banden niet geschikt zijn voor circuitrijden. Daarom niet lang daarna Pirelli Diablo Super Corsa's laten monteren een aanrader trouwens :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen een huis gekocht waar eigenlijk alle tijd in ging zitten dus motorrijden lag op een laag pitje gemiddeld nog maar een keer in de twee weken.
In September weer naar Assen, de Pirelli's beviel uitstekend redelijk wat secondes er af kunnen rijden. In het begin heb je altijd een steile leercurve :strong:

Komen we in 2012, motor in Maart voor een kleine beurt weggebracht kwamen geen bijzonderheden naar voren.
Maar in Mei kreeg hij een beetje last van een rammelende distributieketting bij een koude start en warm tot 4000 toeren. Het begin van de ellende waar ik later pas achter kwam.
Het is eigenlijk een constructie fout van Suzuki waarbij de ketting eigenlijk iets te lang is waardoor de spanner eigenlijk vanaf nieuw op het einde van zijn bereik zit. Hierbij slijten de tandjes van de spanner boven gemiddeld snel af en kan hij de ketting niet meer strak houden waardoor deze begint te klapperen. Het is en veel voorkomend probleem welke vaak bij 20k km's naar voren komt. Bij sommige veel eerder maar er zijn er ook die bij een ton nog geen last hebben, maar helaas niet bij mij.
Dus spanner laten vervangen en het gerammel was weg maar naar een ritje van 200km kwam het 3x zo hard terug. Dus toch maar terug naar RM motortechniek gereden en na overleg maar daar achter gelaten want 2 Juni moest ik bij Hoegee zijn om hem af te laten stellen. Dus hij had vier dagen om het stil te krijgen.
Na het open maken van het blok was de conclusie snel getrokken de ketting was 1/2 cm uitgerekt waardoor de spanner hem niet meer strak kon houden. Dit was het resultaat van een paar km rijden met een versleten spanner.
Afgelopen vrijdag was hij klaar en kon ik hem op halen, hier onder het lijstje met werkzaamheden
-Distributie ketteng vervangen
-Drie kleppen gesteld (nokkenassen lagen er toch uit)
-Diverse pakkingen vervangen
-Uitlaat opnieuw gemonteerd wegens lichte lekkage
-Rempomp gemodificeerd zodat deze beter instelbaar is
-Nieuw thermocontact voor de fan
-Remvloeistof ververst
-ITR verstelbare rem en koppelingshendels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hij was dus net op tijd klaar voor zaterdag om naar Hoegee te gaan om hem af te laten stellen.



Uitdraai

Afbeelding

Resultaat: 113.4PK @ 12776 tpm 67.2Nm @ 10759 tpm
We kunnen weer genieten van de gixxer zonder rammeltjes aanstaande vrijdag vertrek ik voor een weekendje ardennen / luxemburg / moezel. Het weer moet nog wel een beetje beter worden maar ik heb er zin ik :df:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Roy » 04 jun 2012, 14:26

Mooi apparaat hoor! 600 supersport is ideaal. Leuk voor op de weg en voor op het circuit!

vanblokland
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 nov 2010, 03:52
Locatie: Betuwe

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door vanblokland » 04 jun 2012, 17:39

Roy schreef:Mooi apparaat hoor! 600 supersport is ideaal. Leuk voor op de weg en voor op het circuit!
Klopt ben er ook erg tevreden, mee qua rijden is het ook niet veel anders als bv een K7.

Toch kriebelt een Daytona wel erg qua looks, rijden en sturen. Maar na afgelopen week rij ik nog even door op deze :D

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Erik dB » 04 jun 2012, 18:18

Hmmm, als ik die 600 zo hoor jengelen op de bank kriebelt het wel weer zeg.

K*t

:-)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Emiel » 04 jun 2012, 19:24

Zoveelste suzuki constructie fout, zonde , want de K4 is een van de betere fietsen kwalitatief.

Mooie ding, toevallig een identieke gekocht met/voor een kameraad afgelopen jaar en de motor opgehaald. Was wennen na enkel 1000cc's te hebben gereden voor een paar jaar maar moet zeggen dat het super fijn rijd! Niet te vergelijken met mijn 600'tjes toen ( fzr600, srad 600, etc )


Mooi die uitlaat zo, maakt de motor echt af.


En Erik : Klote het dat kriebelen , zit er ook me :bag:

vanblokland
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 nov 2010, 03:52
Locatie: Betuwe

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door vanblokland » 06 jun 2012, 11:00

Erik dB schreef:Hmmm, als ik die 600 zo hoor jengelen op de bank kriebelt het wel weer zeg.

K*t

:-)
Ruilen tegen een M3 :wink:

Maar ze hoeven de hoofdprijs niet te kosten, deze ging voor 1700,- onder de vraagprijs weg welke al niet erg hoog was. Het is maar net hoe graag ze er vanaf willen.

Maar het gejank van een 600-tje is echt heerlijk life starts at 10.000 RPM :blink:
Emiel schreef:Zoveelste suzuki constructie fout, zonde , want de K4 is een van de betere fietsen kwalitatief.

Mooie ding, toevallig een identieke gekocht met/voor een kameraad afgelopen jaar en de motor opgehaald. Was wennen na enkel 1000cc's te hebben gereden voor een paar jaar maar moet zeggen dat het super fijn rijd! Niet te vergelijken met mijn 600'tjes toen ( fzr600, srad 600, etc )


Mooi die uitlaat zo, maakt de motor echt af.


En Erik : Klote het dat kriebelen , zit er ook me :bag:
De ketting revisie had ik me kunnen besparen als ik hem bij het eerste rammeltje stil had gezet. Zo weinig kan het dus maar hebben. Maar het blijft natuurlijk een knullige constructie van Suzuki. But so be it. Voor de rest heeft hij geen steek laten vallen blok is kurkdroog en maakt nooit een slag verkeerd.
Een paar puntjes van kritiek zijn er natuurlijk wel standaard klopt er niet veel van de veerafstelling, dat heeft best wel tijd gekost om die fine te tunen. Ook de standaard rempomp is niet echt om over naar huis te schrijven. Na het monteren van stalen remleidingen is het wel beter geworden en voldoet het voor op de weg maar voor het circuit mis je het gevoel. Eigenlijk zou er een Brembopomp op moeten maar die investering laat ik zitten.
De K4 oogt qua ontwerp vrij modern vind ik persoonlijk, ook op de constructie van het rijwiel gedeelte is er vrij weinig aan te merken als non gp coureur. Voor mij rijd een K7 namelijk vrijwel identiek.
En idd die Yoshi pijp maakt hem wel af. Het is trouwens verbazend hoe weinig titanium weegt. Voor de montage van de uitlaat moet er wel een kvs slang omgelegd worden. Dit omdat deze uitlaat normaal alleen in combinatie met een race radiateur word gemonteerd.

Ik wacht rustig op een invasie van 600cc SS op DF :wave:

vanblokland
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 nov 2010, 03:52
Locatie: Betuwe

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door vanblokland » 06 jun 2012, 11:04

Gisterenavond nog even snel gewassen voor het weekend, al heb ik het gevoel dat ik dit weekend wel eens nat zo kunnen regenen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Emiel » 06 jun 2012, 11:37

Bij mijn 99'er 750 SRAD was ketting ook een probleem, na 24.000km zat er teveel rek op al. En nadien bij andere ook geconstateerd ( werkte destijds zelf bij een motorzaak in de avond/weekend uren )

Geen last van trillende voorkant bij hard remmen ? zit in de vork als het zo is... ook een kwaaltje van de K4,
1000 K5 had er ook nog last van.

Maar mooie fiets. Vind ik persoonlijk de mooiste GSXR, heb helemaal niks met de 600/750 K6/7/8 etc.
SRAD was mooi toen die uit kwam, maar nu is die te breed, wel nog een echte " super bike " qua design voor me. Lomp , groot hehe.


Ik twijfel tussen verstandig een KTM Adventure, iets minder verstandig een 950/990 SM van KTM, of een supersport ala RSV Mille, Duc, 1000RR or een 2008 model R6.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Roy » 06 jun 2012, 20:47

Emiel schreef: Ik twijfel tussen verstandig een KTM Adventure, iets minder verstandig een 950/990 SM van KTM, of een supersport ala RSV Mille, Duc, 1000RR or een 2008 model R6.
Ga ook eens rijden op een moderne naked bike. Qua zitpositie en comfort houd je het goed uit en je hebt tevens genoeg vermogen. Heerlijk.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Joopieboy » 06 jun 2012, 21:55

Wat een prachtige fiets zeg, zeker in deze kleuren combo! Wel apart dat Suzuki dit soort fouten maakt op hun motoren, dit heb ik nog nooit geweten...

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Emiel » 06 jun 2012, 22:47

Roy schreef:
Emiel schreef: Ik twijfel tussen verstandig een KTM Adventure, iets minder verstandig een 950/990 SM van KTM, of een supersport ala RSV Mille, Duc, 1000RR or een 2008 model R6.
Ga ook eens rijden op een moderne naked bike. Qua zitpositie en comfort houd je het goed uit en je hebt tevens genoeg vermogen. Heerlijk.
Gekeken naar een superduke, maar dan liever de 950/990 SM, is wat hoger en groter. Meer overzicht op verkeer en ben zelf niet de kleinste.
Kon op de superduke ook niet normaal rijden........

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Niels » 07 jun 2012, 00:33

vanblokland schreef:
Ik wacht rustig op een invasie van 600cc SS op DF :wave:
Check!

Super uitlaat zeg! Een Yoshi hoort er gewoon op :cool: Niet best dat de K4 ook nog last van ketting problemen heeft zeg. Emiel heeft destijds mij al van veel info over de nieuwere GSXR-en voorzien. Ik hou het bij het olie/lucht gekoelde spul (en een CBR600RR momenteel)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10783
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Joy » 08 nov 2012, 21:16

Ik kwam onderstaand filmpje tegen van een GSXR-600 vs een Mustang. Weinig van de Mustang mee gekregen, wat een heerlijke sound komt er uit die Soes! :thumbup:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oWsmqZ5i ... re=related[/youtube]

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Roy » 09 nov 2012, 22:25

Prachtige raceoverall ook weer. :cool:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Joopieboy » 09 nov 2012, 23:30

Zie je zomers ook veel voorbij komen, die knakkers zijn echt gestoord...

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door Roy » 10 nov 2012, 15:09

Ze komen er vanzelf een keertje achter waarom het niet verstandig is...

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door MVB » 23 jan 2013, 14:30

i'am back :beer:

Email geblokkeerd wachtwoord kwijt dus helaas een nieuwe account aan moeten maken :devil:

Dank voor alle reacties.

Inmiddels heb ik de Gixxer weer helemaal origineel gemaakt zoals hij uit de fabriek rolde voor de verkoop.
Mocht iemand interesse hebben stuur maar een PM. Alle accessoires worden los verkocht.

Dus in het voorjaar maar eens opzoek naar een Daytona.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Suzuki GSXR-600 K4

Bericht door MVB » 20 feb 2013, 16:48

Van het weekend maar eens gewassen om wat foto's te schieten voor de advertentie :'(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht je interesse hebben neem dan even contact op :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten