Stoorvellen
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Stoorvellen
Na een aantal uurtjes rondneuzen op het DF forum heb ik me aangemeld. Hier en daar heb ik leuke dingen gezien, zoals het sleeper topic.. prachtig! Velen hebben ook heel mooie wagens, gelukkig vooral veel go in plaats van show
In het kort mijn auto verleden: Alfa 156 2.5 met alle toeters en bellen, een prachtige wagen om te zien maar zo link als een loden deur. Daarna kocht ik een MR2 2.0 met wat leuke en pretverhogende aanpassingen. Zonder ABS en stuurbekrachtiging was het lekker basic met goeie feedback van de voorwielen. De heerlijke versnellingsbak en het geluid deden de rest! Later kwam daar nog een S60 2.4 naast, via een bekende gekocht. Het geluid van de vijfpitter en het koppel om hem de rotonde af te sleuren waren de enige highlights. Toen kwam de 118i waar ik nu nog in rijd. Deze kocht ik van een bekende die er zeer zuinig op is geweest. De kilometerstand na ongeveer zes jaar was.. 39k inmiddels is dat 46k.
De 1 is een fijne wagen maar ik zoek toch naar meer rijplezier. Op DF hoop ik dan ook erachter te kunnen komen wat voor mij een geschikte opvolger zou kunnen zijn!
In het kort mijn auto verleden: Alfa 156 2.5 met alle toeters en bellen, een prachtige wagen om te zien maar zo link als een loden deur. Daarna kocht ik een MR2 2.0 met wat leuke en pretverhogende aanpassingen. Zonder ABS en stuurbekrachtiging was het lekker basic met goeie feedback van de voorwielen. De heerlijke versnellingsbak en het geluid deden de rest! Later kwam daar nog een S60 2.4 naast, via een bekende gekocht. Het geluid van de vijfpitter en het koppel om hem de rotonde af te sleuren waren de enige highlights. Toen kwam de 118i waar ik nu nog in rijd. Deze kocht ik van een bekende die er zeer zuinig op is geweest. De kilometerstand na ongeveer zes jaar was.. 39k inmiddels is dat 46k.
De 1 is een fijne wagen maar ik zoek toch naar meer rijplezier. Op DF hoop ik dan ook erachter te kunnen komen wat voor mij een geschikte opvolger zou kunnen zijn!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Stoorvellen
Welkom op DF
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Stoorvellen
Welkom!
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Bedankt heren! Bij deze gelijk een paar plaatjes:
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Stoorvellen
Een 130i is leuk speelgoed!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Stoorvellen
Welkom op DF.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Dat geloof ik graag maar rijd dat veel anders dan de 118i? Het is namelijk niet de 1 die ik als mijn benchmark beschouw maar de MR2! Die vond ik lekkerder schakelen, hing beter aan het gas en het blok was meer rev happyfrank de jonge schreef:Een 130i is leuk speelgoed!
Qua beleving en feedback mag het dus puurder en met wat meer karakter. Dat vind ik belangrijker dan veel power, al mag het wel meer zijn dan de 130 van de 118!i
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Stoorvellen
130i is het nieuwe zwart op DF
Tijd voor 'n lotus elise?
Welkom!
Tijd voor 'n lotus elise?
Welkom!
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Daar zou ik heel graag eens in rijden, lijkt me fantastisch.
Maar voor mij op verschillende vlakken te hardcore denk ik. Lage zit dus weinig overzicht, praktisch nut nul, redelijk prijzig en onderhoud niet bij de eerste de beste. Wat ik ook belangrijk vind is dat het motortje enthousiast voelt en klinkt.. en dan denk ik niet direct aan een 1.8 met 122pk?
Maar voor mij op verschillende vlakken te hardcore denk ik. Lage zit dus weinig overzicht, praktisch nut nul, redelijk prijzig en onderhoud niet bij de eerste de beste. Wat ik ook belangrijk vind is dat het motortje enthousiast voelt en klinkt.. en dan denk ik niet direct aan een 1.8 met 122pk?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stoorvellen
welkom...
een auto is zo persoonlijk...
je zou eerst een lijstje hier kunnen neerpennen met waar je hem voor wil gebruiken en of enigste auto of 2de auto en of veel DF of van A naar B en of fun whatever it uses of hybride zuuuunig enz enz...
dan kunnen we wat beter meehelpen denken
een auto is zo persoonlijk...
je zou eerst een lijstje hier kunnen neerpennen met waar je hem voor wil gebruiken en of enigste auto of 2de auto en of veel DF of van A naar B en of fun whatever it uses of hybride zuuuunig enz enz...
dan kunnen we wat beter meehelpen denken
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Stoorvellen
kelwom
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Bedankt heren!
Behoefte aan twee auto's heb ik niet maar uitsluiten doe ik het ook niet.
Driving fun is voor mij direct stuurgedrag met een bult feedback, een vlot schakelende bak en een enthousiast blok dat vermogen op blijft bouwen richting redline. Liefst rwd anders awd maar absoluut geen fwd!GTRene schreef: een auto is zo persoonlijk...
je zou eerst een lijstje hier kunnen neerpennen met waar je hem voor wil gebruiken en of enigste auto of 2de auto en of veel DF of van A naar B en of fun whatever it uses of hybride zuuuunig enz enz...
dan kunnen we wat beter meehelpen denken
Behoefte aan twee auto's heb ik niet maar uitsluiten doe ik het ook niet.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Stoorvellen
S2000?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stoorvellen
dan zit je al bijna aan een BMW M3 die bouwt liniair op en overal aardig wat kracht (anders dan een S2000 denk maar kan ook)
niet dat ik echt een BMW man ben, maar het is dan een goede invulling van je wensen...stuurt communicatief en schakelt goed en tot 8.500rpm toeren bv enz...en nog praktisch ook ...
alleen welke voor jou past? E46 M3 is een mooie auto...en of natuurlijk de Z3 M coupe of Z4 wellicht of andere M types die nog niet te zwaar zijn.
niet dat ik echt een BMW man ben, maar het is dan een goede invulling van je wensen...stuurt communicatief en schakelt goed en tot 8.500rpm toeren bv enz...en nog praktisch ook ...
alleen welke voor jou past? E46 M3 is een mooie auto...en of natuurlijk de Z3 M coupe of Z4 wellicht of andere M types die nog niet te zwaar zijn.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Dat leek me ook een mooie opvolger voor de MR2. Als ik uit kan gaan van de bak van een civic Type R dan schakelt zo'n s2000 wel perfect. Maar die R voelde ondanks die 200pk niet echt snel aan, gebrek aan koppel of liep te soepel of zoiets. En ze zijn nog vrij prijzig, idem voor de boxster overigensSpijkerhard schreef:S2000?
Als ik eerlijk ben is de M3 wel waar ik de laatste weken een beetje naar zit te kijken. Een E36 dan omdat die er nog redelijk ingetogen uitziet en de E30 me 10k te duur is. Qua geluid, motorkarakter, koppel en response (itb's) lijkt het me een zalig apparaat!GTRene schreef:dan zit je al bijna aan een BMW M3 die bouwt liniair op en overal aardig wat kracht (anders dan een S2000 denk maar kan ook)
niet dat ik echt een BMW man ben, maar het is dan een goede invulling van je wensen...stuurt communicatief en schakelt goed en tot 8.500rpm toeren bv enz...en nog praktisch ook ...
alleen welke voor jou past? E46 M3 is een mooie auto...en of natuurlijk de Z3 M coupe of Z4 wellicht of andere M types die nog niet te zwaar zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stoorvellen
nog nooit zelf gestuurd in de M3 E36 maar van de standaard M3 E36 wel eens gelezen dat ie minder goed/puur? zou zijn...de E46 M3 daarentegen was/is zeer goed schijnbaar? maar das wat ik heb gelezen, wellicht dat mensen hier met beide (standaard af fabriek) hebben gereden.
alhoewel je beide kan aanpassen natuurlijk.
alhoewel je beide kan aanpassen natuurlijk.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Een E46 is me echt te gek.. qua prijs en uitstraling. En er zit ook wat meer rommel in zoals drive by wire meen ik?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stoorvellen
drive by wire kan heel goed werken, ik had het bv op men S54 (Z3) M coupe doch de S50 M coupe die had de kabel, je merkt het niet, tis al ff 5 jaar terug dat ik er mee reed maar rijd super...
ja E46 kan wat duurder zijn, maar met wat mazzel kun je ze voor redelijke prijzen kopen dacht ik...
ja nog steeds wel aardig wat geld vanaf zeg 15K maar ook jonger dan de E36 M3
een goede E36 is ook nog niet goedkoop...
ligt eraan wat je budget idd is.
ja E46 kan wat duurder zijn, maar met wat mazzel kun je ze voor redelijke prijzen kopen dacht ik...
ja nog steeds wel aardig wat geld vanaf zeg 15K maar ook jonger dan de E36 M3
een goede E36 is ook nog niet goedkoop...
ligt eraan wat je budget idd is.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Mij lijkt dat je voor 15k of iets meer geen technisch goeie e46 m3 kunt vinden? Voor zo'n bedrag staat er wel een ontzettend mooie E36 op mobile zag ik. Maar voor een wat minder mooie maar wel technisch goeie doe ik het misschien ook wel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stoorvellen
zal ff zoeken zijn...hier heb je een begin>>TLRS schreef:Mij lijkt dat je voor 15k of iets meer geen technisch goeie e46 m3 kunt vinden? Voor zo'n bedrag staat er wel een ontzettend mooie E36 op mobile zag ik. Maar voor een wat minder mooie maar wel technisch goeie doe ik het misschien ook wel.
http://www.gaspedaal.nl/BMW/3-serie/?tr ... upe&srt=pr
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Ik krijg er toch een beetje een goedkoop is duurkoop gevoel bij. Veel kilometers en ja misschien het standaard onderhoud helemaal. Maar rubbers, stoelen, remmen, schokbrekers etcetera...?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stoorvellen
staat er ook 1 met 137K en iets van 17.5K, deze bv..ziet er goed uit...bij goedkopere moet je mazzel hebben, goedkoop of netjes geprijsd kan ook.
deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ckzetrz4dtmx
daarbij bij een oudere E36 heb je er nog meer kans op immers ouder en wellicht in het echt nog meer km...maar je moet het net treffen en het blijft techniek.
deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ckzetrz4dtmx
daarbij bij een oudere E36 heb je er nog meer kans op immers ouder en wellicht in het echt nog meer km...maar je moet het net treffen en het blijft techniek.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stoorvellen
Als daar een handbak in had gezeten..
Maar inderdaad, je moet het treffen.. hopelijk dan een met respect behandelde wagen.
Maar inderdaad, je moet het treffen.. hopelijk dan een met respect behandelde wagen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Stoorvellen
daar schijnt nog 3000 euro bovenop te komen als je hem voor dat bedrag krijgt ik heb ik al gehoord.. sommige hebben het over bpm wat mij stug lijkt (heeft al kenteken) maja dat gaat de ronde op verschillende fora.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten