De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik denk dat de Up! bij introductie een flinke scherpere prijs had dan op dit moment. Met wat opties prijst ie zichzelf aardig uit de markt. De 1.0 TSI is echt te duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld rij je in een volle Fiesta Sport met 125 pk of een flink grotere Kia.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Toen. Toen het nog crisis was.. Toen kon je nog een leuke deal maken. En had je voor 8500,- een MII en voor 9500,- een volle Up.
Tegenwoordig is dan door allerlei verhalen en dingetjes gewoon een paar duizend euro duurder. En kost een beetje Up 12.000 en maken ze wat gekke 'special-editions' en dan ben je zo 15k kwijt. En dan is het voor de dealer opeens weer interessant om Up's te verkopen.
Maar voorheen kocht je dus voor 8 a 9k een nieuwe auto met de nodige opties. Ze waren toen ook nog belastingvrij. Ik financierde toen (bewust prive) een nieuwe Up voor 90,- per maand. Daar kwam 15,- aan verzekering bij. 105,- euro per maand ex brandstof en incl 2 jaar garantie. De grap was dat de afschrijving zo minimaal was dat je na 2 jaar een schijntje bij kon leggen en dan reed je wéér een nieuwe met 2 jaar garantie.. De dealer verdiende waarschijnlijk nagenoeg geen drol. Maar zo verkochten ze iig nog wat en streken ze de PON-afnamebonus tenminste op.
Nu zijn ze duurder en is het niet meer zo interessant als toen.
Tegenwoordig is dan door allerlei verhalen en dingetjes gewoon een paar duizend euro duurder. En kost een beetje Up 12.000 en maken ze wat gekke 'special-editions' en dan ben je zo 15k kwijt. En dan is het voor de dealer opeens weer interessant om Up's te verkopen.
Maar voorheen kocht je dus voor 8 a 9k een nieuwe auto met de nodige opties. Ze waren toen ook nog belastingvrij. Ik financierde toen (bewust prive) een nieuwe Up voor 90,- per maand. Daar kwam 15,- aan verzekering bij. 105,- euro per maand ex brandstof en incl 2 jaar garantie. De grap was dat de afschrijving zo minimaal was dat je na 2 jaar een schijntje bij kon leggen en dan reed je wéér een nieuwe met 2 jaar garantie.. De dealer verdiende waarschijnlijk nagenoeg geen drol. Maar zo verkochten ze iig nog wat en streken ze de PON-afnamebonus tenminste op.
Nu zijn ze duurder en is het niet meer zo interessant als toen.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Een redelijk volle Up kostte een paar jaar geleden bpm vrij ( januari 2014 move up 5 deurs met navi en exe pakket) 11K. Dat was incl 950 euro afleverkosten waar een garantieverlengening van 1 jaar bij inbegrepen was, bij een grotere (Pon) dealer. Kon geen andere dealer tegen op in de regio. Tegenwoordig kosten ze 1500-2000 meer, die speciale versies zijn altijd niet echt waar voor je geld geweest. Kleine auto's altijd nieuw kopen, lekker alles nieuw dan heb je ook geen slijtage delen die evt. onverwacht moeten worden vervangen en een geringe afschrijving.
- Arthur
- Berichten: 39755
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Het zal allemaal wel duur(der) worden maar de concurrenten zijn ook niet op 8-9k blijven hangen. Panda, I10 en, ik neem aan, een Kia kosten ook gewoon Up! geld. Ongeveer
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Heb je van de Fiesta Sport een link ? Volgens de Ford site begint de Fiesta tegenwoordig bij €16595 (rijklaar) voor een Style.Joy schreef: ↑22 feb 2017, 11:17 Ik denk dat de Up! bij introductie een flinke scherpere prijs had dan op dit moment. Met wat opties prijst ie zichzelf aardig uit de markt. De 1.0 TSI is echt te duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld rij je in een volle Fiesta Sport met 125 pk of een flink grotere Kia.
Of je moet deze 1.0 100pk Sport nemen op Marktplaats voor €17400.
Ik heb in 2012 een Pixo nieuw gekocht voor €9200,-. Dat is met airco, lichtmetalen velgen en metallic lak. Dat was pas goedkoop een goede en nieuwe auto kopen. Totdat je na 3 jaar (40kkm) de aircopomp de geest geeft. Dan merk je dat niet alleen een importeur a la PON, maar ook de Nissan importeur niet thuis geeft. Kost je voor zo'n broodrooster op wielen dus even €800
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Bij mijn High up was de startprijs 3000euro meer dan die van mijn broertjer 2,5 jaar daarvoor. Die van mijn moeder starte 2k goedkoper (jaar na hem).
In NL word elke (goedkope) auto vanzelf de markt wel uitgeprijst...
In NL word elke (goedkope) auto vanzelf de markt wel uitgeprijst...
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Bij introductie was de up! BPM vrij. BPM verhoging en inflatie doen de rest. Maar dat geldt voor alle segmentgenoten. Dus uit de markt prijzen is geen spraken van.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Klopt.
Onze High White Up! koste iets van 12,3 ofzo? Zou nu rond de 16-17 uitkomen.
Vind ik persoonlijk te duur.
Onze High White Up! koste iets van 12,3 ofzo? Zou nu rond de 16-17 uitkomen.
Vind ik persoonlijk te duur.
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik zag ze op Autoscout staan voor 18-19 mille. Wellicht zijn dat actiemodellen.JP schreef: ↑22 feb 2017, 17:48Heb je van de Fiesta Sport een link ? Volgens de Ford site begint de Fiesta tegenwoordig bij €16595 (rijklaar) voor een Style.Joy schreef: ↑22 feb 2017, 11:17 Ik denk dat de Up! bij introductie een flinke scherpere prijs had dan op dit moment. Met wat opties prijst ie zichzelf aardig uit de markt. De 1.0 TSI is echt te duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld rij je in een volle Fiesta Sport met 125 pk of een flink grotere Kia.
Of je moet deze 1.0 100pk Sport nemen op Marktplaats voor €17400.
Ik heb in 2012 een Pixo nieuw gekocht voor €9200,-. Dat is met airco, lichtmetalen velgen en metallic lak. Dat was pas goedkoop een goede en nieuwe auto kopen. Totdat je na 3 jaar (40kkm) de aircopomp de geest geeft. Dan merk je dat niet alleen een importeur a la PON, maar ook de Nissan importeur niet thuis geeft. Kost je voor zo'n broodrooster op wielen dus even €800
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
En dan een TSI met wat opties:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ah...nu zie ik ze inderdaad staan op autoscout. Zelfs al voor €15995 rijklaar, echter wel allemaal 3 deurs.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
Ik vind een Fiesta een leuke auto voor erbij, alleen de sportiever aangeklede versies zijn nooit in 5 deurs te verkrijgen.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
Ik vind een Fiesta een leuke auto voor erbij, alleen de sportiever aangeklede versies zijn nooit in 5 deurs te verkrijgen.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Potjandillemess, dat is een nette prijs voor die ST-line!
- Arthur
- Berichten: 39755
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Die ST-line is er ook gewoon in 5-Drs hoor. Collega van me heeft er zo eentje bij, 5-Drs en ook in t rood
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
16-17 Voor een Up! Voor onderhandelen bedoel je dan. 500 Zit zo op 19-20. Vind ik de prijs van zo'n ruimere Up! zo gek nog niet hoor.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik vind het nog aardig aan de prijs als je ziet wat ze een paar jaar geleden deden.
Maar qua mini-auto vind ik het een grandioos goede auto. Vind ze beter rijden dan mijn VW Polo.
Maar qua mini-auto vind ik het een grandioos goede auto. Vind ze beter rijden dan mijn VW Polo.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Paar jaar geleden. Ben een paar weken lang dood gegooid met linkjes van een 520d voorraadwagen bij dealers. Als iemand dat geld neertelt voor de mijne doe ik hem met liefde van de hand. Koop ik Greta wel terug plus een Up! voor de lange afstanden met het gezin.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Jij mist de garage zeker?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Wagen doet exact wat het moet doen, behalve emotie los maken. Eigenlijk is de 5 een mooie dame waar je zoals verwacht geen zinnig gesprek mee kunt voeren. Greta was avontuurlijk!
Dus als iemand me vandaag een zak met centen kwam brengen had ik serieus de 130 terug gehaald.
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Misschien kan je iemand vragen om je banden lek te prikken, instant emotie als je bij de auto aankom.
Volgensmij is dat vergelijk ook meer van, een mooie dame waar je juist wel een gesprek mee kan voeren ipv een of andere koekwaus die opeens stopt, neervalt, wegrent, etc..?
Volgensmij is dat vergelijk ook meer van, een mooie dame waar je juist wel een gesprek mee kan voeren ipv een of andere koekwaus die opeens stopt, neervalt, wegrent, etc..?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Weet niet of dat de emotie is waar ik naar op zoek ben.
Ik houd zelf in ieder geval van een vrouw met een sterke eigen mening in plaats van eentje die me zonder morren altijd maar m'n zin geeft.
In dat opzicht zal de Up! misschien ook niets voor mij zijn.
Ik houd zelf in ieder geval van een vrouw met een sterke eigen mening in plaats van eentje die me zonder morren altijd maar m'n zin geeft.
In dat opzicht zal de Up! misschien ook niets voor mij zijn.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Up! vond ik ook lekkerder dan de Polo.
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
In welk opzicht vonden jullie de UP fijner dan de Polo? Want ik vind het toch wel een stapje terug van de Ibiza, en dan heb ik het niet over racemonster vs 60pk.... Maar ook qua comfort en al die ongein.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Ik vond de Up ruimer aanvoelen van binnen (gevoelsmatig door de vierkante bouw). Het is een kleinere compacte auto dus stuurt daardoor veel directer en geeft meer het gevoel van een kart. De auto biedt daardoor rijplezier. De Polo is gewoon een kleine Golf en heeft weinig wat je als "fun" kunt omschrijven. Vooral saai en degelijk. De Up is alles behalve saai.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
Dat een Up alles behalve saai is, is jouw mening. Ik vind het een mega saai, overpriced hok. Stuurt en geeft je geen gevoel van een kart. Een mini doet dat wel.
Polo is comfortabeler en prettiger vervoersmiddel imho.
Polo is comfortabeler en prettiger vervoersmiddel imho.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38
De zitpositie in een up! is veel beter dan in een Polo. Je zit achter het stuur en lager waar je bij de Polo hoger zit.
Het verschil tussen een up! en een Polo is vele malen kleinere dan tussen een Polo en een Golf. Als het klein en zuinig moet zijn zou ik altijd de up! kiezen. Als het comfortabeler en voor grotere afstanden is, zou ik de Polo overslaan en voor een Golf gaan.
Het verschil tussen een up! en een Polo is vele malen kleinere dan tussen een Polo en een Golf. Als het klein en zuinig moet zijn zou ik altijd de up! kiezen. Als het comfortabeler en voor grotere afstanden is, zou ik de Polo overslaan en voor een Golf gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten