Top Gear Test Track

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Top Gear Test Track

Bericht door Robin » 15 jan 2012, 11:13

Ik denk even proberen, maar dat laden duurt nu al > 5 minuten. Gisteren was ik ook bijna 1,5 uur bezig om al die dingen/DLC te downloaden. Is dat normaal.

Duurt me gewoon TE lang.
:hmmm:

en je kunt ook niet 'terug'als met 'n PC (control/alt Delete zegmaar) of is daar 'n foefje voor? ah de PS knop natuurlijk
, maar het lijkt wel alsof de track gewoon niet laadt?

trouwens, het laden op zich van tracks , auto's de mikmak, vind ik vaak lang duren, veel en veel langer dan ik had verwacht, maar ik ben 'n PC gewend he. :tooth:

Andre

Re: Top Gear Test Track

Bericht door Andre » 15 jan 2012, 11:26

Daar moet je even aan gewennen. :)

dvh

Bericht door dvh » 15 jan 2012, 11:57

Daarom > Xbox = Win

Elco

Bericht door Elco » 15 jan 2012, 14:40

dvh schreef:Daarom > Xbox = Win
Wat doe je dan hier in het gran turismo 5 forum?

Wat bedoel je Robin, dat de topgear track 5 minuten moet laden? Das nie goed, bij mij 5 seconden..
En dat updaten is logisch, meer dan een jaar is het spel geupdate inclusief 1 grote van dik een gig (spa etc)
Dat moet jij dan inhalen.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 15 jan 2012, 17:11

Heb hetzelfde gehad. Bij mij kwam het door een bug in de software. Na een update van GT5 geen problemen meer gehad.

Je hebt al de nieuwste software?

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2012, 09:10

Ja hij doet 't nu goed, maar gisteravond had ie ook 'n blackout bij AMG race Academy en terug naar 't kiezen van de proeven in de SLS....dus game uitzetten en weer aan....

@ Elco: Ja ik heb alle updates dlc die er zijn, aldus de info(?)
waaraan kan ik bijv zien dat ik de laatste updates heb? Ik heb die 86 '12 edition auto bijvoorbeeld gekregen....

Die TG testtrack gevorderden race met die 12 Lotussen 111R is best pittig, voor dat je 't weet ben je gedisqualificeerd tot vervelends toe. :bag: Wat 'n zwabberbak is die 111R zeg.

Wat ik ook niet snap is dat nu ik die 86 heb getuned ik de setup niet kan aanpassen? In welk menu kan dat ?
En waar zijn bijv de RUF CTR en de Ford RS200 te koop/te winnen? of geeft ie qua dealeroverzicht in het begin een deel en later meer?

Wel 'leuk'dat als je denkt dat je 't spel zat bent(want weer dezelfde track voor $$$$, of voor 'n andere race niet de benodigde auto, of niveau...) dat je dan baalt en denk, morgen maar verder hoor. En dat je dan precies op dat moment weer verder kunt met wat unlocked content /autootje in het hoofdmenu. Alsof dat ding je gedachten leest ofzo. :D

EDIT: Ik heb Spa nog niet(?) Waar kan ik die eventueel vinden? Ah in seizoensevents. :bag:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 jan 2012, 11:29

En anders moet je Spa los aanschaffen samen met wat kartbanen (is een stuk leuker dan het klinkt!). Spa is iig. een dikke aanrader :thumbup:

En verder voor al je vragen over auto's enzo. Zonder je af te kappen. Begin gewoon bij het begin, je werkt je dan langzamerhand door de races heen en wordt verplicht om telkens dikkere auto's te kopen.
De seizoensevents zijn trouwens prima om te cashen :thumbup:

Wel moet je even om de paar races bij de tweedehands dealer kijken (elke race zes nieuwe auto's dacht ik). Daar komen soms auto's voorbij die nergens anders te koop zijn ;)

Richardt.

Bericht door Richardt. » 16 jan 2012, 11:30

Oh enne, de laadtijden zijn idd. een beetje aan de lange kant bij GT5. Maar het is al stukken beter dan dat het was!

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2012, 12:04

Thanx Richard, maar dat aanschaffen , daar wordt DLC betalen' als in : creditcard/iDeal etc mee bedoeld?

Is er nog 'n kar zie zo bijzonder is(Aventador lijkt me wel wat op den duur LOL) dat ik 'm 'betalen'moet?

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2012, 12:53

En ik snap nog steeds niet hoe ik aan m'n getunede auto m'n setups kan veranderen.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 16 jan 2012, 12:56

Er is nu 2x DLC geweest waarvoor je moest betalen volgens mij. Bestond uit verschillende onderdelen. Paar banen, wat auto's, lakkleuren etc. en later nog een handjevol Europese auto's.

Allemaal een paar euro per stuk en alles in 1x voor 11eu ofzo. Gewoon af te rekenen via je Playstation met je creditcard.

Om de auto's was het me niet te doen, maar heb de eerste keer wel het hele pakket gekocht omdat ik Spa graag wilde hebben. Was het geld meer dan waard, prachtige baan :)

Dacht dat de Aventador binnen een week of twee te koop is + nog wat andere dingen.

Als je in de PS Store gaat zoeken bij GT5 dan zie je de verschillende onderdelen die te koop zijn wel staan plus de uitleg, dan kun je je eigen keuze maken ;)

(Soms is de DLC ook gewoon gratis hoor, maar bij GT5 dus niet hangt er maar net van af ;))

Richardt.

Bericht door Richardt. » 16 jan 2012, 13:02

Robin schreef:En ik snap nog steeds niet hoe ik aan m'n getunede auto m'n setups kan veranderen.
Twee manieren.

- Of in het beginscherm naar de garage gaan en naar de auto gaan die je nu rijdt. Dan zie je de knop "instellingen", daar kun je dan allerlei onderdelen kopen en ze daarna ook afstellen.

- Of voor aanvang van een race. De knop Auto-Instellingen gebruiken. Je komt dan in het zelfde scherm als bij de eerste manier. Je kunt onderdelen kopen en daarna aanpassen.

Maar het is wel zo dat je niet alle onderdelen kunt afstellen. Pas de duurste/beste onderdelen bieden je de mogelijkheid om alles af te stellen.

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2012, 13:39

Richardt. schreef:
Robin schreef:En ik snap nog steeds niet hoe ik aan m'n getunede auto m'n setups kan veranderen.
Twee manieren.

- Of in het beginscherm naar de garage gaan en naar de auto gaan die je nu rijdt. Dan zie je de knop "instellingen", daar kun je dan allerlei onderdelen kopen en ze daarna ook afstellen.

- Of voor aanvang van een race. De knop Auto-Instellingen gebruiken. Je komt dan in het zelfde scherm als bij de eerste manier. Je kunt onderdelen kopen en daarna aanpassen.

Maar het is wel zo dat je niet alle onderdelen kunt afstellen. Pas de duurste/beste onderdelen bieden je de mogelijkheid om alles af te stellen.
Zover was ik al. Maar 'n LSD onder die GT86 kan ik dus niet met Power en Coast percentages/angles etc instellen? Of 'n wielophanging/verlagen, heb 't duurste setje LOL, en bijv antirollbars/camber? Ik kom in dat menu terecht, ik zie 't wel in beeld , maar kan niks veranderen :hmmm:

Elco

Bericht door Elco » 16 jan 2012, 15:14

Heb jij een andere versie van gt5 robin? :D Wielophanging e.d. kun je allemaal vervangen. Heeft Richard al uitgelegd.
En die top gear special had ik in het begin ook moeite mee. Autootje staat op soort van wanli's zeg maar. vandaar het ietwat vreemde weggedrag.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 16 jan 2012, 15:21

Ik zal het even uit m'n hoofd uit te proberen te leggen.

Als je in die lijst met alle onderdelen van de auto zit.

Bijv. transmissie. Daar kun je drie soorten versnellingsbakken kopen. Alleen de laatste daarvan is helemaal te verstellen.
Als je deze nog niet gekocht hebt staat er een winkelwagentje voor. Als je hem eenmaal gekocht hebt is ie waarschijnlijk aan gevinkt en geinstalleerd (kun je zelf dus wisselen met de normale bak bijvoorbeeld)

Rechts in die balk staat dan een soort "draai knopje", als je daar op klikt kom je in het menu om je alle bakverhoudingen en eindsnelheid te veranderen. Alleen bij de laatste dus.

(Bij de ophanging bijv. heb je ook drie mogelijkheden. De eerste is alleen een wat harder vering en valt er niets in te stellen. De tweede volgens mij alleen hoogte. Maar de laatste, daarbij kun je echt alles instellen.)

Volgens mij is dit wat je bedoelt Robin ;)

Overigens kan ik je ook de AMG challenges aanbevelen. Heb echt genoten van het rijden op de ring met verschillende AMG's. Met een SLS glijden over een zeiknatte Ring etc. ;)

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2012, 15:32

@Elco, Wanli is een goeie benaming ja. :D
@Richard, al gevonden, inderdaad, dat buttontje, :bag: nu kan ik tenminste de gearing langer zetten op dat soort circuits(wat voor nut heeft 390pk als je top 225 is he, Grand Valley bijvoorbeeld)

Dus 't is me duidelijk. :df:

AMG Challenge , was al halverwege zegmaar, is leuk.

Het seizoensverhaal en bijv daarmee dat driftgedoe, dat schiet op qua cash :thumbup:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 16 jan 2012, 15:37

Je moet het net allemaal weten Robin ;)

Ik slinger hem straks voor het eten ook nog even aan. Het begint weer te kriebelen nu ik jouw enthousiasme lees :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jan 2012, 16:44

Caterham op TopGear track met koplamp/motorkap in beeld is dikke pret altijd :)

Meeste auto's kom je tegen in occasion. Elke race worden 6 nieuwe auto's toegevoegd dus je moet in totaal 6 races doen om je hele occasion lijst aangepast te hebben. Tip: klik op licentie halen en doe de licentie niet, maar klik naar de volgende opdracht. Als je dat 6x doet is je hele occasion lijst dus vernieuwd.

Kijk ook op online garage. Daar staan vaak leuke parels, maar wisselt niet snel. Verder kan ik je wel wat toesturen als je dat per se wil.

Credit Card accepteer ik gewoon.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2012, 16:52

LOL, thanx for the tips. :D

458 is hemels. :df:

Kreeg ook 'n California vanwege het winnen van iets in 'n F40. :D

Die wil ik Hanz graag cadeau doen. :kikker:
Wat ik wel drama vind is die VW bus op de TG Track.*beukt kop tegen muur*
En daarna dus die Lotus zwabbers...en alsof het verdriet nog niet erg genoeg is, een race in 'n Kübelwagen met 23pk. $#$%^^$@@#$# Hoe verzinnen ze 't. :devil:

En dan noemen ze't natuurgetrouw. Ik had achter 't stuur nog steeds geen Stahlhelm op en Wehrmachtsuniform aan. Sukkels.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 jan 2012, 15:07

Dat op die TG test track is ruk. Daar ben ik ook mee gestopt. Die Specials zitten een paar naaiend moeilijke dingen tussen.

Auto's kun je vinden bij de gebruikte auto's, rechts van het midden onderin. De rest bij de stealer in het menu erboven.

Aventador heb ik nog niet, die koop ik dit weekend met de rest erbij.

Spa Franchorchamps is lachen online.

Voor driften is vaak toevoegen van zo'n custom diff al goed genoeg om dwars te kunnen gaan.

Robin

Bericht door Robin » 24 jan 2012, 13:32

Denken jullie dat er om de zoveel tijd DLC komt met bijv zo'n ding?
Waarom zou je 'n XBox halen en Forza 4 anyway? Hierom? Nee toch? Of?....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 jan 2012, 15:52

Er zijn nu 3 DLCs uitgekomen met een stuk of 30 auto's in totaal. Ook weer een aantal nieuwe auto's zoals de Golf VI R, Scirocco, Mini Countryman, Aventador en nog wat spul.

Mijn verwachting/vermoeden is dat er nu 1 - 2 DLC updates per maand gaan komen met nieuwe auto's en nieuwe (of oude, bestaande) circuits.

Ik denk dat dat de life cycle verlengt tot de PS3 met GT6 komt. De PS4 zou volgens Google rond eind 2012 komen, dus dan zal er wel een vervolg/nieuwe versie komen.

Plaats reactie