Verzekering Nordschleiffe TF

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Emiel » 23 jan 2012, 22:12

Heren, Dames,

Is er iemand die zwart op wit heeft dan zijn/haar verzekering tijdens TF nog schades vergoed ?

Vergoeding aan eigen voertuig zal me zorg wezen, maar evt. letsel bij de tegenpartij is iets te kostbaar.

Ik ben niet geintresseerd in een Nordschleiffe Trackday dus dat is geen optie.
Trackdays doe ik wel op andere circuits.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Joop » 24 jan 2012, 23:50

Ik denk dat geen enkele verzekeringsmaatschappij dit zwart op wit gaat stellen, ook al vergoeden ze formeel iedere of enige vorm van schade ontstaan tijdens de TF's...

...andersom wel, nl. dat de Touristenfahrten uitgesloten zijn in de voorwaarden. Dit laatste zul je waarschijnlijk bij meerdere maatschappijen gaan zien.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Erik dB » 25 jan 2012, 14:36

We hebben het hier al eens eerder over gehad, en het lastige is niet zo zeer de eventuele schade aan je eigen auto (die kun je goed inschatten), maar meer het eventuele arbeidsongeschikt/.../... rijden van iemand. Je potentiele risico/claim is zo goed als onbeperkt als jouw autoverzekering ineens weigert te betalen.

Als bovenstaande vaker voor komt zou je je zelfs voor kunnen stellen dat de GmbH geen NLse auto's meer toe zou laten tot de Ring ivm de mogelijke risico's voor de overige (Duitse) gebruikers.

**edit**
@Emiel: als antwoord --> geen idee, zover ik weet zijn die er niet. Tricky puntje ook, omdat je aan de ene kant de zekerheid wilt, maar aan de andere kant misschien geen slapende verzekeringshonden wilt wakkermaken.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Emiel » 25 jan 2012, 14:59

Het is heel tricky.

Een hele dag is mij te lang. Daarheen rijden, wat eten, paar rondjes doen , daar wat rond rijden door de omgeving of even uurtje in de zon bij Breidscheid zitten en naar huis is een prima dag vermaak.

Maar zoals je al aangeeft, onverzekerd is wel een probleem. In mijn ogen moet er duidelijkheid zijn voor je , jezelf en de tegenpartij, misschien in de problemen brengt.

Gebruikersavatar
Jan-Sietze
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 mar 2011, 20:49
Locatie: Wirdum
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Jan-Sietze » 29 jan 2012, 15:24

Ik zit met het zelfde probleem:

Mijn verzekering dekt geen WA tijdens TF.
De GmbH eist dat de auto WA verzekert is, anders mag je de Nordschleife niet op.

Controle is er niet, maar als er wat gebeurt ben je 100% de sjaak...

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door PD power » 29 jan 2012, 17:44


Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Emiel » 29 jan 2012, 22:30

Wat wil je met de link duidelijk maken ?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door daNpy » 29 jan 2012, 22:39

Dat er verzekering met en zonder uitsluiting van de NS zijn denk ik :)

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Erik dB » 30 jan 2012, 00:33

daNpy schreef:Dat er verzekering met en zonder uitsluiting van de NS zijn denk ik :)
Enorm boeiend, maar dat was niet de vraag geloof ik :-)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door daNpy » 30 jan 2012, 09:23

Dat is juist wel de vraag.

Gebruikersavatar
stradale
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door stradale » 30 jan 2012, 10:40

Dat een verzekering de NS niet expliciet uitsluit in de voorwaarden betekent nog niet dat die verzekeraar dekking verleent. Ook bij de doorgaans gebruikte standaardvoorwaarden valt best te beargumenteren dat dekking op de NS is uitgesloten. Als de verzekeraar zich bij schade alleen al op het standpunt stelt dat je geen dekking hebt - en dus vergoeding weigert - , heb je al een levensgroot probleem. Dan moet je het nog zien te halen en ondertussen word je door de andere partij gewoon aansprakelijk gesteld.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Erik dB » 30 jan 2012, 11:17

daNpy schreef:Dat is juist wel de vraag.
Nee, dat was niet de vraag, zie het verhaal hierboven van stradale.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door daNpy » 30 jan 2012, 17:55

In he ttopic is wel iemand te vinden die hierover nog contact heeft (gehad) met verzekeraars. Wellicht is hij aan te spreken of hier nog iets uit is gekomen?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door PD power » 30 jan 2012, 21:17

Emiel schreef:Wat wil je met de link duidelijk maken ?

Heb je het topic gelezen?

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Emiel » 30 jan 2012, 21:53

PD power schreef:
Emiel schreef:Wat wil je met de link duidelijk maken ?

Heb je het topic gelezen?

Ja, heb dat topic gevolgd toen het geopend werd.

Maar er staat geen antwoord op mijn vraag c.q. een oplossing in.
Dus, wat wil je me duidelijk maken met die link ?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door PD power » 30 jan 2012, 22:21

Als je het goed gelezen hebt, staan er wel antwoorden tussen, maar misschien niet degene die je zoekt, denk ook niet dat je die zo zwart wit krijgt, want het is niet zwart wit.

Een verzekering sluit je uit bij een snelheidsrit, dit staat ook in een link die ik in dat topic geplaatst heb, maar als je dus met 250km/u over de duitse bundesbaan rijdt, heb je ook wat uit te leggen......, dus het is niet alleen de NS, ook heb ik contact gehad met een verzekerings agent, deze gaf aan dat in principe groene kaart leidend is, dus zomaar een openbare weg ( dus waar de NS onder valt) uitsluiten schijnt nog niet zo simpel te zijn, maar misschien kan Ilja meer over zeggen.

Maar dit wist je al.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Emiel » 30 jan 2012, 22:42

Wetend maar aan het kijken of er een manier is waarop ik toch verantwoord op de TF kan rijden zonder direct een trackday voor de NS moet gaan boeken voor een hele dag. ( wat schijnbaar de enigste optie is die overblijft )

Een verzekeraar moet je duidelijkheid geven in mijn ogen, anders weet je niet wat je rechten en plichten zijn. Voor mij betekend dat zwart op wit, of niet meer op TF rijden.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Spijkerhard » 30 jan 2012, 23:35

De meeste verzekeringen sluiten "snelheidsritten" uit. Lijkt me lastig worden om een Touristenfahrt niet als snelheidsrit te qualificeren, een trackday natuurlijk al helemaal niet.

Aan de andere kant is iederen op een circuit voor zijn eigen schade verantwoordelijk, maar de NS is formeel openbare weg, toch? Formeel lijkt me dan dat de verzekering weinig kans heeft als ze het niet specifiek uitsluiten. Je reed toch gewoon achter die bus toeristen aan? Maar ik heb ook nog niemand de schade aan de vangrail horen claimen bij de verzekering...

Zijn er geen ervaringen met Aansprakelijkheids issues op TF/NS op dit forum?

Ik merk wel dat (ook al claimt de gedupeerde zelf niet) de verzekeraar van de gedupeerde gaat claimen. Toen mijn dochter bij een val op het schoolplein haar pols gebroken had, ging mijn zorgverzekeraar vragen wie er (per ongeluk) op haar hak was gaan staan, zodat ze dat op de dader zijn WA verzekering konden verhalen...

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Fabian » 31 jan 2012, 09:08

2x op olie onderuitgegaan tijdens de TF. 2x keurig betaald gekregen van CB. Ook keurig ingevuld op schadeformulier dat het op de NS had plaatsgevonden.

Ik was all-risk verzekerd, en ze hebben 100% kunnen verhalen. Overigens alle tegenparijen waren Duits.

Nu neem ik het risico echter niet meer, CB heeft het nu gewoon 100% uitgesloten in de polisvoorwaarden. Dat risico is onaanvaardbaar vind ik.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Erik dB » 31 jan 2012, 10:14

Fabian schreef:2x op olie onderuitgegaan tijdens de TF. 2x keurig betaald gekregen van CB. Ook keurig ingevuld op schadeformulier dat het op de NS had plaatsgevonden.

Ik was all-risk verzekerd, en ze hebben 100% kunnen verhalen. Overigens alle tegenparijen waren Duits.

Nu neem ik het risico echter niet meer, CB heeft het nu gewoon 100% uitgesloten in de polisvoorwaarden. Dat risico is onaanvaardbaar vind ik.
Klopt, ik zat ook bij CB. Het lijkt er sowieso op dat een en ander wat is aangescherpt sinds de Subarurijder-Unigarant zaak?

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door indobesar » 31 jan 2012, 10:35

Erik, wat is het verhaal daarachter?

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Erik dB » 31 jan 2012, 10:52

indobesar schreef:Erik, wat is het verhaal daarachter?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BJ6417

Andere feiten en omstandigheden, maar het begrip "Nurburgring" is hiermee wel op de kaart gezet voor de vriendelijke verzekeraars....


Quote:
Uit de door Unigarant in het geding gebrachte stukken blijkt zonder meer dat de Nordschleife-Nürburgring een voormalig Formule 1 circuit is, waarop men tegen betaling de stuurmanskunsten kan testen. Dat het circuit thans niet meer voor wedstrijden als Formule 1 circuit in gebruik is doet aan het karakter van circuit niet af. Ook het feit dat de Nordschleife-Nürburgring formeel een openbare weg is waar dezelfde regels gelden als op normale Duitse snelwegen is niet van belang. Doorslaggevend is dat de Nordschleife aangelegd is om te dienen als circuit en als zodanig, anders dan een normale openbare weg, niet is ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn maar juist om zo uitdagend mogelijk te zijn. Op de Nordschleife-Nürburgring worden bovendien, zoals op een circuit gebruikelijk is, rondes gereden. Het gaat niet om een openbare weg in de gebruikelijke zin van het woord die door het normale verkeer benut wordt om van de ene bestemming naar de andere te komen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Petrolhead Tom » 31 jan 2012, 11:05

Ik denk dat iedere rechter iedere toekomstige zaak aan deze op gaat hangen. Met andere woorden hou met deze uitspraak rekening totdat er eventueel iets anders bewezen verklaard wordt.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door daNpy » 31 jan 2012, 11:13

Ik vind dit:
Ook het feit dat de Nordschleife-Nürburgring formeel een openbare weg is waar dezelfde regels gelden als op normale Duitse snelwegen is niet van belang.
Toch wel een rare zin. Niet gebaseerd op feiten, maar onderbuikgevoelens.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Verzekering Nordschleiffe TF

Bericht door Petrolhead Tom » 31 jan 2012, 11:20

Dat ben ik niet met je eens. Ga eens kijken bij TF daar wordt gewoon om het hardst gereden. Dat gebeurt niet op de normale duitse wegen dus geen aanname maar een feit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten