Pagina 1 van 1

Volvo V40 2012

Geplaatst: 27 feb 2012, 17:04
door GTRene
Het zit Volvo niet mee: via een Poolse facebooksite lekten vorige week al officiële foto's van de V40 en nu is het tijd voor een fabrieksvideo. We zien in de video van één minuut nu ook het interieur voor het eerst duidelijk. Met de V40 wil Volvo het opnemen tegen gevestigde namen als de BMW 1-serie, Audi A3 en de nieuwe Mercedes A-klasse.
Definitieve gegevens ontbreken nog, maar we verwachten louter turbomotoren onder de kap. Bij de benzinemotoren zijn dat vermoedelijk exemplaren met een cilinderinhoud van 1,6 liter en 2,0 liter. De diesels hebben een cilinderinhoud van 1,6 of 2,0 liter, waarbij de laatste vermoedelijk de vijfcilinder D3 wordt.
De Volvo V40 is te zien op de Autosalon van Genève. Halverwege dit jaar verschijnt de auto bij de dealers.
best een mooie Volvo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer>>

http://www.autoweek.nl/autonieuws/18761 ... MFtVHbaQN8

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:18
door vanblokland
Gaaf :wave:

Is er al iets bekend over de motoren? Waarschijnlijk:

1.6 & 2.0 ecoboost
1.6 & 2.0 diesel
powershift automaat?
Hoop nog op een 5 cilinder maar dat zal haast wel niet, CO2 maffia :dood:

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:28
door Dennis Cavallino
Het is echt helemaal niets voor mij, maar ik denk wel dat dit model goed verkocht gaat worden.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:38
door JP
Benzine;

T3; 4cyl. / 150pk / 0-100 in 8.8s / 210kmh / 5.4l per 100km / 134gr-km
T4; 4cyl. / 180pk / 0-100 in 7.7s / 225kmh / 5.9l per 100km / 138gr-km (automaat 149gr.)
T5; 5cyl. / 254pk / 0-100 in 6.5s / 250kmh / 7.9l per 100km / 185gr-km

Diesel;

D2; 4cyl. / 115pk / 0-100 in 12.3s / 190kmh / 3.6l per 100km / 94gr-km
D3; 5cyl. / 150pk / 0-100 in 9.6s / 210kmh / 4.4l per 100km / 117gr-km (automaat 136gr.)
D4; 5cyl. / 177pk / 0-100 in 8.6s / 220kmh / 4.4l per 100km / 117gr-km

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:50
door GTRene
die 5cill zullen wel lekker klinken neem ik aan :D

maareuh 5 cil diesel? hoe zal dat klinken...

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:55
door Wouter81
GTRene schreef:die 5cill zullen wel lekker klinken neem ik aan :D

maareuh 5 cil diesel? hoe zal dat klinken...
Klinkt best goed, mooie sportieve grom. Wel eens in een D5 diesel gereden van Volvo. Niets mis mee.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:59
door vanblokland
Had wel ff op de link mogen klikken daar stonden al een paar motorvarianten :bag:
GTRene schreef:die 5cill zullen wel lekker klinken neem ik aan :D

maareuh 5 cil diesel? hoe zal dat klinken...
Bijna net zo mooi als een 6-cilinder BMW diesel :tong:

Ben wel blij dat ze er ook nog echt top motoren leveren :strong:

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:03
door Dennis Cavallino
De afgelopen 2 jaar heb ik met een S80 D5 189 pk zo'n 100.000 km gereden en die werd na 180.000 km in 2 jaar tijd omgeruild door een nieuwe, omdat 'ie zo goed bevallen was. Ik vond die motor erg fijn klinken, maar de 1e had onderin echt een lekkere rochel als je een millimeter gas gaf en dan het pedaal vasthield.... die 2e had dat niet meer. Echt heerlijke motoren.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:17
door dvh
De moderne stations van Volvo zijn erg fraai de laatste jaren !
Ook dit vind ik een mooie auto.

Goed imago, interieur ziet er puik uit, echter, waar Volvo voorheen qua prijs zweefde tussen bijv. VW en Mercedes, gaat het nu toch meer richting de Mercedes.

Maar het mag.
Volvo is een mooi merk en ze zijn goed bezig !

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:37
door WJ
Best een mooie wagen, maar als er 'De Nieuwe Opel Astra' bij had gestaan had ik het waarschijnlijk ook geloofd.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:43
door GTRene
ik heb volgend mij nog nooit een 5-cil diesel gehoord, dus best nieuwsgierig, neem aan iets meer een sporty brom?

edit, ah Wouter, thx , ja dus :D

trouwens dat dak is dat een auto verduisterend dak oid? dus dat je dat glas op 1 of andere manier kan aansturen een donkere tint te krijgen?
lijkt me wel mooi dat systeem, je zou dan in veel licht kunnen zitten, of wat meer ingesloten zeg maar.

en die top versies...4wd systeem optie?

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:50
door JP
Die 3 puisten op de motorkap, zouden dat ruitensproeiers zijn..? en zouden die blauw verlicht zijn ? (denkt terug aan de tijd van de dikke D&W tuningcatalogus)

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 11:28
door Niels
Niet onaardig maar het is a la Audi net een kleine V60. Laatst mee gereden in een V60 2.0D5 automaat met alles erop en eraan. Het spul is een stuk sportiever geworden en ik kan me niet voorstellen dat dat de "echte" Volvo rijder aanspreekt gezien het veer comfort van de oudere V70.

De D5 is een fijne, interieur goed afgewerkt maar IMHO zijn er mooiere. Geen idee wat de prijzen zijn maar qua beleving het zit dichter tegen Audi aan dan ooit als je het mij vraagt.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 28 feb 2012, 11:35
door Robertdj
Op welk platform staatie? Focus?

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 01 mar 2012, 11:49
door Spijkerhard
AD schrijft:
Het motorgamma bestaat uit vijf blokken. De basisversie beschikt over een T3-krachtbron, goed voor 150 pk. Daarnaast levert Volvo een T4 met 180 pk en twee T5's, een 2,0 vijfcilinder met 213 pk én een 2,5 vijfcilinder met 254 pk. Op dieselgebied lanceert Volvo een D3, D4 en een D5 met achtereenvolgens 115, 150 en 177 pk. (Redactie)
Dus twee 5-cilinder benzine motoren in het productie programma! (Nog maar afwachten of die naar NL komen dan)

Ik had toch ergens begrependat Volvo de 5- en 6 cilinder benzine motoren er helemaal uit schopte terwille van de CO2 uitstoot, en overging op uitsluitend geblazen 4-cilinders. Maar nu dit goede nieuws! (?)

Daarnaast mis ik D2 danwel driv-e varianten die zelfs in de V60 geleverd worden.... of staat D3 (115pk) voor de driv-e variant? Lekker duidelijk allemaal

(Deed BMW dat maar, de 2-liter 6 cilinder uit de mottenballen, en daar een twinscroll turbo op...)

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 01 mar 2012, 20:02
door EmielS60
Ben benieuwd naar die benzine 5 cilinders dan. Die 2.0T's in de V60/S60/etc zijn aardige motoren maar er gaat niks boven een 5 cilinder in een Volvo.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 02 mar 2012, 09:58
door vanblokland
EmielS60 schreef:Ben benieuwd naar die benzine 5 cilinders dan. Die 2.0T's in de V60/S60/etc zijn aardige motoren maar er gaat niks boven een 5 cilinder in een Volvo.
:thumbup:

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 09 mar 2012, 12:06
door Carwashkevinenpetra
Deze is wel mooi, hoop dat ie net zo lekker rijd als de oudere S40

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 09 mar 2012, 12:13
door Wouter81
Gister gezien en in gezeten. Ik vind hem toch wat tegenvallen. Design IRL niet geweldig en van binnen qua ruimte krapjes. Houdt niet over allemaal.

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 15 apr 2012, 14:46
door Joopieboy
Dan zou je moeten kijken naar een S/V60, een V40 vond ik van binnen ook niet mega ruim, wel een erg mooie en moderne auto geworden. Zeker met R Design pakket rondom een dikke wagen. :)

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 12 aug 2013, 12:59
door Steven N.
Even een schopje.

Nog altijd een lease-topper deze V40 met zijn 14% bijtelling voor de D2. Momenteel zit deze netjes op 88 gr. Co2 uitstoot en dus binnen de grens. Nu worden de regels voor 2014 weer verder aangescherpt en ziet het overzicht er als volgt uit;

http://www.carblogger.nl/autokosten/bij ... 4-en-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij zal de keuze helaas voor einde dit jaar niet gemaakt zijn, maar wil wel in de 14% blijven. Is voor Volvo ook een enorme markt lijkt me.
Wie heeft er wellicht info over de V40 en dan specifiek de vraag; komt de V40 voor 2014 ook weer in de 14% bijtelling? Wordt hij dus aangepast van 88, naar 85 gr Co2?

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 12 aug 2013, 18:57
door Barend
Steven N. schreef:Even een schopje.

Nog altijd een lease-topper deze V40 met zijn 14% bijtelling voor de D2. Momenteel zit deze netjes op 88 gr. Co2 uitstoot en dus binnen de grens. Nu worden de regels voor 2014 weer verder aangescherpt en ziet het overzicht er als volgt uit;

http://www.carblogger.nl/autokosten/bij ... 4-en-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij zal de keuze helaas voor einde dit jaar niet gemaakt zijn, maar wil wel in de 14% blijven. Is voor Volvo ook een enorme markt lijkt me.
Wie heeft er wellicht info over de V40 en dan specifiek de vraag; komt de V40 voor 2014 ook weer in de 14% bijtelling? Wordt hij dus aangepast van 88, naar 85 gr Co2?
Dat zou je eens aan Rob Verstegen kunnen vragen via Twitter.. https://twitter.com/robverstegen" onclick="window.open(this.href);return false; . Hij is manager Social Media bij Volvo NL en heeft volgens mij vrij goede banden met de PR afdeling.

Het is altijd lastig voor automerken om de CO2 omlaag te halen, maar ik denk dat Volvo wel gelukkig wordt van de verkoopgetallen. Dus de moeite zullen ze sowieso doen!

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 12 aug 2013, 22:50
door Steven N.
Done, ben benieuwd. Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel moeten.

De A3 gaat ook naar 14%, dat is echter alleen voor de 3 deurs. Heb wel een 5 deurs nodig.. Maar een keuze topic is weer wat anders. Eerst de V40 een onder de loep nemen :wink:

Re: Volvo V40 2012

Geplaatst: 15 aug 2013, 13:33
door CRZ
Volgens autoblog niet;

Hij komt er als driedeurs en als Sportback. Het totaalgewicht bedraagt 1.205 kg.

De nieuwe A3 1.6 TDI ultra is in Nederland leverbaar vanaf 25.950 euro. De driedeurs e Edition met o.a. mistlampen, Audi soundsystem, licht- en regensensor, MMI navigatie plus en Audi connect heeft een vanafprijs van 29.990 euro. De e Edition Sportback kost 30.690 euro. De Audi A3 1.6 TDI ultra staat vanaf eind september bij de Nederlandse Audi dealers en is vanaf heden bestelbaar.

De A3 Sportback 1.6 TDI ultra verbruikt 3,3 l/100 km en stoot 88 g CO2/km uit. Deze versie komt zodoende alleen dit jaar nog voor 14% bijtelling in aanmerking.