Vanochtend een witte Honda SH150i uit 2009 gekocht met 8400km op de teller bij Motor Mercuur in Den Haag. Gewoon direct meegenomen zonder nieuwe achterband, zonder oliebeurt, zonder garantie, dat was het makkelijkste, staat nu voor 1850 voor de deur hier, vond ik zelf een nette prijs, kwam op het punt dat het nog net gezellig bleef dus veel meer ruimte zat er niet in

Beide banden zijn uit eind 2008 dus de originele banden van de aflevering. Voorband zit nog wel wat op maar de achterband ga ik snel vervangen voor een dunlop d451 of een michelin city grip.
Hebben een proefrit van 20km gemaakt zoiets en het beviel eigenlijk wel. Enige aparte is als je stuur loslaat dan gaat ie tussen de 60 en 40 wat zwabbberen (wobble effect), bij 40 is het stabiel en boven de 60 ook. Wellicht balanceren van voorband?
Ritje naar huis gewoon over de snelweg gedaan, geen zin om de binnendoorweg uit te zoeken. Reed met best wat wind gewoon 105 op de teller, acceptabel en verder kom je toch niet veel op de snelweg. Na die snelwegrit van 30km is het blokje wel weer los gekomen. Acceleratie is nu veel beter, lijkt wel of hij 1000 toeren hoger oppakt, ook bij 40/50 etc als je spontaan volgas geeft. Vind het prima rijden voor 50 en 80 wegen met dit vermogen.
Voorvork is inderdaad wat slapjes, geen zin om daar direct wat aan te doen maar als het toevallig een keer open moet ga ik wel kijken om er wat dikkere of wat meer olie in te doen. De achterveren kan je wel netjes op 3 standen instellen kwa veervoorspanning, staat in de midden en is eigenlijk prima.
Paar fototjes:
De topkoffer zat erbij, kan soms handig zijn maar mag er van mij af, rijdt stabieler en ziet er beter uit zonder. Onde de buddy kan alleen een open face helm da's wel jammer maar er zit natuurlijk een iets groter blokje onder dan bij een bromscooter (waar wel vaak een integraalhelm past).