VW Golf VII (facelift p.20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Dennis Cavallino » 03 feb 2012, 09:05

De nieuwe GTI wordt een stuk lichter dan de Golf VI GTI.
De gewone 7 wordt 70 kilo lichter dan de 6. De GTI wordt zelfs 100 kilo lichter.
Vooras schuift 40mm naar voren, waardoor de motor verder naar achteren hangt, hetgeen de balans ten goede komt en stuureigenschappen sterk verbetert.

230 pk en 350nm koppel.

Mjumjum!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door JP » 03 feb 2012, 09:27

GTi -100kg wordt dus 1200kg en dan ±230pk / 350 Nm, maar wwd.

Nee, dan beter de ToySub, 1200kg, 200pk, 205Nm, maar wel rwd jônguh !!

Jaja, appels<->peren, oftewel de nashipeer.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door JP » 22 aug 2012, 11:00

De Volkswagen Golf VII R komt later dan de GTI en was tot nu toe dus nog een goed bewaard geheim. Maar we hebben de top-Golf van de volgende generatie nu toch voor 't eerst op de weg gespot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron;Autoweek

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Rebel » 22 aug 2012, 19:06

Lijkt alsof hij een dubbel "vouw" in de zijkant krijgt. (beide deuren)
Verder is het weer een herkenbare Golf. Dat doen ze goed bij VW, geen gekke fratsen. Wordt weer een verkooptopper, zoals iedere Golf.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Macboy » 22 aug 2012, 20:08

Je moet een bijna perfect product ook gewoon fijn slijpen. Meer niet. Laat iedere tegenstander maar lullen, maar de Golf staat (terecht) op eenzame hoogte in de autoverkopen. Dan een hele tijd niets. Je bent als merk wel gek als je hier rigoureuze veranderingen gaat aanbrengen. We hebben bij Seat gezien hoe je daarmee een merk ten gronde richt.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door sitechris » 22 aug 2012, 20:35


Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Rebel » 27 aug 2012, 09:30

Volgende week dinsdag is in Berlijn de presentatie van de opvolger van europa's bestseller.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Wouter81 » 27 aug 2012, 09:45

Ben echt benieuwd naar de nieuwe GTI ook. Meer vermogen (nou vind ik dat nog niet het meest belangrijke, dat is zelf wel te regelen bij JD) maar vooral iets meer hardcore schijnt, wat uitgesprokener sportief. 2 Dingen die mij minder bevallen aan de huidige GTI: het stuurgevoel is te indirect en ik mis een goed sperdiff. Ik heb vernomen dat aan beide punten wordt gewerkt bij de nieuwe. Las zelfs iets over een mechanisch sper (?), dat zou super zijn.

Normaliter ben ik niet zo van 2x 'dezelfde' auto maar als mijn 'wensen' worden ingevuld met de nieuwe zou het maar zo kunnen dat er hier een nieuwe GTI komt. Huidige is tamelijk super als totaalpackage (zeg ik geheel objectief :)) maar het kan nog beter, hij is me net een tikje te ver doorgeslagen naar het comfortabele. Mag iets meer een liefhebbersauto worden nog.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Rebel » 27 aug 2012, 10:17

Ik persoonlijk denk niet dat ze hem echt "hardcore" zullen maken.
Hij zal qua prijs niet veel mogen stijgen en ze willen natuurlijk dat het een veilige en comfortabele hatchback blijft. Uiteindelijk draait alles om de verkoopaantallen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Sperdy » 27 aug 2012, 11:06

Ach, ik zeg nu al next.

Alleen de oergolf MK1 was fantastisch. Daarna heeft Verolme (Scheepsbouwer zaliger) de produktie overgenomen: slagschepen .. "faites vos jeux les jeux sont faits rien ne va plus" zoals de duitsers zeggen :mrgreen:

herinnering:
840kg(!) en 110pk atmo
Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Wouter81 » 27 aug 2012, 12:26

Tja

Afbeelding

680 KG

Geneuzel over toegenomen gewicht in 30 jaar tijd is vrij onzinnig. Luxe, veiligheidseisen etc. etc. Het feit dat de nieuwe GTI ca. 100 kg lichter schijnt te worden is IMO erg knap.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Dennis Cavallino » 27 aug 2012, 12:33

Dat is voornamelijk 't resultaat van nieuwe kuntstoffen die ze nu in massaproductie voor auto's kunnen toepassen. Prima innovaties imho.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Sperdy » 27 aug 2012, 12:42

Wouter81 schreef:Tja

Afbeelding

680 KG

Geneuzel over toegenomen gewicht in 30 jaar tijd is vrij onzinnig. Luxe, veiligheidseisen etc. etc. Het feit dat de nieuwe GTI ca. 100 kg lichter schijnt te worden is IMO erg knap.
Laat ik het anders zeggen. Heb je ooit wel eens in die MK1 Golf gereden? Echt een coooool ding. Wat een beleving. Heb je ooit wel eens in de laatste Golf GTi gereden - en de tussenprinsen? Sorry, ik vind er niks an. Niet spannend, niet uitdagend, niet prikkelend etc. Meest recente ervaring met een Golf GTi, zo'n turbo 300 pk ding. Saaaaaiiiiiii. Porsche heeft de spanning wél behouden in een groot aantal(!) van hun modellen, ondanks het toename van gewicht (ja, zet maar een foto van een Cayenne neer, dat bedoel ik natuurlijk niet). Zij die zeggen van niet, hebben nooit Porsche gereden :tong: .

:shakeit: (mijn favoriet)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Robin Hartog » 27 aug 2012, 13:00

SpyderFerdi schreef:
Wouter81 schreef:Tja

Afbeelding

680 KG

Geneuzel over toegenomen gewicht in 30 jaar tijd is vrij onzinnig. Luxe, veiligheidseisen etc. etc. Het feit dat de nieuwe GTI ca. 100 kg lichter schijnt te worden is IMO erg knap.
Laat ik het anders zeggen. Heb je ooit wel eens in die MK1 Golf gereden? Echt een coooool ding. Wat een beleving. Heb je ooit wel eens in de laatste Golf GTi gereden - en de tussenprinsen? Sorry, ik vind er niks an. Niet spannend, niet uitdagend, niet prikkelend etc. Meest recente ervaring met een Golf GTi, zo'n turbo 300 pk ding. Saaaaaiiiiiii. Porsche heeft de spanning wél behouden in een groot aantal(!) van hun modellen, ondanks het toename van gewicht (ja, zet maar een foto van een Cayenne neer, dat bedoel ik natuurlijk niet). Zij die zeggen van niet, hebben nooit Porsche gereden :tong: .

:shakeit: (mijn favoriet)
*kijkt naar avatar Wouter*

Nee, ik denk niet dat hij daarin heeft gereden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Arthur » 27 aug 2012, 13:03

Maar er staat ook "en de tussenprinsen" :wink: Misschien heeft Wouter die niet gereden... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Macboy » 27 aug 2012, 13:13

Toch knap dat de nieuwe Golf over 2 weken uit is maar de looks een groot bewaard geheim zijn. En dat voor een auto die in de basis niet veel zal verschillen van de Golf VI.

Ben ook erg benieuwd naar de GTi. Als totaal package geheel concurrentloze auto.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Sperdy » 27 aug 2012, 13:28

Mijn mening:

De eerste GTI was rebels, recalcitrant, met humor, poor men's racer, weet ik het. Vol van karakter. Dat geluid was echt supergeining gedaan! De GTi lijn die daarna kwam is saaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... zonder dat karakter. Vooral de rij-eigenschappen en stuurgevoel zijn doods icm. die FWD of AWD (met name met DSG). De hedendaagse turbo-GTi-golfjes auto's zijn zonder humor, zonder knipoog, prikkelen niet. etc. Het zijn vast hele goede auto's - neem ik zo aan - maar niet meer geinig, niet spannend meer.

Ik verwacht van de nieuwe niks beters. Bovendien: type nr, 7, Godallemachtig, weer zo eentje denk ik dan.

Eigenlijk vind ik het jammer, omdat ze zo goed begonnen. Waarom kiest VW niet voor een veel meer pureversie van dat model. Zoals Toyota dat nu heeft gedaan met die GT86. Ze zouden de GTi daar weer moeten postioneren, in dat segment. Veel leuker.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 27 aug 2012, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Niels » 27 aug 2012, 13:30

Macboy schreef:Ben ook erg benieuwd naar de GTi. Als totaal package geheel concurrentloze auto.
Vind je? De Focus ST vond ik een leukere wagen om te rijden, een Megane smakelijker om te zien en na een 130i kon de GTI mij eerlijk gezegd niet eens meer boeien. Het is een leuk aangeklede smakelijke auto maar dat wordt imho door wel meer merken aangeboden.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Wouter81 » 27 aug 2012, 13:37

SpyderFerdi schreef:Mijn mening:

De eerste GTI was rebels, recalcitrant, met humor, poor men's racer, weet ik het. Vol van karakter. Dat geluid was echt supergeining gedaan! De GTi lijn die daarna kwam is saaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... zonder dat karakter. Vooral de rij-eigenschappen en stuurgevoel zijn doods icm. die FWD of AWD (met name met DSG). De hedendaagse turbo-GTi-golfjes auto's zijn zonder humor, zonder knipoog, prikkelen niet. etc. Het zijn vast hele goede auto's - neem ik zo aan - maar niet meer geinig, niet spannend meer.

Ik verwacht van de nieuwe niks beters. Bovendien: type nr, 7, Godallemachtig, weer zo eentje denk ik dan.
LOL, zegt een Porsche koper. :D 911... kuch.

Verder: ja rij 'wel eens' in de laatste GTI. Inmiddels zo'n 80.000 km gehad. :) En ook wel eens in een Porsche gereden: een 997 Carrera S. Leuke auto maar dat vond ik ook een net-niet auto: als je weet dat er nog een GT3 bestaat.

Maar wel mee eens hoor dat het wel wat spannender mag. Heb die van mij dan ook aangepakt. Bij JD geweest, Eibach veren eronder, nog wat dingetjes. Hierdoor al niet meer te vergelijken met een standaard GTI. Maar dat zeg ik dus ook: ik hoop dat de volgende een tikje spannender is. Iets meer opschuiven richting hothatch, wat minder richting comfort.

Hoe ik de auto echter rij, als mix tussen daily en hobby is het een onovertroffen mix. En natuurlijk weet ik dat er veel spannender auto's zijn maar dan doe ik weer concessies aan de dagelijkse bruikbaarheid. Heb ook 2 kleine kinderen die regelmatig mee moeten. Moet ook representatief zijn als ik naar klanten rij, daar kan ik ook niet aankomen met een dik bespoilerde Focus RS of Astra OPC. 2 Auto's voor de deur werkt niet voor mij, heb niet genoeg tijd (druk als ondernemer en een gezin) om in mijn schaarse vrije tijd te gaan sturen in een hobby-auto. Haal mijn DF dus uit dagelijkse kilometers.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Marc R » 27 aug 2012, 15:41

Ik begrijp je punt wel hoor Wouter..

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door dvh » 27 aug 2012, 15:56

De Astra Opc...
Toch wel de meest begeerlijke hot hatch van dit moment voor mij.
Wat is dat model goed gelukt..!

Enige minpunt is het Opel-imago waar ik niks mee heb..
Voor de rest, toppertje !

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Sperdy » 27 aug 2012, 16:46

:shakeit: (yes .. !)
:hosanna:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Rebel » 27 aug 2012, 17:54

Macboy schreef:Toch knap dat de nieuwe Golf over 2 weken uit is maar de looks een groot bewaard geheim zijn.
Dit komt omdat het testcircuit van VW, gelegen in Ehra-Lessien (nabij Wolfsburg) een van de best afgeschermde en bewaakte circuits is. De Golf is het kroonjuweel van VW en is vaak tot de laatste week een van de betere bewaarde geheimen in autoland.
Komende week zal VW zelf enkele details laten uitlekken, om de media te prikkelen voor de grote dag, 4 september.



LOL@ Spyderferdi, die zelfs in een Golf-topic zijn Porker komt promoten :D
Ferdi, voor de prijs van jouw tweedehandse witte girly-cabrio, koop je met gemak 3 nieuwe Golf GTI's. Een 2 deurs, een 4 deurs en een Cabriolet.
Tesamen 630 pk en je hebt nog wisselgeld over voor een leuke vakantie.

Maarja....dan heb je wel geen Porsche-sleutelhanger :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door Macboy » 28 aug 2012, 01:43

Als totaal package concurrentloos betekent ook qua prijs. Alle hier genoemde concurrenten zijn veel en veel duurder. Zeker met dezelfde opties.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: De VW Golf VII...........komt....

Bericht door HJ2 » 28 aug 2012, 18:44

SpyderFerdi schreef:Ach, ik zeg nu al next.

Alleen de oergolf MK1 was fantastisch. Daarna heeft Verolme (Scheepsbouwer zaliger) de produktie overgenomen: slagschepen .. "faites vos jeux les jeux sont faits rien ne va plus" zoals de duitsers zeggen :mrgreen:

herinnering:
840kg(!) en 110pk atmo
Afbeelding
Euh... Wat heeft Verolme er mee te maken dan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 34 gasten