De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10782
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Joy » 22 feb 2017, 11:17

Ik denk dat de Up! bij introductie een flinke scherpere prijs had dan op dit moment. Met wat opties prijst ie zichzelf aardig uit de markt. De 1.0 TSI is echt te duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld rij je in een volle Fiesta Sport met 125 pk of een flink grotere Kia.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door dvh » 22 feb 2017, 11:19

Toen. Toen het nog crisis was.. Toen kon je nog een leuke deal maken. En had je voor 8500,- een MII en voor 9500,- een volle Up.
Tegenwoordig is dan door allerlei verhalen en dingetjes gewoon een paar duizend euro duurder. En kost een beetje Up 12.000 en maken ze wat gekke 'special-editions' en dan ben je zo 15k kwijt. En dan is het voor de dealer opeens weer interessant om Up's te verkopen.

Maar voorheen kocht je dus voor 8 a 9k een nieuwe auto met de nodige opties. Ze waren toen ook nog belastingvrij. Ik financierde toen (bewust prive) een nieuwe Up voor 90,- per maand. Daar kwam 15,- aan verzekering bij. 105,- euro per maand ex brandstof en incl 2 jaar garantie. De grap was dat de afschrijving zo minimaal was dat je na 2 jaar een schijntje bij kon leggen en dan reed je wéér een nieuwe met 2 jaar garantie.. De dealer verdiende waarschijnlijk nagenoeg geen drol. Maar zo verkochten ze iig nog wat en streken ze de PON-afnamebonus tenminste op.

Nu zijn ze duurder en is het niet meer zo interessant als toen.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Will F. » 22 feb 2017, 14:02

Een redelijk volle Up kostte een paar jaar geleden bpm vrij ( januari 2014 move up 5 deurs met navi en exe pakket) 11K. Dat was incl 950 euro afleverkosten waar een garantieverlengening van 1 jaar bij inbegrepen was, bij een grotere (Pon) dealer. Kon geen andere dealer tegen op in de regio. Tegenwoordig kosten ze 1500-2000 meer, die speciale versies zijn altijd niet echt waar voor je geld geweest. Kleine auto's altijd nieuw kopen, lekker alles nieuw dan heb je ook geen slijtage delen die evt. onverwacht moeten worden vervangen en een geringe afschrijving.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Arthur » 22 feb 2017, 14:12

Het zal allemaal wel duur(der) worden maar de concurrenten zijn ook niet op 8-9k blijven hangen. Panda, I10 en, ik neem aan, een Kia kosten ook gewoon Up! geld. Ongeveer :-)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Will F. » 22 feb 2017, 14:41

idd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door JP » 22 feb 2017, 17:48

Joy schreef: 22 feb 2017, 11:17 Ik denk dat de Up! bij introductie een flinke scherpere prijs had dan op dit moment. Met wat opties prijst ie zichzelf aardig uit de markt. De 1.0 TSI is echt te duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld rij je in een volle Fiesta Sport met 125 pk of een flink grotere Kia.
Heb je van de Fiesta Sport een link ? Volgens de Ford site begint de Fiesta tegenwoordig bij €16595 (rijklaar) voor een Style.
Of je moet deze 1.0 100pk Sport nemen op Marktplaats voor €17400.

Ik heb in 2012 een Pixo nieuw gekocht voor €9200,-. Dat is met airco, lichtmetalen velgen en metallic lak. Dat was pas goedkoop een goede en nieuwe auto kopen. Totdat je na 3 jaar (40kkm) de aircopomp de geest geeft. Dan merk je dat niet alleen een importeur a la PON, maar ook de Nissan importeur niet thuis geeft. Kost je voor zo'n broodrooster op wielen dus even €800 :shock:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door WJ » 22 feb 2017, 18:34

Bij mijn High up was de startprijs 3000euro meer dan die van mijn broertjer 2,5 jaar daarvoor. Die van mijn moeder starte 2k goedkoper (jaar na hem).
In NL word elke (goedkope) auto vanzelf de markt wel uitgeprijst...

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door flieger » 23 feb 2017, 08:44

Bij introductie was de up! BPM vrij. BPM verhoging en inflatie doen de rest. Maar dat geldt voor alle segmentgenoten. Dus uit de markt prijzen is geen spraken van.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door ErikS » 23 feb 2017, 10:21

Klopt.

Onze High White Up! koste iets van 12,3 ofzo? Zou nu rond de 16-17 uitkomen.
Vind ik persoonlijk te duur.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10782
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Joy » 23 feb 2017, 10:28

JP schreef: 22 feb 2017, 17:48
Joy schreef: 22 feb 2017, 11:17 Ik denk dat de Up! bij introductie een flinke scherpere prijs had dan op dit moment. Met wat opties prijst ie zichzelf aardig uit de markt. De 1.0 TSI is echt te duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld rij je in een volle Fiesta Sport met 125 pk of een flink grotere Kia.
Heb je van de Fiesta Sport een link ? Volgens de Ford site begint de Fiesta tegenwoordig bij €16595 (rijklaar) voor een Style.
Of je moet deze 1.0 100pk Sport nemen op Marktplaats voor €17400.

Ik heb in 2012 een Pixo nieuw gekocht voor €9200,-. Dat is met airco, lichtmetalen velgen en metallic lak. Dat was pas goedkoop een goede en nieuwe auto kopen. Totdat je na 3 jaar (40kkm) de aircopomp de geest geeft. Dan merk je dat niet alleen een importeur a la PON, maar ook de Nissan importeur niet thuis geeft. Kost je voor zo'n broodrooster op wielen dus even €800 :shock:
Ik zag ze op Autoscout staan voor 18-19 mille. Wellicht zijn dat actiemodellen.

Afbeelding

http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as

En dan een TSI met wat opties:

Afbeelding

http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door JP » 23 feb 2017, 10:34

Ah...nu zie ik ze inderdaad staan op autoscout. Zelfs al voor €15995 rijklaar, echter wel allemaal 3 deurs.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as

Ik vind een Fiesta een leuke auto voor erbij, alleen de sportiever aangeklede versies zijn nooit in 5 deurs te verkrijgen.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door ErikS » 23 feb 2017, 10:43

Potjandillemess, dat is een nette prijs voor die ST-line!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Arthur » 23 feb 2017, 16:34

Die ST-line is er ook gewoon in 5-Drs hoor. Collega van me heeft er zo eentje bij, 5-Drs en ook in t rood :-)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door allen » 23 feb 2017, 17:00

16-17 Voor een Up! Voor onderhandelen bedoel je dan. 500 Zit zo op 19-20. Vind ik de prijs van zo'n ruimere Up! zo gek nog niet hoor.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door dvh » 24 feb 2017, 08:37

Ik vind het nog aardig aan de prijs als je ziet wat ze een paar jaar geleden deden.
Maar qua mini-auto vind ik het een grandioos goede auto. Vind ze beter rijden dan mijn VW Polo.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door allen » 24 feb 2017, 08:59

Paar jaar geleden. Ben een paar weken lang dood gegooid met linkjes van een 520d voorraadwagen bij dealers. Als iemand dat geld neertelt voor de mijne doe ik hem met liefde van de hand. Koop ik Greta wel terug plus een Up! voor de lange afstanden met het gezin. :mrgreen:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door dvh » 24 feb 2017, 10:01

Jij mist de garage zeker? ;-)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door allen » 24 feb 2017, 10:16

:mrgreen:
Wagen doet exact wat het moet doen, behalve emotie los maken. Eigenlijk is de 5 een mooie dame waar je zoals verwacht geen zinnig gesprek mee kunt voeren. Greta was avontuurlijk!
Dus als iemand me vandaag een zak met centen kwam brengen had ik serieus de 130 terug gehaald. :blackeye:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door WJ » 24 feb 2017, 10:54

Misschien kan je iemand vragen om je banden lek te prikken, instant emotie als je bij de auto aankom.

Volgensmij is dat vergelijk ook meer van, een mooie dame waar je juist wel een gesprek mee kan voeren ipv een of andere koekwaus die opeens stopt, neervalt, wegrent, etc..?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door allen » 24 feb 2017, 11:05

Weet niet of dat de emotie is waar ik naar op zoek ben.
Ik houd zelf in ieder geval van een vrouw met een sterke eigen mening in plaats van eentje die me zonder morren altijd maar m'n zin geeft. :mrgreen:
In dat opzicht zal de Up! misschien ook niets voor mij zijn.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Macboy » 24 feb 2017, 20:05

Up! vond ik ook lekkerder dan de Polo.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door WJ » 24 feb 2017, 20:57

In welk opzicht vonden jullie de UP fijner dan de Polo? Want ik vind het toch wel een stapje terug van de Ibiza, en dan heb ik het niet over racemonster vs 60pk.... Maar ook qua comfort en al die ongein.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door Macboy » 25 feb 2017, 11:17

WJ schreef: 24 feb 2017, 20:57 In welk opzicht vonden jullie de UP fijner dan de Polo? Want ik vind het toch wel een stapje terug van de Ibiza, en dan heb ik het niet over racemonster vs 60pk.... Maar ook qua comfort en al die ongein.
Ik vond de Up ruimer aanvoelen van binnen (gevoelsmatig door de vierkante bouw). Het is een kleinere compacte auto dus stuurt daardoor veel directer en geeft meer het gevoel van een kart. De auto biedt daardoor rijplezier. De Polo is gewoon een kleine Golf en heeft weinig wat je als "fun" kunt omschrijven. Vooral saai en degelijk. De Up is alles behalve saai.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door indobesar » 25 feb 2017, 18:45

Dat een Up alles behalve saai is, is jouw mening. Ik vind het een mega saai, overpriced hok. Stuurt en geeft je geen gevoel van een kart. Een mini doet dat wel.
Polo is comfortabeler en prettiger vervoersmiddel imho.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: De Volkswagen Up! -- facelift p.38

Bericht door flieger » 25 feb 2017, 18:59

De zitpositie in een up! is veel beter dan in een Polo. Je zit achter het stuur en lager waar je bij de Polo hoger zit.

Het verschil tussen een up! en een Polo is vele malen kleinere dan tussen een Polo en een Golf. Als het klein en zuinig moet zijn zou ik altijd de up! kiezen. Als het comfortabeler en voor grotere afstanden is, zou ik de Polo overslaan en voor een Golf gaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten