Pagina 1 van 1

Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 11 mar 2012, 21:15
door Joy
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag afgezakt naar Loon op Zand om eens een kijkje te nemen bij de Vakantiebeurs, georganiseerd door Land Rover Club Holland. Michiel (een maat van mij) heeft thuis een mooie Patrol staan die enkele keren per jaar ingezet wordt voor mooie offroadtrips. Dus het doel van onze dag was om een leuke trip uit te zoeken voor hem en zijn ega en een dichter bij huis lekker-rammen-in-de-modder-trip voor de kleine kinderen die nog steeds in ons zitten. :mrgreen:

Aldaar aangekomen (Experience Island) was er een terrein ingericht met stands over vakanties, onderdelen, daktenten (heel veel daktenten), kleding, aanhangers, mogelijkheid om zelf te rijden in een Discovery V8 (Camel Trophy) en een Dakar (die kitcar) enz.

Opvallend is dat bezoekers echt op outdoor gericht zijn. Je ziet het aan de kleding, de vele honden, de producten die te koop zijn en de sfeer. Gemoedelijk en ontspannen. Mooi weertje erbij deed de rest.

Na wat promotie-films te hebben gezien en het nodige foldermateriaal te hebben ingeslagen zijn we eens gaan kijken naar de offroadtrails die in de omgeving plaats vonden. Van stokoud tot splinternieuw, het reed er allemaal rond. Mooi ook om de verschillende technieken aan het werk te zien op verschillende ondergronden van zowel auto als bestuurder. Ontzettend ontspannen sfeer hangt er op zo een trial. Rustig op het gemakje een proef afmaken. Zit je vast komt er een lier aan de pas en wordt je nog even uitgelachen door alle bekenden om je heen. :D Favoriet blijft voor mij zo een oude Range Rover Vogue V8, heerlijke burpel komt er uit zo een ding.





Eigenlijk heb ik me wel goed vermaakt. Heel anders dan een trackday maar het heeft net zo goed met voertuigbeheersing te maken alleen op een totaal ander tempo. Ergens in juni maar eens met z'n tweeën een cursus volgen en kijken of het een beetje lukt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding






Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 11 mar 2012, 21:31
door maarten22
Wat toevallig, ben daar 2 weken terug ook geweest. Lekker paar rondjes crossen met voor de landmacht geprepareerde Prowlers. Mooi terrein om te rijden!

Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 11 mar 2012, 21:37
door Rupie
Ziet er leuk uit :D

Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 11 mar 2012, 22:03
door Joy
En even lieren als je echt vast zit:


Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 11 mar 2012, 22:47
door allen
Heel gaaf! :wave:

Wanneer gaan we eigenlijk met Sander Spoolder mee? Hij ging toch zo'n Df offroad dag organiseren? :kikker:

Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 12 mar 2012, 09:25
door M@rcel
Als ik dit zie, dan heb ik alweer spijt van de X3 Vinex-drive.
Het is dat die Defenders zo abnormaal duur zijn in onderhoud en motorrijtuigenbelasting, anders echt een Defender 110 voor de deur.

Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 29 mar 2012, 08:28
door Dennis Cavallino
Ik lees dit nu pas. Cool, ik had er ook heen willen gaan, maar d'r kwam even een baby tussendoor.

+1@Marcel. Gelukkig is de Cherokee in de uitvoering die ik heb een prima alternatief en on-road rijdt 't gewoon beter en leuker, off road heeft 'ie als grootste voordelen alleen de stuuruitslag om te manoeuvreren en het sper achter . Verder gaat er niets boven een Defender als je met een standaard auto off road wilt rijden. Ik zal nooit een extreme off roader worden, maar een onverhard pad reed ik met 2wd ook al vaak en dan kom je toch regelmatig vast te zitten. :lol:

Re: Land Rover Club Vakantiebeurs

Geplaatst: 29 mar 2012, 13:04
door Chris van S.
Toevallig afgelopen maandag met een Defender 110 door de Jungle track van Solihull gereden. Briljant! Het is een oud ding, maar hij trekt je overal soepel doorheen; water (ja je krijgt natte voeten), steps (nog comfortabeler dan een RR sport) en hij geeft geen krimpt waar je ook rijd. Daar is die auto echt op zijn plek en veel leuker dan met een RR sport die je met de electronica ook overal brengt. Maar op de openbare weg rijd de Defender als een natte krant met een draaicirkel van een voetbalveld.

Na het rijden bezoek gebracht binnen de fabriek. De Defender word nog gewoon met de hand gemaakt zoals in het beginsel. Gewoon naast de T5 platform RR en Discovery die zoals elke andere auto op de lopende band worden gefabriceerd. Ik heb smakelijk gelachen hoe net gemonteerde deuren worden afgesteld; gewoon een vette ram erop met de hamer!!!!

Echte liefhebbers van de Defender rijden het liefste met de 90 TD5 met inlaat op het dak en ECU tegen het plafond. De rest kan wel tegen binnendringend water incl. het electronisch gaspedaal....